Moikka palstalaiset.
Tääl ku on monen alan asiantuntijaa niin kuka tuntee inkiväärin hyödyt ja haitat?
Lähinnä olisin kiinostunut niist juotavista määristä ja voimakkuuksista.
Kun olette käyttäneet niin onko johonkiin vaivaan auttanu?
Kattelin netistä mut kehutaan niin paljon et ei oikein usko.
Inkivääriä lääkkeeks
45
628
Vastaukset
- allerginen
Ei kannata kaikkea uskoa.
koti-kiusattu kirjoitti:
Niin mihin ei kannata uskoa,oletko inkivääriä kokeillut?
AKK! Nythän on sillai, että muna on julistettunna pahksi uskovaisten ja lääkäeitten toimesta ajat sitten. Sit on korjattunna asiaa silai, että kun munan lataa piimäpurkis...
Mitä mää höpötän, oikeesti elämä on tappava sairaus. Luulin olevani hengiltä enne 50v päivääni, mut ei siinä niin käyny kuitenkaan. Jos jotain nyt toivoisin, niin en haluaisi viettää kymmeniä vuosia jossain säilöttynä vanhuksena, lyöden ja sylkien hoitajiani. Jos äkkiä ei järjen valo lähde, niin yritän poistua silloin kun vielä jotain ymmärrän.- allerginen
koti-kiusattu kirjoitti:
Niin mihin ei kannata uskoa,oletko inkivääriä kokeillut?
Olen kokeillut nivelkipuihin inkivääriä sisältävää lääkettä. Silmät turposivat kiinni allergian takia. Samaten käy jos ruokaan on laitettu inkivääriä. Esim.piparkakut, osa makkaroistakin saa aikaan saman reaktion.
allerginen kirjoitti:
Olen kokeillut nivelkipuihin inkivääriä sisältävää lääkettä. Silmät turposivat kiinni allergian takia. Samaten käy jos ruokaan on laitettu inkivääriä. Esim.piparkakut, osa makkaroistakin saa aikaan saman reaktion.
Tänään kokeilin ja en ainakaan alleginen oo, pitää metsästää lisää tietoa.
- Anonyymi
Lääkäri-sukulaiseni kieltää kaikkien lisäravinteiden käytön, koska niitä ei ole tutkittu.
- Anonyymi
Oikeasti hän kieltää ne siksi, että liian terveille ihmisille ei voi eikä tarvitse määrätä niitä lääkärin 'omia' pillereitä. - Nm. Pelko persuuksissa
Juotavaa inkivääriä? Saako sellaista kaupasta?
Itse raastan aina välillä kausiluonteisesti inkiväärin juurta voidellun hapankorpun päälle ja piilotan sen sitten juustoviipaleen alle. Vahvalta vaikuttaa. ;) En tiedä, pitäisikö uskoa, että tekee hyvää nivelille.Tein tänään sellasta uutetta mis parinsentin pala juurta silputtiin veteen ja keitettiin puol tuntii ja siivilöitii roskat pois.
Laitoin hunajaa joukkoon ja ei se pahaa ollut, mä kun tykkään kirpeist mausta.
Posket alko punottaa ku sulhaspojalla ja sen nesteen määristä olisin kiinostunut et paljonko voi juora.- ent.siivoojaparka
Juotavaa inkivääriä teet itse, kun lämmität mukissa vettä mikrossa, raastat hienoksi sekaan inkivääriä ja annat hautua vähän aikaa (=inkivääriteetä).
En usko inkiväärin ihmeitätekevään voimaan, mutta joskus laitan iltajuomaksi, koska tykkään mausta.
Mä tarttisin sitä inkivääriä just nyt. Flunssaan.
Tollanen n. 20 g inkivääriä paloina kattilaan jos teetä keittää. Pahaa, mut mukavan hien saa pintaan.Inkivääriteetä on ainakin kaupoissa. Eikä ole pahaa, mutta hiukkasen kaipaa makeutusta. Minä keitän myös teetä palasesta kuorittua inkiväärinjuurta; auttaa ainakin pahoinvointiin ja edistää ruuansulatusta.
Minulla on aina palanen juurakkoa jääkaapissa käytän sitä mausteena aasialaisiin ruokiin.- ö-Öö
Sisäkivääri aukaisee nuhaien nenän. Vahva mauste, kyllä sillä varmasti kaikenlaisia vaikutuksia on, eri asia, onko koululääketiede niitä tunnustanut- ehkä hyväkin.
Tympii terveystrendit ruoka-asioissa, milloin kananmuna myrkkyä, milloin terveellist superfoodia. Kahvi tappaa ja sitten kahvi onkin elämän eliksiiri.
Kyllä mausteissa voimaa on, estäähän net mm. lihan pilaantumista ja ihminenhän on lihaa.
=DW=- Monitoimilääke
Ja valkosipuli auttaa kans. Ja se auttaa myös kahvan tanatukseen.
Monitoimilääke kirjoitti:
Ja valkosipuli auttaa kans. Ja se auttaa myös kahvan tanatukseen.
Kahvan tanatus? ettei vaan olis blasebo
- Monitoimilääke
Tuossa se on noiden muiden hyvän erektion saamisohjeiden joukossa.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288619629898.html
http://keskustelu.ellit.fi/threads/raaalla-valkosipulilla-potenssi-paranee.1688836/ Kaik muut uskon mut toi valkosipuli,siinähän äijän henkitys haisee ku kärpän raato,kyllä naiset kaikkoaa.
- Monitoimilääke
No eiköhän se haju unohdu kun näkevät tummanpunaisen herkkutatin pönöttävän edessään:))
- ö-Öö
Monitoimilääke kirjoitti:
No eiköhän se haju unohdu kun näkevät tummanpunaisen herkkutatin pönöttävän edessään:))
Tuli mieleen.
Valkosipuli suosittu mauste sienille....että siinä mielssä aloin epäilemään koti-kiustun kommentitn totuusarvoa.
=DW= koti-kiusattu kirjoitti:
Kaik muut uskon mut toi valkosipuli,siinähän äijän henkitys haisee ku kärpän raato,kyllä naiset kaikkoaa.
Pitää syödä valkosipulia yhdessä, niin haju ei haittaa. On sekä hyvän makuista että terveellistä.
- uskoisko
Vuosia olen inkivääriteetä tehnyt itse ja juon sitä lähes päivittäin 2-4 desiä. En tiedä auttaako, mutta uskon sillä olevan niveliin ja aineenvaihduntaan myönteisiä vaikutuksia. En käytä sitä varsinaisesti lääkkeeksi, vaan korvaan sillä päivä- ja iltakahvin, koska pidän sen mausta.
- yökukkuja
Tykkäsin nuorenakin jo valkosipulista, naiset haistoi sen kyllä vuorokauden päästä.
Ravintelissa naukkuja otellessa oli vadissa valkosipulia välipalana.- ö-Öö
Sekä valkosipuli, että terävät kyllä hyviä. Mutt vuorotahtia. Olen melkein kaikkijuomainen, valkosipulivotka on kauhistus. Jotenkin liian rasvainen ja voimakas makuinen. Ok. valkosipuli on vahva mauste, mun mielestä terävä viina liottaa valkosipulista jotain öljyjä hyvään viinaan. että pikemmin niinpäin, valkosipulia ja muuta ruokaa syödessä väliin terävää paukkua, että suu puhdistuu.
=DW= - ö-Öö
ö-Öö kirjoitti:
Sekä valkosipuli, että terävät kyllä hyviä. Mutt vuorotahtia. Olen melkein kaikkijuomainen, valkosipulivotka on kauhistus. Jotenkin liian rasvainen ja voimakas makuinen. Ok. valkosipuli on vahva mauste, mun mielestä terävä viina liottaa valkosipulista jotain öljyjä hyvään viinaan. että pikemmin niinpäin, valkosipulia ja muuta ruokaa syödessä väliin terävää paukkua, että suu puhdistuu.
=DW=Ai niin.
Siis sushia syödessä asiaan tapana välillä pureskella just aloituksessa mainitun inkiväärin lastuja, suun puhdistamiseksi wasabin mausta. Sitten onkin eri kiva ottaa pikku paukuua.
=DW=
Kolmen päivän juomisen jälkeen uskallan väittää sen inkivääri uutteen auttaneen polveen ja olkapään vaivaan.
Toinen asia on kolmentunnin fillari lenkin jälkeenkään ei koivet satu ei oo jäykät.
Jatkan poikkitieteellisiä tutkimuksia.- Telkovarska
Mutta oletko kokeillut sitä valkosipulia? Kerro meille sen vaikutuksista sojokkiin:)
K/k, muista sitten kuiteskin käyttää kuureina. Inkivääri on melko vahva aine.
Valkosipuliakaan ei sais syödä joka päivä, voi käydä munuaisten päälle.- k-kk
minttupuu kirjoitti:
K/k, muista sitten kuiteskin käyttää kuureina. Inkivääri on melko vahva aine.
Valkosipuliakaan ei sais syödä joka päivä, voi käydä munuaisten päälle.Aloituksessani yritin udella paljonko sitä lientä kärsii nauttia mut keltään en saanut vastausta.
Osaatko antaa vinkkiä tai osotetta mistä tietoa löytyy? - k-kk
Telkovarska kirjoitti:
Mutta oletko kokeillut sitä valkosipulia? Kerro meille sen vaikutuksista sojokkiin:)
En kai mä nyt lasteni äitin kanssa kehtaa sellasta juttua harrastaa
k-kk kirjoitti:
Aloituksessani yritin udella paljonko sitä lientä kärsii nauttia mut keltään en saanut vastausta.
Osaatko antaa vinkkiä tai osotetta mistä tietoa löytyy?Yritin ettiä, mut en äkkiseltään löytänyt. Pitää varmaan kysyä systeriltä.
k-kk kirjoitti:
Aloituksessani yritin udella paljonko sitä lientä kärsii nauttia mut keltään en saanut vastausta.
Osaatko antaa vinkkiä tai osotetta mistä tietoa löytyy?Ei kait siinä sittenkään sen kummempia. Verenohennuslääkkeitä käyttäville ei inkivääriä, raskaana oleville varovasti, muut voi käyttää vapaasti.
- k_kk
minttupuu kirjoitti:
Ei kait siinä sittenkään sen kummempia. Verenohennuslääkkeitä käyttäville ei inkivääriä, raskaana oleville varovasti, muut voi käyttää vapaasti.
iso kiitos ja kaikki kunnia ihmiselle joka ei jätä asiaa puolitiehen,meitä sitkeitä on vähän tääl hosuvien joukossa.
itte löysin rytmihäiriö mahdollisuuren isoilla määrillä.
- joskustoimii
Olen käyttänyt inkivääriä matkapahoinvoinnin tarjuntaan ja hyvin toimii. Pikkurillin pään kokoinen juurenpala pilkottuna kiehuvankuumaan veteen ja annetaan hautua vähän aikaa.
Väittävät myös, että myös hillitsisi syöpälääkkeiden aiheuttamaa pahoinvointia, mutta tässäkin kannattanee kysyä lääkäriltä, jottei tule ristikkäisiä vaikutuksia itse lääkityksen kanssa. Näistä kun ei koskaan tiedä.
Inkiväärillä on ihan tieteellisesti todettuja kivunlääkintään liittyviä ominaisuuksia aspiirinin tapaan. Kuinka tehokas se on siinä, onkin sitten eri asia.
Kaikella on myös sivuvaikutuksensa ja inkivääri voi nostaa verenpainetta. Eräällä lähisukulaisella näin kävi, kun oli käyttänyt säännöllisesti pitempään inkivääriä raastettuna leivän päälle. Verenpaine laski, kun lopetti käytön. Voi myös ärsyttää vatsaa/suolta. Olen nauttinut Strepsils-Inkivääriä kohtuullisen säännöllisesti.
Kurkku toimii ja nielee lutkuttaen.
Ei satu yhtään.
Seuraavaksi ostan tavallista.
Tämä maistuu pahalta.
H.- eppu2
Inkiväärissä on tehokkaita tulehdusta lievittäviä yhdisteitä. (COX-2 estäjiä) Jotta parantavat ominaisuudet saa hyödyksi päivittäin tarvitaan n. 28g. (Parantavien ruokien opas)
Lista on aika pitkä, mihin kaikkeen sitä on käytetty ja väitetty auttavan.- k-kk
Hyvä eppu
Nyt on alku matkassa kun tierän eres jotain ns kouriintuntuvaa.
- tiedännytparee
Mulla on aina tuore inkiväärinjuuri jääkaapissa. Jos flunssa yrittää iskeä, keitän viipaloituja juurenpaloja kattilallisen, n. pari litraa. Juon ekan puoli litraa niin kuumana kuin pystyy kitusien palamatta. Loput jäähdytän jääkaappiin ja hörpin varmuudeks seuraavana päivänä. Tunnin sisällä alkaa röörit kuivumaan ja oireet on tiessään. Ihme juttu. En tietty uskonut, kun ystäväni vanha äiti kertoi tämän niksin.
Mulla oli tota polvillaan oloa rempan takia ja koipi alko oireilemaan polvesta.
Oikein säikährin et ,tähänkö se nuoruus päättyi.
Olen juora lipittäny sitä ittetehtyä lientä ja sanoisin sen auttaneen ,tänään tulin jo polkan hypyllä pirttiin.
- näin-meillä
Inkivääristä ei ole mitää apua kipuihin,
mausteenaki maistuu pahalle, erehdyin laittamaan kakkuun inkivääriä kun reseptissä suositeltiin,
en pane toista kertaa,, - Anonyymi
--minä tein tuoreesta inkivääristä juotaavaa teetä viimeks kun olin saanut aikamoisen räkäflunssan. Virustaudit kuulemma lmautavat hiussuoniston verenkiertoa - palelemisen tunne ainakin katosi ja tuli lämmin olo.
- Anonyymi
Entä kuka on kokeillut MSM-ainetta?
Mihin auttaa, ja millaista se on? - Anonyymi
Hyvin on minulla auttanut Opti-MSM pieninä annoksina polvien tilanteeseen,
nyt ne taas toimivat sekä alaspäin mennessäni että ylöspäin noustessani aivan kivuttomasti.
Luin että se on luontaista rikkiä sisältävää, ja että luontaista rikkiä on ihmisen joka solussa.
Mitähän lääkärit siitä ovat mieltä?- Anonyymi
Lääkäri sanoo: höpö-höpö-huu-haata. Koska jos otat inkiväärivalmistetta ja saat vaivoihisi avun, niin et tarvitse lääkärin määrämiä nappeja. Ja se on pelottava skenaario länsimaiselle lääketieteelle.
Länsimainen lääketiede on pelottava aihe juuri siksi, että se ei ota huomioon solutason hommia eikä ravintoaineitten vaikutuksia soluille ja koko elimistölle. - Nm. Mitä ne tekevät opiskeluaikansa
- Anonyymi
Anoppivainaa aikanaan raastoi ikiväären juuresta leivän päällistä. Varsinkin silloin hän teki niin, kun oli huonot ilmat ja lonkkia ym. paikkoja alkoi kolottamaan. Inkivääri auttoi aiheeseen, kipu ja vaiva helpottivat sitä syömällä. Inkiväärin määrästä en osaa sanoa, mutta ei mikään turhan aikainen aine ollenkaan. - Nm. Usko pois vain
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun443106Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081907Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171890Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si771635- 181492
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431388- 261322
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901309Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1081123UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1071117