Onko poliisin mielipuolinen päätös mahdollinen?

zzzxxx

Terve,

Kännissä tossa lähiaikoina tuli kiistaa veloista, joka äityi lopulta tappeluksi. Kaveri oli alakynnessä siinä tappelussa ja lopulta ulkopuolinen soitti poliisit. Tuli oltuu sitten putkassa.

Asiaa tutkitaan/tutkittiin alunperin ryöstön yrityksenä, mutta tutkija sanoi että todennäköisesti asiaa muuttuu pahoinpitelyksi. Enkä uskoisi tutkijan valehtelevan tästä turhaan.

Olen tämän kaverin kanssa ollut yhteyksissä kasvotusten tappelun jälkeen (siis "uhrin" kanssa) ja saatii asiat sovittua näin kahden kesken jo. Hän oli jo sovitteluhaluinen ensikuulusteluissa kuten minäkin.

Kadun tietysti tapahtumaa ja tämän sanoin kuulustelluissakin. Kaverini puolestaan ei käynyt edes lääkärissä, vaikka poliisit kehotti. Sen sijaan lähetti viestin tutkijalle että tosiaan haluaisi myös sovitteluun. Vaikka asiaa tutkuttiin alunperin ryöstön yrityksenä.

Kun ei aikasemmin minulla ole kokemusta poliisien kanssa, niin vähän pähkäiltiin yhdessä kaverin kanssa, että voisiko olla mahdollisuus tutkijan tai tutkinnanjohtajan voivan puoliväkisin viedä asiaa silti syyttäjälle ja tätä kautta ihan käräjille asti, vaikka asianomistajat ovat sovittelunhaluisia? Vielä kun on hieman auki muuttuuko rikosnimike tai ei.

Tutkija ei vaikuttanut yhtään ns. himokkaalta että veisi asiaa eteenpäin. Pikemminkin aika päinvastoin.

Ihminen kuitenkin aina luonnostaan ajattelee sitä pahinta.Tosin en usko, että poliiseilla olisi kiinnostusta tuhlata aikaa ja mahdollisesti resursseja sen enempään tähän tapaukseen.

Kysynpä siis, voiko olla mahdollisuus että tutkija olisi valmis viemää asiaa silti eteenpäin vaikka me olisimme sovittelun haluisia. Asiaa tutkittiin alunperin ryöstön yrityksenä, joka kyllä minussa kuin kaverissakin herättää näin jälkeenpäin pientä huvittuneisuutta.

Kellää kokemusta, miten tapaukseni mahdollisesti päättyisi?

4

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32ewsd

Mikäs luulisit sen tutkijan olevan? Ettei vaan olisi poliisi?

• zzzxxx

No poliisihan se nimenomaan onkin. Mitäs oikee ajat takaa?

• takaaajeltu

Poliisi ajaa rosvoja takaa. Jos et tiennyt.

• miettimäään

Sää joudut kuule nyt vankilaan miettimään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4724
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1534
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      247
      1404
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1141
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe