Onko poliisin mielipuolinen päätös mahdollinen?

zzzxxx

Terve,

Kännissä tossa lähiaikoina tuli kiistaa veloista, joka äityi lopulta tappeluksi. Kaveri oli alakynnessä siinä tappelussa ja lopulta ulkopuolinen soitti poliisit. Tuli oltuu sitten putkassa.

Asiaa tutkitaan/tutkittiin alunperin ryöstön yrityksenä, mutta tutkija sanoi että todennäköisesti asiaa muuttuu pahoinpitelyksi. Enkä uskoisi tutkijan valehtelevan tästä turhaan.

Olen tämän kaverin kanssa ollut yhteyksissä kasvotusten tappelun jälkeen (siis "uhrin" kanssa) ja saatii asiat sovittua näin kahden kesken jo. Hän oli jo sovitteluhaluinen ensikuulusteluissa kuten minäkin.

Kadun tietysti tapahtumaa ja tämän sanoin kuulustelluissakin. Kaverini puolestaan ei käynyt edes lääkärissä, vaikka poliisit kehotti. Sen sijaan lähetti viestin tutkijalle että tosiaan haluaisi myös sovitteluun. Vaikka asiaa tutkuttiin alunperin ryöstön yrityksenä.

Kun ei aikasemmin minulla ole kokemusta poliisien kanssa, niin vähän pähkäiltiin yhdessä kaverin kanssa, että voisiko olla mahdollisuus tutkijan tai tutkinnanjohtajan voivan puoliväkisin viedä asiaa silti syyttäjälle ja tätä kautta ihan käräjille asti, vaikka asianomistajat ovat sovittelunhaluisia? Vielä kun on hieman auki muuttuuko rikosnimike tai ei.

Tutkija ei vaikuttanut yhtään ns. himokkaalta että veisi asiaa eteenpäin. Pikemminkin aika päinvastoin.

Ihminen kuitenkin aina luonnostaan ajattelee sitä pahinta.Tosin en usko, että poliiseilla olisi kiinnostusta tuhlata aikaa ja mahdollisesti resursseja sen enempään tähän tapaukseen.

Kysynpä siis, voiko olla mahdollisuus että tutkija olisi valmis viemää asiaa silti eteenpäin vaikka me olisimme sovittelun haluisia. Asiaa tutkittiin alunperin ryöstön yrityksenä, joka kyllä minussa kuin kaverissakin herättää näin jälkeenpäin pientä huvittuneisuutta.

Kellää kokemusta, miten tapaukseni mahdollisesti päättyisi?

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32ewsd

      Mikäs luulisit sen tutkijan olevan? Ettei vaan olisi poliisi?

      • zzzxxx

        No poliisihan se nimenomaan onkin. Mitäs oikee ajat takaa?


    • takaaajeltu

      Poliisi ajaa rosvoja takaa. Jos et tiennyt.

    • miettimäään

      Sää joudut kuule nyt vankilaan miettimään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe