Urosajokoiran hormonilääkitys

eijaksa

Voiko uroskoiralle antaa jonkin hormonilääkityksen tuohon narttukoirien juoksuajan ajaksi. Meillä on ajokoirauros sisäkoirana ja en kestä kohta minuuttiakaan tuota ulvomista sisällä. Koira ei syö, eikä nuku. On todella rasittava. Ulkona ei meinaa pysyä hihnassa ja on todella vaikeasti hallittava.
Olen nainen ja minun voimillani ei tuota koiraa hallita jos kiima-aikainen narttukoira tulee vastaan. Koira on puolentoista vuoden ikäinen.

4

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aju

Yksi vaihtoehto on salvaminen, jälkeenpäin tietysti pentujen saanti ei onnistu ellei ole siemeniä pantu pakkaseen, oma uros on myös sekaisin narttujen kiiman aikaan, ei pelaa metsässä ollenkaan, hävitänkin nartut pois ja siirryn uroskoiriin kokonaan.

• kkknn

Onko koira metsästyskäytössä? Suosittelen kouluttamista hihnassa kävelyyn. Minäkin olen nainen ja omistan kaksi naaras ja yhden uros ajokoiran ja kävelytän niitä yhtä aikaa. Pyörälenkit saavat hyvin koiran energiat purettua. Meillä on tosiaan leikkaamattomia kaikki koirat ja asuvat sisällä, juoksu aikana uros on kaksi viikkoa hoidossa ja muuten koirat on eri huoneissa, onnistunut hyvin tämä järjestely, ei ole vinkumista eikä muutakaan riehumista. Liikuntaa lisää ja koulutusta näin äkkiseltään. voihan sen koiran myös leikata, jos ei pentuja halua teettää. Ajokoirat kun ovat tosi aktiivisia koiria ja tarvitsevat paljon liikuntaa, mutta ne saa kyllä koulutettua hyvinkin tottelevaiseksi.

• eijaksa

Kyllä se koira saa liikkua. Ainakin kolme kertaa käytän lenkillä . Näyttää vaan olevan kova halu päästä narttujen perään ja pelottaakin lähteä nyt jos niitä narttuja vastaan tulee.
        Hihnassa on oppinut olemaan jo pennusta saakka. On kovin jukuripäinen ja ärhäkkä ollut jo pienestä pitäen, ystävällinen kylläkin ja tykkää ihmisistä. Voi olla että ei osata kouluttaa sitä tai suoraan sanottuna annetaan periksi välillä.
        Noo pitää viedä se lääkäriin jos se aina alkaa olla noin "kamala" kun juoksuaikaisia narttuja on lähellä.
        Vaikuttaako tuo salvaminen koiran metsästysintoon? Itse en metsästä, mies kylläkin.

• asdasdasdasda

Tardak -niminen hormonipiikki eläinlääkäristä on mahdollinen. Sen vaikutus on n. puoli vuotta -> mutta jokainen koira reagoi tavallaan. Onneksi kuitenkin jos ongelmia ilmenee, niin puolen vuoden jälkeen vaikutus lakkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4963
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      128
      3718
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3154
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2247
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      449
      1932
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1598
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1347
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      63