Interrail 50v

thejuhani

Hola a todos!!

Löytyykö interrailista kiinnostuneita? Olen viiskymppinen mies pääkaupunkiseudulta ja lähdössä heinäkuussa reilaamaan. Matkakaveri olis
ihan kiva.

24

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • railtraveller

      Moro!
      Onko sulla tehtynä jo jonkinmoinen reittisuunnitelma?

    • Morientes! Joo tarkoitus olis lentää aluksi Berliiniin ja jatkaa heti junalla Hampuriin ja edelleen yöjunalla Pariisiin. Pariisissa muutama päivä ja Sveitsin alpeille. Siellä menee varmaan vajaa vikko. Sieltä sitten Barcelonaan pariks päiväks ja laivalla Italiaan. Roomassa muutama päivä ja laivalla Corfun kautta Ateenaan. Ateenasta sitten lentäen Budabestiin. Siellä on silloin just formulat, joten ehkä siellä pitäis käydä aistimassa tunnelmaa. Budasta Wienin kautta Bergtesgadeniin käymään Hitlerin vuoristokesämökillä. Sieltä Muncheniin. Paluu kotimaahan joko Berliinistä (menopaluulippu) tai jostain matkan varrelta. Jotain tän kaltaista. Reilu neljä viikkoa reissussa. Niin ja ajattelin hankkia railikortin ensimmäiseen luokkaan ja yöpyä edullisissa hotelleissa. Et tällee

      • thelissu

        Olen interreilannut 80-l muutaman kerran, olisi kiva kokeilla vielä uudestaan. Tosin ikä on lisännyt mukavuudenhalua, ehkä ei enää jaksaisi nukkua junissa ja hostelleissa? En silti mitään ekaluokan lippua ostaisi.
        Muutenkin matkasuunnitelmasi on lievästi sanottuna hieman outo: Lento Berliiniin ja junalla takaisinpäin? Laivalla Italiaan ja Kreikkaan? Lento Unkariin? Lentäen kotiin?
        Missä se reilaus oli? Ehkä joku muu matkustusmuoto sopisi sinulle paremmin...


      • yksdaamimatkaaja

        Voi Juhani sentään. Katso ketjua lopusta. Lähde yksin ei susta ole matkakaverin kanssa matkaajaksi. Etsi kaverit sieltä matkalta.

        Mä olen matkannut yksin ja saa tehdä just kuten haluaa. Enkkä ota äijää seuraavaankaan matkaan.


      • thelissu kirjoitti:

        Olen interreilannut 80-l muutaman kerran, olisi kiva kokeilla vielä uudestaan. Tosin ikä on lisännyt mukavuudenhalua, ehkä ei enää jaksaisi nukkua junissa ja hostelleissa? En silti mitään ekaluokan lippua ostaisi.
        Muutenkin matkasuunnitelmasi on lievästi sanottuna hieman outo: Lento Berliiniin ja junalla takaisinpäin? Laivalla Italiaan ja Kreikkaan? Lento Unkariin? Lentäen kotiin?
        Missä se reilaus oli? Ehkä joku muu matkustusmuoto sopisi sinulle paremmin...

        No voi sentään thelissu. Eipä siinä reitissä mitään outoa ole. Se on ehdottomasti järkevämpää ostaa edestakaslippu esim Berliiniin (120,-) Se vasta outoa olis lähteä laivalla Tukholmaan ja sieltä edelleen Köpikseen. Niin tehtiin ennen. Olen itse ollut aikanaan viisi kertaa interraililla ja kitunut nuo matkat. Tosin sen jälkeen kun Finnjetin matkat halpenivat, niin silloin mentiin jetillä ja tultiin Ruotsin kautta. Olen ollut myös autolla kaksi kertaa ja moottoripyörällä kolme kertaa Euroopassa. Olen matkustanut yksin,kaksin ja ryhmässä.Olen myös reilannut Indonesiassa kaksi kuukautta yksin, joten aika hyvin tiedän, mikä matkustusmuoto minulle sopii. Ja tarkoitus ei ole olla liikkeellä
        koko ajan, vaan myös ottaa rennommin auringosta ja hyvästä ruoasta nauttien. Ei tässä mitään nuoruutta yritetä elää uudelleen, valmismatkat vaan ei natsaa. Tylsää pyöriä
        samoilla kulmilla koko loman ajan. Joku tietysti kertoo, että voihan sitä vaikka vuokrata auton ja käydä jossakin. No sehän se on jännää. Ei kiitos ei autoja. Niin ja olen muuten ajanut autolla kerran Budasta Kreikan Thessalonikiin ja takaisin Muncheniin kautta Hampuriin. Never again!!


      • yksdaamimatkaaja kirjoitti:

        Voi Juhani sentään. Katso ketjua lopusta. Lähde yksin ei susta ole matkakaverin kanssa matkaajaksi. Etsi kaverit sieltä matkalta.

        Mä olen matkannut yksin ja saa tehdä just kuten haluaa. Enkkä ota äijää seuraavaankaan matkaan.

        Joo ei kannatakaan, kun kerran olet miesvihaaja!!


      • fatal99
        thejuhani kirjoitti:

        Joo ei kannatakaan, kun kerran olet miesvihaaja!!

        No näin!! Onkohan se edes kysynyt haluaako joku mies lähteä sen kanssa. Vois olla, että joutuis siinäkin tapauksessa lähtemään yksin.


      • matrimonio
        fatal99 kirjoitti:

        No näin!! Onkohan se edes kysynyt haluaako joku mies lähteä sen kanssa. Vois olla, että joutuis siinäkin tapauksessa lähtemään yksin.

        Kysykää multa. Mä joudun kärsimään äkäistä kiukuttelevaa rouvaa joka kesäloma.
        Nyt jo pelottaa!


    • Kävin itesekkin junalla euroopassa aikoinaan. Olisi kiva ottaa uudestaan. Tosin luksus olisi kiva mutta tunnelma vetää säästöpuolelle.

      • Junalla matkustaminenkin on Euroopassa muuttunut. Junat eivät enääkulje kymmenen tyhjää vaunua kytkettynä veturiin, ihan vaan varmuuden vuoksi jos sattuis tulemaan porukkaa. Ennen vanhaan oli helppo hypätä Hampurissa yöllä junaan ja kaivaa makuupussi esiin ja vetää tirsaa Pariisiin asti. Ei taida enää mennä junaa ilman vaihtoa Hampurista Pariisiin. Junat ovat myös paljon nopeampia kuin kolmekymmentä vuotta sitten. Mutta kivaahan se silti on


    • Maan_matkamies

      Älä hyvä mies raahaa kavereita ulkomaille, jos et ole poikkeuksellisen sopuisa luonne.
      Se on sikälikin turhaa, että kyllä siellä ulkomailla ihmisiä piisaa :)
      Olen itse 74 vuotias ja railasin täysin rinnoin seitkytvuotiaaksi asti, sitten alkoi ikä painaa joten taidan laittaa pienen retkeilyauton nyt.
      Mutta railatessa, (minulla siihen kuului olennaisesesti yöpyminen hostelleissa niiden kaikissa muodoissa) tein sen havainnon, että varsinainen railikansa on suurelta osin itsekseen viihtyvää sakkia, ja hostellien baareissa on helppoa päästä puheisiin kenen kanssa vain. Tosin 50 täytettyäni sain kokea että ikätovereita on harvemmassa, mutta toisaalta nuoretkaan eivät oudoksu. Pahinta mitä tässä suhteessa pääsin kokemaan oli kun kuuskytyheksänvuotiaana kirjauduin sisään Bratislavassa hostelliin, niin baaritiskillä (reseption oli todellakin baarin yhteydessä) nuorimies pääsi näkemään passini ja kysyi, että olenko todellakin seitenkymppinen vai katsoiko hän väärin!
      Mutta se oli ihan hyväntahtoinen keskustelunavaus.
      Yleinen tapa näyttää tuon väen keskuudessa olevan se, että kaveriporukassa tavallaan kyllä matkataan, mutta omia teitään kukin, ja sitten juurikin noissa hostelleissa tavataan jos Hra sallii...
      Kantsii ehkä kysyä potentiaaliselta matkatoverilta suostuisiko tällaiseen järjestelyyn, jos ei, niin kyse voi olla "läheisriippuvuudesta", ja se jos mikä on rasittavaa nimenomaan juuri matkoilla.

      • thelissu

        Maan_matkamies,
        minullakin on erittäin hyviä kokemuksia yksin matkailusta nuorena naisena. Tutustuin uusiin ihmisiin ja opin huolehtimaan itsestäni. Vieläkin joidenkin kanssa viestitellään.
        Eka interreilillä olin silloisen poikakaverin kanssa, jolla oli hyvin tarkkaan suunniteltu aikataulu. Meillä reitit erosivat matkalla, minä lähdin etelään, hän itään.
        Tälläinen haasteellisempi matkailu ( liftaus/reilaus) on muuten erittäin hyvä parisuhdetesti!


      • Sehän on selvä. Kysymys onkin. Haluaako joku lähteä mukaan? On paljon ihmisiä, jotka haluavat tehdä asioita, mutta eivät yksin jostain syystä uskalla, halua tai eivät muuten vain koe mielekkääksi matkustaa yksin. Itse kyllä viihdyn mainiosti yksinkin.


    • 5-kymppinen_n

      Ota mukaan koira! Jos haluat matkaseuraa, niin silloin ei kannata esittää kaikkea valmiina, vaan matkustamiseen kuuluu kompromissit, mikä tarkoittaa, että matkasuunnitelmaasi tehtäisiin rukkauksia. On tietysti mahdollista, että joku hyväksyy tuonkin. Mutta minulle annat viestin, että olet tottunut elämään omaa elämääsi, et ole tottunut ottamaan muita huomioon ja odotat matkatoverin kulkevan perässäsi.

      • Koira oliskin aika kiva, mutta sillä täytyy olla lääkärintodistukset mukana tai se joutuu karanteeniin


    • uskotkoitsekään

      Höpöhöpö-reilausta,hahhaaa..Laivalla Stokikseen ja junalla vaikka sinne F1-Budaan ja kierrellen takaisin.Alpeilla,Barcelonaa ja lentämistä,hahhaaa..Hotellissa lymyät Alppien juuressa?Vad kostar croissant i dagen..?

      • i dagen?? Se pitää olla epämääräisessä muodossa i dag Älä sä vaan lähde Savosta mihinkään!!


    • Kakkonen

      Olen nuoruudessani käynyt reilaamassa - samana kesänä kun Kekkonen kuoli !

      Voitko kertoa että mistä saan lisää tietoa että miten Reili toimii nykyään ?

      • supertwo

        Reili toimii niin, että menet VR sivuille ja sieltä etsit sopivaa vaihtoehtoa. Niitähän löytyy.


      • railtraveller

      • Valtioiden

        Eikö tämän parempaa sivua ole VR yhtiöllä ?


      • Kekkonen kuoli muistaakseni v-86. Itse olin viimeisen kerran v-85. Olen toki sen jälkeenkin kulkenut Euroopassa junilla, mutta vain yksittäisiä matkoja. Jos sulla on täpytin tai älypuhelin, niin playkaupasta voit ladata interail-sovelluksen. Se toimii ihan hyvin. Ja aikatauluhaku toimii myös offlinessä, ei tule ylimääräisiä kuluja, jos käyttää ulkomailla. Ja tuo on hyvä tuo railtravellerin lähettämä linkki


    • thepölvästi

      Tuossa jossain esitetty reittisuunnitelma paljasti sen, että sinun tulee matkata yksin. Et pysty sopeutumaan seuraan, ja siihen, että joku toinen voi haluta jotain muuta. Matkaa yksin, ja hanki tuttavia juttelemalla siellä paikan päällä, Berliinissä, junassa ja muualla. Tee oma reissussi, äläkä haikaile seuraa. Tuohon ikään päässeenä ja tuollaisen matkasuunnitelman tehneenä näyttää siltä ettet ole ryhmäihmisiä, olet boheemi yksinkulkija, joka joskus kaipaa seuraa, mutta älä yritä sitä täältä matkaasi ottaa. Ei kukaan tämän ikäinen daami halua minkään junnun suunnitelmiin mukaan niin että vain niitä noudatetaan.

      • Kiitos, että kerroit, että täältä ei seuraa löydä. Kiitos myös persoonallisuusanalyysistä, joka
        meni rankasti metsään. Jatka horoskooppien lukemista!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe