Menin ihan sekaisin! Voimo joku avittaa? Kalastan virvelillä.
1. Kalastuksenhoitomaksu: Tämä on se "kalastusvero", joka on pakko olla.
2. Kalastusläänikohtainen viehekalastusmaksu: Tämä maksu antaa sinulle oikeuden kalastaa tietyn kalastusläänin vesialueilla yhdellä vavalla, kelalla ja vieheellä. Tarvinko tämän aina jos kalastan esim. Lapissa? Eli jos tarvitsen niin tämäkin on samanlainen pakollinen vero.
3. Virkistyskohdelupa: Tämän luvan tarvitset, jos mielit kalaan erityisille valtion virkistyskalastuskohteille. Mistä tiedän tarvinko tämän? Tuleeko edellisten päälle?
4. Viehelupa: Vieheluvalla voit kalastaa perholla tai vieheellä valtion vesialueilla. Lupa on perhekohtainen ja sillä voit vetouistella usealla vavalla. Viehelupa sopii paljon liikkuvalle kalastajalle, joka haluaa poiketa kalalle myös lohi- ja siikapitoisille virtavesille, joihin kalastusläänikohtainen viehekalastusmaksu ei oikeuta. Mistä tiedän tarvinko tämän? Tuleeko edellisten päälle? Vai korvaako tuon edellisen?
5. Kalastus yksityisillä vesillä. Mistä tiedän onko vesi valtion vai yksityinen?
Mitä kalastuslupia tarvitsen?
2
242
Vastaukset
- harvemminkalassa
Multa ei ole ikinä kysytty lupia, joten en maksa enää. jos kerran jäät kiinni, ni so what? pikku sakkoinen.. ja kun ei tuolta edes kalaa saa,niin turha maksaa tyhjästä. 3v aikana saanu 2 kilon haukea. Kallis kilohinta kyllä..
- eskotl
Terve ohessapa vastauksia virvelimiehen lupatarpeeseen
Kalastuksenhoitomaksu täyttyy aina olla jos olet 18-64 vuotias
Itse kalastamiseen tarvitset erillisen luvan eli vaihtoehtoina on läänikohtainen viehekalastusmaksu tai muu kalastuslupa (molempia ei siis tarvita)
Läänikohtaisella luvalla saat kalastaa kaikkialla vanhan läänin alueella paitsi kieltoalueilla. http://kalastusluvat.kalapaikka.net/tarvittavat-kalastusluvat/ika-18-64-vuotta-heittokalastus/#tarvittavat linkin takaa löytyy lisäinfoa ja linkki karttapalveluun josta löytyvät kieltoalueet
ensivuoden alussa kalastuslupaviidakko helpottuu kun kalastuksenhoitomaksu ja läänikohtainen viehekortti yhdistyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472