Kertokaa karkauksistanne!

Hertta345

Moi. Oon 12 v. Tyttö ja karannut monta kertaa. Ja joka kerta on poliisin kanssa joutunut sitten tekemisiin. Mutta jo kolmannella kerralla se poliisi tunsi mut.
Se on vähän pelottavaa mutta kyllä jotenkin kestää... ekalla kerralla karkasin kotoa. Olin kaupungilla yhteentoista asti kunnes poliisi tuli . Ja ne kuulustelu että miks karkasin... ja näin. Ja vei mut kotiin. Toisella kerralla karkasin koulusta. Ei mee kauan kun poliisi tulee mun luo. Menin ihan paniikkiin. Ja se huomas että yritin olla itkemättä, mutta kyllä sitten itkin. Se otti mua kädestä ja kun oltiin poliisiasemalla ne koitti kuulustelu mut ei... en puhunut ja ne vei mut sairaalaan koska huomasivat että hengittäminen oli vaikeaa. Ja sit ne anto siel sairaalassa jotai pillereitä ja sit iskä tuli hakee mut kotiin. Sain ikuisesti traumat.
Ja kolmas kerta... karkasi koulusta nyrkkitappelun vuoksi ja olin kaupungilla ja itkin. Ei mee kauaa kun tulee poliisi ja kutsuu mua nimellä vie asemalle ja äiti tulee hakemaan. Ei oo vanhemmat vihaisia kun tietää että se ei auta mitään.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuntelijakaunis

      hei kirjoituksestasi ei käy selville miksi lähdet kotoa, onko siellä jotakin mitä et kestä, kosketteleeko sinua joku sellaisiin paikkoihin mihin et halua muiden koskevan
      avaatko hieman enemmän tätä asiaasi

    • mäymmärränjotenkerro

      Joo iteki karkailen ja oon saman ikänen tyttö mutta mä karkaan koska mua ahistaa olla kotona kun isä on läheteny ja äiti hakkaa ja huutaa aina. Poliiseja munki perään on soiteltu. Mä oon yrittäny lopettaa mut en pysty tulla koulust kotii jos tiiän et joku on täällä ja oon nii vitun ahistunu et yritin 6.2.2015 itsemurhaa. Mä en ymmärrä että miten viranomaiset antaa mun olla vielä kotona. Mä oon liian laiha tiiän sen ja silti laihutan. Oon lyhyt. Kaikki mussa on liian pientä. Juon ja poltan. Äiti huutaa aina mulle mä en enää välitä mustelmista pidän niitä jo kauniina mut pelkään et joku huomaa ne. En välitä mistään enää. Ja voitko kertoo miks karkailet nii voin auttaa. Mua on kosketeltu jonneki minne en ois halunnu ja uskon et voin auttaa vaikka ei johtuis siitä joten hei kerro muista että mä kuuntelen mielelläni ja ehkä jos saan numeron laitan viestiä ja soitan ja sit saat soittaa mulle millon vaan!!!

      • Hertta345

        Ja syy että miksi karkaan on se että Koulu on niin hankalaa että en kestä. Ne kyllä ymmärtää sen hyvin. Mutta sitä eivät miksi en puhu heille , eli poliiseille. Mut mä pelkään niitä! Ja en anna puhelin numeroa koska kuulostat ihan yhelt poliisilta joka sano että kun joku on huonosti voin soittaa sille. En halunnut numeroa. Se paikantaisi mut varmasti sen avulla. Mutta yksi asia joka mua eniten kotona lohduttaa on mun hamsteri joka on vähän hassu sille saa nauraa aina. ..


      • Hertta345

        Kysymys: mistä saat alkoholia vai mitä sä juot? Karkaan koska koulu on vaikeaa. Mulla on hahmottamiseen ongelma. Ja miten saat tupakkaa? Oon miettinyt että ottaisin jostain käytetyn tupakan ja voin kokeilla sytyttää sen uudelleen. Mut en tiiä onkohan se nyt tarpeen


    • 16vuotias

      Mä lähin tossa viime syksynä vittuun täältä, ja palasin seuraavana päivänä. Olihan se ihan mukava yö viettää yksin ulkona kun käveli semmoset 7km mäkkiin istuskeleen. Oli huomattavasti parempi paikka olla, kuin tää läävä mitä pitäis muka kodiks kutsua. Kaiken huipuks viel se, et porukat ei ees huomannu et en ollu himas

      • NoVittuTietty

        *vittuu täältä* paras paikka mistä oon kuullu pitkää aikaa


      • Hertta345
        NoVittuTietty kirjoitti:

        *vittuu täältä* paras paikka mistä oon kuullu pitkää aikaa

        No kiva juttu..


    • Hertta345

      Nyt on käynyt sellainen juttu että oon seurannassa. Jos joudun neljännen kerran poliisin kanssa tekemisiin, alkaa jotkut toimenpiteet. Tämä seuranta kestää kolme kuukautta. Hitto soikoon!!!

    • Vitunpällipentu

      Siis iik kamalaa kasva pentu!

      • Hertta345

        Haista...


      • Jebin

        Reps :DDD


    • mäymmärräntytölle

      hei kerroit että sinua on kosketeltu paikoista joista et olisi halunnut sinua kosketeltavan, kuka sen teki jos asut vaan äitis kanssa

    • kilttinuori

      ite en oo kyl ikinä tykänny karkailla kotoa, enemmän pelänny liikkumista pimeessä :D jotenkin on ollu vaan parempi idea jäädä kotiin koneelle. perus minä. tuntuu että nyt mun nuoruudesta puuttu se jokin kun kaikki on joskus karannu paitsi mä :/

    • Hertta345

      Tuota... mua ei ole kosketella mihinkää

    • Hertta345

      Joo.. en välitä seurannasta joten karkaan kohta uudelleen , ja kunnolla!! Aion lähtee junalla johonki. Tai bussilla. Haluaako joku tulla mukaan?? Jos haluu niin kommentoi ja annan mun puhelin numeron. Mieluiten joku mun ikäinen. Mut iha sama. Ja poikia pelkään joten.. pojat ei kelpaa.

    • karkuli12

      mää voin tulla. mis asut?

    • ihatethem

      Oon karannu pari kertaa mun poikaystävän kans, ku mun vanhemmat ei anna mun seurustella sen kanssa, koska se on 4 vuotta mua vanhempi, eli oon 14 ja se on 18. Me rakastetaan toisiamme, mutta mun vanhemmat ei tajua sitä. Ne vaan sanoo että tää on sun omaks parhaaks, ja puhuu kaikkea pahaa mun poikaystävästä. Oon saanu arestia kun se on hakenu mut koulusta kesken päivän ja opettajat on kertonu vanhemmille.

    • Hohhoijaaaaaaaaaa

      Typerää tuollainen karkailu,ottakaa itteenne niskasta kiinni!

      • Hertta345

        Älä viitsi!! Sä et voi tietää kuinka huonosti asiat on. Joten lopeta!!!!


      • Tsemppiä

        Ymmärään että "ottakaa itteenne niskasta kiinni" ei välttämättä oo se mitä monet nuoret haluu kuulla paskoissa elämäntilanteissaan mutta täytyy nyt ihan tosi asiana sanoa että harvoin elämässä pääsee eteenpäin ellei itse sitä halua.

        Kukaan ei jaksa kovinkaan kauaa juosta perässä ja olla tukena, katsoa että oot turvassa ja huolehtia asioistas jos ite et haluu muuttaa asioita.

        Yleisenä vinkkinä ihan tolleen kaikille nuorille jotka karkailette kotoa ja muutenkin kusette omaa elämäänne jo nuoresta pitäen: kukaan ei tule teitä sieltä ojasta tai kadunkulmasta ikuisuuksiin noutamaan joten kannattaa ottaa apu vastaan vielä kun joku sitä saattaa tarjota, on se sitten poliisi, sosiaalityöntekijä tai omat vanhempasi. Ja jos kukaan ei auta niin sitten teet sen itse, keksit sen seuraavan asian mitä pitää tähtäimenä, opinnot, se mitä haluat tehdä elämälläs.

        En usko että kovin moni meistäkään haluaa kymmenen vuoden päästä katsoa taakseen ja huomata että teki keskenkasvuisena päätöksiä joita katuu loppuelämänsä, oli kyse sitten siitä että tupakoi, käyttää huumeita, karkailee kotoa huostaanottoon saakka yms.

        Mieti, miten sä haluat kymmenen vuoden päästä katsoa menneisyyttäs ja ala tekmään asialle jotain, edes pieniä askelia kerrallaan edeten.


      • Enkeksinimeälol
        Tsemppiä kirjoitti:

        Ymmärään että "ottakaa itteenne niskasta kiinni" ei välttämättä oo se mitä monet nuoret haluu kuulla paskoissa elämäntilanteissaan mutta täytyy nyt ihan tosi asiana sanoa että harvoin elämässä pääsee eteenpäin ellei itse sitä halua.

        Kukaan ei jaksa kovinkaan kauaa juosta perässä ja olla tukena, katsoa että oot turvassa ja huolehtia asioistas jos ite et haluu muuttaa asioita.

        Yleisenä vinkkinä ihan tolleen kaikille nuorille jotka karkailette kotoa ja muutenkin kusette omaa elämäänne jo nuoresta pitäen: kukaan ei tule teitä sieltä ojasta tai kadunkulmasta ikuisuuksiin noutamaan joten kannattaa ottaa apu vastaan vielä kun joku sitä saattaa tarjota, on se sitten poliisi, sosiaalityöntekijä tai omat vanhempasi. Ja jos kukaan ei auta niin sitten teet sen itse, keksit sen seuraavan asian mitä pitää tähtäimenä, opinnot, se mitä haluat tehdä elämälläs.

        En usko että kovin moni meistäkään haluaa kymmenen vuoden päästä katsoa taakseen ja huomata että teki keskenkasvuisena päätöksiä joita katuu loppuelämänsä, oli kyse sitten siitä että tupakoi, käyttää huumeita, karkailee kotoa huostaanottoon saakka yms.

        Mieti, miten sä haluat kymmenen vuoden päästä katsoa menneisyyttäs ja ala tekmään asialle jotain, edes pieniä askelia kerrallaan edeten.

        Turha yrittää. Itte kärsin masennuksesta ja tollaset "ota ittees niskasta kiinni" ja "hae apua" ei auta yhtään. Mun elämä on tosi epäterveellistä ja elän huonosti. Mua ei kiinnosta enään mikään apu tai muu...


    • dbs

      Koomista luettavaa, odotan innolla että kasvatte ja muistelette tätä.

    • Hertta345

      Anteeks valehteli koska en mä itkenyt. Ja ei ollut vaikea hengittää, veivät sairaalaan koska ei nyt putkaan , Herran jestas! !!

      • Hertta345

        Tai no ne poliisit luuli että oon sairas tai joku epänormaali koska en puhunut.


    • mäymmärränjotenkerro

      Mää kirjotin joku kuukausi sitte ja nyt aattelin tulla taas tänne ja mää oon se joka karkailee kans ja näi mut nyt viiltely menny on nii pahaks että sossut meinas viiä sairaalaan ja sossut ja kaikki peräs ja hullujen huone keikka uhkaa inhoon itteeeni ja paino tippuu vaikka syön koska oksentelen paljo ku nikotiini murkytykset ja mun poikaystävä kosketeli mua mut nyt se lopetti ku uhkasin jättäää muuten se on ihana ja mä lähen mukaa missä asut oikeeeeesti mä vaa haluun pois ku kouluunkaa en pääse ku sossut käy nii usei ja mun kädet on kuulemma kauheet ja en saa viillellä tai joudun huostaa ja mä oon ihan kauhees olotilad ku haluisin viillellä ja hei määäää lähen jonku mukaan heti ku mahdollista että laittaa numeroo nii tuun puhuuuuuu oikeeeesti nyt mö varmaan oon kirjottanu tosi pitkästi ja kaikkee ja hei haluutko huostaan tytteli kulta ehei älä ny hupsu ole mä tiiän mitä se on ja ei se ei ole kivaa ja ku sulla on isä ja äiti nii valitse jompikumpi ja kerro sille kaikki nii se auttaa älä puhu viranomaisille ne aiheuttaa vaa ongelmia LÄHIMMÄISET ON BE JOTKA VÄLITTÄÄ JA AUTTAA ÄLÄ PUHU SOSSUILLE. POLIISILLE TAI PSYKIATRILLE NE HOMMAA SUT HUOSTAA. mee jollekin luotettavalle aikuiselle ja kerro nii se auttaa tai sit ku tuun puhuu sulle nii puhu mulle en puhu kenellekään autan sossujenkaa ja jos haluut vinkkei mite päästä niistä minä autan nyt oikeesti sää tarviit apua

      • Hertta345

        Älkää enää ottako yhteyttä kiitos


    • 4shared

      Hertta, sä oot epäonnistunu trollaamisessa totaalisesti.

      • Hertta345

        Troll aa minne? Mitä se on? Ja en toivo tuollaisia kommentteja


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe