Minun mielestäni lahti on suuri kaupunki ja paljon parempi kuin Turku. Olen syntynyt lahdessa ja asun tällä hetkellä Turussa. en tykkää Turusta yhtään. Hirvee bensan haju metelöivät bussit ja ruma kaupunki.
lahti iso kaupunki?
42
1701
Vastaukset
- komo
Pieni on se lahti tuu Turkuun.
- Silmät-auki
Lahti on pieni ja paskanen Turkuun verrattuna. Lahdesa hävitetty kaikki vanha, Turussa se on kulttuuriympäristöä. Myös esim. Aurajoen varsi, Turun linna, Tuomikirkko jne, ovat jotakin minkä veroista "dynaamisessa" Lahdessa ei löydy.
Lahti on Suomein surkein paikkakunta. Terveyspalveluja esim. ei saatavissa. Siinäkin on nähtävää! - ase7
Lahti on hyvä kun ei ole vanha taloja ja olen kotosin lahdesta asun Turussa ja haluan takaisin Lahteen.
- ase7
Silmät-auki kirjoitti:
Lahti on pieni ja paskanen Turkuun verrattuna. Lahdesa hävitetty kaikki vanha, Turussa se on kulttuuriympäristöä. Myös esim. Aurajoen varsi, Turun linna, Tuomikirkko jne, ovat jotakin minkä veroista "dynaamisessa" Lahdessa ei löydy.
Lahti on Suomein surkein paikkakunta. Terveyspalveluja esim. ei saatavissa. Siinäkin on nähtävää!Mee nastolaan se on suomen paskin paikkakunta hirveesti hiekkaa ja ruma paikka
- lahesta50
Sä et ees oo käyny lahessa .lahessa asuu 103 904 mä asun nyt Turussa mut muutan takas Lahteen Turussa ei oo mitää lahessa on.
- Teesepian
lahesta50 kirjoitti:
Sä et ees oo käyny lahessa .lahessa asuu 103 904 mä asun nyt Turussa mut muutan takas Lahteen Turussa ei oo mitää lahessa on.
Ammu ittes varissuolle!
- Surkeaa
lahesta50 kirjoitti:
Muuta sitten, kun sinulla on työpaikka tai jos olet narkkari.
- niitäriittää
Surkeaa kirjoitti:
Muuta sitten, kun sinulla on työpaikka tai jos olet narkkari.
Eikö Turusta löydy huumeita ja rikoksia? Samaa örvellystä joka kaupungissa.Sen suhteen ei ole kumpikaan parempi.
- lahties
Tiedoksi vaa Turussa on paljon huumenistejä ja juopoja ja puukottajia en ikinä muutaisi Turkuun.lahti on hieno seutu mutta kivut saisi poistaa
- ase7
Puhu vaan omasta puolesta turkulainen.
- 1984-1991
ase7 kirjoitti:
Mee nastolaan se on suomen paskin paikkakunta hirveesti hiekkaa ja ruma paikka
No Nastola nyt on ihan perseestä. Mutta ei se Lahdesta hyvää tee, vaan Nastolan läheisyys on yksi Lahden miinus. Siin on vielä se Villähteen hullujenhuone Levon hautausmaan ja Nastolan kirkonkylän välissä. Vittumaisimmat lahtelaiset ovat nastolaista alkuperää tai jotain pirun savolaisia, jotka ovat muuttaneet Lahteen Nastolan kautta.
- Anonyymi
1984-1991 kirjoitti:
No Nastola nyt on ihan perseestä. Mutta ei se Lahdesta hyvää tee, vaan Nastolan läheisyys on yksi Lahden miinus. Siin on vielä se Villähteen hullujenhuone Levon hautausmaan ja Nastolan kirkonkylän välissä. Vittumaisimmat lahtelaiset ovat nastolaista alkuperää tai jotain pirun savolaisia, jotka ovat muuttaneet Lahteen Nastolan kautta.
Savosta muutti vittumaisimmat tyypit 70-luvulla Lahtiin.
- EX-lahtelainen
Kuinka kukaan voi haluta Lahteen asumaan?
Narkkareiden ja huumekauppiaiden keitaaseen.- do500
Oon nähnyt lahden sykkeessä roskiksessa huume neulan
- katsopeiliin
Hyvä, että jouduit hoitoon. Onpahan yksi narkki vähemmän Lahdessa. Kuis muuten menee? Ootko pysyny kuivilla?
- häpeä
Sori vaan en ole koskaan käyttänyt huumeita
- wedsd
häpeä kirjoitti:
Sori vaan en ole koskaan käyttänyt huumeita
Sitä sietääkin pyytää anteeksi - jos on vielä lahtelainen.
- Anonyymi
do500 kirjoitti:
Oon nähnyt lahden sykkeessä roskiksessa huume neulan
Amarillon vessat täynnä huumeuloja.
- lahtion
Onhan se Turku alaltaan isompi ja enemmän kansalaisia,mutta ei Lahti ole hassumpi asuinpaikka.Turusta ei ole kokemuksia.Kaikki ei viihdy samoissa paikoissa.
- ihme_homma
1969-81 heitti keikkaa Skottilainen pop-yhtye Lahti kaupungin rullaluistelijat. Olivatkohan kuulleet Lahdesta ?.
- uytfgh
Lahti ei ole suomen kauneimpia kaupunkeja ja häviää kyllä vertailussa turullekin.
- LahtiOnMätäpesä
Lahti on paskanen pystyyn kuoleva kaupunki. Sen keskusta on tuhottu ja muutama apostoli, jotka palkattu kehumaan Lahtea, eivät pysty mustaa valkoiseksi tekemään. Lahti kuulemmma mainettaan parempi! Se on iskulause näillä äijillä ja muijilla, jotka syövät Lahden vähäisiä verovaroja. Isoja puheita Lahden johdolta kaikki muree. Armeija lähti, lasitehdas lähti. Autokori lähti, Fonecta lähti. Näitä on vaikka kuinka helvetisti. Työttömyysprosentti 20. Se on "komea" luku Lahdelle. Kun mikäään ei toimi. Toriparkki - tuo helmien helmi 30 miljo euroa - piti olla valmis huhtikuussa. Yhä kaivetaan Marolankatua ja Alatorin puistoa. Siis rahaa palaa. Kj. Myllyvirta näpertelee kamarissaan. Tietämättä, että kaupunki sulkeltaa pahasti. Herätys!
- mokailijat
LahtiOnMätäpesä kirjoitti:
Lahti on paskanen pystyyn kuoleva kaupunki. Sen keskusta on tuhottu ja muutama apostoli, jotka palkattu kehumaan Lahtea, eivät pysty mustaa valkoiseksi tekemään. Lahti kuulemmma mainettaan parempi! Se on iskulause näillä äijillä ja muijilla, jotka syövät Lahden vähäisiä verovaroja. Isoja puheita Lahden johdolta kaikki muree. Armeija lähti, lasitehdas lähti. Autokori lähti, Fonecta lähti. Näitä on vaikka kuinka helvetisti. Työttömyysprosentti 20. Se on "komea" luku Lahdelle. Kun mikäään ei toimi. Toriparkki - tuo helmien helmi 30 miljo euroa - piti olla valmis huhtikuussa. Yhä kaivetaan Marolankatua ja Alatorin puistoa. Siis rahaa palaa. Kj. Myllyvirta näpertelee kamarissaan. Tietämättä, että kaupunki sulkeltaa pahasti. Herätys!
Olet oikeassa kaupungin varojen tuhlaamisesta turhuuteen.Niin toriparkki kuin huonosti palveleva Matkakeskus oli typeryyden huippu kun olisi ollut tärkeämpiäkin sijoituskohteita.Sairaan-ja vanhustenhoito ,nuorten mielenterveys,työttömyys,homekoulut jne.. Keskusta ammottaa pian tyhjyyttään ,linja-autoasemakin siirretään pois ettei vaan kukaan junamatkustaja poikkea keskustaan ostoksille ja syömään,vaan jatkaa matkaa suoraan bussilla eteenpäin.On meillä viisaat päättäjät asialla .Hienoa pitää olla,vaikka iso-osa asukkaista elää toimeentulotuella.
- Anonyymi
LahtiOnMätäpesä kirjoitti:
Olen itse tehnyt keskustelun 6 vuotta sitten ja olen nykyään samaa mieltä. Lahti on vitun paska paikka täällä on narkkareita juoppoja kodittomia ja työttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse tehnyt keskustelun 6 vuotta sitten ja olen nykyään samaa mieltä. Lahti on vitun paska paikka täällä on narkkareita juoppoja kodittomia ja työttömiä.
Ole hyvä ja painu sitten vaan mäkeen täältä! Kukaan ei jää tuonlaista urpoa kaipaamaan :)
- odetolahti
En nyt Turkuun uskaltais verrata, ovatko edes vertailukelpoisia suuri ja keskisuuri kaupunki toisella ei edes yliopistoa, mutta kaikki lähellä keskustassa 1-2 km säteellä, suomalaiseksi kaupungiksi aika tiiviisti rakennettu, paljon edullista vuokra-asuntotarjontaa jopa valinnanvaraa (ehkä juuri siitä ne miinukset että nistien ja muiden epäsosiaalisten työttömien on varaa asua siellä) Sopii ainakin opiskelijalle, joskin opiskelupaikkoja on miten on. Itteä betoni ei häiritse, eikä joka talo oo sentään siitä, mutta eiköhän niitä ole joka kaupungissa, riippuu miten asemakaavat sallii, mielestäni esim. Joensuussa on toki kaunis puutaloalue keskustassa, mutta siitä pari sataa metriä eteenpäin onkin vaan tylsiä tasaisia max. 4-kerroksisia kasarikerrostaloja, Lahdessa on sentään sitä jotain vertikaalisuutta joka tekee siitä "suomen chicagon". Mut jos ihmisistä puhutaan, täällä asuu ihan samoja tyyppejä kuin muissakin kokoluokan kaupungeissa, joskus väkivaltaisita otsikoista huolimatta rähinät on usein miten paikallisten keskisiä.
- Sleepy_Sleepers
Lahti on pinta-alaltaan hämmästyttävän pieni alue. Turkuun vertaaminen on muutenkin hullunkurista; Turussa on kaksi yliopistoa ja Lahdessa keskustan koulu annettiin tarpeettomana oluttehtaan käyttöön.
- Anonyymi
Lahteen jäi epäsosiaalisin aines 60- 70-luvuilla, kun Itä-Suomesta lähti paljon roskaväkeä valumaan etelään.
- Anonyymi
Pieni kyläyhteisö.
- Anonyymi
Ihmiset siellä on kuitenkin huomattavasti fiksumpia.
- Anonyymi
Lahtwlaiset vähän lapsellisia. Aikuisenakin teinikäyttäytyminen.
- Anonyymi
Yliopistokaupunki niin se huomaa.
- Anonyymi
lahti on LAHTI ja toivottavasti lahtelaiset pysyvät lahessa. Narkin myyjät pitää saaha kiinni ja käyttäjät hoitoon(?) Heistä ei ole monikaan aito lahtelainen. Tulleet kukaties mistä. Asioitten päättäjissä (pampuissa) on vika. He tekevät vääränlaisia päätöksiä ,
ja attelevat vain omaa rahapussia ja lähi sukulaisiaan jossain muualla ku lahessa.
Sosialiviranomaiset tarvii olla paikkakuntalaisia,ei ulkolaisia eikä vanhojapiikoja.- Anonyymi
Ongelmat aina ulkoistetaan kuten nähdään. Ihan syntyperäisiä lahtelaisia on narkomaaneissa ja luultavasti suurin osa. Muualta tulleet tekee lahtelaisten työt kun ne on niin hitaita ja laiskoja.
- Anonyymi
Pieni ja kylämäinen. Kaikki tuntee toisensa. Turusta en osaa sanoa mitään.
- Anonyymi
Painu takas lahtees, Lahti on Suomen persereikä
- Anonyymi
Lahtelaiset sanoo turisteille...painu kotias vamppi!
- Anonyymi
Piirit on niin pienet et kaikki tietää kaiken toistensa asioista.
- Anonyymi
Miten ihmeessä verrataan Lahtea ja Turkua. Totta kai Turussa on vanhaa arkkitehtuuria. Turku on perustettu jo 1200- luvulla, Lahden kaupunki 1905. Molemmissa kaupungissa on hyvät puolensa. Lahti on luonnoltaan kaunista aluetta. En asu Lahdessa, en Turussa. Olen molemmissa käynyt usein. En osaa vastata kumpi on parempi paikka. Turun satoja vuosia vanhat rakennukset ovat hienoja. Lahden luonto on kauniimpaa kuin Turussa. Ihmiset ovat Lahdessa puheliaampia. Kun lukee Turku Suomi 24- kekusteluja niin kas sielläkin osataan haukkua omaa kaupunkia. Se on kaikkialla sama.
- Anonyymi
Turku on yliopistokaupunki mikä näkyy väestörakenteessa, kulttuurimaisemia, historiallisia rakennuksia ja tietysti meri saaristoineen. Lahti on rasvanahkatyöläisten ja rahvaan omaisen rahan kaupunki. Keskustaa kansoittavat narkkarit ja spurgut. Köyhien ihmisten määrä katukuvassa on ylipäätään silmiinpistävä. Sama on kyllä Turussakin. Keskustan ulkopuolella. Mutta totuushan on että Suomessa on ollut lama Nokian romahduksesta alkaen.
- Anonyymi
Lahti on aika iso.
- Anonyymi
Luulisi vammaisille löytyvän ihan omatkin sivunsa keskustella!? Vai ovatko kaikki nuo kirjoittajat kustannussyystä avohoidossa!? Noo, sota tulee pian ja vie....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939