Merkonomin palkat ja työt

merkonomi

Heippa!

Ihan uteliaisuudesta ja vähän vaikka vinkkejä työnhakuunkin vertailua:

Mitä työtä teet merkonomin koulutuksella ja millaista palkkaa siitä saat? Otetaan vaikkapa vuositulot, jos on niin pitkään ollut samoissa tehtävissä - on helpompi vertailla kuin ei tarvitse miettiä vuorotyölisien suuruuksia jne :)

10

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justnothing

      Mitä teen merkonomin koulutuksella? En mitään. Suoraan viemäristä alas koko tutkinto. Töitä ei saa jos ei ole suhteita. Näin se vaan on.

    • merkomoni

      alan plankkaus on aina hyvä

    • Taloushallinnossa

      Taloushallinnon töitä kaupan alalla. Taulukkopalkat on todella surkeat, itse saan sentään hiukan enemmän (yli 8 v. kokemus, siihenhän ne taulukot loppuvatkin...) eli noin 33.000/vuosi.

    • taloushallinnonmerkonomi

      Itse olen merkonomi enkä työllistynyt.... kaikissa hakemuksissa vaadiittiin niin paljon ettei mulla ollut rahkeita = eli ei yhtään haastattelukutsua tai mitään. Lisäksi suhteita ei nimeksikään. Lähdin sitten opiskelemaan korkeakouluun samaa alaa jos vaikka sitten paremmin tärppäis....palkkaakin on maksettava sitten hieman enemmän

    • eitöitä

      Turha tutkinto. Valmistuin kaksi vuotta sitten suoraan kortistoon. Mitä nytten todella lyhyitä pätkätöitä siellä täällä, vaikka on työkokemustakin hieman jo. Ei kannata.

    • kirjastoontöihin

      Merkonomi ei itsessään varsinaisesti ole mikään ammatti. Täytyy erikoistua johonkin työtehtävään merkonomitutkinnolla.

    • PaskaTutkinto

      Olen tiskaaja. Alla merkonomin tutkinto sekä ravintola-alan koulutus. Merkonomin papereilla saa kyllä pyyhkiä persettään. Ihan turha koulutus.

    • MM1993

      Toimin toimistosihteerinä autokoulussa. Koulutukseltani markkinointi merkonomi. Vuosiansio 31000. Ei päätä huimaa mutta työkin on leppoisaa :)

    • Kiitostavaan

      Valmistuin suoraan työttömäksi. Samaa mieltä mitä edelliset, saahan siitä paperista vessapaperia jos ei muuta keksi.

      Kaikkiin tehtäviin mitä olen etsinyt vaaditaan vähintään vuoden ellei enemmän työkokemusta sekä tradenomin tai KTM tutkintoa.

      Olen taloushallinnon merkonomi. Erikoisosaaminen palkanlaskenta. Kaipa pitää johonkin kouluun nyt keväällä hakea. Vaikka ei sillä opintotuella itseään elätä.

    • taloushallinto

      Yo-merkonomi, kirjanpitäjä 33 000€/v. Suoraan koulusta pääsin ja samassa työpaikassa 3vuotta (ensimmäinen vuosi oli 24000e/v).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe