hyvin se on palvellukkin monta monituista vuotta
mutta nyt ei enää kannata korjata
tulee liian kalliiksi mun kukkarolle
ja kun se on tyhjä muutenkin kokoajan
en silti valita aurinko paistaa ja kesä tekee tuloaan
vaikkeksihan se elämän kumminkin tekee
kun ei sitä enää oo
varsinkin täällä keskellä korpea
rupee jonkin verran korpeamaan
kun meno sivistyksen pariin on tehty niin vaikeaksi
turvauduttava ystäviin
ja ukkoiseni vapaapäiviin
olis se niin tärkee kumminkin
voi sanoo että oikeestaan sitä ilman ei tuu toimeen
mutta minkäs teet kun ei oo sitä rahan p#skaa
että vois uuden hakkia
kyynelsilmin hyvästit rakkaalleni
mikään ei koskaan tule korvaamaan sua
mistään tuskin löydän enää yhtä luotettavaa ja turvallista
ikävä on kova lepää rauhassa
pikkuinen sininen volksvagen pooloni.
p#rkele nyt se hajos sit kokonaan
43
71
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
Kaikella on aikansa. Eikös sinulla ole vielä skootteri? Käytätkö paperinestuukkeja kyynelten kuivaamiseen? Ajattele meidän väheneviä metsiä...
- pirutiinaiseksi
jep jep
on skootteri pistettiin just akku latinkiin
mutta vähän viellä on vilposta kyytiä sillä
ja saan tytöltä mönkkärinkin lainaks
että pääsen vähän lähemmäs sivistystä
ja siitä vaikka sit liftillä eteenpäin
kymmenen kilsaa kun ajelee hiekkatietä
niin sen jälkeen löytyy jo kavereita
joiden kyydissä pääsee harrastuksiin
meillä käytetään kangasnestuukeja...
Minun Pösöni ei hajoa uhallaankaan, on yli kymmenen vuotta vanha. Olen aina ajanut autolla niin kauan kunnes tulee liian kalliita remontteja. Katsastuksesta meni läpi, ei tarvinnut tehdä juuri mitään, kesärenkaat piti ostaa, maanantaina laittavat alle. Katselen autoja netistä sillä silmällä, niitä kyllä riittää.
- ö-Öö
Vanhemmat autot kestävämpiä.
Uusissa aivan älyttömästi elektriniikaa ja hilavitkutinta. Ei niitä kukaan osaa tai raski korjailla vanhemmiten. Tavallaan sama, kuin vaikka sateenvarjoilla tai kahvinkeittimillä, halvemmaksi tulee ostaa uusi, kun vanha hajoaa.Kauppahan se on, joka kannattaa.
Arjalainen muskeliauto pian neljännesvuosisadan ikäinen. Mitäpä tuosta iästä, koskaan ei ole tielle jättänyt, hyvässä kunnossa, kun pidetty hyvin.ei vie pensaa paljoakaan, eikä korjauksiin mennyt paljoakaan rahaa kaikkinensakkaan. Erittäin miellyttävää ja edullista ajoa.
Huvittaa,edelleenkin saa kuulla naapureilta ja muita vittuilua merkitä. nepä tiedä, ne vaihtaa riisipussia uuteen kolmen vuoden välein ja aina on autovelkaa, auto usein korjaamolla tai hinauksessa menossa sinne. Vaan, sellaista se on, jos sen linjan ottaa.
Eikun tuli mieleen. Kaveri osti 450 eken hintaan hyvän farmari peugeotin, viistoista vuotta vanha. Oli juu ajettu 400 000. Mutta oikein hyvä auto, muutamia vikoja oli, osasi korjata itse, osat edullisia. Ajelee erittäin hyvällä autolla, jonka kulut ja kustannukset olemattomat. Ai niin. Soitti mulle ja kertoi ostaneensa renkaat, mainitsi vasta myöhemmin, että kahdet renkaat ja hyvä peugeot tuli kaupan päälle :D
=DW= - pirutiinaiseksi
hyvin se palveli aikansa
useampi satatuhatta kilsaa tuli sillä ajeltua
mutta aikansa kutakin
nyt kokeillaan tätä autotta oloa
täällä keskellä ei mitään. - pirutiinaiseksi
ö-Öö kirjoitti:
Vanhemmat autot kestävämpiä.
Uusissa aivan älyttömästi elektriniikaa ja hilavitkutinta. Ei niitä kukaan osaa tai raski korjailla vanhemmiten. Tavallaan sama, kuin vaikka sateenvarjoilla tai kahvinkeittimillä, halvemmaksi tulee ostaa uusi, kun vanha hajoaa.Kauppahan se on, joka kannattaa.
Arjalainen muskeliauto pian neljännesvuosisadan ikäinen. Mitäpä tuosta iästä, koskaan ei ole tielle jättänyt, hyvässä kunnossa, kun pidetty hyvin.ei vie pensaa paljoakaan, eikä korjauksiin mennyt paljoakaan rahaa kaikkinensakkaan. Erittäin miellyttävää ja edullista ajoa.
Huvittaa,edelleenkin saa kuulla naapureilta ja muita vittuilua merkitä. nepä tiedä, ne vaihtaa riisipussia uuteen kolmen vuoden välein ja aina on autovelkaa, auto usein korjaamolla tai hinauksessa menossa sinne. Vaan, sellaista se on, jos sen linjan ottaa.
Eikun tuli mieleen. Kaveri osti 450 eken hintaan hyvän farmari peugeotin, viistoista vuotta vanha. Oli juu ajettu 400 000. Mutta oikein hyvä auto, muutamia vikoja oli, osasi korjata itse, osat edullisia. Ajelee erittäin hyvällä autolla, jonka kulut ja kustannukset olemattomat. Ai niin. Soitti mulle ja kertoi ostaneensa renkaat, mainitsi vasta myöhemmin, että kahdet renkaat ja hyvä peugeot tuli kaupan päälle :D
=DW=semmonen parinsadan eken auto
mullekkin riittää mutta katotaan sit syssymmällä
kesän meinaan kokeilla tätä autotta oloo
ja viellä näissä hankalissa olosuhteissa
ei oo koskaan ollu sellasta tilannetta etteikö olis autoo käytettävissä
jälkeen sen ajan kun täytin kahdeksantoista vee
ja sain sen ajokortin. - bessie-
pirutiinaiseksi kirjoitti:
hyvin se palveli aikansa
useampi satatuhatta kilsaa tuli sillä ajeltua
mutta aikansa kutakin
nyt kokeillaan tätä autotta oloa
täällä keskellä ei mitään.Voithan aikasi kuluksi katsella vaikka "autotallista" käytettyjä. Hinnat alkaen 100 euroa. Tai näkyi siellä yksi aika hyvä hintaan 50 ja jotain euroa. Joku tarjoustäky, se joka ensimmäisenä soittaa 16.4. klo 8 saa auton, oli siinä tosin jokin muukin tapa saada se.
Alle tonnin autojakin saa rahoituksella, joten ei se rahasta kiinni oikeastaan voi olla, jos siis pelkästä auton hinnasta puhutaan. - pirutiinaiseksi
bessie- kirjoitti:
Voithan aikasi kuluksi katsella vaikka "autotallista" käytettyjä. Hinnat alkaen 100 euroa. Tai näkyi siellä yksi aika hyvä hintaan 50 ja jotain euroa. Joku tarjoustäky, se joka ensimmäisenä soittaa 16.4. klo 8 saa auton, oli siinä tosin jokin muukin tapa saada se.
Alle tonnin autojakin saa rahoituksella, joten ei se rahasta kiinni oikeastaan voi olla, jos siis pelkästä auton hinnasta puhutaan.mutta en osta tonnin autoo
ostan sellasen jolla voi ajaa vuoden
elikkä just käytetty leimalla
korkeintaan 200-300 ekee maksavan
ajan sen vuoden
ja jos ei mee sit läpi katsastuksesta niin kaatikselle
kun toi mun mies ei ymmärrä autojen päälle mitään
tai siis ymmärtää mutta ei osaa korjata. - bessie-
pirutiinaiseksi kirjoitti:
mutta en osta tonnin autoo
ostan sellasen jolla voi ajaa vuoden
elikkä just käytetty leimalla
korkeintaan 200-300 ekee maksavan
ajan sen vuoden
ja jos ei mee sit läpi katsastuksesta niin kaatikselle
kun toi mun mies ei ymmärrä autojen päälle mitään
tai siis ymmärtää mutta ei osaa korjata.Tuo on yksi tapa, mutta jos vain mahdollisimman 'pitkällä leimalla' olevia autoja katsellee niin voi jäädä monta parempaa vaihtoehtoa huomaamatta. Ja juuri leimatullakaan ei välttämättä vuotta pysty ajamaan, ei se leima vikoja korjaa. Ja vikojen korjauttamisesta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi, kilpailuttamiseen on varaa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla kun on tuo Eestikin niin lähellä.
Autoni meni katsastuksessa läpi. Kyselin katsastusmieheltä että kannattaisiko tehdä ruosteenesto käsittely. Katsastusmies auton olevan todella hyvässä kunnossa, joten jos pitää aiot niin ehdottomasti kannattaa.
Kun hain autoni ruostesuojauksen tehneestä korjaamosta sain takuutodistuksen kaikkine tietoineen ja toisen paperin johon oli laitettu tarvittavat korjaukset. "Koska meidän velvollisuutemme on kertoa sinulle vioista jotka havaitsimme."
Oikea takajousi ja 'koiranluut' piti uusia. Suullisesti neuvottiin uusimaan samalla myös vasen. Neuvottiin osien hankkimisesta ja että se kannattaa tehdä itse. Ei tyrkytetty mitään.
Kävin ostamassa osat ja sain vielä jäseneksi liittymisen myötä alennuksenkin niistä, yhteensä 125,?? euroa. Soitin samaan korjaamoon missä ruosteenesto tehtiin ja kysyin teettekö jousien vaihdon. "Kyllä teemme, ja kerron sinulle hinnan joka ei muutu. Normaaliveloitus joka lukee meidän seinällä on 60 euroa tunti, saat 50 eurolla tunti ja laskutamme kahdesta tunnista. Kerron vielä että emme ota käteistä rahaa, voit maksaa vain kortilla." Homma tehtiin, ei mennyt kahdessa tunnissa sillä joku pultti oli katkennut ja teetti työtä saada se pois. Etukäteen sanottu hinta piti, eivät suostuneet ottamaan enempää. Vasta maksettuani annoin tuomani 'kahvileivät' ja ne sentään kelpasivat, vieläpä paremmin kuin hyvin (korjaamon puolella olleet kaksi asentajaa 'juoksivat' perääni kiittääkseen kun olin jo pois ajamassa). - ö-Öö
bessie- kirjoitti:
Tuo on yksi tapa, mutta jos vain mahdollisimman 'pitkällä leimalla' olevia autoja katsellee niin voi jäädä monta parempaa vaihtoehtoa huomaamatta. Ja juuri leimatullakaan ei välttämättä vuotta pysty ajamaan, ei se leima vikoja korjaa. Ja vikojen korjauttamisesta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi, kilpailuttamiseen on varaa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla kun on tuo Eestikin niin lähellä.
Autoni meni katsastuksessa läpi. Kyselin katsastusmieheltä että kannattaisiko tehdä ruosteenesto käsittely. Katsastusmies auton olevan todella hyvässä kunnossa, joten jos pitää aiot niin ehdottomasti kannattaa.
Kun hain autoni ruostesuojauksen tehneestä korjaamosta sain takuutodistuksen kaikkine tietoineen ja toisen paperin johon oli laitettu tarvittavat korjaukset. "Koska meidän velvollisuutemme on kertoa sinulle vioista jotka havaitsimme."
Oikea takajousi ja 'koiranluut' piti uusia. Suullisesti neuvottiin uusimaan samalla myös vasen. Neuvottiin osien hankkimisesta ja että se kannattaa tehdä itse. Ei tyrkytetty mitään.
Kävin ostamassa osat ja sain vielä jäseneksi liittymisen myötä alennuksenkin niistä, yhteensä 125,?? euroa. Soitin samaan korjaamoon missä ruosteenesto tehtiin ja kysyin teettekö jousien vaihdon. "Kyllä teemme, ja kerron sinulle hinnan joka ei muutu. Normaaliveloitus joka lukee meidän seinällä on 60 euroa tunti, saat 50 eurolla tunti ja laskutamme kahdesta tunnista. Kerron vielä että emme ota käteistä rahaa, voit maksaa vain kortilla." Homma tehtiin, ei mennyt kahdessa tunnissa sillä joku pultti oli katkennut ja teetti työtä saada se pois. Etukäteen sanottu hinta piti, eivät suostuneet ottamaan enempää. Vasta maksettuani annoin tuomani 'kahvileivät' ja ne sentään kelpasivat, vieläpä paremmin kuin hyvin (korjaamon puolella olleet kaksi asentajaa 'juoksivat' perääni kiittääkseen kun olin jo pois ajamassa).Paras satu aikoihin.
=DW= - juttujapiisaa
ö-Öö kirjoitti:
Paras satu aikoihin.
=DW=Toinen hassu tarina oli se, kun arjalaisella muskeliautolla pyöritään jossakin liikenneympyrässä.
- bessie-
ö-Öö kirjoitti:
Paras satu aikoihin.
=DW=Paras? Voi kiitos!
Mutta mitä tuolla sadulla tarkoitat? Ensimmäinen kappale on minun oma mielipiteeni, mielipidettä ei mielestäni voi sanoa saduksi?
Loput kirjoitin esimerkkinä siitä, ettei auton korjauttaminen ylettömän kallista ole.
Vasen ja oikea takajousi (kallein plaatu, vahvistettu, 47,90 kpl) ja ne kallistuksen estäjät tai mikä niiden oikea nimi nyt ikinä onkaan, ja oli siinä pari suklaapatukkaakin vielä, 10 % alennus loppusummasta uudelle jäsenelle, alennus oli kertakäyttöinen. Jos olisin jaksanut olisin vielä lähtenyt ostamaan kaikenlaista tarpeellista kotiin ja puutarhaan.
125 euroa ja sentit päälle oli laskun loppusumma Motonetissä ja tasan sata euroa meni korjaamolle. Auton valmistumista odotellessani norkoilin enimmäkseen Hakaniemen hallissa, josta ostin marokkolaisen leipurin tekemiä tosi hyviä pupusatyylisiä lihapiirakoita pullaa viemisiksi korjaamolle. Niihin meni jotain 14 euroa, yhden piirakan söin itse joten 11 euroa. Sitäkään ei lasketa, se oli hyvästä palvelusta ja sitä paitsi hekään eivät laskuttaneet pulteista. Eli takajousien vaihto 225 euroa yhteensä ja kaikilta sain takuun. Kohtuullinen hinta minusta.
Niin että mikä sinusta on satua?
"pirutiinaiseksi"
Onkohan se tarpellista että kaikki naiset pääsevät kylille?
Varsinkin jos eivät osaa ajaa Skootteria polvet nätisti yhdessä.
Vaan palelevat mennen, tullen.
Kökkö-huumorilla jatkaen, muistelen Skootterissa koneen olevan pyllyn takana.
Motskarissa jalkojen välissä.
Sinä asut maalla, joten sinulla on nyt hyvä aihio pelto-autoksi.
Säästä se siis lapsen-lapselle.
Pääset itsekin välillä pöristelemään muulla kuin lelu-autolla.
Kielari-kouluun myös.
Eikös teillä ole siellä joku ulko-maalainen maalle-muuttaja?
Höpö-halisti ja sillee
YH.- pirutiinaiseksi
taitaa mennä mun auto millille rokkiralli autoksi
jos tehot riittää
mää en niistä ymmärrä
kovasti se neljävuotias lapsenlapsi jo päristelee
rossimopolla menemään rataa niin että rapa roiskuu
joo onhan meillä täällä se
tervetuloa länteen Andrei hanttihommiin meidän landeen
muttei onneks vielä ei asu täällä
käy vaan aina hoitelemassa hommia...
haleja ja pusuja
yt
- henrjii
Keskisuomen torissa oli fiat Punto 50€, kansipahvi rikki, mutta luulen että siitä on vain temostaatti jumissa eikä korjaamine ole kallista
Puntoissa jää termostaatti kiinni kun se hajoaa, ja siinä on samat oireet kuin kannentiivisteen palamisessa, muissa automerkeissä kun termostaatti hajoaa niin se jää auki, eikä lämmöt nouse http://www.tori.fi/keski-suomi/Fiat_punto_1_1_18424488.htm?ca=7&w=1- pirutiinaiseksi
niin joo eihän se korjaaminen ole kallista
mutta aina siihen kumminkin muutama satanen menee
vaikkei kummosta tehdäkkään
vähän liian vähän tota ajoaikaa jäljellä
kyseisessä autossa
kunhan nyt kattelen nää pari kuukautta
toukokuun alusta juhannukselle menee teatterin merkeissä
ja eiköhän toi kyyti jollain konstin aina järjesty
on sillä miehelläkin joskus aamuvuoroja
ja vapaapäiviä. - henrjii
no mikäs pooloon tuli, alkoiko patoputkesta kuulumaan höpinää
- pirutiinaiseksi
henrjii kirjoitti:
no mikäs pooloon tuli, alkoiko patoputkesta kuulumaan höpinää
joku jarruputki tai joku sellanen lähes poikki
öljyä tiputtaa
pyyhkijät ei toimi
vaihdekeppi jää käteen
kukkii sieltä sun täältä komeesti näin aikasin keväällä jo
sitä on jo niin monilla sadoilla ekellä korjautettu
enää ei viitti
tyttö vaihto vasta siihen mittariston
mutta se ei maksanu kun kolmekymppii
moottori on kuulemma timmissä kunnossa
ehkä suurin vika on se jarrujuttu. - henrjii
aika pieni ongelma, ei maksa juuri mitään jos itse korjaa
- pirutiinaiseksi
henrjii kirjoitti:
aika pieni ongelma, ei maksa juuri mitään jos itse korjaa
okei pitää miettiä asiaa vielä ennen kun luovuttaa.
- VW1996
pirutiinaiseksi kirjoitti:
okei pitää miettiä asiaa vielä ennen kun luovuttaa.
Polon jarruputki ei maka paljon peetäkään, mutta jos auto pahasti puhki ruostunut, anna olla.
- ö-Öö
henrjii kirjoitti:
aika pieni ongelma, ei maksa juuri mitään jos itse korjaa
Ikinä vaihtanut jarruputkia?
Kokemuksien mukaan aina rystyset verillä, pitää käyttää töhöä. Kaikki mahdollinen ruostunut kiinni. Ilmausruuvit katkeavat, letkutkin saattaa "yllättäen" murtua. jne
Putki halpaa, vaihtaminen ei olenkaan helppoa, vaikka ei periaatteessa erikoinen homma olekkaan. Ja aika vittumaista tunkin kanssa, jarvalla autonosturi kotona. Asialliset työkalut oltava. Ja yllätyksiä tapahtuu aina.
Paljon kätevämpää viedä lavetilla auto korjaamolle tai paalattavaksi.
=DW= - pirutiinaiseksi
henrjii kirjoitti:
aika pieni ongelma, ei maksa juuri mitään jos itse korjaa
kiitti sulle
sanoin ukolle suorat sanat
ja ostetaan osat
ja ukot menee montulle ja kattoo mitä voi tehdä
tää on nyt sun ansiota. - henrjii
ö-Öö kirjoitti:
Ikinä vaihtanut jarruputkia?
Kokemuksien mukaan aina rystyset verillä, pitää käyttää töhöä. Kaikki mahdollinen ruostunut kiinni. Ilmausruuvit katkeavat, letkutkin saattaa "yllättäen" murtua. jne
Putki halpaa, vaihtaminen ei olenkaan helppoa, vaikka ei periaatteessa erikoinen homma olekkaan. Ja aika vittumaista tunkin kanssa, jarvalla autonosturi kotona. Asialliset työkalut oltava. Ja yllätyksiä tapahtuu aina.
Paljon kätevämpää viedä lavetilla auto korjaamolle tai paalattavaksi.
=DW=Avolenkillä, ja pikkuisen lemmittelee mutteria niin kyllä irtoo, jos ei niin putkipihdeillä lähtee kyllä.
Toinen juttu, että se saattaapi olla jarruletku joka nokottaa, ja se vasta on helppo vaihtaa.
Varaosa liikkeeseen kun vie jarruputken liittimineen niin ne tekee uuden sulle käden käänteessä. - henrjii
pirutiinaiseksi kirjoitti:
kiitti sulle
sanoin ukolle suorat sanat
ja ostetaan osat
ja ukot menee montulle ja kattoo mitä voi tehdä
tää on nyt sun ansiota.Joo pikkurahalla poolo ajoon, jos ei nyt karvalakin kokoisia reikiä löydy rapakaarista.
Kannenkoppa kannattaa kiristää, ja öljy voi nokottaa virranjakajan tiivisteestäkin O rengas vaihtoon, helppo juttu - pirutiinaiseksi
henrjii kirjoitti:
Joo pikkurahalla poolo ajoon, jos ei nyt karvalakin kokoisia reikiä löydy rapakaarista.
Kannenkoppa kannattaa kiristää, ja öljy voi nokottaa virranjakajan tiivisteestäkin O rengas vaihtoon, helppo juttukiitti vinkeistä
mää luetutan nää sillä äijllä
kun se tulee kotiin töistä
ja sanon että mää en poolosta luovu
helmakotelossa on yks ruostereikä
mutta tossa naapurissa on miehen serkku
80 on ennenkin hitsaillu niitä reikiä
niin meidän autoista kun omistaankin
näppärä pappa
seuraavaks täyttää 80 v
mutta liekkö pysyny kunnossa kun ei oo ottanu
akkaa vaivoikseen
on käyttäny vuoskymmenet vaan sellasta
viikonloppu morsianta... samaa kyllä
eikä oo muuten pelkoo että lukis tän jutun
kun se ei oo suostunu ottaan edes pankkikorttia :) - pirutiinaiseksi
ö-Öö kirjoitti:
Ikinä vaihtanut jarruputkia?
Kokemuksien mukaan aina rystyset verillä, pitää käyttää töhöä. Kaikki mahdollinen ruostunut kiinni. Ilmausruuvit katkeavat, letkutkin saattaa "yllättäen" murtua. jne
Putki halpaa, vaihtaminen ei olenkaan helppoa, vaikka ei periaatteessa erikoinen homma olekkaan. Ja aika vittumaista tunkin kanssa, jarvalla autonosturi kotona. Asialliset työkalut oltava. Ja yllätyksiä tapahtuu aina.
Paljon kätevämpää viedä lavetilla auto korjaamolle tai paalattavaksi.
=DW=meillä on monttu
ja tossa naapurissa on monttu kanssa
ja siinäpähän nyhtävät irti
ja jos ei voimat riitä niin haetaan lisävoimaa
naapuripitäjästä kyllä sieltä löytyy. - henrjii
Kuulostaa hyvältä, veikkaan että kohta poolo käy ja kukkuu
- pirutiinaiseksi
henrjii kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, veikkaan että kohta poolo käy ja kukkuu
varmasti
mää ilmoittelen sit kuinka kävi. henrjii kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, veikkaan että kohta poolo käy ja kukkuu
Henkka, entäs ne lasinpyyhkijät? Jos on moottori sökö? Voihan se olla pelkkä sulakekin.
- henrjii
Veikkaan sulaketta, se yleensä ensin menee. Toinen voi olla, että mutteri on irronnut pyyhkijän varren kiinnityksestä, kolmas katkaisija hapettunut, ja lopuksi vasta moottori, mutta niitäkin saa halvalla romuttamosta
- pirutiinaiseksi
minttupuu kirjoitti:
Henkka, entäs ne lasinpyyhkijät? Jos on moottori sökö? Voihan se olla pelkkä sulakekin.
ei oo moottori se on kuulemman joku
joka niistä on ennenkin hajonnu ei iso juttu
kuulemma... - henrjii
minttupuu kirjoitti:
Henkka, entäs ne lasinpyyhkijät? Jos on moottori sökö? Voihan se olla pelkkä sulakekin.
Ja jos Moottori niin Lasinpyyhkimen moottorit ja vivustot
13-1634
Tuulil pyyhinmoott VAG 91-
Sopivuudet:
- Polo-HatchBack 6N1 94->99 TUULIlasin pyyhinmoottori
Hinta:
39,90€
2 Verkkokauppa - ö-Öö
pirutiinaiseksi kirjoitti:
meillä on monttu
ja tossa naapurissa on monttu kanssa
ja siinäpähän nyhtävät irti
ja jos ei voimat riitä niin haetaan lisävoimaa
naapuripitäjästä kyllä sieltä löytyy.Montut harvinaisia.
Pöndellä nuorempana tein hommia ojan päällä. Ihan ok. jos kesä, eikä sada. Jotain lankkuramppia oli joskus, lahonneet. Kaupungissa TI- hallissa nosturit, euron minuutti.
Kerran pudonnut auto tunkilta, en litistynyt. Naapurissa mun ikäisellä kaverilla hallissa ammattitunkki, petti, hautajaiset olikin sitten muutaman viikon päästä. Muutaman kerran nähnyt, kun hitsatessa auto syttyy palamaan. Hitsarin laiskuutta aina, ei ole viitsinyt fyllejä poistaa, massat nyt syttyy muutenkin, pitää olla vettä.
Muttsa ei joku jarruputkiremppa mikään ihme ole tehdä, jos olosuhteet, työkalut jne. kunnossa ja remontoijalla ei ole kovin paha dementia.
Ite vaihdatin muuten vuosi sitten just kaikki jarruputket arjalaiseen muskeliautoon. Joitakin satasia. Noo, kaitpa ne kestää taas seuraavat 25 vuotta....
=DW= - pirutiinaiseksi
VW1996 kirjoitti:
Polon jarruputki ei maka paljon peetäkään, mutta jos auto pahasti puhki ruostunut, anna olla.
ruostetta on ollu ja menny
on hitsattu ja paikattu
ja yks reikä pitää vielä paikata
mutta eestä katottuna kun uus
ja hämärässä valaistuksessa. - henrjii
vanhan auton kun pesee ja vahaa, ja vaihtaa uudet pölykapselin, niin tuntuu että se kulkee ja kiihtyy tosi hyvin, niin kuin uusi
- pirutiinaiseksi
ö-Öö kirjoitti:
Montut harvinaisia.
Pöndellä nuorempana tein hommia ojan päällä. Ihan ok. jos kesä, eikä sada. Jotain lankkuramppia oli joskus, lahonneet. Kaupungissa TI- hallissa nosturit, euron minuutti.
Kerran pudonnut auto tunkilta, en litistynyt. Naapurissa mun ikäisellä kaverilla hallissa ammattitunkki, petti, hautajaiset olikin sitten muutaman viikon päästä. Muutaman kerran nähnyt, kun hitsatessa auto syttyy palamaan. Hitsarin laiskuutta aina, ei ole viitsinyt fyllejä poistaa, massat nyt syttyy muutenkin, pitää olla vettä.
Muttsa ei joku jarruputkiremppa mikään ihme ole tehdä, jos olosuhteet, työkalut jne. kunnossa ja remontoijalla ei ole kovin paha dementia.
Ite vaihdatin muuten vuosi sitten just kaikki jarruputket arjalaiseen muskeliautoon. Joitakin satasia. Noo, kaitpa ne kestää taas seuraavat 25 vuotta....
=DW=noita aina joskus tapahtuu että auto tippuu päälle
ne on ikäviä onnettomuuksia
mutta se on sillei ettei koskaan mitään tapahdu
jos ei koskaan tee mitään
nyt mää pistän mieheni näyttämään mihin siitä on
kun vielä on se serkkukin elossa joka tietää volkkareista kaiken
tästä saan olla vaan kiitollinen tolle henrjiille
se loi muhun uskoa ettei peli ollu vielä menetetty.
- siilimuori
Minullakin oli Vw Polonen melkein neljätoista vuotta. Oikeastaan ainoa vika siinä tuona aikana oli se etä siihen ei talvella meinanut päästä sisälle, jotenkin lukkosysteemi sellainen tyyppivika et ovisysteemi ei toiminut pakkasella. Ei johtunut lukon jäätymisestä eikä tiivisteistä. Sitten kun korjaaminen alkoi maksaa enenmmän kuin auton kokonaishinta oli, vaihdoin uuteen mutten poloon.
- pirutiinaiseksi
meillä on taas golfissa se lukko ongelma
ja tässä poolossa ei mee enää ees ovet lukkoon
kerran tässä taannoin kävin kaupassa
ja unohdin avaimetkin virtalukkoon
mutta ei ollu kellekkään kelvannu. - siilimuori
pirutiinaiseksi kirjoitti:
meillä on taas golfissa se lukko ongelma
ja tässä poolossa ei mee enää ees ovet lukkoon
kerran tässä taannoin kävin kaupassa
ja unohdin avaimetkin virtalukkoon
mutta ei ollu kellekkään kelvannu.Ai että ihan tarjottimelle jätit eikä kelvannut :). Meilläpäin viedään pyörätkin lukituista pyörävatastoista. Ei vissiin mutoissa huomata mikä pyörä oli oma vaikka leikkurilla pitää kettingit irti katkoa.
- att2
On Reno Megane 2007 hyvin kalliiksi on tullut, suurta ja pientä nyt viimeinen takaluukku ei aukea, sisältä meisselillä -kynällä . Vuosi korjaukset noin 2200 euroa per vuosi.
Hyvä ajaa kulkee yli 200km melko nopeasti. Korjaan viat viimeksi maksoi lampun vaihto 120 euroa piti vaihtaa myös vähän johtoa.- henrjii
Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä
- pirutiinaiseksi
meillä on ollu pari ihan uutta senikkiä
rakkaani kun rakastaa ranskalaisia
ne oli ihan ok
mutta sit kun tyttö osti vähän ajetun sellasen
niin siitä ei ollu mitään muuta kun harmia
toi pitää muuten kans kertoo
ettei hyviä ranskalaisia saa kun grilliltä :)
tähän varmaan suodaan toi hymynaama
musta toi oli hyvä oivallus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614298KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1362989Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452332Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?442218- 241873
- 911792
- 281586
- 221529
- 1471367
- 321200