Onko kokemusta, missä vika?
Renault Laguna 99 1.6 Toinen avain toimii ihan hyvin ja toinen lakkasi toimimasta. On patterit vaihdettu ja ei toimi. Vikana. punainen valo vilkkuu kun yrittää avata ovia, mutta auton oven lukot eivät aukea. Toisella avaimella kaikki toimii normaalisti.Miten toimimaton avain kodataan uudestaan itse auton lukossa?Onko tietoa, kokemusta?
Lagunan avainongelma
5
332
Vastaukset
- tietämätön
Lisään vielä,että toinen avain toimii täysin ja tämä toimimaton ei avaa ovien lukkoja, mutta sillä voi käynnistää auton kun ensin toimivalla avaimella avaa ovet.
- paaliin
Paaliin vaan -99 autot.
- tietämätön
On niitä muuten avainvikoja uudemmissakin autoissa ja muitakin vikoja.Jos autonavaimen musti tai mikä lieneekin on mennyt vähän sekaisin, voi usein jotenkin koodauksella korjata itsekkin kun tietää mitä tehdä.Auto itse palauttaa järjestelmän kohdalleen. Esim. jotenkin ensin avain lukkopesään ja virrat päälle. Antaa olla vähän aikaa ,painelee sitten avaimen auki kiinni nappia, käynnistää auton, sammuttaa ja antaa avaimen olla vähän aikaa virtalukossa. Jotenkin noin se menee.Luin ohjeen netistä, mutta en löydä sitä nyt ja siksi kyselen jos joku tietää.En viitsi mennä painelemaan umpimähkään, ettei koko auto sekoa.
- tietämätön
Huokailin tuskastuneena tätä avainongelmaa ja rukoilin Isää Jeesuksen nimessä, että saisin sen kuntoon ja se alkaisi toimia .Epävarmaa jos vain toinen avain toimii.Avasin avaimen ja tutkin suurennuslasilla piirilevyä ja huomasin tummuneen ohuen juotoksen. Ajattelin,että onko hapettunut tai muuten likainen ja aloin varovasti pyyhkiä vanupuikolla.Se olikin irtonainen ylimääräinen osa tai jokin pikkiriikkisen langanpätkän näköinen ylimääräinen roska , joka tarttui vanupuikkoon. Yritin pinseteillä ottaa sen ja tarkastella tarkemmin. En meinannut saada sitä pinsetteihin kun siinä oli jonkinmoinen sähkövaraus ja se pakeni pinsetin kärkiä.Jokin ihan pieni murunen oli myös piirilevyllä, jonka puhalsin pois. Sitten löysin tälläisen linkin.https://www.youtube.com/watch?v=zFQGHO0eVfMTein avaimelle niin kuin opastettiin.Ihan niin ei avaimeni toiminut, vaan kun olin jonkin aikaa painanut koko ajan sammui punainen valo,eikä enää vilkuttanut. Painoin edelleen nappia vähän aikaa.Valo oli koko ajan pimeänä.Sitten irrotin ja pidin pienen hetken ja painoin 2 kertaa peräkkäin rauhallisesti.Molemmilla kerroilla punainen valo välähti. Sitten menin ulos kokeilemaan. Da, daa , se avain toimi :) Kiitos Herralle! Avainten muovit muuten haurastuvat ikääntyessään sisältäpäin ja niistä voi irrota pientä moskaa sinne avaimen sisään ja se voi häiritä piirilevyn toimintaa.
- Vienytkunvieläehdit
Aja se Laguna nyt samantien paalaamoon jos kerran on vielä senverran ajokuntoinen.Kohta se ei kulje kuin ehkä hinurin kyydissä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882