vanhemmat pakottaa vaikken osaa

paskaelämä

Mun vanhemmilla on joku ihmeen ongelma sen kanssa että mä en pärjää hyvin kaksoistutkinnossa ja pauhaavat sitten etten muka oisi yrittäny ja lukenu vaikka oon yrittänyt, lukenut, etsinyt netistäkin tietoa ja ottanut kaikki muistiinpanot ja tehnyt kaikki tehtävät ja eipä tietenkään kukaan usko. Siinä sitten on iloista ku se alakaan jolle opiskelen ei ole mieleen ja vielä pakolla lisänä kaksoistutkinto josta ei älyä mitään enkä edes alunperin tahtonut sinne mutta heti kun siitä sanoin niin hirveä huuto alkoi. Tahtoisin koko alaa vaihtaa ja lopettaa lukion mutta eihän tämä vanhemmille käy ja ne mieluummin nähtävästi tahtovat mulle paskat arvosanat lukiosta kuin hyvät amiksesta... Olisi kai pitänyt lähteä kymppiluokalle että olisi voinut pidempään harkita mikä ala olisi ollut hyvä...

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foley

      Huoh mikä noita vanhempia vaivaa kun pitää oman lapsen kautta elää lukiot ja kaksostutkinnot argh..haeppa alalle mtä haluat opiskella syksyllä siihen ei oo vanhemmilla mitään sanomista,lukio vaan ei oo sun juttu sano vaik et opo ehotti sulle muuta kun on huomattu ettei mitään tuu ym.Suosittelen amista tai jotain muuta koulua siis semmosta mitä työtä haluat tulevaisuudessa tehdä.Tää on sun elämä ei vanhempien ,ne on jo koulunsa käyny.

    • Hei!

      Kuulostaa ikävältä, että et koe opiskeluasi mielekkääksi. Ymmärsin tekstistäsi, että olet yrittänyt puhua asiasta vanhemmillesi, mutta keskustelu ei ilmeisesti onnistu. Oletko puhunut opiskeluasioistasi opon kanssa? Voisikohan hänellä olla jotain hyviä vinkkejä siihen, miten sinun kannattaisi opinnoissa edetä tai onko sinulla mahdollisuutta esimerkiksi pidentää opintoaikaasi, niin saisit paremmin aikaa keskittyä yhteen asiaan kerrallaan? Se on varmasti ikävä tilanne jos huomaa kesken opiskelun, ettei se ala olekaan sellainen, jolla haluaisi työskennellä, mutta nyt jos sitkeästi suoritat sen kaksoistutkinnon, niin sinulla on hyvä mahdollisuudet päästä jatkamaan opiskeluasi jollekin sellaiselle alalla, josta olet oikeasti kiinnostunut. Tsemppiä sinulle!

      Sanna
      NettiSaapas
      Helsinki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe