Olematon itsetunto

Itsetunnoton

Näitä ketjuja on nyt netissä varmasti jo ihan liikaakin, mutta mikään muiden tarinoista ei ole juuri minun tarinani. Eli mistähän tässä aloittaisi... Minulla on kaikinpuolin huono itsetunto ja se vaikuttaa tottakai jokaiseen elämän osa-alueeseeni. Parisuhde ensinnäkin on ihan riekaleina. Ollaan mieheni kanssa meinattu erota itsetunto-ongelmieni takia moneen kertaan ja suurin ongelmani on liian pienet rinnat. Rakastamme toisiamme paljon ja vaikka tiedostankin sen ja haluan uskoa, että hän rakastaa minua juuri omana itsenäni niin ahdistun muista naisista ja kuvittelen, että kun mieheni näkee näitä kauniita, suuremmalla rintavarustuksella olevia naisia niin hän mielessään "kuolaa" ja toivoo, että omalla naisella olisi jotain muutakin kun mitättömät itikanpistot. En pysty ahdistumatta katsomaan elokuvia, tv-sarjoja tai joskus jopa mainoksia hänen kanssaan, koska tunnen itseni rumaksi ja riittämättömäksi. Tilanne on niin paha etten voi kuvitellakkaan meneväni rannalle tai kaupungille kesällä, koska aina vastaan tulee kymmeniä kauniimpia naisia ja se aina muistuttaa omasta riittämättömyydestäni. Silloin aina ahdistun todella pahasti joten olen luopunut kokonaan sellaisista asioista. Ulkomaanmatkaa en voi edes ajatella tekeväni lämpimään maahan.. Aina kun puhutaan asiasta niin miehenihän sanoo tietenkin, että sinä olet juuri sellaisena kuin olet minulle kaunis. Mutta suurin ongelma tässä on se, että mieheni ei koskaan ole kehunut minua millään lailla, joten tuntuu että hän vain sanoo minun mieliksi sen, eikä hän silloin pahoittaisi mieltäni. Ja tunnetustihan miehet rakastavat suuria rintoja. (miksi niitä joka paikkaan esille muuten laitettaisikaan) joten mistä tiedän ettei mies sano vain minun mieliksi että kelpaan juuri näin. Koko ajan vaikka haluaisin uskoa mitä hän sanoo niin jostain tulee ajatus, ettei hän todella tarkoita sanojaan eikä halua minulle pahaa mieltä myöntämällä totuuden. Toinen syy miksi tilanteeni voi olla tämä on siitä että missään aikaisemmassakaan parisuhteessa en ole kuullut mitään positiivista palautetta ulkonäöstäni. Ehkä ajattelen sen niin, että minusta ei sitten vain ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi että mies ei sano silloin mitään. Tätä kehumista mieheni puolustelee sillä, ettei vain ole sanallisesti hyvä niin ei osaa sanoa yhtään mitään. sitä minun on vaikea uskoa koska kuinka vaikea on sanoa naiselle edes että on kaunis?? Jopa yksinollessani itken kun ajattelen että olen ruma ja kukaan mies ei minua haluaisi jos ei kerran oma miehenikään... Haluan muuttua, mutta en tiedä yhtään mitä minun pitäisi tehdä. Olen epätoivoinen, koska tiedän että tämä ongelma tulee johtamaan eroon jossain vaiheessa jos mitään ei tapahdu.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romanticos

      Sulla on nyt selvästi ulkonäkö ongelma itsestäsi.sanoit et rakastatte toisianne,hyvä,miehesi varmasti pitää sinua kauniina,parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin ulkonäkö,aito rakkaus sellaisena kuin olet.Älä vertaa itseäsi muihin se ei kannata hyväksy itsesi olet paras miehellesi juuri tuollaisena.Epävarmuutesi itsestäsi rasittaa parisuhdetta joten nyt lakkaa huolimasta ja varatkaa se etelänreissu:)Entiset suhteet on mennyttä ja niiden idioottien kommentteja mitä nyt ovatkaan möläyttäneet viisveisaat niistä.Nyt leuka pystyyn katsot peiliin ja sanot-olen itsevarma,kaunis ja viehättävä.

    • Itsetunnoton

      Kiitos vastauksestasi romanticos. :) Onko mitään vinkkejä millä keinoin saisi itsetuntoa parannettua? Olen yrittänyt todella olla ajattelematta ulkonäköäni, mutta se ei vain onnistu tai onnistuu hetken aikaa mutta jossain vaiheessa alkaa taas ahdistamaan. Olen yrittänyt ajatella positiivisia piirteitä itsessäni peilin edessä (mm. olen ihan sievä kasvoiltani ja peppuni on ihan hyvännäköinen) mutta kun vaatteet pitäisi pois ottaa niin näen vain pienet rinnat ja hieman roikkuvan vatsani (olen synnyttänyt pari kk sitten) ja minusta tuntuu että mitä merkitystä sievillä kasvoillani on jos seksuaalisesti en miellytä miestäni yhtään. Nyt seksielämämme on mennyt siihen etten ota paitaa/rintaliivejä pois koska ilman niitä en pystyisi nauttimaan seksistä yhtään, koska ajatukseni menisi vain vartalooni ja mietin miltä näytän mieheni silmissä.. :( En haluaisi olla tälläinen, mutta en mitenkään vain tunnu pääsevän tästä yli. Silikooneja en todellakaan edes harkitse joten se ei ole vaihtoehto itsetunnon kohentamiseksi. Suurin pelkoni on se että tämä asia syö parisuhdettamme lähes joka päivä ja jossain vaiheessa mieheni ei kestä tätä enää. Ja olen miettinyt että miten voin uskoa että mieheni arvostaa ulkonäköäni niinkuin se on, koska eihän monikaan mies totuutta kerro naiselleen jos tämä on esim. vähän ylipainoinen ettei loukkaisi hänen tunteitaan. Haluaisin uskoa mutta jostain aina tulee ajatus että hän vain sanoo ettei loukkaisi minua ja kun ne suuret rinnat nyt vain yksinkertaisesti on miesten mieleen.. :(

    • Itsetunnoton

      Eikö kenelläkään olisi vinkkejä? :( Olo on epätoivoinen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe