Taas näin painajaisen. Saman tapainen aina muutaman vuoden välein.
Olin jo eläkkeelle päästyäni jotenkin ilman lupia ja muuta byrokratiaa päässyt entisen työpaikkani, joka oikeasti oli maanpäällinen Helvetti, piikkilanka-aitojen, lukittujen ovien, salaisen kameravalvonnan yms rajoittamalle alueelle. Olin hakemassa jonkun tuttavani minulle lupaamia kirjoja sieltä. Ilman kulkulupia yms, tietenkin.
Oli seisokkiaika, hirveästi väkeä, mukana uusia työntekijöitäkin. Entinen esimies, isä Perkeleen pikku (185 cm) apulainen, oli myös, mutta onnistuin livahtamaan hänen silmiensä alta kuten toisenkin, uuden militäärin, omille teilleni laitoksen sisällä. Ei kylläkään vastannut olemassaolevaa, mutta siellä sen piti tapahtua... Siellä suunnistin sitä paikkaa, Kaikkein Pyhimmän takahuonetta kohti, missä kirjojen piti olla. Olin huolissani siitä, miten pääsen kirjojen löytämisen jälkeen ulos vartijoitten ja piikkilanka-aitausten ohi.
Sitten heräsin ja todella paha oli olo.
Tämän tapainen painajainen toistuu muutaman vuoden välein. Entiset, toisentyyppiset painajaisunet ovat jääneet pois. Muutama entiseen työpaikkaan ja siellä enimmäkseen luvatta oleskeluun liittyvä painajaistyyppi on korvannut ne.
Nytpä unenselittäjille ja muille Joosefeille tehtävä: Mistä tämä kertoo? Onko minulla kehittymässä syöpä vai herra Alzheimer vai jotain muuta?
Ja 15 4 ei sitten ole 19.
Painajainen
14
<50
Vastaukset
- Tervetuloa..sinullekin
Hyvin kirjoitettu, oletko toimittaja tai muu kirjoittamisen ammattilainen?
Olen huomannut sellaisen parantavan kirjoitustaitoa palstalla vähitellen, kuin huomaamatta.- Kirjoitat.niin.hyvin
Kirjoitin tuon "Tervetuloa.sinullekin", niin jatkan sen perään. Olen mielissäni hyvästä kirjoittajasta, vähitellen palsta siistiytyy, kun heitä enemmänkin esiintyy. - Kaunista kieltä, hallittu sisältö. terveisin Merilii.
Jos todellisuudessa työpaikkasi on ollut esim. valtionarkistossa tmv. en pitäisi untasi mitenkään erikoisena. Jos taas työsi ei liittynyt mitenkään vaitiolovelvollisuuksien piiriin, ihmettelisin hieman.
Nythän media ja ilmapiiri itsessään ruokkii näitä turvallisuuteen liittyviä asioita, joten normaalia lie unetkin sen tiimoilta, miehiseltä unennäöltä tuo tuntuu :)
Tuo tunne luvattomasta oleskelusta työyhteisössään, liittyy ehkä tietoisuuteen, ettei eläkeläisenä enää kuulu työyhteisöön. Minusta ihan luonnollinen reaktio unessakin.
Ps. Olematta mikään "sibylla" vastasin pelkästään unesi mieleentuomaa, semminkin näinä "kybervalmiusvaatimusten aikakautena:D Virkeältähän tuollainen uni tuntuu!- näin-tulkitsen-
Sinä olet tehny jotain luvatonta ja unet seuraa sinua niin kauan kunnes tunnustat itsellesi mitä olet tehny, siis myönnät tekosi.
- Ahdistaa_vaikka_ei_pitäi
Ei ole vaadittu vaitioloa, mutta paikka oli sellainen, että lähinaapuri sanoi suoraan, että minä en usko sinua, kun menosta jotain vähän kerroin kahvikupin ääressä. Vaikka hän enempää kuin kukaan muukaan ei ole koskaan saanut minua valeesta kiinni eikä saa. Niin kaukana laillisuuden rajan toisella puolella siellä mentiin ja mennään yhä, ettei kukaan usko. Ja poliisihan ei tutki, kokeiltu on. Kansa opetetaan pikkuhiljaa Pohjois-Korean tavoille, onhan se uuden maailmanjärjestyksen yhteiskuntalaboratorio ja tulokset täyttävät odotukset täysin.
Mikään kirjoittaja tai valtion virkamies en ole. En myöskään ole tehnyt mitään luvatonta enkä tee. Itse kyllä olen ollut järjestäytyneen virkamiesrikollisuuden uhrina useita kertoja. Eikä poliisi tutki näitä, vaikka kapasiteettia löytyy lehtitietojen mukaan kaupasta viilipurkin varastaneen mummelin ja sätkäpaperipakkauksen varastaneen nikotinistin sakottamiseen. Ne kun ovat samoja virkamiehiä nuo virkamiesrikolliset kuin poliisitkin ja kaikkihan me tunnemme sen sananlaskun korppien silmistä. Vaikka meillä ei korruptiota ole korruptoitujen tutkimusten mukaan.
Onneksi ei noita painajaisia kovin usein ole. Viime aikoina tosian enemmän, tänä vuonna taisi olla jo kolmas.- mielipide-
"ahdistaa-vaikka-ei-pitäisi"
Juttusi on senverran sekavaa että suosittelen psykiatrille menoa,
terapiasta olisi varmasti sinulle paljon hyötyä, pääsisit painajaisistasi eroon, - Ei_ehkä_myöhäistä
Luetun ymmärtäminen olisi kilvoittelun arvoinen taito!
- va-pa-uteen
Annan vain mielikuvitukselleni vallan ja tuloksena selitys kuka tuollaisen painajaisen voisi nähdä. En silti halua asettaa tätä aloittajan persoonaan tietenkään.
Painajaisen voisi aiheuttaa ihmisen itsensä kokema suuri vääryys. Hän on voinut joutua esim eläkkeelle vastoin tahtoaan, vaikka sitä ennen työkyky oli esim. ps.syiden vuoksi täysin mennyt. Se ei koskaan unohdu mielen syvyyksistä.
Unessa koettu "Entinen esimies, isä Perkeleen pikku (185 cm) apulainen.." jossain alitajunnan unohtumaton trauma viittaa siihen.
Painajaisessa toistuu ahdistetun paluu karkoitetulle entiselle työpaikalleen.- Ahdistaa_vaikka_ei_pitäi
Saattaa olla, että nuo koetut vääryydet ne taustalla kummittelevat.
En vain tiedä, miten niistä pääsisin eroon.
Kiitos diagnoosistasi! - va-pa-uteen
Entä jos katsoisit biologiselta kannalta tuota ja toteaisit, Ihmeelliset ovat aivomme. Siellä kaikki koettu on tallessa. Kun tunteet tallentuvat itse tapahtumia voimakkaimmin ja palautuvat painajaisen muodossa. Olikohan edellisessä päivässä ollut jotain, josta alitajunta vanhan menneen taas esiin nosti.
Se oli silloin joskus, nyt on nyt ja mennyt ei palaa. Elä elämääsi, muuthan eivät enää asioitasi muistele älä sinäkään. Kaikki on hyvin, kevät on ja valo on voittanut pimeyden.
Unet, painajaisetkin toimivat kehityskertomuksena. Kuolin teloituskomppanian edessä unissa niin kauan, romahtamatta, että lopulta minut armahdettiin.
Kun talvisota alkoi, olin vajaan 2v. Traumat varhaislapsuudesta eriytyivät rintamaskokemuksina ja joutumisen vihollisen ympäröimäksi.- ToteutumatonToive
Nämä usein toistuvat painajaiset ilman loppuratkaisua loppuvat yleensä siten, että valveilla ollessa mietit unelle sinua tyydyttävän ja "säällisen" ratkaisun. Nukkumaan mennessäsi sitten mietit mielessäsi keksimääsi ratkaisua. Kokeile - tepsi ainakin minun huomattavasti ikävämpään usein toistuvaan painajaiseen.
- helpottunut
Yksi painajainen ylitse muiden, niiden muiden harvojen, joissa olen jossakin vanhoissa asuinpaikoissani seilannut hieman stressaantuneena ihmispaljoudessa, oli kun unessa oli tosi iso käärmeenpää oikealla puolellani. Musta ja vaarallinen, pään koko oli noin 20 sm. Pelkäsin unessani niin, etten uskaltanut liikahtaakaan ja heräsin kauhusta vapisevana.
Se olikin ainoa kerta, ja päätin, jos sen kohtaisin vielä unessani ottaisin siitä mittaa, enkä suostuisi enää pelkäämään.
Sen unen ymmärtäminen toi minullekin vihdoin oikeat perspektiivit silloiseen elämääni, ja olen alitajunnalleni kiitollinen!
Tämä ei ole painajainen vaan paljon pahempaa - kun nukahtamistilanteessa tuntee putoavansa pohjattomaan rotkoon. Tilanne on sydänhäiriöistä potevalle jopa kohtalokas.
Luulin, että olen aikoa, jolle näitä on joskus tapahtunut. Kun kerroin asiassa, eräs minua paljon nuorempi nainen kertoi kokeneensa samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159