koiran koulutusta oulussa? ja neuvoja kiitos!

keinotloppu

Hei tietäskö joku ehdottaa edullista koiran käyttätymiskoulua oulussa/oulun seudulla? Ja kertokaa toki neuvoja jos jollain ollut tän kirjoituksen perusteella samoja ongelmia koiran kaa. Mulla on vuoden ikäinen seefferi mix uros jolla on hihnakäyttäytymis ongelmia. Pennusta asti on opetettu kulkemaan muttakun murrosikä iski niin hihnassa kulkemisesta on tullut painajaista... koira ei osaa yhtään ohittaa toisia koiria hetikun joku hurtta tulee vastaan se lyyhistyy maahan tai pysähtyy sitten ku koirat ovat lähekkäin se hyökkää toista koiraa kohden nousten takajaloille ja vetää kaikella voimalla... nyt se on alkanut myös ns hyökkäileen ihmisiäkin kohden varsiki lenkkeilijöitä,naapureita ja juoksevia pikkulapsia..se huomaa kaukaa jo toiset koirat ja sillon siitä tulee suorastaan kuuro ja aivoton.. ei liiku, kyttää vaan vastaan tulevia. mun on pakko sitten tarttua koiraa niskasta ja kaulapannasta ja painaa maahan vaikka niin ei varmaankaan oo hyvä muttakun ei auta mikään muukaan, en halua että se pääsee hyökkäämään kenenkään koiran kimppuun ku aina on se pelko että jos se pureekin.. :/ mulla keinot loppu mutta koirasta en haluu luopuu. Miinukset vaan on tuo hihnakäyttäytyminen ja se että hyppii ihmisiä kohti myös jos tulee vieraita. Koira on 30kiloinen ja voimaa riittää joten ajattelin että nyt on pakko tehdä asialle jotain ja pitää varmaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Oon tässä kyllä myös suunnittelut koiran leikkauttamista, koska sitä en aijo astuttaa ja narttukoirat saa sen täysin sekaisin, sekä siitä on tullut mustasukkainen eli se ei siedä lenkille mukaan ees muita ihmisiä.niin muutes voisko se hyökkäily myös siihen liittyä että ei tavallaan halua muita "sen reitille"? Ja muuttaako leikkauttaminen uroskoiraa millään tapaa "paremmaksi"? Kyllä siltä kuitenkin ikävä kyllä pallit lähtee... Vai onko jonkun mielestä uros koiran leikkauttaminen huono juttu? Nyt saatto tulla sekavaa tekstiä :D kertokaa toki neuvoja ja älkää koiraani ja minua tuntematta tuomitseko mua huonoksi omistajaksi tietäsittepä vaa kuinka paljon aikaa ja kärsivällisyyttä käytin siihen että sain koiran ainakin toistaiseksi kulkemaan remmissä kunnolla, sillä oli nimittäin pentuna remmin repimistä,rähjäämistä ja käteen hampailla tarttumista... oon ajatellut nyt kuitekin vaan VÄLIAIKASESTI hommata vedonestovaljaat. nojaaa eiköhän tässä tullut nyt kaikki oleellinen neuvokaa,auttakaa! :) haluun saada tuosta taas lenkkikaverin jota on turvallista ulkoiluttaa. Nyt vaan on itelläni tosiaan keinot loppu kun sitä ei saa tottelemaan herkuilla, käskyillä eikä kääntymällä toiseen suuntaan,sillä on ku pöllön kaula ja se pitää tavalla tai toisella katsekontaktin muihin...

2

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytöskurssinkäynyt

      Hei!
      Me ainakin oman koirani kanssa suoritimme arjen käytös kurssin. Rally haukuilla. Ohjaaja oli kannustava ja asiantunteva ja paikka muutenkin kiva oloinen. Viiden kerran kurssi taisi olla 75€ , mikä on suhteelisen edullinen kun olen hintoja vertailut. Saimme muutenkin hyvää materiaalia ja kavereita. Aluksi mietin viitsinkö viedä oman koirani sinne, mutta siellä oli paljon pahempiakin tapauksia. Kurssin jälkeen koiran oli kyllä ihan uudessa uskossa ja kävelee nykyään sivulla hihnalöysällä.

    • En-keksi-nimimerkkiäää

      Älä vedonestovaljaita osta, vaan reaktiovaljaat. Vedonestovaljaat aiheuttaa yleensä kipua koiralle, ja saa sen käyttäytymään entistä huonommin. Googlaa reaktiovaljaat, niin tajuat miten ne toimii. Ja tosiaan - ne on vain apuväline kouluttamiseen ja parempaan koiran hallintaan, eli kiskominen pitää opettaa pois joka tapauksessa. Hyviä kouluttajia on varmaan paljonkin Oulun seudulla, mutta kalliitahan ne tahtoo olla, tai sekin riippuu omasta tulotasosta (esim. opiskelijalla ei paljoa rahaa käytettävissä). Kuitenkin se summa kannattaa "uhrata" koiraan, koska sen jälkeen sulla on tiedossa vuosiksi mukava lenkkikaveri. Esim. täältä löytyy hyvä kouluttaja, joka tekee tarvittaessa kotikäyntejäkin:

      http://www.koiraamo.com/

      Varmaan myös ekan vastaajan mainitsema on pätevä, eli ei muuta kuin jompaan kumpaan yhteyttä ottamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe