täällä on kyselty paljon eri firmoista niin jatkan aihetta, mitäs mieltä ollaan engelistä? löytyykö hyviä kohteita? saako helposti täydet tunnit? kuukausi palkan? muutenkin hoitaako hyvin asioita?
engel
11
3892
Vastaukset
- Asiakas
Ensinnäkin, että en ole vartija, mutta työpaikallani hoitaa Engel vartioinnin. Mielestäni Engelin vartijat on parhaita. Hoitavat työnsä hyvin ja heihin ainakin voi luottaa. En kyllä tiedä millaista heidän firmansa sisäiset jutut ovat, mutta ulospäin näyttää hyvältä. Eikös se ISS ostanut Engelin ja kai sitten jatkossa ovat ISS-vartijat? Onkos täällä Engelin vartijoita lukemassa näitä keskusteluja?
- väktare
Juu, nykyään enkelit ovat ISS-vartijoita..
Vähänhän he ovat siivoojien/talonmiesten maineessa johtuen varmaan "talonmies"uniformusta sekä tietysti monialaisesta firmasta. Mut ihan asiaporukkaa...
- ex enkeli
...mitä olen kuullut tutuilta ei hoida asioitaan kunnolla. Iso firma ja ilmeisesti henkilöhallinto pyllyllään. Joku kyseisessä firmassa mättää kun moni sitä moittii. Enkä tarkoita pelkästään entisiä työntekijöitä ........
- toinen ex enkeli
Jos pullo/kärrypojan hommat alepoissa ja ässissä kiinnostaa, niin sinne vaan. Tunteja itselläni oli loppuvaiheessa jopa ylitöiksi asti, koska vartijoita, jotka suostuivat kyseisiä hommia tekemään oli ilmeisesti liian vähän talossa.
Mitä sitten tulee henkilöstöhallintoon, niin todella heikoilla kantimilla on omien kokemusteni perusteella. Esimerkiksi pari kuukautta työsopimuksen päättymisen jälkeenkin, joku saattoi soitella perään ja kysellä töihin. Töitä myöskin teetetään vartijakortittomilla henkilöillä, kun kursseille ei muisteta pistää ajoissa. Palkkoja maksetaan vähän milloin minkäkin taulukon mukaan ja yleensä vähemmän kuin pitäisi, mutta tämä lienee aivan yleinen ongelma vartiointiliikkeissä. Lisäksi lakisääteisestä 10 tunnin levosta vuorojen välillä ei välitetä, vaan 15 tunnin vuoroja laitetaan peräkkäisille päiville.
En tiedä johtuvatko kaikki yllämainitsemani ja monet muut kämmit siitä, etteivät esimiehet ole perillä asioista vai eikö heitä vaan kiinnosta, mutta kyseistä firmaa en voi suositella työnantajana kenellekään. - epäilijä
Anteeksi nyt vaan, mutta epäilenpä kirjoituksesi puolueettomuutta. Eipä ainakaan täälä kirjoitettujen juttujen perusteella oikein tunnu parhaalta. No, jokaisella meillä on mielipiteemme ja "makuasioista" ei voi kiistellä.
- Minä
Itse olen ollut töissä kyseisessä firmassa. Ja tiedän että myymäläpuolella riittää kyllä töitä, mutta respa puolella ei tunnit riitä. Itse en henk.koht. pidä kyseistä firmasta.
- Biimer
kysymys olisi, millainen vaikka engel on jollain tietyllä paikkakunnalla. Noissa valtakunnallisissa firmoissa kun palvelun taso, sekä työntekijöiden kohtelu riippuu paljon paikallisesta yksiköstä. Ei voi sanoa yleisesti, että engel on paska tai securitas on paska jne. Itsellä perspektiiviä kaikkiin valtakunnallisiin firmoihin ja sanoisin, että jokaisesta löytyy hyviä yksiköitä ja huonoja. Kaikissa on lähes samat ison firman "edut" ja haitat.
- -VartijaN-
Minä olen kuullut vaan pelkkää negatiivistä Engelistä, ja olen itse seurannut niitä niin aikas surkea vartiointi niillä ainaskin on, mutta vaikea sanoa enempää mitä tiedän!
- Posiili
Mä olin Engel Securityllä (nyttemmin ISS Turvapalvelut) töissä piirivartijana vähän yli 2,5 vuotta ennen Poliisikouluun siirtymistä, eikä mulla kyllä ole mitään negatiivista sanottavaa ko. lafgasta. Työtunteja tuli (ainakin piirillä) just niin paljon kuin olin halukas tekemään, ja ainoat huonot puolet työssä olivat samoja, jotka vaivaavat yksityistä turva-alaa noin yleensäkin ihan firmasta riippumatta. En mä kyllä silti enää takaisin Engelille hinkua nyt, kun julkiselle sektorille siirryin... ;)
- Iiro Piili
Posiili kirjoitti:
Mä olin Engel Securityllä (nyttemmin ISS Turvapalvelut) töissä piirivartijana vähän yli 2,5 vuotta ennen Poliisikouluun siirtymistä, eikä mulla kyllä ole mitään negatiivista sanottavaa ko. lafgasta. Työtunteja tuli (ainakin piirillä) just niin paljon kuin olin halukas tekemään, ja ainoat huonot puolet työssä olivat samoja, jotka vaivaavat yksityistä turva-alaa noin yleensäkin ihan firmasta riippumatta. En mä kyllä silti enää takaisin Engelille hinkua nyt, kun julkiselle sektorille siirryin... ;)
Joko Posiililla on P-tunnus ?
Jos on niin alkaako se ykkösellä, kakkosella vai kolmosella ? Omani alkaa 16***.
Onko Sininen vilkku vielä hengissä ?
Koitahan opiskella ja unohda se vartijoiden uho ! - Posiili
Iiro Piili kirjoitti:
Joko Posiililla on P-tunnus ?
Jos on niin alkaako se ykkösellä, kakkosella vai kolmosella ? Omani alkaa 16***.
Onko Sininen vilkku vielä hengissä ?
Koitahan opiskella ja unohda se vartijoiden uho !> Joko Posiililla on P-tunnus ?
> Jos on niin alkaako se ykkösellä, kakkosella
> vai kolmosella ? Omani alkaa 16***.
Hehe, 33***.
> Onko Sininen vilkku vielä hengissä ?
On, mutta omistajan- ja nimenmuutoksen jälkeen se on enää vain "Kerhoravintola", mutta "Siniseksi Vilkuksi" sitä edelleen puhekielessä nimitetään...
> Koitahan opiskella ja unohda se vartijoiden uho !
Eivät vartijat musta nyt keskimääräisesti niin hirveästi uhoa paitsi ne nuoremmat, mutta se nyt on ihan normaalia ammattikunnassa kuin ammattikunnassa; myös poliisin riveissä. Itse täytin jo 28 ja oon oman kurssini nestoreita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741