Tiibetinterrierin trimmaus

takkuja

Kaksi vuotias tiibetinterrieri poika, jolla turkki takkuuntunut kauheasti! Talven ajan lumessa pyörinyt pallo keräsi turkkiinsa pirniä lumipalloja jotka muuttuivat takuiksi. Miten voisi trimmata koiran ja kuinka lyhyeksi turkin voi jättää ilman että koira näyttää hasssulta?

6

3687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halooooooo

      Siis... Koirasi on talvesta lähtien takkuuntunut, niin huhtikuun puolivälin kunniaksi alat kysellä neuvoja?? Eiköhän se mene niin, että kun takku tulee se harjataan pois. Ei niitä ole tarkoitus keräillä!

      Takku tiivistyessään alkaa vetää ihoa, mikä aiheuttaa kipua ja haavaumia ja rajoittaa kivuliaasti koiran liikkumista. Jos takkuja on paljon rastoittuneena, on eläinlääkäri oikea paikka. Kakkonen on trimmaaja, ja vasta ihan viho viimesenä aletaan itse saksien kanssa suhimaan jos takut ovat ihoa lähellä. Iho ei välttämätä ole tasaisesti takun sisälle kiristynyt, ja vaikka takun reunaa katsomalla näyttää, että tuosta voi leikata, niin pian on koirassa reikä.

    • trrrrimmmaaa

      Pian trimmaajalle, tuo on eläinrääkkäystä!

    • Ziwi

      Olikohan se pitkäturkkinen koira nyt ihan paras rotuvalinta teidän perheeseen. Kyllä tiibetinterrieri pitää harjata vähintään kerran viikossa läpikotaisin ja täysin takuttomaksi. Sitten jos ei kiinnostusta turkinhoitoon löydy, niin otetaan joku lyhytkarvainen helppohoitoinen rotu.

    • Saksihoitoooo

      Ei ole pakko pitää Tibellä pitkää turkkia / karvaa.
      SAKSILLA reilusti siis lyhentämään / leikkaamaan.

    • 2020

      Saksilla leikkaanalla tulee järkyttävän näköinen. Vie trinmajalle. Ja pyydä kasvattajlta ohjeet miten turkkia hoidetaan

    • annasollasitte

      Löysin tämän sivun vasta tänään....minulla 12 vuotias tipsutyttö, aivan ihanan ihana koira, mutta tuo turkki todellakin teettänyt näinä vuosina töitä, koska hänellä on vielä niin silkkisen pehmeä karva....monellakin tipsulla on sellainen paljon karkeampi...mutta, mutta...todellakin, vähintään - kerran - viikossa on se ensin harjattava enin ja sitten kammalla vielä läpi.....aikoinaan työaikana leikkasin karvat lyhyeksi toukokuussa, siis käytän saksia siten, että kampa väliin ja kamman päältä, jolloin meidän neiti ei ole kuuna päivänä vinkaissut, muutoinkaan karvan hoidossa, että olisi edes nipistänyt....Nyt kun olen eläkkeellä, olen päättänyt, että pidän koiran karvan täyspitkänä muutoin, paitsi...ostin kunnon sähkökäyttöisen trimmerin, jolla käyn tassut läpi, ja naaman "auki", että näkee jotain...menee n. 1,5 tuntia kerralla.....en halua laittaa mitään silmiä kiristäviä kumirenksuja otsalle....
      Koiran luonne on mitä ihanin, vaikka lapsiperheeseen, mutta turkki niin työläs hoitaa, että toista tipsua en ota, enkä muutoinkaan enää tämän "vauvan" jälkeen, koska koiria minulla on ollut moniakin, mutta tämä on jotain erityistä ja sitä ei voi kukaan enää korvata....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe