Kaksi vuotias tiibetinterrieri poika, jolla turkki takkuuntunut kauheasti! Talven ajan lumessa pyörinyt pallo keräsi turkkiinsa pirniä lumipalloja jotka muuttuivat takuiksi. Miten voisi trimmata koiran ja kuinka lyhyeksi turkin voi jättää ilman että koira näyttää hasssulta?
Tiibetinterrierin trimmaus
6
3687
Vastaukset
- halooooooo
Siis... Koirasi on talvesta lähtien takkuuntunut, niin huhtikuun puolivälin kunniaksi alat kysellä neuvoja?? Eiköhän se mene niin, että kun takku tulee se harjataan pois. Ei niitä ole tarkoitus keräillä!
Takku tiivistyessään alkaa vetää ihoa, mikä aiheuttaa kipua ja haavaumia ja rajoittaa kivuliaasti koiran liikkumista. Jos takkuja on paljon rastoittuneena, on eläinlääkäri oikea paikka. Kakkonen on trimmaaja, ja vasta ihan viho viimesenä aletaan itse saksien kanssa suhimaan jos takut ovat ihoa lähellä. Iho ei välttämätä ole tasaisesti takun sisälle kiristynyt, ja vaikka takun reunaa katsomalla näyttää, että tuosta voi leikata, niin pian on koirassa reikä. - trrrrimmmaaa
Pian trimmaajalle, tuo on eläinrääkkäystä!
- Ziwi
Olikohan se pitkäturkkinen koira nyt ihan paras rotuvalinta teidän perheeseen. Kyllä tiibetinterrieri pitää harjata vähintään kerran viikossa läpikotaisin ja täysin takuttomaksi. Sitten jos ei kiinnostusta turkinhoitoon löydy, niin otetaan joku lyhytkarvainen helppohoitoinen rotu.
- Saksihoitoooo
Ei ole pakko pitää Tibellä pitkää turkkia / karvaa.
SAKSILLA reilusti siis lyhentämään / leikkaamaan. - 2020
Saksilla leikkaanalla tulee järkyttävän näköinen. Vie trinmajalle. Ja pyydä kasvattajlta ohjeet miten turkkia hoidetaan
- annasollasitte
Löysin tämän sivun vasta tänään....minulla 12 vuotias tipsutyttö, aivan ihanan ihana koira, mutta tuo turkki todellakin teettänyt näinä vuosina töitä, koska hänellä on vielä niin silkkisen pehmeä karva....monellakin tipsulla on sellainen paljon karkeampi...mutta, mutta...todellakin, vähintään - kerran - viikossa on se ensin harjattava enin ja sitten kammalla vielä läpi.....aikoinaan työaikana leikkasin karvat lyhyeksi toukokuussa, siis käytän saksia siten, että kampa väliin ja kamman päältä, jolloin meidän neiti ei ole kuuna päivänä vinkaissut, muutoinkaan karvan hoidossa, että olisi edes nipistänyt....Nyt kun olen eläkkeellä, olen päättänyt, että pidän koiran karvan täyspitkänä muutoin, paitsi...ostin kunnon sähkökäyttöisen trimmerin, jolla käyn tassut läpi, ja naaman "auki", että näkee jotain...menee n. 1,5 tuntia kerralla.....en halua laittaa mitään silmiä kiristäviä kumirenksuja otsalle....
Koiran luonne on mitä ihanin, vaikka lapsiperheeseen, mutta turkki niin työläs hoitaa, että toista tipsua en ota, enkä muutoinkaan enää tämän "vauvan" jälkeen, koska koiria minulla on ollut moniakin, mutta tämä on jotain erityistä ja sitä ei voi kukaan enää korvata....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540