Kaksi vuotias tiibetinterrieri poika, jolla turkki takkuuntunut kauheasti! Talven ajan lumessa pyörinyt pallo keräsi turkkiinsa pirniä lumipalloja jotka muuttuivat takuiksi. Miten voisi trimmata koiran ja kuinka lyhyeksi turkin voi jättää ilman että koira näyttää hasssulta?
Tiibetinterrierin trimmaus
6
3013
Vastaukset
- halooooooo
Siis... Koirasi on talvesta lähtien takkuuntunut, niin huhtikuun puolivälin kunniaksi alat kysellä neuvoja?? Eiköhän se mene niin, että kun takku tulee se harjataan pois. Ei niitä ole tarkoitus keräillä!
Takku tiivistyessään alkaa vetää ihoa, mikä aiheuttaa kipua ja haavaumia ja rajoittaa kivuliaasti koiran liikkumista. Jos takkuja on paljon rastoittuneena, on eläinlääkäri oikea paikka. Kakkonen on trimmaaja, ja vasta ihan viho viimesenä aletaan itse saksien kanssa suhimaan jos takut ovat ihoa lähellä. Iho ei välttämätä ole tasaisesti takun sisälle kiristynyt, ja vaikka takun reunaa katsomalla näyttää, että tuosta voi leikata, niin pian on koirassa reikä. - trrrrimmmaaa
Pian trimmaajalle, tuo on eläinrääkkäystä!
- Ziwi
Olikohan se pitkäturkkinen koira nyt ihan paras rotuvalinta teidän perheeseen. Kyllä tiibetinterrieri pitää harjata vähintään kerran viikossa läpikotaisin ja täysin takuttomaksi. Sitten jos ei kiinnostusta turkinhoitoon löydy, niin otetaan joku lyhytkarvainen helppohoitoinen rotu.
- Saksihoitoooo
Ei ole pakko pitää Tibellä pitkää turkkia / karvaa.
SAKSILLA reilusti siis lyhentämään / leikkaamaan. - 2020
Saksilla leikkaanalla tulee järkyttävän näköinen. Vie trinmajalle. Ja pyydä kasvattajlta ohjeet miten turkkia hoidetaan
- annasollasitte
Löysin tämän sivun vasta tänään....minulla 12 vuotias tipsutyttö, aivan ihanan ihana koira, mutta tuo turkki todellakin teettänyt näinä vuosina töitä, koska hänellä on vielä niin silkkisen pehmeä karva....monellakin tipsulla on sellainen paljon karkeampi...mutta, mutta...todellakin, vähintään - kerran - viikossa on se ensin harjattava enin ja sitten kammalla vielä läpi.....aikoinaan työaikana leikkasin karvat lyhyeksi toukokuussa, siis käytän saksia siten, että kampa väliin ja kamman päältä, jolloin meidän neiti ei ole kuuna päivänä vinkaissut, muutoinkaan karvan hoidossa, että olisi edes nipistänyt....Nyt kun olen eläkkeellä, olen päättänyt, että pidän koiran karvan täyspitkänä muutoin, paitsi...ostin kunnon sähkökäyttöisen trimmerin, jolla käyn tassut läpi, ja naaman "auki", että näkee jotain...menee n. 1,5 tuntia kerralla.....en halua laittaa mitään silmiä kiristäviä kumirenksuja otsalle....
Koiran luonne on mitä ihanin, vaikka lapsiperheeseen, mutta turkki niin työläs hoitaa, että toista tipsua en ota, enkä muutoinkaan enää tämän "vauvan" jälkeen, koska koiria minulla on ollut moniakin, mutta tämä on jotain erityistä ja sitä ei voi kukaan enää korvata....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401