Onkos Finnmatkat ja TuiFly maksanut teille EUn lakisääteisiä 600€ / henkilö, yli kuusi tuntia myöhästyneistä lennoista.
Onko TuiFlyltä tullut
53
250
Vastaukset
- HyvästiFinnmatkat
Ei saatu. valmismatkaajat omaa alinta kastia näemmä.
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_fi.htm
Olisi mielestämme putänyt korvaus, enemmän kuin Finnmatkojen vaivainen10% saada. Seurava matka ilman epäluotettavaa Finmatkaa ja erittäin suudella todennäköisyydellä omatoimisesti.- mummo515
Kielteinen päätös tuli
- mummo515
Tälläisen perustelun saimme
Haette viivästymisestä korvausta EU-asetuksen perusteella. Oikeutta EU-korvaukseen ei tämän viivästymisen kohdalla ikävä kyllä kuitenkaan ole.
Asetuksesta
Asetuksen mukaan matkustajalla voi olla oikeus 250–600 euron vakiokorvaukseen, jos lento perutaan tai ylivarataan. EU-tasolla on asetuksen sanamuodon vastaisesti tehty joitakin ratkaisuja, joiden mukaan oikeus korvaukseen voi olla myös viivästyneen lennon asiakkaalla. Oikeutta korvaukseen ei ole silloin, jos viivästyminen on johtunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita lentoyhtiö ei olisi voinut välttää, vaikka kaikki kohtuudella edellytettävät toimenpiteet olisi tehty.
Seuraamme tarkoin EU:ssa asetuksen perusteella tehtyjä ratkaisuja sekä ratkaisusuosituksia, joita Suomen Kuluttajariitalautakunnasta annetaan. Lautakunta nimittäin valvoo asetuksen toteutumista Suomessa. EU-tasolla on linjattu, että tekninen vika ei välttämättä ole poikkeuksellinen olosuhde. Vikaa pidetään poikkeuksellisena kuitenkin silloin, jos vika ei ensinnäkään liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka toisekseen ei ole ollut lentoyhtiön tosiasiallisesti hallittavissa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan sellaisen epätavanomaisen teknisen vian kohdalla, joka ilmenee lentokoneen osassa hyvin varhaisessa vaiheessa osan elinkaarta tai pian huollon jälkeen, kyseessä on tällainen tapahtuma, joka ei liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka on ollut lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällöin vakiokorvaus ei tule maksettavaksi.
Lennon XXX viivästyminen
Lento XXXviivästyi, koska koneemme vasemman siiven etureunasolakon jäänestojärjestelmästä löytyi vika juuri ennen lentoa. Järjestelmä estää jään muodostumisen siiven etureunaan, ja on välttämätön lennettäessä jäätävissä olosuhteissa. Vian korjaaminen vaati johtimen vaihtoa ja varaosaa ei ollut tarjolla pohjoismaissa. Varaosa saatiin Britanniasta, josta se lennätettiin Helsinkiin yksityiskoneella.
Järjestelmän johtimet oli tarkastettu vasta 11.11.2014, eli noin 2 kk aiemmin. Osan huoltoväli on 18 kuukautta, joten vika ilmeni niin huomattavan aikaisessa vaiheessa huoltoväliin nähden, ettemme olisi siihen voinut kohtuudella varautua. Huollamme lisäksi osaa jo lähtökohtaisesti paljon useammin kuin koneen valmistaja edellyttää. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun tällainen vikaantuminen ilmenee B767-laivastossamme, jolla konetyypillä olemme lentäneet jo vuodesta 1998 saakka.
Tiedämme, että viivästymiset aiheuttavat aina ongelmia ja harmia asiakkaillemme ja täsmällisyys on luonnollisesti myös meille erittäin tärkeää. Turvallisuus menee kuitenkin kaiken edelle ja tämänkin vian kohdalla korjaus oli välttämätön ennen kuin lentämistä voitiin jatkaa. Vika on aiheutunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita emme olisi voinut välttää kohtuudella edellytettävillä toimenpiteilläkään.
Viivästymisen minimoimiseksi selvitimme korvaavan koneen mahdollisuuden ja saimmekin käyttöön koneen HiFlyltä. Aivan täysin viivästymistä ei korvaavalla koneellakaan voitu välttää ja ikävä kyllä lennon palvelut HiFlyn koneessa ei täysin vastannut omiamme. Pyrkimyksemme on kuitenkin ollut saada teidät matkaan mahdollisimman pian ja tämän vuoksi käyttöön on otettu korvaava kone. - vieläköPaketilla---EI
Siis jos lentokone olisi huollettu aikaisemmin niin korvaus olisi tullut. Hahah. Huolto tehty 2 kuukautta aiemmin ???. Noin yleiseen konemalliin ei pohjoismaista osaa löytynyt???
Kyllä selvitys kuulostaa hiton huonolle selitykselle. - YksiKyykytetty
mummo515 kirjoitti:
Tälläisen perustelun saimme
Haette viivästymisestä korvausta EU-asetuksen perusteella. Oikeutta EU-korvaukseen ei tämän viivästymisen kohdalla ikävä kyllä kuitenkaan ole.
Asetuksesta
Asetuksen mukaan matkustajalla voi olla oikeus 250–600 euron vakiokorvaukseen, jos lento perutaan tai ylivarataan. EU-tasolla on asetuksen sanamuodon vastaisesti tehty joitakin ratkaisuja, joiden mukaan oikeus korvaukseen voi olla myös viivästyneen lennon asiakkaalla. Oikeutta korvaukseen ei ole silloin, jos viivästyminen on johtunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita lentoyhtiö ei olisi voinut välttää, vaikka kaikki kohtuudella edellytettävät toimenpiteet olisi tehty.
Seuraamme tarkoin EU:ssa asetuksen perusteella tehtyjä ratkaisuja sekä ratkaisusuosituksia, joita Suomen Kuluttajariitalautakunnasta annetaan. Lautakunta nimittäin valvoo asetuksen toteutumista Suomessa. EU-tasolla on linjattu, että tekninen vika ei välttämättä ole poikkeuksellinen olosuhde. Vikaa pidetään poikkeuksellisena kuitenkin silloin, jos vika ei ensinnäkään liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka toisekseen ei ole ollut lentoyhtiön tosiasiallisesti hallittavissa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan sellaisen epätavanomaisen teknisen vian kohdalla, joka ilmenee lentokoneen osassa hyvin varhaisessa vaiheessa osan elinkaarta tai pian huollon jälkeen, kyseessä on tällainen tapahtuma, joka ei liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka on ollut lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällöin vakiokorvaus ei tule maksettavaksi.
Lennon XXX viivästyminen
Lento XXXviivästyi, koska koneemme vasemman siiven etureunasolakon jäänestojärjestelmästä löytyi vika juuri ennen lentoa. Järjestelmä estää jään muodostumisen siiven etureunaan, ja on välttämätön lennettäessä jäätävissä olosuhteissa. Vian korjaaminen vaati johtimen vaihtoa ja varaosaa ei ollut tarjolla pohjoismaissa. Varaosa saatiin Britanniasta, josta se lennätettiin Helsinkiin yksityiskoneella.
Järjestelmän johtimet oli tarkastettu vasta 11.11.2014, eli noin 2 kk aiemmin. Osan huoltoväli on 18 kuukautta, joten vika ilmeni niin huomattavan aikaisessa vaiheessa huoltoväliin nähden, ettemme olisi siihen voinut kohtuudella varautua. Huollamme lisäksi osaa jo lähtökohtaisesti paljon useammin kuin koneen valmistaja edellyttää. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun tällainen vikaantuminen ilmenee B767-laivastossamme, jolla konetyypillä olemme lentäneet jo vuodesta 1998 saakka.
Tiedämme, että viivästymiset aiheuttavat aina ongelmia ja harmia asiakkaillemme ja täsmällisyys on luonnollisesti myös meille erittäin tärkeää. Turvallisuus menee kuitenkin kaiken edelle ja tämänkin vian kohdalla korjaus oli välttämätön ennen kuin lentämistä voitiin jatkaa. Vika on aiheutunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita emme olisi voinut välttää kohtuudella edellytettävillä toimenpiteilläkään.
Viivästymisen minimoimiseksi selvitimme korvaavan koneen mahdollisuuden ja saimmekin käyttöön koneen HiFlyltä. Aivan täysin viivästymistä ei korvaavalla koneellakaan voitu välttää ja ikävä kyllä lennon palvelut HiFlyn koneessa ei täysin vastannut omiamme. Pyrkimyksemme on kuitenkin ollut saada teidät matkaan mahdollisimman pian ja tämän vuoksi käyttöön on otettu korvaava kone.Kyllä se on huoletonta ja turvallista tuo valmismatkailu. EUn asettamia lakejakin tulkitaan erilailla kuin pitäisi.
Valmismatkailu meidän perheen osalta loppuivat. Ensi talven matkakin suoralla Finnairin lennolla ja 4 tähden hotelli yli 1600€ edullisempi kuin valmismatka Finnimatkoilka viime talvena ja perillä 25 päivää. Saas nähdä miten menee. - SeliSeliTuiTui
mummo515 kirjoitti:
Tälläisen perustelun saimme
Haette viivästymisestä korvausta EU-asetuksen perusteella. Oikeutta EU-korvaukseen ei tämän viivästymisen kohdalla ikävä kyllä kuitenkaan ole.
Asetuksesta
Asetuksen mukaan matkustajalla voi olla oikeus 250–600 euron vakiokorvaukseen, jos lento perutaan tai ylivarataan. EU-tasolla on asetuksen sanamuodon vastaisesti tehty joitakin ratkaisuja, joiden mukaan oikeus korvaukseen voi olla myös viivästyneen lennon asiakkaalla. Oikeutta korvaukseen ei ole silloin, jos viivästyminen on johtunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita lentoyhtiö ei olisi voinut välttää, vaikka kaikki kohtuudella edellytettävät toimenpiteet olisi tehty.
Seuraamme tarkoin EU:ssa asetuksen perusteella tehtyjä ratkaisuja sekä ratkaisusuosituksia, joita Suomen Kuluttajariitalautakunnasta annetaan. Lautakunta nimittäin valvoo asetuksen toteutumista Suomessa. EU-tasolla on linjattu, että tekninen vika ei välttämättä ole poikkeuksellinen olosuhde. Vikaa pidetään poikkeuksellisena kuitenkin silloin, jos vika ei ensinnäkään liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka toisekseen ei ole ollut lentoyhtiön tosiasiallisesti hallittavissa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan sellaisen epätavanomaisen teknisen vian kohdalla, joka ilmenee lentokoneen osassa hyvin varhaisessa vaiheessa osan elinkaarta tai pian huollon jälkeen, kyseessä on tällainen tapahtuma, joka ei liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka on ollut lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällöin vakiokorvaus ei tule maksettavaksi.
Lennon XXX viivästyminen
Lento XXXviivästyi, koska koneemme vasemman siiven etureunasolakon jäänestojärjestelmästä löytyi vika juuri ennen lentoa. Järjestelmä estää jään muodostumisen siiven etureunaan, ja on välttämätön lennettäessä jäätävissä olosuhteissa. Vian korjaaminen vaati johtimen vaihtoa ja varaosaa ei ollut tarjolla pohjoismaissa. Varaosa saatiin Britanniasta, josta se lennätettiin Helsinkiin yksityiskoneella.
Järjestelmän johtimet oli tarkastettu vasta 11.11.2014, eli noin 2 kk aiemmin. Osan huoltoväli on 18 kuukautta, joten vika ilmeni niin huomattavan aikaisessa vaiheessa huoltoväliin nähden, ettemme olisi siihen voinut kohtuudella varautua. Huollamme lisäksi osaa jo lähtökohtaisesti paljon useammin kuin koneen valmistaja edellyttää. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun tällainen vikaantuminen ilmenee B767-laivastossamme, jolla konetyypillä olemme lentäneet jo vuodesta 1998 saakka.
Tiedämme, että viivästymiset aiheuttavat aina ongelmia ja harmia asiakkaillemme ja täsmällisyys on luonnollisesti myös meille erittäin tärkeää. Turvallisuus menee kuitenkin kaiken edelle ja tämänkin vian kohdalla korjaus oli välttämätön ennen kuin lentämistä voitiin jatkaa. Vika on aiheutunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita emme olisi voinut välttää kohtuudella edellytettävillä toimenpiteilläkään.
Viivästymisen minimoimiseksi selvitimme korvaavan koneen mahdollisuuden ja saimmekin käyttöön koneen HiFlyltä. Aivan täysin viivästymistä ei korvaavalla koneellakaan voitu välttää ja ikävä kyllä lennon palvelut HiFlyn koneessa ei täysin vastannut omiamme. Pyrkimyksemme on kuitenkin ollut saada teidät matkaan mahdollisimman pian ja tämän vuoksi käyttöön on otettu korvaava kone.Siis kun lämmittimen johtimet oli tarkastettu 2 kk aiemmin ei voinut olettaa että menevät rikki siksi ei korvauksia. Todella ontuva selitys.
- ominluvin
YksiKyykytetty kirjoitti:
Kyllä se on huoletonta ja turvallista tuo valmismatkailu. EUn asettamia lakejakin tulkitaan erilailla kuin pitäisi.
Valmismatkailu meidän perheen osalta loppuivat. Ensi talven matkakin suoralla Finnairin lennolla ja 4 tähden hotelli yli 1600€ edullisempi kuin valmismatka Finnimatkoilka viime talvena ja perillä 25 päivää. Saas nähdä miten menee.Miten valmismatkailu olisi huonompaa? Olen itsekin lähdössä 4 viikoksi ns. omalle lomalle ja kyllä se aiheuttaa enemmän kulkuyhteyksien järjestelyä ja huolehtimista ja ei ole mitenkään sanottua hinnaltaan olevan edullisempaa varata itse lentoja ja hotellia. Pidemmillä matkoilla näin on kyllä, eli 4-5viikkoa jne.
- OmatominenmanyYears
ominluvin kirjoitti:
Miten valmismatkailu olisi huonompaa? Olen itsekin lähdössä 4 viikoksi ns. omalle lomalle ja kyllä se aiheuttaa enemmän kulkuyhteyksien järjestelyä ja huolehtimista ja ei ole mitenkään sanottua hinnaltaan olevan edullisempaa varata itse lentoja ja hotellia. Pidemmillä matkoilla näin on kyllä, eli 4-5viikkoa jne.
Takseja on jokaisella lentokentällä. Hotellin puh nro ja osoite mukaan. Valmismatkat ottaa aina välityspalkkion ja niiden hotelleissa turhia fasiliteettejä jotka nostavat hintaa. me emme lomilla tarvitse kokoustiloja, kuntosalia, hotellin hierontapalveluja(muualla edullisia) nämä nostavat valmismatkalaisten käyttämien hotellien hintaa.
- ominluvin
OmatominenmanyYears kirjoitti:
Takseja on jokaisella lentokentällä. Hotellin puh nro ja osoite mukaan. Valmismatkat ottaa aina välityspalkkion ja niiden hotelleissa turhia fasiliteettejä jotka nostavat hintaa. me emme lomilla tarvitse kokoustiloja, kuntosalia, hotellin hierontapalveluja(muualla edullisia) nämä nostavat valmismatkalaisten käyttämien hotellien hintaa.
Taksi nyt vaan maksaa monessa maassa enemmän kuin se 20 euroa matkatoimiston matkalla. Eihän tavallisella lomamatkalla tarvitse mitään kuntosaleja varata ja valikoimahan on laaja. Ostin itsekin pitemmän matkan ja kyllä kustannuksia tulee kun etsii menopaluun takseja/busseja7laivoja. Apollomatkoilla aiemmin kaikki oli valmiina ja kaikinpuolin edullinen reissu ja kaikki liput handuun. Turhaa vertailua, että ns.omatoimi olisi halvempaa, enemmänkin tarvetta erottautua, mutta samassa koneessa silti.
- kokenutOmatoiminen
ominluvin kirjoitti:
Taksi nyt vaan maksaa monessa maassa enemmän kuin se 20 euroa matkatoimiston matkalla. Eihän tavallisella lomamatkalla tarvitse mitään kuntosaleja varata ja valikoimahan on laaja. Ostin itsekin pitemmän matkan ja kyllä kustannuksia tulee kun etsii menopaluun takseja/busseja7laivoja. Apollomatkoilla aiemmin kaikki oli valmiina ja kaikinpuolin edullinen reissu ja kaikki liput handuun. Turhaa vertailua, että ns.omatoimi olisi halvempaa, enemmänkin tarvetta erottautua, mutta samassa koneessa silti.
Tämä on Thaimaan palsta ja taksit maksaa 80% vähemmän kuin Suomessa. Paitsi phuketissajossa taksit maksaa 60 vähemmän kuin Suomessa.
Itse en TuiFlyllä enkä Thomas cookilla thaimaahan ole koskaan lentänyt, enkä tulelentämään. Reitti lentojen meno-paluu liput Bagkokiin 580 ylöspäin ja jatkolnnot Thaimaassa edullisia. yviä hotelleja saa jo 20€/vrk kun on arpeeksi nopea. - loma1974
mummo515 kirjoitti:
Tälläisen perustelun saimme
Haette viivästymisestä korvausta EU-asetuksen perusteella. Oikeutta EU-korvaukseen ei tämän viivästymisen kohdalla ikävä kyllä kuitenkaan ole.
Asetuksesta
Asetuksen mukaan matkustajalla voi olla oikeus 250–600 euron vakiokorvaukseen, jos lento perutaan tai ylivarataan. EU-tasolla on asetuksen sanamuodon vastaisesti tehty joitakin ratkaisuja, joiden mukaan oikeus korvaukseen voi olla myös viivästyneen lennon asiakkaalla. Oikeutta korvaukseen ei ole silloin, jos viivästyminen on johtunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita lentoyhtiö ei olisi voinut välttää, vaikka kaikki kohtuudella edellytettävät toimenpiteet olisi tehty.
Seuraamme tarkoin EU:ssa asetuksen perusteella tehtyjä ratkaisuja sekä ratkaisusuosituksia, joita Suomen Kuluttajariitalautakunnasta annetaan. Lautakunta nimittäin valvoo asetuksen toteutumista Suomessa. EU-tasolla on linjattu, että tekninen vika ei välttämättä ole poikkeuksellinen olosuhde. Vikaa pidetään poikkeuksellisena kuitenkin silloin, jos vika ei ensinnäkään liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka toisekseen ei ole ollut lentoyhtiön tosiasiallisesti hallittavissa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan sellaisen epätavanomaisen teknisen vian kohdalla, joka ilmenee lentokoneen osassa hyvin varhaisessa vaiheessa osan elinkaarta tai pian huollon jälkeen, kyseessä on tällainen tapahtuma, joka ei liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka on ollut lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällöin vakiokorvaus ei tule maksettavaksi.
Lennon XXX viivästyminen
Lento XXXviivästyi, koska koneemme vasemman siiven etureunasolakon jäänestojärjestelmästä löytyi vika juuri ennen lentoa. Järjestelmä estää jään muodostumisen siiven etureunaan, ja on välttämätön lennettäessä jäätävissä olosuhteissa. Vian korjaaminen vaati johtimen vaihtoa ja varaosaa ei ollut tarjolla pohjoismaissa. Varaosa saatiin Britanniasta, josta se lennätettiin Helsinkiin yksityiskoneella.
Järjestelmän johtimet oli tarkastettu vasta 11.11.2014, eli noin 2 kk aiemmin. Osan huoltoväli on 18 kuukautta, joten vika ilmeni niin huomattavan aikaisessa vaiheessa huoltoväliin nähden, ettemme olisi siihen voinut kohtuudella varautua. Huollamme lisäksi osaa jo lähtökohtaisesti paljon useammin kuin koneen valmistaja edellyttää. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun tällainen vikaantuminen ilmenee B767-laivastossamme, jolla konetyypillä olemme lentäneet jo vuodesta 1998 saakka.
Tiedämme, että viivästymiset aiheuttavat aina ongelmia ja harmia asiakkaillemme ja täsmällisyys on luonnollisesti myös meille erittäin tärkeää. Turvallisuus menee kuitenkin kaiken edelle ja tämänkin vian kohdalla korjaus oli välttämätön ennen kuin lentämistä voitiin jatkaa. Vika on aiheutunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita emme olisi voinut välttää kohtuudella edellytettävillä toimenpiteilläkään.
Viivästymisen minimoimiseksi selvitimme korvaavan koneen mahdollisuuden ja saimmekin käyttöön koneen HiFlyltä. Aivan täysin viivästymistä ei korvaavalla koneellakaan voitu välttää ja ikävä kyllä lennon palvelut HiFlyn koneessa ei täysin vastannut omiamme. Pyrkimyksemme on kuitenkin ollut saada teidät matkaan mahdollisimman pian ja tämän vuoksi käyttöön on otettu korvaava kone.Olitteko lennolla Blx809 3.3.2015 ???
- utrwsedrftgyhjuik
kokenutOmatoiminen kirjoitti:
Tämä on Thaimaan palsta ja taksit maksaa 80% vähemmän kuin Suomessa. Paitsi phuketissajossa taksit maksaa 60 vähemmän kuin Suomessa.
Itse en TuiFlyllä enkä Thomas cookilla thaimaahan ole koskaan lentänyt, enkä tulelentämään. Reitti lentojen meno-paluu liput Bagkokiin 580 ylöspäin ja jatkolnnot Thaimaassa edullisia. yviä hotelleja saa jo 20€/vrk kun on arpeeksi nopea.joo.thaikkuihin,lennetään569 egee per lärvi.mamma on thai.kyllä esim.taksi on paljon halvempi thaille kun vaaleelle.
- mummo515
loma1974 kirjoitti:
Olitteko lennolla Blx809 3.3.2015 ???
ei kun 23.1.2015 lennolla Krabille
- erftbygvihuin
kokenutOmatoiminen kirjoitti:
Tämä on Thaimaan palsta ja taksit maksaa 80% vähemmän kuin Suomessa. Paitsi phuketissajossa taksit maksaa 60 vähemmän kuin Suomessa.
Itse en TuiFlyllä enkä Thomas cookilla thaimaahan ole koskaan lentänyt, enkä tulelentämään. Reitti lentojen meno-paluu liput Bagkokiin 580 ylöspäin ja jatkolnnot Thaimaassa edullisia. yviä hotelleja saa jo 20€/vrk kun on arpeeksi nopea.taidat olla asiantuntija.minun mamma on thai.on se vaan niin helppoo.bookerssista byioke maksoi 109 egee.respasta 37 egee/yö.thaimaaksi.kerros oli 52.kyllä siallä turistia viedään sata-nolla.
- wert6y7u8io
mummo515 kirjoitti:
ei kun 23.1.2015 lennolla Krabille
matkustatko aikajatkumossa?
- loma1974
mummo515 kirjoitti:
ei kun 23.1.2015 lennolla Krabille
Ok. Eli sitten meillä voi käydä toisin. Meillä oli tavanomainen vuosihuolto joka aikataulussa viivästyi, peräti 13 tuntia ja näin ollen kuulemma finnmatkojen mukaan myös lentoyhtiö on korvausvelvollinen. Finnmatkat korvaa myös 166 euroa....
- mummo515
Tehtiin valitus kuluttajariitalautakuntaan, odotellaan nyt sieltä vastausta.
- Seuraavankerran02052015
erftbygvihuin kirjoitti:
taidat olla asiantuntija.minun mamma on thai.on se vaan niin helppoo.bookerssista byioke maksoi 109 egee.respasta 37 egee/yö.thaimaaksi.kerros oli 52.kyllä siallä turistia viedään sata-nolla.
Jep jep. Booking com siellä joskus hyvät tarjoukset. Sesongin ulkopuolella sisään kävely hinnat hyviä. Mutta Marras- Maaliskuussa hotellit usein täynnä ja silloin ei kannata luottaa että perillä mieluiseen hotelliin pääsee jos luottaa siihen että ei ole varannut etukäteen.
- rtyujhncz12
mummo515 kirjoitti:
Kielteinen päätös tuli
täyttä paskaa kirjoitat.minulla on vakuutus .
- popooopooo
mummo515 kirjoitti:
Tälläisen perustelun saimme
Haette viivästymisestä korvausta EU-asetuksen perusteella. Oikeutta EU-korvaukseen ei tämän viivästymisen kohdalla ikävä kyllä kuitenkaan ole.
Asetuksesta
Asetuksen mukaan matkustajalla voi olla oikeus 250–600 euron vakiokorvaukseen, jos lento perutaan tai ylivarataan. EU-tasolla on asetuksen sanamuodon vastaisesti tehty joitakin ratkaisuja, joiden mukaan oikeus korvaukseen voi olla myös viivästyneen lennon asiakkaalla. Oikeutta korvaukseen ei ole silloin, jos viivästyminen on johtunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita lentoyhtiö ei olisi voinut välttää, vaikka kaikki kohtuudella edellytettävät toimenpiteet olisi tehty.
Seuraamme tarkoin EU:ssa asetuksen perusteella tehtyjä ratkaisuja sekä ratkaisusuosituksia, joita Suomen Kuluttajariitalautakunnasta annetaan. Lautakunta nimittäin valvoo asetuksen toteutumista Suomessa. EU-tasolla on linjattu, että tekninen vika ei välttämättä ole poikkeuksellinen olosuhde. Vikaa pidetään poikkeuksellisena kuitenkin silloin, jos vika ei ensinnäkään liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka toisekseen ei ole ollut lentoyhtiön tosiasiallisesti hallittavissa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan sellaisen epätavanomaisen teknisen vian kohdalla, joka ilmenee lentokoneen osassa hyvin varhaisessa vaiheessa osan elinkaarta tai pian huollon jälkeen, kyseessä on tällainen tapahtuma, joka ei liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka on ollut lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällöin vakiokorvaus ei tule maksettavaksi.
Lennon XXX viivästyminen
Lento XXXviivästyi, koska koneemme vasemman siiven etureunasolakon jäänestojärjestelmästä löytyi vika juuri ennen lentoa. Järjestelmä estää jään muodostumisen siiven etureunaan, ja on välttämätön lennettäessä jäätävissä olosuhteissa. Vian korjaaminen vaati johtimen vaihtoa ja varaosaa ei ollut tarjolla pohjoismaissa. Varaosa saatiin Britanniasta, josta se lennätettiin Helsinkiin yksityiskoneella.
Järjestelmän johtimet oli tarkastettu vasta 11.11.2014, eli noin 2 kk aiemmin. Osan huoltoväli on 18 kuukautta, joten vika ilmeni niin huomattavan aikaisessa vaiheessa huoltoväliin nähden, ettemme olisi siihen voinut kohtuudella varautua. Huollamme lisäksi osaa jo lähtökohtaisesti paljon useammin kuin koneen valmistaja edellyttää. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun tällainen vikaantuminen ilmenee B767-laivastossamme, jolla konetyypillä olemme lentäneet jo vuodesta 1998 saakka.
Tiedämme, että viivästymiset aiheuttavat aina ongelmia ja harmia asiakkaillemme ja täsmällisyys on luonnollisesti myös meille erittäin tärkeää. Turvallisuus menee kuitenkin kaiken edelle ja tämänkin vian kohdalla korjaus oli välttämätön ennen kuin lentämistä voitiin jatkaa. Vika on aiheutunut poikkeuksellisista olosuhteista, joita emme olisi voinut välttää kohtuudella edellytettävillä toimenpiteilläkään.
Viivästymisen minimoimiseksi selvitimme korvaavan koneen mahdollisuuden ja saimmekin käyttöön koneen HiFlyltä. Aivan täysin viivästymistä ei korvaavalla koneellakaan voitu välttää ja ikävä kyllä lennon palvelut HiFlyn koneessa ei täysin vastannut omiamme. Pyrkimyksemme on kuitenkin ollut saada teidät matkaan mahdollisimman pian ja tämän vuoksi käyttöön on otettu korvaava kone.millä yhtiöllä meinasitte lentää?ja mistä?finnillä kun ei noita kapea runkoisia bojoja ole ollut noin kolmeen vuoteen.minulla ainakin on vakuutus.voi kiesus,tätä paskan jauhantaa.no,kiva se on joskus paskaakin lukea!
- rentolomailija
mummo515 kirjoitti:
Tehtiin valitus kuluttajariitalautakuntaan, odotellaan nyt sieltä vastausta.
On se tuo köyhän elämä tuskallista, muutaman tunnin ja muutaman satasen tähden jaksetaan narista vaikka maailman tappiin..... Mä käyn kerran tai kaks vuoteen thaikuissa(yksin) kuukauden kerrallaa ja aina se maksaa 5-7000€, eikä haittaa pätkääkään jos pikkasen joutuu lentoo venaa, eikä varsinkaan viiti satasista kinata.... raha on vaan rahaa ja valmiissa maailmassa ei saa ainakaa lomalla olla kiire.
- gustavx
Olen 3 krt käyttänyt Tuflya - pientä valittamista 2 ensim kerrasta, ei itkun aihetta;-). Jos on paljon Tuflysta kieltäytyjiä, tarkoittaa se sitä, että taas syksyllä minulle on taas lento lupeissa;-D!!!
- korvaustuli
Kuluttajariitalautakunta kuvioon...niin kyllä maksavat ja jää selittelyt sikseen.
- mummo515
Valitus lähti tänään
- 600PitäisiSaada
Paljonko tuli. 600 euroako.
- rwatyghuinolp
voi noita juttuja.kenelle valitat thaimaassa?mummollesiko?
- asiaako
typerys...
- mummo515
Hah hah myönteinen päätös tuli heti kun laiton asian kuluttariitalautakuntaan. Rahat tilillä 2 viikon kuluessa.
- kymmeneneuroa
mummo515 kirjoitti:
Hah hah myönteinen päätös tuli heti kun laiton asian kuluttariitalautakuntaan. Rahat tilillä 2 viikon kuluessa.
Oleellinen ei tullut selväksi, paljonko tuli?
- mummo515
600€ henkilöä kohden
- vaivanpalkka
mummo515 kirjoitti:
600€ henkilöä kohden
Hyvä juttu. Nyt vain sitten uutta matkaa Finnmatkoilta varaamaan :)
- secondhome
mummo515 kirjoitti:
600€ henkilöä kohden
Tuliko päätös tuiflyltä vai virastosta. Meille soitettiin tänään virastosta, että yleensä lentoyhtiön päätös jää voimaan. Virkailijalla oli vielä niin hirveä kiire lopettaa puhelu, että tuntui kun ois ollu tärkeempiäkin asioita.Meille kuitenkin tuli lähes sama perustelu kuin teille. Me oltiin siinä 3.3 lennolla, mikä oli 12T39Min. Muöhässä huollon viivästymisen takia. Eihä tää tälleen voi mennä, että toiset saa korvauksia ja toiset ei. Sanoivat virastosta, että voihan eteenpäin valittaa, mutta vuosi menee päätökseen. Miks koko virasto on ees olemassa, jos sieltä toiset apua saa, ja toiset ei.
- Valivaliootkade
Huollon viivästyminen ei ole riittävä peruste korvauksiin. Secondhome vain näytti Suomalaisen kateellisen luonteensa "kun muut saa mutta me ei" Kaksi eri lentoa ja kaksi erillaista syytä myöhästymiseen.
- mummo515
secondhome kirjoitti:
Tuliko päätös tuiflyltä vai virastosta. Meille soitettiin tänään virastosta, että yleensä lentoyhtiön päätös jää voimaan. Virkailijalla oli vielä niin hirveä kiire lopettaa puhelu, että tuntui kun ois ollu tärkeempiäkin asioita.Meille kuitenkin tuli lähes sama perustelu kuin teille. Me oltiin siinä 3.3 lennolla, mikä oli 12T39Min. Muöhässä huollon viivästymisen takia. Eihä tää tälleen voi mennä, että toiset saa korvauksia ja toiset ei. Sanoivat virastosta, että voihan eteenpäin valittaa, mutta vuosi menee päätökseen. Miks koko virasto on ees olemassa, jos sieltä toiset apua saa, ja toiset ei.
Kuluttajariitalautakunta oli ollut yhteydessä Tuiflyhin ja he ilmoittivat että muuttavat päätöstä ja maksavat korvauksen. Me oltiin 23.1.15 lennolla. Niin vuosi menee kun kuluttajariitalautakunta ratkaisee.
- secondhome
Valivaliootkade kirjoitti:
Huollon viivästyminen ei ole riittävä peruste korvauksiin. Secondhome vain näytti Suomalaisen kateellisen luonteensa "kun muut saa mutta me ei" Kaksi eri lentoa ja kaksi erillaista syytä myöhästymiseen.
Saitko tyydytyksen, kun pääsit ivaamaan. Antaisitko itse asian vaan olla. Oot sitten vissiin rikas, tai ainaskin luulet olevasi. Kaiken maailman idiootteja tänne kirjoittaakin.
- lomailen
secondhome kirjoitti:
Tuliko päätös tuiflyltä vai virastosta. Meille soitettiin tänään virastosta, että yleensä lentoyhtiön päätös jää voimaan. Virkailijalla oli vielä niin hirveä kiire lopettaa puhelu, että tuntui kun ois ollu tärkeempiäkin asioita.Meille kuitenkin tuli lähes sama perustelu kuin teille. Me oltiin siinä 3.3 lennolla, mikä oli 12T39Min. Muöhässä huollon viivästymisen takia. Eihä tää tälleen voi mennä, että toiset saa korvauksia ja toiset ei. Sanoivat virastosta, että voihan eteenpäin valittaa, mutta vuosi menee päätökseen. Miks koko virasto on ees olemassa, jos sieltä toiset apua saa, ja toiset ei.
Meillä on kuluttajaneuvonnassa erittäin pätevän oloinen kaveri joka hoitaa asiaamme; on nyt lähestynyt Tuiflyta, ja odotellaan todistuksia ns viivästyksen syistä. Katsotaan kui meidän käy... onko teihin otettu yhteyttä koskien asiaa?
- secondhome
Kuluttajaneuvonnasta soitettiin, että yleensä matkanjärjestäjän päätös jää voimaan, mutta kuten mummo 515 osoitti, näin ei todellakaan ole. Meillä virkailija oli täysin kiinnostumaton koko asiasta, ja sanoi, että voihan sieltä hyvässä lykyssä myönteinen päätöskin tulla. Jotennyt sitten vaan odotellaan. Saas nähdä miten käy.
- mummo515
Rahat tuli eilen tilille
- HienHomma
mummo515 kirjoitti:
Rahat tuli eilen tilille
Hieno juttu. Saitteko sen 600€ henkilö. Hyvä että valitititte nykypäivänä matkatoimistot ja muutkaan ei paljoa kuluttajaa kunnioita. Siksi itsekin nykyään tuttuihin maihin ja keski-euroopan kaupunkeihin mielummin omatoimisesti matkustan kuin matkanjärestäjien välityksellä, ei siitä ylimääräistä vaivaa tule ja enemmän valinnan varaa matkustuspäivissä ja hotelleissa. Yksin matkustaessa säästökin huomattava kun kolmen viikon tai kuukuden reissuja vain Thaimaahan ja muualle Aasiaan teen. Vieä kerran onnitellut sinnikyydestä.
- mummo515
Tuli 600 € henkilöä kohti.
- Tollot
Olimme lennolla 3.3 joka myöhässä.Siis jos Finnmatkat on maksanut teille jo 10% eli sen hyvin pienensumman niin aiotteko hakea vielä lentoyhtiöltä vai viedä kuluttajasuoja viranomaisille? Ja vielä siis Finnmatkatko on sanonut että voi hakea lentoyhtiöltä korvausta.Joku kirjoitti jommassa kummassa keskustelussa ettei lentoyhtiö maksanut mitään tuli hylätty??
- loma1974
Finnmatkat kertoi että molemmat on korvausvelvollisia, eli laittakaa ihmeessä valitus menemään tuiflyelle.
- kysynvaan
loma1974 kirjoitti:
Finnmatkat kertoi että molemmat on korvausvelvollisia, eli laittakaa ihmeessä valitus menemään tuiflyelle.
Jos FM kertoi niin korvasivatko ne?
- secondhome
Se oli eri lento, mistä hylätty päätös oli tullut, ja eri syy. Mekin oltiin tuolla 3.3 lennolla, ja sehän oli myöhässä 12t 39min huollon myöhästymisen vuoksi, joka ei kelpaa myöhästymisen syyksi. Noin kuukausi sitten laitettiin kirjallinen korvaushakemus, ja sähköpostivahvistus tuli sen perillesaapumisesta. Käsittelyaika noin 4-6vk. Kuluttajaneuvonnan sivuilla valmis kaavake tulostettavaksi. Seuraavaksi sitten kuluttajavirasto asialle, jos kielteinen päätös tulee. Finnmatkojen sivuilta saa tulostettua myös kyseisen lennon myöhästymisestä todistuksen.
- Tollot
Kerro heti mikä päätös, laitamme sitten hakemuksen menemään...
- SurkeaFM
Miksi odotat muiden päätöstä, laita paperit vetämään. Mitä enemmän valituksia sitä parempi. Ehkä jopa Finnmatkat lopettaa jatkuvasti myöhästelevän TuiFlyn käytön. Meille ainakin mitta tullut täyteen Finnmatkojen suhteen.
Ensi talven matka jo ostettu 26 päivää perillä maksoi saman kuin Finnmatkojen kaksi viikkoa, no taksikyydin hinta tulee tuohon lisänä mutta sehän ei paljoa tee.
Hyvästi jää Finnmatkat ikuisiksi ajoiksi. Jos valmismatkan otamme emme ainakaan FM käytä ikinä.
- mii_laiks
Tämmösiä reissuja ensi talvenakin kiitos. Ilmainen lomanpidennys josta tulee vielä ruhtinaallinen korvaus ja lennot menee voiton puolelle. FM maksaa pari hunttia että matkustan heidän lennollaan :)
- secondhome
Ei ollut lomanpidennys, vaan lyhennys. Päivä jäi matkasta pois. Kuljetukset molemmissa päissä piti uusiksi järkkäillä, sekä 1 hotelliyö turhaan maksaa.
- tuituit
Sellaista se matkailu on.. Mutta ilmaiset lennot kelpaa aina. Hotellit itse varaten, ei noilta ylihintaisilta matkanjärjestäjiltä..
- LOMA1974
Secondhome... mikäteidän tilanne tässä asiassa?
- Lakkovaroitus
Tänään tuli viesti Tjäreborgilta lakkovaroituksesta alkaa 5.3. klo 00.00 ja päättyy 6.3. klo 23.00. Mitenköhän näissä tapauksissa korvaukset menee? Olisi lento juuri tuona aikana Phukettiin.
- NoMoreTui
Menee ikävä kyllä sun tappioksi. Lennon hinnan palauttavat ainoastaan
- KonstaS
Meillä taisi olla kone myöhässä yli 10 tuntia. 20e per nuppi saatiin lahjakortteja kentälle ja ymmärtääkseni taksimatkatkin korvattiin. ymmärtääkseni olisivat tarjonneet myös jostai hotellipaikkaa mutta onneksi nyt lähettä asutaan. yleisesti ottaen matka oli onnistunut vaikka vähän tuli sairasteltua ensimmäinen viikko. pistän pienen videopätkän meidän reissusta. huomaa että väsynyttä porukkaa on alkulennolla:D joo ja TUI lla lennettiin:)
https://www.youtube.com/watch?v=EscTW3Wr8e8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859