Mä vaan oon miettinyt et mistä ihmiset saa oikeesti hyvän avun jos jotai sellasta sattuu perheessä tai kaveripiirissä mikä ei must ei vaa oo ok. Tuntuu et auttajia on joka puolella, mutta ottaako kukaan vastuulleen kaikkien hyvinvointia oikeesti? Kuulisin mielellään mistä ootte saanu apuu ja mistä ette?
Mistä paras apu väkivaltaan?
4
148
Vastaukset
Moikka Sosi16
Apua kannattaa ehdottomasti hakea aina kun vähänkin siltä tuntuu, etteivät omat voimavarat tunnu riittävän. Ei ole hyvä jäädä asioiden kanssa yksin.
Monesti auttaa, jos asioista pystyy puhumaan jonkun luotettavan ihmisen kanssa, esimerkiksi ystävän tai vaikkapa opettajan tai vaikka opinto-ohjaajan.
On monia erilaisia auttavia tahoja, jotka ovat keskittyneet auttamaan tietyissä asioissa.
Koska emme tiedä tilanteestasi tarkemmin, on vaikea sanoa yksittäistä avuntarjoajaa.
Mutta esimerkiksi Lasten ja nuorten puhelimeen voi soittaa ja sieltä saat anonyymisti apua. Palvelu auttaa monissa tilanteissa ja he osaavat tarvittaessa neuvoa ja ohjata eteenpäin.
Puhelimen numero on 116 111 ja se päivystää maanantaista perjantaihin kello 14- 20 ja viikonloppuisin 17-20. Heidät löytää myös netistä osoitteesta http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/
Aurinkoista kevään jatkoa Sinulle!:)
Terkuin NettiSaapas Jyväskylästä- auttavakäsi
no esim. koulussa voi mennä vaikka kuraattorille puhumaan. mutta itse en ole joutunut hirveästi puuttumaan tälläsiin, niin ei oo kokemusta ja vinkkejä antaa :/ pienenä kyllä koin tollasia asioita, mutta eihän nyt sen ikäsenä edes ymmärtäny koko tilannetta. mutta netistä sun muualta löytyy paljon esim. ilmasia auttavia ja luotettavia henkilöitä, joille voi soittaa! joten ei kannata jäädä yksin ton asian kanssa :)
Hei. Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan neuvoja mieltäsi askarruttavaan asiaan. Neuvoisin sinua puhumaan asiasta luotettavalle aikuiselle. Sen lisäksi voit ottaa yhteyttä lähimpään Rikosuhripäivystyksen palvelupisteeseen. Yhteystiedot löydät www.riku.fi sivuilta. Palvelupisteen työntekijän kanssa voit keskustella luottamuksellisesti kaikista rikoksiin liittyvistä ongelmista. Toivon, että näillä neuvoilla löydät sopivaa apua. Ystävällisin terveisin Rikosuhripäivystys
- Syö_kananmunia
ala harrastaa taekwondoa syö paljo ja katotaa tilannetta uudestaan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109878"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483