Mistä paras apu väkivaltaan?

Sosi16

Mä vaan oon miettinyt et mistä ihmiset saa oikeesti hyvän avun jos jotai sellasta sattuu perheessä tai kaveripiirissä mikä ei must ei vaa oo ok. Tuntuu et auttajia on joka puolella, mutta ottaako kukaan vastuulleen kaikkien hyvinvointia oikeesti? Kuulisin mielellään mistä ootte saanu apuu ja mistä ette?

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka Sosi16
      Apua kannattaa ehdottomasti hakea aina kun vähänkin siltä tuntuu, etteivät omat voimavarat tunnu riittävän. Ei ole hyvä jäädä asioiden kanssa yksin.
      Monesti auttaa, jos asioista pystyy puhumaan jonkun luotettavan ihmisen kanssa, esimerkiksi ystävän tai vaikkapa opettajan tai vaikka opinto-ohjaajan.
      On monia erilaisia auttavia tahoja, jotka ovat keskittyneet auttamaan tietyissä asioissa.
      Koska emme tiedä tilanteestasi tarkemmin, on vaikea sanoa yksittäistä avuntarjoajaa.
      Mutta esimerkiksi Lasten ja nuorten puhelimeen voi soittaa ja sieltä saat anonyymisti apua. Palvelu auttaa monissa tilanteissa ja he osaavat tarvittaessa neuvoa ja ohjata eteenpäin.
      Puhelimen numero on 116 111 ja se päivystää maanantaista perjantaihin kello 14- 20 ja viikonloppuisin 17-20. Heidät löytää myös netistä osoitteesta http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/
      Aurinkoista kevään jatkoa Sinulle!:)
      Terkuin NettiSaapas Jyväskylästä

    • auttavakäsi

      no esim. koulussa voi mennä vaikka kuraattorille puhumaan. mutta itse en ole joutunut hirveästi puuttumaan tälläsiin, niin ei oo kokemusta ja vinkkejä antaa :/ pienenä kyllä koin tollasia asioita, mutta eihän nyt sen ikäsenä edes ymmärtäny koko tilannetta. mutta netistä sun muualta löytyy paljon esim. ilmasia auttavia ja luotettavia henkilöitä, joille voi soittaa! joten ei kannata jäädä yksin ton asian kanssa :)

    • Hei. Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan neuvoja mieltäsi askarruttavaan asiaan. Neuvoisin sinua puhumaan asiasta luotettavalle aikuiselle. Sen lisäksi voit ottaa yhteyttä lähimpään Rikosuhripäivystyksen palvelupisteeseen. Yhteystiedot löydät www.riku.fi sivuilta. Palvelupisteen työntekijän kanssa voit keskustella luottamuksellisesti kaikista rikoksiin liittyvistä ongelmista. Toivon, että näillä neuvoilla löydät sopivaa apua. Ystävällisin terveisin Rikosuhripäivystys

    • Syö_kananmunia

      ala harrastaa taekwondoa syö paljo ja katotaa tilannetta uudestaan :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe