Mä vaan oon miettinyt et mistä ihmiset saa oikeesti hyvän avun jos jotai sellasta sattuu perheessä tai kaveripiirissä mikä ei must ei vaa oo ok. Tuntuu et auttajia on joka puolella, mutta ottaako kukaan vastuulleen kaikkien hyvinvointia oikeesti? Kuulisin mielellään mistä ootte saanu apuu ja mistä ette?
Mistä paras apu väkivaltaan?
4
105
Vastaukset
Moikka Sosi16
Apua kannattaa ehdottomasti hakea aina kun vähänkin siltä tuntuu, etteivät omat voimavarat tunnu riittävän. Ei ole hyvä jäädä asioiden kanssa yksin.
Monesti auttaa, jos asioista pystyy puhumaan jonkun luotettavan ihmisen kanssa, esimerkiksi ystävän tai vaikkapa opettajan tai vaikka opinto-ohjaajan.
On monia erilaisia auttavia tahoja, jotka ovat keskittyneet auttamaan tietyissä asioissa.
Koska emme tiedä tilanteestasi tarkemmin, on vaikea sanoa yksittäistä avuntarjoajaa.
Mutta esimerkiksi Lasten ja nuorten puhelimeen voi soittaa ja sieltä saat anonyymisti apua. Palvelu auttaa monissa tilanteissa ja he osaavat tarvittaessa neuvoa ja ohjata eteenpäin.
Puhelimen numero on 116 111 ja se päivystää maanantaista perjantaihin kello 14- 20 ja viikonloppuisin 17-20. Heidät löytää myös netistä osoitteesta http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/
Aurinkoista kevään jatkoa Sinulle!:)
Terkuin NettiSaapas Jyväskylästä- auttavakäsi
no esim. koulussa voi mennä vaikka kuraattorille puhumaan. mutta itse en ole joutunut hirveästi puuttumaan tälläsiin, niin ei oo kokemusta ja vinkkejä antaa :/ pienenä kyllä koin tollasia asioita, mutta eihän nyt sen ikäsenä edes ymmärtäny koko tilannetta. mutta netistä sun muualta löytyy paljon esim. ilmasia auttavia ja luotettavia henkilöitä, joille voi soittaa! joten ei kannata jäädä yksin ton asian kanssa :)
Hei. Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan neuvoja mieltäsi askarruttavaan asiaan. Neuvoisin sinua puhumaan asiasta luotettavalle aikuiselle. Sen lisäksi voit ottaa yhteyttä lähimpään Rikosuhripäivystyksen palvelupisteeseen. Yhteystiedot löydät www.riku.fi sivuilta. Palvelupisteen työntekijän kanssa voit keskustella luottamuksellisesti kaikista rikoksiin liittyvistä ongelmista. Toivon, että näillä neuvoilla löydät sopivaa apua. Ystävällisin terveisin Rikosuhripäivystys
- Syö_kananmunia
ala harrastaa taekwondoa syö paljo ja katotaa tilannetta uudestaan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174736
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2002578Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291605- 211369
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221305Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1461081
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924