Trivia-pelin tekeminen

TriviaMan

Helou

Tiedättekö jotain sopivaa ohjelmaa tai netin syövereissä olevaa sivua, jonka avulla voisi tehdä oman tietovisan? Mielessä olisi sellainen, jossa olisi jokaisen kysymyksen aiheeseen liittyvä kuva ja vastaus tulisi joko kirjoittaa kokonaan itse tai monivalintana, hiukan älypään tapaan (tosin älypään visoissa ei voi lisätä omia kuvia).. Vinkkejä? Itse olen kyllä yrittänyt etsiä mutta ei oikein sellaista sopivaa ole löytänyt

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TriviaMan

Ja vielä, että siinä olisi mahdollisuus sellaiseen, että väärän vastauksen myötä peli loppuisi siihen. Unohtui äskeisestä :)

• kokeilexelissä

Tuotahan voit kokeilla Excelin VBA:lla, niin ei tarvitse kummempia ohjelmointiympäristöjä asentaa.

Eli kysymykset voi kirjoitella Excel-taulukon riveille (kuvatiedosto soluun linkkinä). VBA-makroon piirtelee kysymyslomakkeen, eli kuvaboksi, vastaustekstiboxi, muutama labeli kysymyksille ja checkboksit sitten monivalintoja varten. Sitten vähäsen koodia, jolla haetaan lomakkeelle taulukosta kysymyksen tiedot ja verrataan vastauksia.

Alkuun pääsee tekemällä kysymyksille oman tietotyypin. Eli nuo arvot voisi olla sarakkeissa A1=KysymysKuvaTiedosto, B1=KysymysTeksti jne. Boolean arvoihin voi laittaa vaikka * jos oikein ja jättää tyhjäksi jos vastaus on väärä. Tutkii arvoa sitten koodissa len()-funktiolla, eli jos solussa on jotain, niin True, ja tyhjä solu olisi sitten False.

Public Type kysymys
      KysymysKuvaTiedosto As String
      KysymysTeksti As String
      VastausTeksti As String
      VastausATeksti As String
      VastausA As Boolean
      VastausBTeksti As String
      VastausB As Boolean
      VastausCTeksti As String
      VastausC As Boolean
      VastausDTeksti As String
      VastausD As Boolean
      End Type

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Akava kieltää sairaanhoitajien palkkojen korotukset

Suomessa on koronapandemian vuoksi huutava puute koulutetuista sairaanhoitajista. Osa on mennyt Norjaan töihin, noin 2.000€/kk paremman palkkauksen
      Maailman menoa
      286
      7434
    2. Vanhuksille kielitaidoton hoitaja. Purra: "Irvokasta"

Kielitaidoton kotiavustaja on vanhuksen painajainen, "Pyysin päästä vessaan, hoitaja toi lasin vettä" Ruotsissa kielitaidottomat hoitajat ovat jo suu
      Maailman menoa
      409
      5799
    3. Ex-huippumalli Anne Kukkohovi hekottaa kuuman kosteasta muistosta: "Ei tarvittu pitkiä kalsareita"

“Juontaja makasi välillä selällään lattialla happea haukkaamassa…” Kyllä viime kesä oli todellakin KUUMA.... https://www.suomi24.fi/viihde/ex-huippuma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      4606
    4. Seiska: Onko Marja Hintikka seuraava TTK-juontaja? Näin suosikkijuontaja vastaa huhuihin

Olisiko Hintikka mielestäsi hyvä valinta uudeksi TTK-juontajaksi? Jos ei, niin kuka olisi? Perustele vastauksesi. https://www.suomi24.fi/viihde/seiska
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1806
    5. Mistä se jäi kiinni

Miksi et halunnut edetä pidemmälle kanssani? Johtuiko se mun ulkonäöstä, luonteesta vai onko sinulla joku elämässäsi? Olisiko se ollut väärin viettää
      Ikävä
      51
      1352
    6. Pikkarainen pääsi taas Seiskaan

Heitettiin pihalle Helsinki liikkuu kampanjasta raiskaussyytteen takia. Voi voi.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      1228
    7. Joskus olen ollut

susta huolissaan. Pärjäilethän. En voi sanoa sen muuta kuin tänne.
      Ikävä
      33
      1078
    8. Niin se on

Et ollut se jota etsin. Annoin vielä mahdollisuudenkin ja menit tyrimään senkin. Osoitit olevasi taakka ja ongelma, jota ei kukaan haluaisi. Onnekseni
      Ikävä
      78
      1022
    9. Rakastan sua mies

Onhan kaikki hyvin?
      Ikävä
      82
      994
    Aihe