Helou
Tiedättekö jotain sopivaa ohjelmaa tai netin syövereissä olevaa sivua, jonka avulla voisi tehdä oman tietovisan? Mielessä olisi sellainen, jossa olisi jokaisen kysymyksen aiheeseen liittyvä kuva ja vastaus tulisi joko kirjoittaa kokonaan itse tai monivalintana, hiukan älypään tapaan (tosin älypään visoissa ei voi lisätä omia kuvia).. Vinkkejä? Itse olen kyllä yrittänyt etsiä mutta ei oikein sellaista sopivaa ole löytänyt
Trivia-pelin tekeminen
2
54
Vastaukset
- TriviaMan
Ja vielä, että siinä olisi mahdollisuus sellaiseen, että väärän vastauksen myötä peli loppuisi siihen. Unohtui äskeisestä :)
- kokeilexelissä
Tuotahan voit kokeilla Excelin VBA:lla, niin ei tarvitse kummempia ohjelmointiympäristöjä asentaa.
Eli kysymykset voi kirjoitella Excel-taulukon riveille (kuvatiedosto soluun linkkinä). VBA-makroon piirtelee kysymyslomakkeen, eli kuvaboksi, vastaustekstiboxi, muutama labeli kysymyksille ja checkboksit sitten monivalintoja varten. Sitten vähäsen koodia, jolla haetaan lomakkeelle taulukosta kysymyksen tiedot ja verrataan vastauksia.
Alkuun pääsee tekemällä kysymyksille oman tietotyypin. Eli nuo arvot voisi olla sarakkeissa A1=KysymysKuvaTiedosto, B1=KysymysTeksti jne. Boolean arvoihin voi laittaa vaikka * jos oikein ja jättää tyhjäksi jos vastaus on väärä. Tutkii arvoa sitten koodissa len()-funktiolla, eli jos solussa on jotain, niin True, ja tyhjä solu olisi sitten False.
Public Type kysymys
KysymysKuvaTiedosto As String
KysymysTeksti As String
VastausTeksti As String
VastausATeksti As String
VastausA As Boolean
VastausBTeksti As String
VastausB As Boolean
VastausCTeksti As String
VastausC As Boolean
VastausDTeksti As String
VastausD As Boolean
End Type
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446