Trivia-pelin tekeminen

TriviaMan

Helou

Tiedättekö jotain sopivaa ohjelmaa tai netin syövereissä olevaa sivua, jonka avulla voisi tehdä oman tietovisan? Mielessä olisi sellainen, jossa olisi jokaisen kysymyksen aiheeseen liittyvä kuva ja vastaus tulisi joko kirjoittaa kokonaan itse tai monivalintana, hiukan älypään tapaan (tosin älypään visoissa ei voi lisätä omia kuvia).. Vinkkejä? Itse olen kyllä yrittänyt etsiä mutta ei oikein sellaista sopivaa ole löytänyt

2

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TriviaMan

Ja vielä, että siinä olisi mahdollisuus sellaiseen, että väärän vastauksen myötä peli loppuisi siihen. Unohtui äskeisestä :)

• kokeilexelissä

Tuotahan voit kokeilla Excelin VBA:lla, niin ei tarvitse kummempia ohjelmointiympäristöjä asentaa.

Eli kysymykset voi kirjoitella Excel-taulukon riveille (kuvatiedosto soluun linkkinä). VBA-makroon piirtelee kysymyslomakkeen, eli kuvaboksi, vastaustekstiboxi, muutama labeli kysymyksille ja checkboksit sitten monivalintoja varten. Sitten vähäsen koodia, jolla haetaan lomakkeelle taulukosta kysymyksen tiedot ja verrataan vastauksia.

Alkuun pääsee tekemällä kysymyksille oman tietotyypin. Eli nuo arvot voisi olla sarakkeissa A1=KysymysKuvaTiedosto, B1=KysymysTeksti jne. Boolean arvoihin voi laittaa vaikka * jos oikein ja jättää tyhjäksi jos vastaus on väärä. Tutkii arvoa sitten koodissa len()-funktiolla, eli jos solussa on jotain, niin True, ja tyhjä solu olisi sitten False.

Public Type kysymys
      KysymysKuvaTiedosto As String
      KysymysTeksti As String
      VastausTeksti As String
      VastausATeksti As String
      VastausA As Boolean
      VastausBTeksti As String
      VastausB As Boolean
      VastausCTeksti As String
      VastausC As Boolean
      VastausDTeksti As String
      VastausD As Boolean
      End Type

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe