pennun sisäsiisteys??

mitä tehdä

Voisiko joku kertoa miten edetä asiassa kun meille tuli viikko sitten koiran pentu, miten saan sen parhaiten oppimaan sisäsiistiksi?
pitääkö pentu palkita namulla jos tekee pissat/kakit ulos? kauann kestää kun oppii siistiksi? hyviä neuvoja,Kiitos

3

522

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riikka-Liisa

Ei ole mitään aikataulua milloin pennusta tulee sisäsiisti (Omani oli 4kk ikäisenä. Eikä ennen sitäkään paljon vahinkoja sattunut, sillä olin koko ajan kuljettamassa pentua ulos (minulla oli aikaa silloin, mutta aina ei ole sellaista mahdollisuutta)), on aivan sinusta itsestäsi kiinni ja siitä kuinka paljon aikaa olet siihen valmis käyttämään. Sinun on vietävä pentu ulos aina sen leikittyä/herättyä/syötyä/juotua ja muutenkin oltava valmis keskeyttämään oma tekemisesi kun pennulla on hätä. Jos vahinko on jo sattunut, voit vain syyttää itseäsi, pentua et voi kurmoittaa. Sinun täytyy kaikessa hiljaisuudessa vain siivota jätökset ja yrittää olla tarkempi ensi kerralla. Älä turhaan käytä nameja palkkiona kun pissit/kakit on tehty oikeaan paikkaan, kehuminen riittää (mutta muista kehua joka kerta).

• Miia

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Aina kun pentu herää uniltaan tai on syönyt tai tulee levottomaksi niin pikapikaa ulos ja suuret kehut ja taputukset päälle, kun homma onnistuu.

Oppimisen nopeus on yksilöllistä ja riippuu paljolti siitä, kuinka aktiivi olet itse. Hyvää jatkoa!

• ruoska

Kun oli skotlanninhirvikoira pentuni nuori. rajotin poissa ollessani pennun käyttämää pinta-alaa asunnossani käytävään ja suikuhuoneen alaan sanomalehdet oli suikuhuoneen lattialla ja mahdolliset vahingot tapahtui siellä, käytävä oli nukkuma-alustana. tämä siksi että se oli pakko tehdä pennun ripuloinnin takia. laitoin pahvilootia esteeksi ja ovet kiinni niihin tiloihin jotka oli tarpeettomia.(keittiö).

Läsnäolessa avasin ovet ja siirsin pahviloorat pois sivummalle ja aina kun tarpeet koiralla puhkes pyrin meneen pennun kanssa ulos, kehuun sitä paljon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe