Voisiko joku kertoa miten edetä asiassa kun meille tuli viikko sitten koiran pentu, miten saan sen parhaiten oppimaan sisäsiistiksi?
pitääkö pentu palkita namulla jos tekee pissat/kakit ulos? kauann kestää kun oppii siistiksi? hyviä neuvoja,Kiitos
pennun sisäsiisteys??
3
507
Vastaukset
- Riikka-Liisa
Ei ole mitään aikataulua milloin pennusta tulee sisäsiisti (Omani oli 4kk ikäisenä. Eikä ennen sitäkään paljon vahinkoja sattunut, sillä olin koko ajan kuljettamassa pentua ulos (minulla oli aikaa silloin, mutta aina ei ole sellaista mahdollisuutta)), on aivan sinusta itsestäsi kiinni ja siitä kuinka paljon aikaa olet siihen valmis käyttämään. Sinun on vietävä pentu ulos aina sen leikittyä/herättyä/syötyä/juotua ja muutenkin oltava valmis keskeyttämään oma tekemisesi kun pennulla on hätä. Jos vahinko on jo sattunut, voit vain syyttää itseäsi, pentua et voi kurmoittaa. Sinun täytyy kaikessa hiljaisuudessa vain siivota jätökset ja yrittää olla tarkempi ensi kerralla. Älä turhaan käytä nameja palkkiona kun pissit/kakit on tehty oikeaan paikkaan, kehuminen riittää (mutta muista kehua joka kerta).
- Miia
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Aina kun pentu herää uniltaan tai on syönyt tai tulee levottomaksi niin pikapikaa ulos ja suuret kehut ja taputukset päälle, kun homma onnistuu.
Oppimisen nopeus on yksilöllistä ja riippuu paljolti siitä, kuinka aktiivi olet itse. Hyvää jatkoa!
- ruoska
Kun oli skotlanninhirvikoira pentuni nuori. rajotin poissa ollessani pennun käyttämää pinta-alaa asunnossani käytävään ja suikuhuoneen alaan sanomalehdet oli suikuhuoneen lattialla ja mahdolliset vahingot tapahtui siellä, käytävä oli nukkuma-alustana. tämä siksi että se oli pakko tehdä pennun ripuloinnin takia. laitoin pahvilootia esteeksi ja ovet kiinni niihin tiloihin jotka oli tarpeettomia.(keittiö).
Läsnäolessa avasin ovet ja siirsin pahviloorat pois sivummalle ja aina kun tarpeet koiralla puhkes pyrin meneen pennun kanssa ulos, kehuun sitä paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2094096
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921956Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek311658- 1651422
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251346Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.91204Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1041193Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121180- 391162
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331125