Olen kovasti miettinyt mitä hankkisin häälahjaksi tyttärelleni ja hänen miehelleen. He ovat opiskelijoita, joten tuemme heitä taloudellisesti jonkin verran säännöllisesti. Tietysti osallistumme myös hääkustannuksiin. Lahjan ei mielestäni tarvitsisi olla välttämättä rahallisesti arvokas, mutta haluaisin, että se olisi pysyvä muisto päivästä. Häät ovat pienehköt, mutta tunnelmalliset. Astioita ja muuta taloustavaraa heillä paljon ottaen huomioon, että asuntokin on vielä pieni.
Tuleeko jollekin mieleen hyviä ideoita? Kertokaahan nuoret parit mitä olette saaneet vanhemmiltanne häälahjaksi tai mitä olisitte halunneet saada.
Tytär menosssa naimsiin
13
4939
Vastaukset
- meillä--
me saatiin monitoimikone=) (toivoin sitä) se kestää vuosia ja on varmasti hyödyllinen.
- ehdotus
Raha tai lahjakortti.
Me saimme kaikenmaailma paskatilpehööriä joilla EI tee mitään, ja tuossa vaiheessa on kiva olla rahaa jos ja kun täytyy ostaa jotain tarpeellista.- äiti
teille asiallisesti vastanneille. Hyviä ehdotuksia saa tulla lisääkin.
- Minä vaan...
Tyttäresi ja hänen tuleva miehensä käy varmaankin hääkuvauksessa? maksa heille hääkuvan suurennos ja osta siihen kaunis kehys. Lahja ei ole kauhean kallis, mutta muisto häistä säilyy varmasti.
- Meri
Me saimme yhtenä häälahjana vanhemmiltamme valokuva-albumin, johon he olivat yhdessä koonneet kuvia meistä molemmista aina vauvasta tähän päivään saakka. Sivulla oli aina kaksi kuvaa suurinpiirtein saman ikäisenä, toinen minusta ja toinen miehestäni, ja kirjoitettu vanhempien kommenttia meistä sen ikäisenä. Kansiossa oli sitten lisäksi tilaa meidän hääkuvillemme.
Meistä molemmmista tämä kansio oli parasta mitä saimme, sillä sen tunnearvo on aivan rajaton.- äiti
Valokuvat on tosi kiva ajatus. Tämä pari kun kaiken lisäksi pitää valokuvista ja valokuvaamisesta. Elämän varrelta kerätyltä kansiolla on vielä suunnaton tunnearvo.
- Marrasmorsian
Minusta hyvä idea olisi lahjakortti vaikka kodin anttilaan, tai johonkin tavarataloon, josta sitten itse voi ostaa tarvittavaa tavaraa.
- Jaana
Minäkin ehdotan lahjaksi jotain sellaista, joka mielellään saisi kestää vuosikymmeniä ellei jopa jäisi seuraaville sukupolville.
Moniin kauniisiin hopeaesineisiin saa kaiverrettua nimet ja päivämäärän. Itse arvostan sitä, että lahjassa on kaiverrukset.
Saimme mieheni kanssa hänen isoäidiltään hopea-aterimet, jotka isoäiti oli saanut itse nuorena tyttönä lahjaksi. Arvostan todella paljon lahjaa ja vanhoja kaiverruksia, jotka siinä ovat.
Pitäisivätköhän lapsesi puolisoineen kristallilaseista, joita myös voisi täydentää ajan mittaan? Juhla-astiastokin lienee jotain sellaista, jota opiskelijan ei tule itse ostettua ja hyvälaatuinen astiasto säilyy käytössä vuosikymmeniä. Toinen vaihtoehto voisi olla perintöastiaston/ hopeiden/ kristallien antaminen häälahjaksi.
Täällä olleet valokuvaideat ovat myös aivan ihastuttavia! Lahjakortteja en mielelläni ottaisi aivan lähimmiltä (vanhemmat, kummit, isovanhemmat), vaikka muuten ihan kivoja lahjoja ovatkin. Lähimmiltä haluaisin mieluiten kestävän, ajatuksella valitun lahjan, arvosta viis. - höyläri
Jaana kirjoitti:
Minäkin ehdotan lahjaksi jotain sellaista, joka mielellään saisi kestää vuosikymmeniä ellei jopa jäisi seuraaville sukupolville.
Moniin kauniisiin hopeaesineisiin saa kaiverrettua nimet ja päivämäärän. Itse arvostan sitä, että lahjassa on kaiverrukset.
Saimme mieheni kanssa hänen isoäidiltään hopea-aterimet, jotka isoäiti oli saanut itse nuorena tyttönä lahjaksi. Arvostan todella paljon lahjaa ja vanhoja kaiverruksia, jotka siinä ovat.
Pitäisivätköhän lapsesi puolisoineen kristallilaseista, joita myös voisi täydentää ajan mittaan? Juhla-astiastokin lienee jotain sellaista, jota opiskelijan ei tule itse ostettua ja hyvälaatuinen astiasto säilyy käytössä vuosikymmeniä. Toinen vaihtoehto voisi olla perintöastiaston/ hopeiden/ kristallien antaminen häälahjaksi.
Täällä olleet valokuvaideat ovat myös aivan ihastuttavia! Lahjakortteja en mielelläni ottaisi aivan lähimmiltä (vanhemmat, kummit, isovanhemmat), vaikka muuten ihan kivoja lahjoja ovatkin. Lähimmiltä haluaisin mieluiten kestävän, ajatuksella valitun lahjan, arvosta viis.Posliinikissapari:
http://posliinitar.com/kauppa/product_info.php?cPath=85_86&products_id=412
- Juhlakonsultti
Miksipä et teeettäisi häkimpusta ja -vieheestä taulua? Se säilyy muistoissa ja pysyy hyvänä pitkää.
- anoppi
Ostimme häälahjaksi hopeisen kakkulapion ja kakkuhaarukan, jotka kaiverrutimme. Ostimme sellaista perinteistä sarjaa, jota on myynnissä vielä pitkään ja teimme siitä perinteen, että ostamme jonkin osan tätä sarjaa aina merkkipäivinä. On ollut toivottu, tykätty ja arvostettu lahja!
Sellaista pientä ylellisyyttä, johon nuorellaparilla ei itsellä heti alkuun ole varaa, mutta jonka arvo ja muistot siinä mukana kasvavat vuosien varrella. - Mie vain
Nuo valokuva-albumit ovat hyviä ideoita! Itse olemme poikakaverin kanssa askartelemassa hänen siskolleen albumia, jossa on kannessa joku söpö kuva heistä. Saavat sitten sijoittaa siihen vaikka häämatkakuvat tms. Olisin halunnut tehdä sellaisen valmiiksi täytetyn muistoversion, mutta heistä on vähän kuvia ja emme ole koskaan tavanneet suhlasen tuttuja eikä ole ainakaan tähän hätään mitään yhteystietoja (hän on britti).
Mummoni sai aikanaan häälahjaksi sellaisen nilkkapituisen, pitkähihaisen ja leukaan asti napitettavan flanelliyöpaidan vanhemmiltaan. Se on ainakin kestävä muisto, koko suvun yleinen vitsi =) Mikäs sen romanttisempaa!
Niin ja sitten vielä tällainen idea: teimme sisarusten kanssa juuri kotoa pois ja tyttöystävänsä kanssa yhteen muuttaneelle isoveljelleni joululahjaksi keittokirjan, jossa kaikki hänen suosikkireseptinsä, mummon legendaarinen lihamureke, äidin spesiaalilihapiirakat, pikkusiskon (10v.) pannukakku jne. Sellaisia perheen/suvun reseptejä.
Toivottavasti saat täältä joltain apua ongelmaasi! - Eräs.N
Ostin parhalle ystävättärelleni ja mieheleen hälahjaksi kauniin mobilen jossa oli lintuja hopeanvärinen niitä löytyy mm sokoksesta ja Aarikan myymälästä tykkäsivät kovasti säilynyt heillä muutosta toiseen kestävä,mutta kaunis lahja .pääasia on lämöllä ja tuntella anettu lahja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337552Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213380Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521500Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291427PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1831410Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401- 1461295
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511173Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1761054- 39986