Onko esim netistä tai puhelimitse jostakin saatavissa kesämökin omistajatiedot?
Isäni on aikoinaan itse rakentanut mökin, jossa olen viettänyt kaikki lapsuuden kesäni. Sittemmin mökki on myyty ja nyt kun omalla perheellä on kesäpaikka hakusessa, haluaisin tietysti katsoa sen kortin josko tuo lapsuuden kesäpaikka sattuisi olemaan ostettavissa.
Mitähän tietoja minulla pitäisi olla? Osaan kartasta näyttää että tuo tuossa joten kadunnimi ja järven nimi jonka rannalla sijaitsee, ovat, mutta eipä sitten oikein muuta.
Isästä aika jo jättänyt joten sieltä ei enää tietoja saa.
Mistä mökin omistajatiedot?
13
4002
Vastaukset
- thebatma
taidat olla aika avuton. taitaa olla parempi että jätät mökkihommat muille ja pidättäydyt perseenheiluksessa diskoissa vapaa-aikanasi
- Fransu
Thebatma, MENE HOITOON
- auta_mäessä_henkilöä
Autetaan nyt vähän jokainen ei voi tietää kaikkea vaikka täällä sellaisia ihmisiä anonyymeinä kirjotteleekin.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=406643&n=7195132&scale=8000000&width=600&height=600&tool=siirra&lang=fi
Tuosta linkistä parhain haku ja sieltä löytyy vielä Asetuksista "kiinteistöjaotus"
(päivitys kerran viikossa) sieltä löytyvä numero kertoo kiinteistörekisteritunnuksen jolla voi tilata lainhuutotodistuksen josta ilmenee myös nykyinen omistaja kiinteistölle.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/asetukset/asetukset.html?e=394829&n=6704468&scale=2000&tool=siirra&width=600&height=600&feature=ktjraja&showSRS=EPSG:3067&lang=fi
Menee kivasti aika kun tutustuu vanhoihin asuinpaikkoihin tai muihinkin uteliaisuuttaan.- Lampuuti
Jatkoa:
Niin kuin tässä oikein neuvottiin:
- mene aluksi Karttapaikka-sivulle (ja tosiaan se asetuksista: Kiinteistöjaotus)
- Zoomaa haluamasi kohde (joko suoraan osoitteen mukaisesti tai hiirellä oikea paikka etsien) ---> katso pienellä kirjoitettu kiinteistötunnus: muotoa esimerkiksi 092-416-11-123
- nyt paras kohta: voit saada ilmaiseksi kiinteistön omistajatiedot yms. soittamalla
maanmittauslaitoksen asiakaspalvelunumeroon: ma-pe klo 9–16.15 numerosta 029 530 1110
http://www.maanmittauslaitos.fi/yhteystiedot
Saat yhden kiinteistötiedon kiinteistötunnuksella /puhelu /päivä.
Hyvällä onnella jopa useitakin (=kokemusta on).
Voit tietysti mennä myös lähimpään maanmittauslaitokseen ja etsiä itse ko. tiedot enintään kymmenestä kiinteistöstä
"Kiinteistön omistajatiedot
Tietoja kiinteistön omistajasta saa asioimalla Maanmittauslaitoksen palvelupisteessä. Siellä voi itse tehdä muistiinpanoja enintään kymmenestä kiinteistöstä maksutta. Puhelimessa luovutetaan yhden kiinteistön omistajatieto veloituksetta, kun asiakas kertoo kiinteistötunnuksen. "
http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/rekisterit-otteet/kiinteistoon-liittyvat-tiedot
Toivottavasti auttaa !
PS. Ei kannata välittää tuosta yhdestä "perusurpon vastauksesta", mitä tälläkin palstalla aina silloin tällöin esiintyy. Meitä on joka lähtöön... - kysyvä_ei_tieltä_katoa
Toi oli uutta että jotain ilmaista saa valtiolta mutta kiinteistökaupassa aina tilannut ne paperit ja maksanut sen max 55euroa mutta silloin jo asiat kauppaa vailla varmistellut taustatiedot vain.
- sekopää1234
Maanmittauslaitokselta saa tiedon, veloittavat varmaan joitain euroja tästä hommasta.....
- sekoan_tyhmyys_loistaa
Kun pitää olla se "rekisterinumero" siksi tuosta karttahausta ehdoton apu sen numerosarjan saantiin.
- Päike
Maanmittauslaitoksen palvelupisteestä on ainakin aikaisemmin saanut tietoja maksutta, tosin jos on pitänyt papereita tulostaa niin niistä on kyllä veloitettu.
Ennen asiointia kannattaa tietysti selvittää kiinteistörekisteritunnus. - liianHyväPalvelu
Kuinkahan paljon murtomiehet hyödyntävät tällaista palvelua?
- 612
Mitä se omistajan nimi niitä varkaita hyödyttää? Kai se on sama varastaako Korhoselta vai Virtaselta?
- pelkotiloja
Näinpä kili kali keikalla ei taida olla merkitystä kenen mökkiin menee kunhan on sitä realisoitavaa omaisuutta saatavilla.
- poiuyrsdzxcv
jos saa omistajan yhteystiedot ja sitten menee sen kanssa verotoimistoon niin näkee onko leskelle jäänyt vähnä fyffeä ja sitten vaan tansseissa kiilaa kylkeen ja pumppaa sen paksuksi niin on perintömettät aika nopsaa itsellä hallussa
- pali33
ETSI iso matkalaukku ja täytä se1000€ seteleillä mene mökinpihaan kun omista on paikalla,kyllä sen melko varmasti rahalla saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841729Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721605Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901389Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701309- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838