Mistä mökin omistajatiedot?

Lapsuuden_mökki

Onko esim netistä tai puhelimitse jostakin saatavissa kesämökin omistajatiedot?

Isäni on aikoinaan itse rakentanut mökin, jossa olen viettänyt kaikki lapsuuden kesäni. Sittemmin mökki on myyty ja nyt kun omalla perheellä on kesäpaikka hakusessa, haluaisin tietysti katsoa sen kortin josko tuo lapsuuden kesäpaikka sattuisi olemaan ostettavissa.

Mitähän tietoja minulla pitäisi olla? Osaan kartasta näyttää että tuo tuossa joten kadunnimi ja järven nimi jonka rannalla sijaitsee, ovat, mutta eipä sitten oikein muuta.
Isästä aika jo jättänyt joten sieltä ei enää tietoja saa.

13

4002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thebatma

taidat olla aika avuton. taitaa olla parempi että jätät mökkihommat muille ja pidättäydyt perseenheiluksessa diskoissa vapaa-aikanasi

• Fransu

Thebatma, MENE HOITOON

• auta_mäessä_henkilöä

Autetaan nyt vähän jokainen ei voi tietää kaikkea vaikka täällä sellaisia ihmisiä anonyymeinä kirjotteleekin.
      http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=406643&n=7195132&scale=8000000&width=600&height=600&tool=siirra&lang=fi

Tuosta linkistä parhain haku ja sieltä löytyy vielä Asetuksista "kiinteistöjaotus"
      (päivitys kerran viikossa) sieltä löytyvä numero kertoo kiinteistörekisteritunnuksen jolla voi tilata lainhuutotodistuksen josta ilmenee myös nykyinen omistaja kiinteistölle.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/asetukset/asetukset.html?e=394829&n=6704468&scale=2000&tool=siirra&width=600&height=600&feature=ktjraja&showSRS=EPSG:3067&lang=fi

Menee kivasti aika kun tutustuu vanhoihin asuinpaikkoihin tai muihinkin uteliaisuuttaan.

• Lampuuti

Jatkoa:

Niin kuin tässä oikein neuvottiin:
        - mene aluksi Karttapaikka-sivulle (ja tosiaan se asetuksista: Kiinteistöjaotus)
        - Zoomaa haluamasi kohde (joko suoraan osoitteen mukaisesti tai hiirellä oikea paikka etsien) ---> katso pienellä kirjoitettu kiinteistötunnus: muotoa esimerkiksi 092-416-11-123
        - nyt paras kohta: voit saada ilmaiseksi kiinteistön omistajatiedot yms. soittamalla
        maanmittauslaitoksen asiakaspalvelunumeroon: ma-pe klo 9–16.15 numerosta 029 530 1110
        http://www.maanmittauslaitos.fi/yhteystiedot

Saat yhden kiinteistötiedon kiinteistötunnuksella /puhelu /päivä.
        Hyvällä onnella jopa useitakin (=kokemusta on).

Voit tietysti mennä myös lähimpään maanmittauslaitokseen ja etsiä itse ko. tiedot enintään kymmenestä kiinteistöstä

"Kiinteistön omistajatiedot
        Tietoja kiinteistön omistajasta saa asioimalla Maanmittauslaitoksen palvelupisteessä. Siellä voi itse tehdä muistiinpanoja enintään kymmenestä kiinteistöstä maksutta. Puhelimessa luovutetaan yhden kiinteistön omistajatieto veloituksetta, kun asiakas kertoo kiinteistötunnuksen. "

http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/rekisterit-otteet/kiinteistoon-liittyvat-tiedot

Toivottavasti auttaa !
        PS. Ei kannata välittää tuosta yhdestä "perusurpon vastauksesta", mitä tälläkin palstalla aina silloin tällöin esiintyy. Meitä on joka lähtöön...

• kysyvä_ei_tieltä_katoa

Toi oli uutta että jotain ilmaista saa valtiolta mutta kiinteistökaupassa aina tilannut ne paperit ja maksanut sen max 55euroa mutta silloin jo asiat kauppaa vailla varmistellut taustatiedot vain.

• sekopää1234

Maanmittauslaitokselta saa tiedon, veloittavat varmaan joitain euroja tästä hommasta.....

• sekoan_tyhmyys_loistaa

Kun pitää olla se "rekisterinumero" siksi tuosta karttahausta ehdoton apu sen numerosarjan saantiin.

• Päike

Maanmittauslaitoksen palvelupisteestä on ainakin aikaisemmin saanut tietoja maksutta, tosin jos on pitänyt papereita tulostaa niin niistä on kyllä veloitettu.

Ennen asiointia kannattaa tietysti selvittää kiinteistörekisteritunnus.

• liianHyväPalvelu

Kuinkahan paljon murtomiehet hyödyntävät tällaista palvelua?

• 612

Mitä se omistajan nimi niitä varkaita hyödyttää? Kai se on sama varastaako Korhoselta vai Virtaselta?

• pelkotiloja

Näinpä kili kali keikalla ei taida olla merkitystä kenen mökkiin menee kunhan on sitä realisoitavaa omaisuutta saatavilla.

• poiuyrsdzxcv

jos saa omistajan yhteystiedot ja sitten menee sen kanssa verotoimistoon niin näkee onko leskelle jäänyt vähnä fyffeä ja sitten vaan tansseissa kiilaa kylkeen ja pumppaa sen paksuksi niin on perintömettät aika nopsaa itsellä hallussa

• pali33

ETSI iso matkalaukku ja täytä se1000€ seteleillä mene mökinpihaan kun omista on paikalla,kyllä sen melko varmasti rahalla saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1729
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1605
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1389
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1309
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      873
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      861
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe