Kihlatumisen rikkoutuminen

KrissyFin

Olen seurustellut kaksi vuotta poikaystäväni kanssa. Olemme molemmat täysi ikäisiä ja poika on minua vuoden vanhempi. Hän kosi minua 5 kuukautta sitten. Nyt ihan aiheella voin epäillä, että hän pettää minua. Todisteet on nähty ja olen epätoivoinen. Hän lupasi lopettaa ja olemme jatkaneet normaalisti elämää. Asumme kuitenkin eri paikkaunnilla ja näemme kerran kahdessa kuukaudessa. Olemme tähän asti pitäneet yhteyttä joka päivä yhteyttä messengerin kautta. Eli olemme joka päivä kirjoitelleet pitkin päivää viestejä ja ilmoitellut miten menee ja kaikkea. Nyt se muuttui yksin päivä aivan yhäkkiä. Enään poikaystäväni ei vastaa viesteihini ja hyvä, että tulee edes kerran päivässä kirjoittamaan. On siis ollut useita päiviä jo välillä, että ei ole kuulunut mitään. Ei tekemisiään selitä tai miksi yhtäkkiä ei halua pitää oikein mitään yhteyttä mistään. Aloin tosiaan harkita tätä, että hän taas pettää minua. Ongelma on tämä kihlautumien. Hän on uhannut tehdä ilmoituksen aviolupauksen rikkomisesta, jos jätän hänet. Voiko niin tosiaan tehdä? Olen niin epätoivoinen ja kaipaisin neuvoa

5

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsis

Lähde vaan, jos siltä tuntuu. Kihlaus ei nykyään enää ole laillisesti sitova eli antaa pojan tehdä itsensä naurettavaksi.

• oppeliini1

Tehdä ilmoitus avioliitolupauksen rikkomisesta?!
      Jos mies omalla käytoksellään on aiheuttanut sinun epäilykset ja jo aiemmin on itse rikkonut lupauksianne (pettänyt sinua) niin onkohan jollakin nyt pallo hukassa?

Kannattaisiko nyt jo viimeistään lopetella viestittelyt ja yhteydenpito tuohon mieheen.
      Koko yhtälo kuulostaa huonolta.
      Käytä energiasi etsimään avioliittoehdokas joka on samalla aaltopituudella kanssasi.

• unohdakihlattu

Kihlauksen voi purkaa kumpi tahansa.
      Syyksi riittää, ettei halua naimisiin toisen kanssa.

On paljon viisaampaa purkaa kihlaus, joka on vain kahdenkeskinen sopimus, kuin mennä naimisiin ja erota sitten. Naimisiinmeno on juridinen toimi ja sen purku vaatii yhteiskunnallisen virallisen päättämisen eli avioeron.

Ei tuosta sinun suhteestasi mitään hyvää ole luvassa, joten parempi lopettaa heti se yhteydenpito.

• Pallukkainen2

Oltiin puol vuotta kihloissa eikä toinen osannut kuvitella meitä yhes paikassa 5 vuoden päästä. Loukkasi -> suhde loppu siihen

• kannattaajättääse

Mikähän "aviolupauksen rikkominen" tuossakin muka olisi kyseessä, kun ei kihlaus ole mikään virallinen, juridinen juttu edes. Sehän on teidän kahden välinen sopimus. Voisitte olla kihloissa ihan ilman, että KUKAAN muu koko maailmassa tietäisi siitä mitään. Eli yhtä hyvinhän voisit väittää, sikäli kuin hän "tekisi ilmoituksen", ettette edes ole kihloissa.

Sitä paitsi, eikös tuo jätkänretale ole itse tehnyt sen luottamuksenrikkomisen ensiksi - ja ilmeisesti useita kertoja. Mikä hän tuossa oikein on moralisoimaan, mokoma nilkki. Haluaa vain hurvitella ympäriinsä ja pitää samalla "varmistussuhteen", jos ei tulekaan sitä vierasta naista saatua enää.

Ei tuon kanssa kannata mennä naimisiin, eikä ajatella mitään yhteistä tulevaisuutta muutenkaan. Tilanne on jo nyt huono, joten ethän anna sen pahentua entisestään. Avioitumalla tai jatkamalla kihlausta tai seurustelua moisen kanssa teet vain itsellesi hallaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe