Kihlatumisen rikkoutuminen

KrissyFin

Olen seurustellut kaksi vuotta poikaystäväni kanssa. Olemme molemmat täysi ikäisiä ja poika on minua vuoden vanhempi. Hän kosi minua 5 kuukautta sitten. Nyt ihan aiheella voin epäillä, että hän pettää minua. Todisteet on nähty ja olen epätoivoinen. Hän lupasi lopettaa ja olemme jatkaneet normaalisti elämää. Asumme kuitenkin eri paikkaunnilla ja näemme kerran kahdessa kuukaudessa. Olemme tähän asti pitäneet yhteyttä joka päivä yhteyttä messengerin kautta. Eli olemme joka päivä kirjoitelleet pitkin päivää viestejä ja ilmoitellut miten menee ja kaikkea. Nyt se muuttui yksin päivä aivan yhäkkiä. Enään poikaystäväni ei vastaa viesteihini ja hyvä, että tulee edes kerran päivässä kirjoittamaan. On siis ollut useita päiviä jo välillä, että ei ole kuulunut mitään. Ei tekemisiään selitä tai miksi yhtäkkiä ei halua pitää oikein mitään yhteyttä mistään. Aloin tosiaan harkita tätä, että hän taas pettää minua. Ongelma on tämä kihlautumien. Hän on uhannut tehdä ilmoituksen aviolupauksen rikkomisesta, jos jätän hänet. Voiko niin tosiaan tehdä? Olen niin epätoivoinen ja kaipaisin neuvoa

5

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsis

      Lähde vaan, jos siltä tuntuu. Kihlaus ei nykyään enää ole laillisesti sitova eli antaa pojan tehdä itsensä naurettavaksi.

    • oppeliini1

      Tehdä ilmoitus avioliitolupauksen rikkomisesta?!
      Jos mies omalla käytoksellään on aiheuttanut sinun epäilykset ja jo aiemmin on itse rikkonut lupauksianne (pettänyt sinua) niin onkohan jollakin nyt pallo hukassa?

      Kannattaisiko nyt jo viimeistään lopetella viestittelyt ja yhteydenpito tuohon mieheen.
      Koko yhtälo kuulostaa huonolta.
      Käytä energiasi etsimään avioliittoehdokas joka on samalla aaltopituudella kanssasi.

    • unohdakihlattu

      Kihlauksen voi purkaa kumpi tahansa.
      Syyksi riittää, ettei halua naimisiin toisen kanssa.

      On paljon viisaampaa purkaa kihlaus, joka on vain kahdenkeskinen sopimus, kuin mennä naimisiin ja erota sitten. Naimisiinmeno on juridinen toimi ja sen purku vaatii yhteiskunnallisen virallisen päättämisen eli avioeron.

      Ei tuosta sinun suhteestasi mitään hyvää ole luvassa, joten parempi lopettaa heti se yhteydenpito.

    • Pallukkainen2

      Oltiin puol vuotta kihloissa eikä toinen osannut kuvitella meitä yhes paikassa 5 vuoden päästä. Loukkasi -> suhde loppu siihen

    • kannattaajättääse

      Mikähän "aviolupauksen rikkominen" tuossakin muka olisi kyseessä, kun ei kihlaus ole mikään virallinen, juridinen juttu edes. Sehän on teidän kahden välinen sopimus. Voisitte olla kihloissa ihan ilman, että KUKAAN muu koko maailmassa tietäisi siitä mitään. Eli yhtä hyvinhän voisit väittää, sikäli kuin hän "tekisi ilmoituksen", ettette edes ole kihloissa.

      Sitä paitsi, eikös tuo jätkänretale ole itse tehnyt sen luottamuksenrikkomisen ensiksi - ja ilmeisesti useita kertoja. Mikä hän tuossa oikein on moralisoimaan, mokoma nilkki. Haluaa vain hurvitella ympäriinsä ja pitää samalla "varmistussuhteen", jos ei tulekaan sitä vierasta naista saatua enää.

      Ei tuon kanssa kannata mennä naimisiin, eikä ajatella mitään yhteistä tulevaisuutta muutenkaan. Tilanne on jo nyt huono, joten ethän anna sen pahentua entisestään. Avioitumalla tai jatkamalla kihlausta tai seurustelua moisen kanssa teet vain itsellesi hallaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe