Pyöräilytys

Kilometrit

Minkälaisia lenkkejä teette pyörällä? Vauhti (jolkuttelu, juoksu..) ja kilometrit? Tuolla toisessa ketjussa tulee vaan neuvoja itse pyöräilemiseen, kukaan ei kerro kilometrejä, vaikka kysyy. Jännä. Sitten voi tietysti vähän eritellä onko pystykorva vai ajokoira.

3

271

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyöräillen

Kunnon mukaan. Täyden kunnon omaavilla viileällä kelillä 20km lenkkejä joskus 30km vaan matalan tason koirilla 5-10km. Katso kelin ja koiran mukaan miten jaksaa jos alkaa liikaa jättää niin seis takasin palaten. Vettä mukana ihmeessä sekä tasainen ravi koko matkan. Laukka rasittaa eniten niveliä ja ottaa voimille siksi sitä vain lyhyesti.

• Kilometrit

Testasin, ilmeisesti koira on siis noiden mittareitten mukaan kovakuntoinen. Mutta miten koiran saa ravaamaan jos se tahtoo vain laukata? Ja onko laukka tosiaan kuinka haitallista? Eihän koirat metsälläkään ravaa vaan vetää täysiä. Asvaltin huonouden toki ymmärrän.

• koiran_kanssa

Minulla oli sheltti. Pyöräiltiin sellanen 6-10 km, itse lähinnä pari kertaa polkasin polkimia, koira siis "hölkkäsi" / käveli reippaasti ("raviaskeleita" muttei kuitenkaan siis ravannut). Joskus päästin irti metsäautotiellä, jolloin koira sai siis edetä omassa tahdissaan, mutta energiaa näytti olevan siinä määrin, että välillä otin pyörällä spurtin joten koira juoksi. Ei kiitovauhtia, mutta kuitenkin juoksi. Tuntui tykkäävän pyöräilylenkeistä. Talven jälkeen ei ihan äkkiseltään voinut aloittaa noita nopeita ja pitkiä lenkkejä, vaan mentiin joku yksi kilometri ja ihan kävelyvauhdilla, siitä sitten treenaamalla päästiin taas kuntoon. :)

Isompi koira lienee jaksaa pitempiä lenkkejä, koska sillä on pitemmät askeleet = etenee yhdellä askeleella enemmän kuin pieni koira. :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      438
      1901
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      150
      1237
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      90
      1141
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      113
      1131
    5. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      69
      1125
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      176
      984
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      701
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      699
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      664
    Aihe