Nyt täytyy myöntää, että olen nainen ja siksi esitän tämän ehkä tyhmän kuuloisen kysymyksen:
Ollaan mieheni kanssa lähdössä Irlantiin. Meille on sieltä varattuna auto vuokralle. Nyt minua on alkanut vaivaamaan ajatus, että onkokaan noiden maiden autoissa samanmoisia tupakansytyttimiä kuin meillä eli saanko siellä ladattua esim. kännykän autossa samalla autolaturilla kuin suomessa? Ainakin normaalisti tuo vaatii (seinäpistorasiat) jonkinmoisen erikoisadapterin juuri tuon jännitteen erinlaisuuden vuoksi, mutta mitenköhän on näiden autojen tupakansytyttimien laita?
Tyhmä kysymys autoista
2
493
Vastaukset
- käypi
Samat sytkärit ja jännitteet on irkkuautoissakin.
Adapteri sovittaa vain pistorasian ja pistokkeen yhteen, se ei muunna jännitettä. Seinäsähkö (220V/50Hz) on käy sellaisenaa kännykkälatureihin jne laitteisiin.
Adapteri taitaisi olla kuitenkin kätevämpi, ellette asu matkailuautossa. - Irkkula
Älä murehdi adaptereista. Kun ajelette irlannissa, et juurikaan ehdi ajatella puhelimen lataamista! Pääasiassa ajattelet, mistä voi pitää kiinni, mitä helvettiä toi lammas tekee keskellä tietä, tuleeko se vaiko eikö, mihin pitäisi kääntyä ja mistä, missä ne opastekyltit ovat, mahdutaanko me tästä vierekkäin (huom! tärkeää!!). PS. Tankkaa aina kun on mahdollisuus.
Terve menoa autolomalla, itse ottaisin bussin.
Terv. Pari vuotta Irkuissa ajelleena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298