Nyt täytyy myöntää, että olen nainen ja siksi esitän tämän ehkä tyhmän kuuloisen kysymyksen:
Ollaan mieheni kanssa lähdössä Irlantiin. Meille on sieltä varattuna auto vuokralle. Nyt minua on alkanut vaivaamaan ajatus, että onkokaan noiden maiden autoissa samanmoisia tupakansytyttimiä kuin meillä eli saanko siellä ladattua esim. kännykän autossa samalla autolaturilla kuin suomessa? Ainakin normaalisti tuo vaatii (seinäpistorasiat) jonkinmoisen erikoisadapterin juuri tuon jännitteen erinlaisuuden vuoksi, mutta mitenköhän on näiden autojen tupakansytyttimien laita?
Tyhmä kysymys autoista
2
506
Vastaukset
- käypi
Samat sytkärit ja jännitteet on irkkuautoissakin.
Adapteri sovittaa vain pistorasian ja pistokkeen yhteen, se ei muunna jännitettä. Seinäsähkö (220V/50Hz) on käy sellaisenaa kännykkälatureihin jne laitteisiin.
Adapteri taitaisi olla kuitenkin kätevämpi, ellette asu matkailuautossa. - Irkkula
Älä murehdi adaptereista. Kun ajelette irlannissa, et juurikaan ehdi ajatella puhelimen lataamista! Pääasiassa ajattelet, mistä voi pitää kiinni, mitä helvettiä toi lammas tekee keskellä tietä, tuleeko se vaiko eikö, mihin pitäisi kääntyä ja mistä, missä ne opastekyltit ovat, mahdutaanko me tästä vierekkäin (huom! tärkeää!!). PS. Tankkaa aina kun on mahdollisuus.
Terve menoa autolomalla, itse ottaisin bussin.
Terv. Pari vuotta Irkuissa ajelleena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949367Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki694864Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414531Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit592887Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82088Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 411354
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota471276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641242