Rikosilmoitus

Myötätunto

Eli, mitäs jos suuri koira hyökkäisi omassa pihassaan toisen koiran päälle ja vahingoittaisi sitä niin ettei se selviäisi. Voisiko toisen koiran omistaja tehdä rikosilmoituksen ja mitä siitä seuraisi? Entä, jos tämä tapahtuisi suuren koiran oman pihan ulkopuolella niin, että molemmat koirat olisivat irti (ei tarkoituksella, karanneet)?
Naapurin koira ilmeisesti jonkun on ''teilannut'' :/ ja uteliaisuudesta kyselen mitä siitä voi seurata.

9

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2plus20

      Ei siinä mitään seuraa, jos tapahtuu hyökkääjän omassa pihassa. Etenkin jos koirauhri on siellä luvatta ilman omistajaa.
      Jos kylässä niin varmaan saavat ilman rikosilmoituksiakin asian hoidettua, ja mitä rikollista siinä edes olisi tapahtunut, kun oletettavasti ensin koirat tulleet juttuun ja sitten ykskaks ottavat yhteen kuolettavasti. Ei mitään rikollista kummankaan omistajan osalta.

      Jos molemmat koirat irti, karussa, ja ottavat yhteen, miten toisen koiran voi hyökkääjäksi todistaa. Toki jos on silminnäkijöitä. En kuitenkaan usko, että siitä mitään seuraa, paitsi varmasti sakot irtipidosta molemmille. Koiraa kun ei voi tuomita sen teoista kuten ihmistä, koiraa ei voi murhasta tai taposta syyllistää. Ehkä hyökkäävän koiran omistajalle voisi isompi sakko paukahtaa "vaarallisen eläimen vartioimatta jättämisestä".

    • Myötätunto

      Kiitos, näin minäkin kuvittelisin ;)

    • koiratKII

      Ei voi mitään! Se koira asuu siellä, joten omalla pihallaan tekee mitä lystää. Jos ihminen menisi toisen pihaan missä koira VAPAANA niin asia olisi himpun eri. Jos taas on varotuskyltit ja koira mm.vaijerissa kii ja ihmiseltä lähtee henki niin siitäkään ei tule syytettä. Kuulusteluun pääsee, ei muuta. Olettaen, että kyseessä ei ole pieni lapsi. Se on aina vahvoilla, jonka pihalla tapahtuu yhteenotto ja varsinkin, jos sinne on mennyt irtokoira.

    • pidäkiinni

      Jos koirat ovat olleet karkuteillä niin toivottavasti isot sakot molemmille huolimattomasta lemmikkien valvonnasta

    • koirakuri

      Se maksaa joka syyllistynyt rikokseen.Ei koiraa tai muutakaan eläintä saa pitää irti luvatta toisen omistamalla alueella.Rikkuri maksaa myös toiselle koiralle tulleet mahdolliset el kulut, vaikka omansa menehtyisikin vieraaseen pihaan.Omistaja aina vastuussa.Jos molemmat irti vieraalla maalla, ei siis kummankaan oma.Molemmat korvaa omat kulut.Sama kuin koirapuistossakin.Ei pidä päästää koiraa irti luvatta!

    • koirairti

      Meidän entisen naapurin koira, juurikin sellainen tosi suuri ja hieman aggressiivinen, tuli (omistajansa kanssa) meidän pihaan kerran ja kävi minun koirani kimppuun. Minun koirani oli kyllä vapaana, mutta siis omalla pihalla ja istui vieressäni (ei ollut sellainen hörhö muutenkaan, että olisi riekkunut ympäriinsä, mutta tässä tilanteessa se istui sivulla, koska oli käsketty siihen). Tuo naapurin iso koira sitten sai jotain päähänsä ja kävi kiinni tähän minun koiraani, kauheat hampaanjäljet selässä minun koiralla ja märkivät haavat monta viikkoa.

      Naapuri väittää vieläkin, että syy oli minun, koska koirani oli vapaana. En allekirjoita väitettä, mutta hänen koiransa on kyllä jo kuopattu. Ei tosin tämän tapauksen takia mennyt monttuun.

      • voisentään

        Naapurisi on väärässä. Koirasi oli omalla pihalla, vapaana ihan laillisesti. Naapurisi on syyllinen, rikosnimike eläimen vartioimatta jättäminen. Vaikka olis ollu koiransa kytkettynäkin, mutta silloin taluttajan pitää kyetä estämään koiran hyökkäys. Just tollasilla tyhmillä niitä vaarallisia koiria näköjään on :(


      • koirairti
        voisentään kirjoitti:

        Naapurisi on väärässä. Koirasi oli omalla pihalla, vapaana ihan laillisesti. Naapurisi on syyllinen, rikosnimike eläimen vartioimatta jättäminen. Vaikka olis ollu koiransa kytkettynäkin, mutta silloin taluttajan pitää kyetä estämään koiran hyökkäys. Just tollasilla tyhmillä niitä vaarallisia koiria näköjään on :(

        Oli hihnassa se naapurin koira vieläpä, mutta sehän ei uskonut yhtään mitään, kun omistaja alkoi kieltää sitä räyhäämästä (tosin harva koira siinä vaiheessa uskookaan, kun on jo päässyt siihen "tappelun makuun" eli tilanne on jo päällä..) Ei se koira kyllä uskonut koskaan muulloinkaan, sillä tämä naapuri ei ole mikään koirankoulutuksen kirkkain tähti. Yleisesti ottaen kehuu koiriaan (kaikki kuusi sellaisia isoja ja hieman aggressiivisia, varmaan tulleet vihaisiksi/pelkopurijoiksi koska omistaja ei ole kouluttanut niitä) siitä, että ne murisevat kaikelle, mikä liikkuu pihansa ohitse. Pihan vieressä kulkee yleinen tie.

        Onneksi en asu tuon tyypin naapurissa enää!

        Mutta ihan yleisellä tasolla, tuonkaltaisten (=exnaapurini) törppöjen takia monen kunnollisenkin koiranomistajan maine kärsii ja tulee sitten niitä ikäviä välikohtauksia ja jotkut koirienvihaajat alkavat vihata/pelätä koiria entisestään ja/tai myrkyttää niitä. :(


    • Suullinen huomautus :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe