N16 1,5 vm.-05 kampiakselin asentotunnistin

trabantexpress007

N16 1,5 vm.-05 kampiakselin asentotunnistimen vaihto.
Missä sijaitsee ja onko helppo vaihtaa?
Minkä hintainen osa kyseessä?
Auto antaa ajossa vikakoodin P0335 eli em. tunnistimen vikakoodin.

11

12690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nismoo

      Joko taas? Eiks se oo siellä vauhtipyörän läheisyydessä jossai?

    • ewrtvw34r

      """" Eiks se oo siellä vauhtipyörän läheisyydessä jossai? """

      Ei ole, se on keskellä moottoria, alla moottorin takana. Ota piuhat siitä irti ja sitten takaisin virtojen ollessa päällä. Voi alkaa toimimaan. Taitaa maksaa n. 30€.

    • rectumracer

      Asentotunnistimet myydään pareiitain 138€ samanlaisia tunnistimia,mutta toisessa on valkoinen maalipiste merkkinä joka asennetaan sinne vetoakselin/laatikon läheisyyteen ja tämä toinen venttiinikopan oikeassa reunassa.Itse vaihdoin tuon pari vuotta sitten tinoon.

    • POLTTOAINESUODATIN-vaiht

      MUISTA vaihtaa polttoianesuodatin myös.
      Dieselissä 150.000 km. maximissaan.

      Pätkii muuten yli 2500 kierroksilla.

    • EpätoivoinenSetä

      Päivää, itselläni on tuo sama mutta -03 malli. Se herjasi samaa P0335 koodia ja vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen. Kertokaas viisaat, mistä johtuu seuraavilla oireilla oleva vika.
      Auto käynnistyy ja toimii kylmänä. Parin kilsan ajon jälkeen nykäisee ja kierrokset pysähtyy about 2500 rpm. Kaasupoljinta rauhallisesti säätelemällä löytyy yksi asento jossa auto ottaa taas kierroksia ja kulkee suht normaalisti. Vian ilmettyä syttyy juuri tuo vikakoodi P0335.
      Otin johdon irti anturista nro 1 (kuvassa) eikä sillä ollut mitään vaikutusta ajoon tai käynnistymiseen. http://oi61.tinypic.com/2mg58nd.jpg
      Kun moottori on kuumentunut, niin autoa pitää sahailla jonkin aikaa että lähtee käyntiin eikä se toimi silloinkaan normaalisti.
      Nokkaketju ei rallattele, tosin ei se mitään tarkoitakaan, mutta jos ketju olisi venynyt, niin olisi se venynyt silloin kylmänäkin eikä vain lämpimänä.
      Massamittaria en ole vaihtanut, mutta avasin ja putsasit cleanerilla. Päällisin puolin langat oli ihan hyvässä kunnossa, toki se voi olla rikki silti. Se ei kuitenkaan vaikuttanut mihinkään.
      OBD testeri sanoo kaasuläpän prosentiksi 85,1% silloin kun on poljin pohjassa. Ongelmat ilmenee kuitenkin jossain 30% tienoilla ja prosentit nousee moitteetta 0 - 85,1%.
      Sekä välillä obd testeri on näyttänyt myös P1111 Imuventtiilin ajoituksen ohjaus magneettiventtiili - koodia. Ei kuitenkaan mitenkään säännöllisesti. Onko kellään ideaa missä voisi olla vika?
      Ja kertokaa viisaammat, mitä on nuo 1 ja 2 anturit jotka kuvassa on? Mitkä ne on virallisesti?

      • diplinssi

        Kuvassa kakkonen on nokka-akselin asentotunnistin. Ykkönen on magneettiventtiili, jolla moottorinohjaus päästää öljyä VVT-pyörälle. Jousi kääntää imu-nokka-akselia pyörään nähden toisen suntaan ja öljynpaine toiseen suuntaan. Ottamalla ykkösen littimen irti, teit autosta edellisen vuoden mallin, jossa ei ole VVT:tä.


    • NissanMan

      Joihinkin auton outoihin sähkövikoihin voi syy olla huono maadoitus. Esim. konehuoneessa kaikki auton koriin menevät johdot irti yksi kerrallaan ja raaputtamalla tai hiomapaperilla kontaktipinnat puhtaaksi ja pultit takaisin kiinni. Sama myös moottorin runkoon menevillä maadoituksilla. Pyöränkoteloon menevät maadoitukset ehkä pahimmin hapettuvia ja ruostuvia. Itse vaihdoin kaikki kuusmilliset pultit ruostumattomiin.

      • EpätoivoinenSetä

        Täytyy tutkia tuo maadoitus myös. Ihmetyttää vain suuresti, miksei tuolla nokka-akselin tunnistimen piuhalla ole mitään merkitystä. Se varmaan täytyy myös vaihtaa.


    • Närvänäijä

      Vaihdoin molemmat kampiakselin asentotunnistimet 1.8 alluun lopetti nykimiset. Hinta pareittain 124€ Nissanilla Hyvinkäällä.

      • 456987

        Jaaha pittää olla kaks anturaa jos ketju venähtää niin kone poksahtais yhellä tötteröllä?


    • diplinssi

      Kampiakselin asentotunnistin kertoo tarkalleen kampiakselin asennon ja moottorinohjaus haluaa tietää tämän tarkasti. Mutta nelitahtimoottorissa kampiakseli käy kaksi kertaa tässä asennossa työkierron aikana. Nokka-akselin anturi teitää, onko kampiakselin asennossa menossa imu_vai_työtahti, puristus_vai_poistotahti. Nokka-akselin anturi taas ei yksin tiedä tarkkaa kampiakselin asentoa esim. ketjun venymisen tai esim. Allu 2003-2006:ssa olevan VVT-pyörän kääntäessä imunokka-akselia ketjupyörään nähden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      163
      7322
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4218
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3728
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3210
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2966
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2559
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2356
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2049
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2005
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1906
    Aihe