Kontti Gambiaan?

muuttaja11

On ajatuksena lähiaikoina mennä pidemmäksi aika Gambiaan, vuodeksi pariksi. Tarkoitus on ottaa kamat mukaan siis tiettyjä huonekaluja, astioita jne ja jonkun autonrähjänkin ajattelin kuljettaa. Onko kellaan kokemusta mitä tällainen maksaa?

21

2784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Youssufkontintuoja

      Työnnä hanuriis, ei tarvii maksaa ku lentoliput.

      • tipitiii

        Ei sinne kannata raahata täältä koko omaisuuttaan, sieltä saa kaikkea. Itse asuin 1½ vuotta siellä ja hyvin sain hankittua paikan päältä kaiken tarvitsemani. Lähden ensi kuussa muutamaksi viikoksi Gambiaan ja toiselle vuokraamani asunto tulee olemaan myös minun yösijani. Ollaan sovittu näin, ei ole oma asuntoni vaan vuokrattu ja sovittu näin nämä systeemit omistajan kanssa.


      • keksakeuruulta

        Läksin reppumatkalle ja viivyin lähes vuoden. Ei siinä huonekaluja tai muuta tilpehööriä tarvittu ja hyvin pyyhki.


    • KonttiSuomeen

      Kontin hinnalla ostat sieltä kaiken tarvitsemasi ja vielä jää rahaakin. Konttia voit toki kysellä huollintaliikkeiltä ja saat tietää hinnankin tarkkaan, että mitä maksaa. Eri juttu on sitten, kun olet muuttamassa takaisin sieltä Suomeen. Kannattaa ehkä silloin ostaa kontti täyteen paikallista tavaraa muuttotavarana (huonekaluja, taidetta ym.), mutta sekin kannattaa selvittää hyvin Tullista, että mitä voit tuoda muuttotavarana ja miten, jos et ole siellä Gambiassa töissä. Esim. moottoriajoneuvojen tuonti kannattaa selvittää hyvin, ettei tule yllätystä.
      Itse olen tuonnut kontissa ulkomailta Suomeen mm. huonekaluja ja taidetta.

    • ismaila

      noin 1000 e rahdit suomes eli sulle lastaukseen ja sitte satamaan ..siihen kuuluu 7vrk kontti sun pihalla ja merirahti noin 4000 e ja 4-5 vko

    • susijukkanen

      Jep, noin 5000€ pitkäkontti suomesta Banjulin satamaan ja siitä muutama satanen perille ajaettuna. Jostain joutuu maksamaan tullia, sovittavissa joustavasti. Silti kannatan ajatusta hankkia täältä kaiken.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon maksa jos haluan lähettää mun pakettiauton Gambia laivalla ,


      • Anonyymi

        Kuinka paljon maksaa jos haluan lähettää pakettiauton Gambiaan laivalla ?


      • Anonyymi

        Kuinka paljon maksaa jos haluan lähettää pakettiauton Gambiaan laivalla ?Smiley


      • Anonyymi

        Hei täällä on Smiley, Kuinka paljon maksaa jos haluan lähettää pakettiauton Gambiaan laivalla ?
        T:Smiley


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei täällä on Smiley, Kuinka paljon maksaa jos haluan lähettää pakettiauton Gambiaan laivalla ?
        T:Smiley

        Ajaisit sen sinne! Vai onko Hiace jo lähtöjään gambialaiskunnossa (kilvetön ruosteläjä, kone lopussa, ja meitä komennetaan pienentämään päästöjä)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajaisit sen sinne! Vai onko Hiace jo lähtöjään gambialaiskunnossa (kilvetön ruosteläjä, kone lopussa, ja meitä komennetaan pienentämään päästöjä)?

        Tämä ei ainakaan ole mikään rakentava vastaus. Eikä auta ketään.


    • bakau

      Järjen köyhyyttä viedä kontissa sinne kamojaan täältä. Siellä ajelee pakubusseilla ja taxeilla halvalla,asuu vuokralla kalustetussa asunnossa halvalla ja vaatteita saa lisää sieltä hankittua/teetätettyä ja astiat ym.saat kairaba shopping centeristä ja muualta. Kontin hinnalla elät herroiks siellä ja pitkään.

      • Kyllä tässä on ihan arkijärki mukana.


    • w1e2d3f4

      Järjen köyhyyttä itselläsi, bakau. Alkuperäinen kirjoittaja kysyy kontin viemisestä Gambiaan eikä hintatasosta Gambiassa. Mikä hinku sinunlaisillasi on vastailla ketjuihin joiden aiheesta teillä ei ole hajuakaan. Ettekä te osaa edes lukea.

    • Aisak

      5000 euroa kontti!!! No onpas hinnat noussu.

    • Muuttolintu2018

      Onko kenelläkään ajankohtaista tietoa konttien hinnoista ja huolintaliikkeistä? En kaipaa neuvoja, mitä kannattaa viedä/ostaa tai kuinka elää, vaan kontin lähettämisestä.

      • Naisen.aivot

        Kun et kerran kaipaa neuvoja, ota itse selvää huolintaliikkeiltä.


      • Naisen.aivot kirjoitti:

        Kun et kerran kaipaa neuvoja, ota itse selvää huolintaliikkeiltä.

        Hyvä Sinä - kannustava ohje ja vastaus.


    • kuningaskoköyhälle

      Todellakin kontteja ja ilmaisia kaatopaikkatavaroita kehitysmaihin, kun itsellä on yllin kyllin. Tavaroiden ilmainen luovuttaminen antaa väärän mielikuvan länsimaista. Kerjääminen tulee oleelliseksi poliittiseksi keinoksi jopa valtion tasolla. Pitäisi keksiä aivan muuta kuin vastikkeeton materiaalien vieminen kehitysmaihin. Perustakaa lainarahastoja, naistenpankkeja, paikallisen teollisuuden kehittämistä. On aivan väärin että kehitysmaat on totutettu kehitysapuun, jos muitakin keinoja on olemassa. Löysä raha tekee ihmiset kerjääjiksi. Itsellä on tästä kokemusta.

    • Anonyymi

      20 jalkainen vuokrakontista kannattaa maksaa max 2800 ja 40 jalkaisesta max 4000. Pyydä tarjoukset sekä Suomesta että Hollannista. Tämän lisäksi tulee tullausmaksu t (naamakertoimella) perillä ja verot päälle riipuen siitä mitä viet ja minkä arvon pakkauslistalle laitat. Varautuisin noin 1000 - 1500 tullaus verokuluihin. Jos mahdollista lähetät sen LUOTETTAVALLE paikalliselle ja pysyt itse poissa satamasta tullauksen ajan, tai varaudut maksamaan pikku valkosen naaman lisän siitä että saat tullattua itse. Auton vero tullaus 1000- 2000 riippuu autosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe