Hei
Olen ostanut teliasoneraa 24.7 2000 50 kpl , 45 kurssilla.
sekä. 21.9 2000 50 kpl, 29.75 kurssilla.
Miten lasken tappiot näistä. Montako kpl minulla noissa erissä nykyisin on?
Teliasonera
7
<50
Vastaukset
- Onnetonsäästäjä
Tarkennus vielä
Myin 12.12. 2014. 100kpl
Eli miten lasken ja montako jää jäljelle - 491
Vuonna 2000 ostit Soneran osakkeita ilmeisesti. Vuoden 2002 loppupuolella Teliaan yhdistettiin Sonera ja uuden yhtiön nimeksi tuli Teliasonera. Yksi Soneran osake vaihdettiin 1,51440 Teliasoneran osakkeeseen.
Sait omistamillasi 100:lla Soneran osakkeella tilalle 151 kpl Teliasoneran osaketta. 0,44 osaketta on nähtävästi hyvitetty aikanaan rahalla.
Se, mitä myit vuonna 2014 oli mitä ilmeisimmin 100 kpl Teliasoneran osaketta. Jäljellä pitäisi olla 51 kpl.
Arvo-osuustililläsi pitäisin asian myös näkyä. Tappiota ei pysty laskemaan, koska et ole ilmoittanut myymistäsi osakkeistasi saamaasi hintaa. Normaalisti pitäisi asian näkyä myös esitäytetyssä veroehdotuksessa. - Onnetonsäästäjä
Kiitos tiedoista.
Arvo-osuustililläni näkyy tiedot vuodesta 2002 eteenpäin.
100 sta myydystä osakkeesta saamani luovutushinta 548e
Päädyin 2249e tappioon, menikö oikein - 491
Ensimmäiseksi katsotaan myydyksi noita 50 kpl hintaan 45 eur/kpl vastaavat Teliassoneran osakkeet. Näistä tulee tarkkaan ottaen 75,72 Teliasoneran osaketta, joiden hankintahinta on siis 50*45=2250 euroa.
Loppu 100-75,72=24,28 myytyä Teliasoneran osaketta menee noista myöhemmin ostettuja Soneran vastaavista Teliasoneran oskkeista. Näitä on siis yhteensä 75,72 kpl. Näiden hankintahinta on yhteensä 50*29,75*24,28/75,72=476,97 euroa.
Tappiota on tullut siis 2250 476,97-548=2178,97 euroa edellyttäen, että en tehnyt näppäily- tai laskuvirheitä. Lisäksi nuo osakkeiden desimaalit voivat aiheuttaa joitakin pieniä virheitä, kun pyöristetään. Laskelmaan pitäisi sisällyttää vielä välittäjälle maksamasi välityspalkkiot osakkeita hankkiessasi että myydessäsi. Kumpikin lisää tappiota vielä.
En osaa suoralta kädeltä sanoa, mistä tuo sinun laskelmasi ero johtuu omaan laskelmaani verrattuna. Selitys olisi se, että olet huomioinut myös välityspalkkiot.- 491
Tässä tosiaan nuo osakkeiden murto-osat aiheuttavat pientä virhettä, koska siinä vaiheessa, kun Soneran osakkeet vaihdettiin Teliasoneran osakkeiksi, sait vain kokonaisia osakkeita. Itse tekisin sopivia pyöristyksiä, jotta saisin jäljelle jääneiden osakkeiden määräksi tuon 51 Teliasoneran osaketta, jotka sinulla siis vielä pitäisi olla.
Itse asiassa olisi mukava saada Verotiimin kannanotto asiaan.
- Onnetonsäästäjä
Kiitos ja kumarras
Olin laskenut jo myös välityspalkkiot. Hei nimimerkki "Onnetonsäästäjä"!
Oletkin jo saanut vastauksen kysymykseesi. Arvo-osuustililläsi pitäisi olla jäljellä 51 kpl TeliaSoneran osaketta.
Jos sinulla on tarkempaa kysyttävää omasta verotuksestasi, ota ystävällisesti yhteyttä Verohallinnon palvelunumeroon/palkan- ja eläkkeensaajat puh. 020 697 002 (arkisin klo 9-16.15 ppm/mpm).
Ystävällisin terveisin Tarja Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379