F-secure nyrjähti?

hjelppikää

Minulla on tammikuussa ostettu F-securen Fase, siihen tuli jokin päivitys viikolla ja silloin siitä hävisi virustorjunta, olen yrittänyt asentaa sitä uudelleen mutta ei onnistu, asennus stoppaa aina 75%:n kohdalle eikä etene siitä eteenpäin, kyllä olen yrittänyt useita kertoja, mutta ei onnistu, mikä neuvoksi?

12

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vhifevh
      • hjelppikää

        Täytyy koettaa poistaa tuolla työkalulla, olen poistanut sen monta kertaa ohjauspaneelin kautta, mutta ei ole onnistunut, myöskin IObit Uninstallerilla poistin, ei siltikään toiminut uudelleen asennus.
        Kiitokset sulle linkistä... kerron sitten kuinka kävi.


      • hjelppikää kirjoitti:

        Täytyy koettaa poistaa tuolla työkalulla, olen poistanut sen monta kertaa ohjauspaneelin kautta, mutta ei ole onnistunut, myöskin IObit Uninstallerilla poistin, ei siltikään toiminut uudelleen asennus.
        Kiitokset sulle linkistä... kerron sitten kuinka kävi.

        Iobit softat kannattaa jättää rauhaan. Niillä voi aiheuttaa vahinkoa Windowsille.


    • fgfhfdghfgh

      Minun oli tarkoitus nyt uusia F-Securen Internet Security -ohjelma. Se tyssää tilauksen ensimmäiselle sivulle, jossa kerrotaan, että he aikovat ottaa rahat 'edellisellä kerralla ilmoittamaltani tililtä' tjms. Siis että kuinka? En tietenkään halua, että he menevät ottamaan rahaa tililtäni! Haluan laskun, jonka sitten maksan valitsemallani tavalla. Ja he ovat nettiturvallisuuteen erikoistuva firma. Ihme asia. En edes yritä ottaa heihin yhteyttä, koska sieltä ei vastata. Vuosi sittenkin oli kysyttävää, mutta vastausta ei saanut.

      Vuoden mittaan on ollut myös eräänlainen 'virus', eli ikkuna, joka näyttää F-Securen omalta, ponnahtaa vaatimaan, että asennan ladatun päivityksen. Kun klikkaan F-Securen ikonia alapalkissa, ohjelman tiedoissa kerrotaan, että asennukset ovat jo kunnossa. Onko tämä jokin ulkoinen taho yrittämässä saada minua asentamaan jotain outoa, vai onko se yhtiön omia outoja käytäntöjä? Vika heidän ohjelmassaan? Minun ymmärryksessäni? Ymmärrän eron päivityksen ja asennuksen välillä. Mistä kiikastaa? En koskaan totellut ponnahdusikkunan komentoja, ja sama käsky on näkynyt säännöllisesti vuoden varrella. Ärsyttävää.

      Kannattaako F-Securea edes uusia? Onko siitä mitään hyötyä?

      • kannyman

        Älä uusi! Turhaan menee rahaa koska ilmaisella ohjelmalla pärjää yhtähyvin kuten Panda Cloud free ohjelmalla.


      • LinuxOnVastaus
        kannyman kirjoitti:

        Älä uusi! Turhaan menee rahaa koska ilmaisella ohjelmalla pärjää yhtähyvin kuten Panda Cloud free ohjelmalla.

        Kuten Linuxilla :-) Ei tartte mitään virustorjuntaohjelmia kuten tubuttimessa. Mullakin on voimassa 3 koneen 3 vuoden sopimus vaikka nykyisin käytän pelkkää Linuxia.
        Äitin kone tarttee virusohjelmiston joten siinä on...


      • LinuxOnVastaus
        LinuxOnVastaus kirjoitti:

        Kuten Linuxilla :-) Ei tartte mitään virustorjuntaohjelmia kuten tubuttimessa. Mullakin on voimassa 3 koneen 3 vuoden sopimus vaikka nykyisin käytän pelkkää Linuxia.
        Äitin kone tarttee virusohjelmiston joten siinä on...

        Laitoin ihan huvin vuoksi Linuxiin COMODO antivirusohjelman. Ajoin reilun 720000 tiedoston tarkastuksen, eikä mitään ei löytynyt.


      • fddsfdfgfg

        En edelleenkään tiedä, miksi näyttää siltä, että F-Secure ottaisi maksun tililtäni selkäni takana. He käyttävät jotain maksupalvelua, cleverbridge - ongelma lienee siinä. Tilaukseni umpeutuu tänään. Jospa annan sen tapahtua ja huomenna teen uuden tilauksen. Se on vaan harmi, että pitää ehkä ensin poistaa nykyversio koneelta. Ja siinä vaiheessa, kun ei ole mitään turvaohjelmaa, on haavoittuvimmillaan. Ei hyvä. Odotin F-Securelta parempaa, nimenomaan siksi, että se oli muka suomalainen firma. Cleverbridge on saksalainen.

        Ilmaisista ohjelmista en oikein tiedä. Mistä ne saavat rahaa? Myymällä sinusta keräämiään tietoja? Linuxia en enää rupea opettelemaan. Se ei toimi Corelin kanssa, enkä minä ilman Corelia.


      • fddsfdfgfg kirjoitti:

        En edelleenkään tiedä, miksi näyttää siltä, että F-Secure ottaisi maksun tililtäni selkäni takana. He käyttävät jotain maksupalvelua, cleverbridge - ongelma lienee siinä. Tilaukseni umpeutuu tänään. Jospa annan sen tapahtua ja huomenna teen uuden tilauksen. Se on vaan harmi, että pitää ehkä ensin poistaa nykyversio koneelta. Ja siinä vaiheessa, kun ei ole mitään turvaohjelmaa, on haavoittuvimmillaan. Ei hyvä. Odotin F-Securelta parempaa, nimenomaan siksi, että se oli muka suomalainen firma. Cleverbridge on saksalainen.

        Ilmaisista ohjelmista en oikein tiedä. Mistä ne saavat rahaa? Myymällä sinusta keräämiään tietoja? Linuxia en enää rupea opettelemaan. Se ei toimi Corelin kanssa, enkä minä ilman Corelia.

        Mainoksista ja maksullisista ohjelmista. Ilmaisten ohjelmien tarjoajilla on usein myös maksullisia vaihtoehtoja.

        Kaikki ohjelmat voivat jakaa käyttäjätietoja. Käyttäjä ei usein voi edes itse huomata/tietää tätä.


    • hjelppikää

      No niin, nyt on F-secure taas asennettuna, asiantuntija hoiti homman, neljällä clenerilla ja unistallilla putsattiin kone, ja aiempi asennus poistettiin securen poistotyökalulla, sitä ihmettelen kun asensin nuo ilmaiset virustorjunnan ja palomuurin sen jälkeen kun F-secure taukosi toimimasta, että ei niillä olisi pitänyt olla vaikutusta asiaan... mutta nyt toimii ja kaikki on hyvin.
      Securen palvelu oli hyvää, kiitos siitä.

      • paskanasensit

        Teit väärin. F-securen tilaus olisi pitänyt lopettaa sillä nyt menee rahaa turhaan hukkaan..

        milloinkahan ihmiset oppivat sen että raha ei kasva puussa..


      • niinteki
        paskanasensit kirjoitti:

        Teit väärin. F-securen tilaus olisi pitänyt lopettaa sillä nyt menee rahaa turhaan hukkaan..

        milloinkahan ihmiset oppivat sen että raha ei kasva puussa..

        Onneksi meillä on nyt hyvä hallitus maassa, se jo puolet turvaa rahoistamme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe