Yritän tehdä Pirkan lokakuun 04 numerossa ollutta punarinta-paitaa. Hihojen ja etukappaleiden jatkaminen askarruttaa, voisiko joku neuvoa?
"...Toista kavennukset joka 4. krs vielä 2-0-0-0 kertaa ja sitten joka 2. krs 8-13-15-16 kertaa."
Eli teenkö ensin 8 krs sileää vai alanko kaventamaan heti 2. krsn jälkeen?
Entä mistä mittaan raglankorkeuden? Hihoista päätetyt 2 s tekevät n. 1,5 cm sauman neulotun raglanin jatkoksi, otanko siis tämän mukaan vai mittaanko pelkästään siitä, miten paljon raglania olen neulonut?
Kovin sekavasti selitetty, mutta toivottavasti joku osaa neuvoa. :)
Jaa vielä yksi askarrus: Neuloessa tuleva lanka tuppaa kiertymään itsensä ympärille (tiukentuu) ja lankarullaa pitää pyörittää aika ajoin jotta saa kiertymät pois. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?
neuleapua?
14
855
Vastaukset
- kässäri
ensin hankkia oppia kirjoista,kursseista ym.
Täältäkin voi etsiä tietoa http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O.- kiitti vaan...
Sinäkään et tiedä? Kiitti kuitenkin yrityksestä...
noista kavennuksista ensinnäkin, kukin numero viittaa johonkin neljästä koosta, eli mitä kokoa olet tekemässä? Ja jos teet muuta kokoa kuin S, niin silloin aloitat kavennukset jo joka 2. krs!
Raglan sana viittaa raglan-leikkaukseen, eli yleensä mitataan siitä,mistä kavennukset alkavat kappaleiden yhdelle puikolle ottamisen jälkeen.
Sitten vinkki: jokaisen ohjeen mukana on yleensä numero, johon voi soittaa, jos on ohjetta koskevia tiedusteluja!- avuton
Kiitos oikein kovasti! :)
Saat selvät ohjeet, kun kerrot mikä koko on kysymyksessä.
- avuton
Teen kokoa M, mutta paita on jo kaulusta vaille valmis. Kiitos kuitenkin avusta! :)
- kässäri
Jos teet kokoa s,niin ensin kavennat joka 4:s krs 2 kertaa ja sitten joka toinen krs 8 kertaa.
Kyllä minä osaan,mutta osaan myös itse käyttää nettiä ja kirjastoa avuksi jos joskus sellainen tilanne eteen tulee (mitä ei useinkaan tule).- avuton
Enkös minäkin juuri nettiä kysymiseen käytä? Se paha puoli, että tänne pääsee myös kaikenmaailman näsäviisaat "neuvomaan". Kun noista "ota itse selvää" neuvoista kun ei juuri ole minkäänlaista apua.
- sivusta
avuton kirjoitti:
Enkös minäkin juuri nettiä kysymiseen käytä? Se paha puoli, että tänne pääsee myös kaikenmaailman näsäviisaat "neuvomaan". Kun noista "ota itse selvää" neuvoista kun ei juuri ole minkäänlaista apua.
mutta liian laiska etsimään itse.Nimimerkkisi on aika osuva.
- kässäri
Kaiva lanka kerän sisältä,niin ei kierry.
- avuton
Kiertyy, vaikka mistä kaivaisi. Sarjassamme elämän pieniä kummallisuuksia.
Tuliko hyvä?=} hauskaa joulun odotusta!
- avuton
Hyvä tuli! Kiitos oikein paljon ja hyvää joulua! :)
- ???
No missäs koossa sitten pitäisi ensin neuloa 8 krs:ta sileää? Siis sileää ilman kavennuksia? En ymmärrä kyllä minäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2104763Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1113496Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per891980Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141490Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos141448Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181356Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20271293Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2621265- 531244
Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi171181