Olitko työelämäsi ainana oikeassa ammatissa?

Merilii

16

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ollut onnea eikä tilaisuutta tehdä työtä unelma-ammatissa. Siihen aikaan oli kuitenkin hyvä työllisyystilanne maassamme.
      Uskoin, että elämäni olisi lyhyt; en osannut tai halunnut säästää. Nyt tuntuu hiukan nololta kerjätä kulmilla lanttia perjantaipulloon.

    • flegu

      Olin! Kaikilla toimialoilla joilla työskentelin. Vielä lukuisammissa työpaikoissa ja niitäkin useammissa tehtävissä.
      Kaikki työnantajani olivat erinomaisen hyviä mutta jotkut työnantajan edustajat olivat mielestäni
      peräisin anuksesta.

    • Tein testin kahteen kertaan,
      ja molemmilla kerroilla tulivat seuraavat ammatit: 1.psykoterapeutti,
      2. musiikkipedagogi ja 3. pastori.
      ...
      Noita kaikkia piti ammatissani tehdä.

      • EDELLISEEN_lisäys

        pastor (lat.) = suomeksi: paimen


      • kiitolllisena

        Tuota kaikkea palstalla juuri tarvitaan. Kiitos merilii kun olet täällä, olet palstan SIUNAUS.


      • ykskaxkoli39

        Nyt kirjoitan erään ystävättäreni päivittelyn,

        Svenska man deera, mitä se tarkoittaneekin, mutta hartaudella hän sen tarpeen tullen
        a r t i k u l o i ..


      • sinisirkku
        ykskaxkoli39 kirjoitti:

        Nyt kirjoitan erään ystävättäreni päivittelyn,

        Svenska man deera, mitä se tarkoittaneekin, mutta hartaudella hän sen tarpeen tullen
        a r t i k u l o i ..

        En koskaan ole noin kuullut, vaan "jesta man deera" joka ei tarkoita mitään oikeasti. Sillä "rotvelskalla" vaan päivitellään asioita.


      • viiskytluvulla

        Me taas silloin joskus sanottiin jeskamandeera.


    • Työt.tehty.jo

      Ei siellä mitään testiä ole.
      Huijausta koko aloitus.

      • On-se-testi-siellä

        Klikkaa sitä ALOITA TESTI.


      • Ala_eli_ammatti

        Klikkasin. Sivun alareunaan pääsin, mitään testiä ei ollut.

        Toiveammattia ei ole koskaan ollutkaan. Yhdelle alalle koulut kävin, aivan toiselle alalle tehtaaseen töihin menin. Kun en ole supliikkimiehiä ja muutenkin olen sosiaalisesti lahjaton, niin en mennyt palvelualalle vaan harmaaksi möykyksi tehtaan pulpetin ääreen muitten harmaitten joukkoon. Sielläkin pärstäni herätti närkästystä vähän ylemmän esinahkajoukon keskuudessa ja sain kärsiä siitä.

        Yhtään ystävää ei ole koskaan ollut, vaikka joskus jonkun luulin olleen, vaan väärinpä erehdyin. Kun ei niitä taitoja ole niin ei niitä ole.


    • sinisirkku

      Tein testin huvikseni, mutta en saanut minäkään vastausta. Näitä testejä kun on facebookissa yhtenään.
      Mutta ei se niin tärkeää ole, kaikissa työpaikoissani olen viihtynyt kyllä. Nyt kutsuu jo nukkumatti hyvän filmin jälkeen :)

      Hyvää yötä!

      • Haloooooooo

        Vastaus on myös klikattava esiin ei tule automaattisesti kun testi on tehty


      • Haloooooooo kirjoitti:

        Vastaus on myös klikattava esiin ei tule automaattisesti kun testi on tehty

        Halloota halloota, ja huomenta vaan :D
        Enhän toki olisi maininnutkaan, jos niin yksinkertaisen asian olisin sivuuttanut? En tiedä johtuiko omasta koneestani, mutta mitään ei tapahtunut. Uusia en enää viitsinyt. Kokeillaanpa nyt,...

        No joo, nyt onnistui ja hieman yllättynyt olen sijoittumiseeni.


    • Silloin tietää tekevänsä mukavaa työtä kun harmittaa työpäivän lyhyys, näin meni vuosikymmeniä, tuli paljon "kuutamokeikkoja" tehtyä, vieläkin :)

    • havumetsien_mies_

      Eläintenhoitaja, taksinkuljerttaja, maanviljelijä ... Oma työ oli kaukana niistä. Ilmankos toimeentulon hankinta kirjoituspöydän ääressä ja joskus oppilasjoukon edessä tuntui niin usein tylsältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe