Onko joku testannut hypnoosia kivunhoitoon? Jos on, niin miten vaikutti ja vaikuttaa? Kestääkö vaikutus kauan? Onko pysyvää?
Entä onko kellään kokemusta hypnoosin käytöstä opintojen tueksi? Samat kysymykset tähän kuin edelliseenkin kohtaan. Itselläni on isoja vaikeuksia oppia kieliä ja siihen tarvitsisin apua. Lukeminen ja pänttääminen ei auta. Olen miettinyt, auttaiisko hypnoosi - oikeasti.
Haluan vain OIKEITA omakohtaisia kokemuksia, en mitään arvuuttelua ja toisen käden tietoja.
Onko kellään OIKEASTI kokemusta?
10
81
Vastaukset
- HypnoterapeuttiMiau
Pian joku maalikkohemmo vastaa, et suuri apu on ja antaa myös nimiä, kelle mennä.
Varo .. varo ja varo.
HEH ..Odotellaan nyt hemmojen kommentteja.- Kysynvaan
Miksi maallikkohemmo?
- EiLeikkiTerapeutti
Tämä on leikkiterapeuttien hiekkalaatikko ja tieteellinen hypnoosi ei osallistu leikkiterapeuttien juttuihin.
- 09efuuj39
Kipuun ei hypnoosia voi käyttää ennen kuin lääkäri on toedennut kivun krooniseksi ja kivun poistaminen on ok. Kivun hoitoon saa parhaan avun jos kuulut hypnoosiherkkien joukkoon eli pääset syvään hypnoosiin. Itse olen aina opettanut asiakkaalle itsehypnoosimenetelmän. Eli asiakas voi itse vaivuttaa itsensä hypnoosiin ja tehdä ne asiat mitä kivuttomuuden aikaansamiseksi on opeteltu. Parhaimmillaan aikaiseksi saadaan täysi kivuttomuus.
- Painintheback
Tässä parempaa tietoa kuin se, että joku täällä väittää jotain. Lääkärin on tietysti tutkittava kannattaako kipua hoitaa hypnoosilla vai jollain muulla.
Eur J Pain. 2015 Feb;19(2):271-80. doi: 10.1002/ejp.545. Epub 2014 Jun 17.
A randomized controlled trial of hypnosis compared with biofeedback for adults with chronic low back pain.
Tan G1, Rintala DH, Jensen MP, Fukui T, Smith D, Williams W.
Author information
Abstract
BACKGROUND:
Chronic low back pain (CLBP) is common and results in significant costs to individuals, families and society. Although some research supports the efficacy of hypnosis for CLBP, we know little about the minimum dose needed to produce meaningful benefits, the roles of home practice and hypnotizability on outcome, or the maintenance of treatment benefits beyond 3 months.
METHODS:
One hundred veterans with CLBP participated in a randomized, four-group design study. The groups were (1) an eight-session self-hypnosis training intervention without audio recordings for home practice; (2) an eight-session self-hypnosis training intervention with recordings; (3) a two-session self-hypnosis training intervention with recordings and brief weekly reminder telephone calls; and (4) an eight-session active (biofeedback) control intervention.
RESULTS:
Participants in all four groups reported significant pre- to post-treatment improvements in pain intensity, pain interference and sleep quality. The hypnosis groups combined reported significantly more pain intensity reduction than the control group. There was no significant difference among the three hypnosis conditions. Over half of the participants who received hypnosis reported clinically meaningful (≥ 30%) reductions in pain intensity, and they maintained these benefits for at least 6 months after treatment. Neither hypnotizability nor amount of home practice was associated significantly with treatment outcome.
CONCLUSIONS:
The findings indicate that two sessions of self-hypnosis training with audio recordings for home practice may be as effective as eight sessions of hypnosis treatment. If replicated in other patient samples, the findings have important implications for the application of hypnosis treatment for chronic pain management.
© 2014 European Pain Federation - EFIC® - Valheenvangit
Ei täällä kukaan saa omista kokemuksistaan mitään kertoa, ne lytätään valheiksi kuitenkin. Sinut pannaan jonkun ry:n jäseneksi ja kokemuksesi on väärä. Näin minulle kävi. En vastaa enää mitään asiallista kenellekään. Kukaan ei usko, että en ole itse hypnoosiammattilainen, vaikka pelkästään kirjoitustavasta sen jo voisi päätellä.
Tällä palstalla on joitakin ihmisiä päivystämässä ja estämässä keskustelua. Tämän huomaa tästäkin ketjusta, jokaiseen ketjuun vastataan, että: "Pian joku maallikko mainostaa itseään..."- Myötätuntoni
Varmaan todella ikävää, mutta sillä on syynsä. Hypnoosin alalla nimittäin on todella paljon itse itsensä "derabeudeiksi" nimittäneitä hämäriä toimijoita, jotka käyttävät väärin tällaisia palstoja.
Se ei ole tietystikään sinun syysi. Valitettavaa. - Valheenvangit
Myötätuntoni kirjoitti:
Varmaan todella ikävää, mutta sillä on syynsä. Hypnoosin alalla nimittäin on todella paljon itse itsensä "derabeudeiksi" nimittäneitä hämäriä toimijoita, jotka käyttävät väärin tällaisia palstoja.
Se ei ole tietystikään sinun syysi. Valitettavaa.Tällaisia palstoja käyttävät väärin myös ne, jotka estävät vapaata keskustelua ja trollaavat.
- ckcå
Myötätuntoni kirjoitti:
Se ei ole tietystikään sinun syysi. Valitettavaa.Kerotko miten tämä "hämärä" terapeutti voi käyttää tälläista palstaa väärin? Kun tunnut tuntevan monia hämärä hemmoja niin eikö olisi hyvä kertoa heidän nimiä, se lisäisi huomattavati asiakasturvallisuutta.
- Painintheback
Jos joku nyt nimimerkin takaa ja tuntemattomin motiivein kertoo että juu auttoi tai ei auttanut ollenkaan, niin mitäpä sillä on merkitystä? Fakta on että sitä käytetään, ja tehosta on paljon tutkimuskäyttöä, mutta kaikkia se ei auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086