onko ainut harrastus huoltoaseman pokeripeli tai
bingo? Tuijotatko illat televisiota ja odotat
kuolemaan?
Mikä on todellinen tilanne?
Kerro!
mitä eläkeläinen harrastaa
28
3833
Vastaukset
- Mummeli
Tämä eläkeläinen ei ole elämässään bingoa tai
pokeria pelannut. Suhaan internetissä, käyn
uimassa (hallissa) ,lenkkeilen joka päivä,kesällä
kalastan lähinnä vetouistelua kaverin kanssa.
Kirjoittelen muistelmia lastenlapsille talvella
käyn erilaisissa jumpissa.Osallistun yhdistys
toimintaan viläkö lisää....- nostan hattua
valitettavasti bingoporukka taitaa olla
enemmistönä eläkeläisistä
RAY rahastaa eläkeläisiltä eläkemarkat
tunteettomasti
se käyttää hyväkseen sitä, että eläkeläisellä
ei ole ystäviä
ainut tapahtuma päivässä on pelikoneella käynti
( siis usein) - PalomaNonSequitur
@Mummeli:
oletko tehnyt valokuva-albumeja tietokoneohjelmalla?
Minä olin ajatellut tehdä mamman nuoruudenkuvista nettikirjaa, onko kukaan tehnyt ja mikä olisi paras ohjelma?
- Virikkeitä on!
On niin paljon harrastuksia,ettei edes viitsi lue-
tella niitä.Bingosta en tiedä mitään,en ole kos-
kaan pelannut.Ne on joo vähän eri porukkaa ne kuo-
leman odottajat ja Bingon pelaajat.Kivasti bingon pelaajat ja kuolemanodottajat kimppasit. Olen pelannut bingoa, kun maalla asuin, joka sunnuntainen harrastus, tosin olin urheiluseuran hommissa silloin, mutta myös pelasin. Se oli silloin paikkakunnan suosittu harrastus, tosin nyt hiipunut, nuoriso ei oikein innostunut. Hyvä rahanhankintakuvio urheiluseuralle. Juuri näihin aikoihin ennen joulua alkoi aina kinkkubingo, ja monen joulukinkku oli bingokinkku. Loppuaikoina lahjakortteja myös kinkkuvoitotkin. Kinkkubingot keräsi hyvin porukkaa.
Ehkä on turha vähätellä bingoa, hauska pelihän se on, ja sosiaalinen, hyvissä ajoin urheiluseuratalolle tultiin , kahvia juomaan ja kuulumisia vaihtamaan. Ihan hyvä vaihtoehto yksinäiselle television katselulle.
Näistä kaupungin konebingoista en tiedä mitään.
- Maija
Kyllä harrastuksia löytyy vaikka kuinka paljon,
vai onko se niin ,että miehille löytyy
harrastuksia vähempi. Onkohan miehet hitaanpia
innostuun uusista asioista. Meille naisille kyllä
on tekemistä, kesällä ainaskin--marjastukset,
puutarhatyöt,kotitaloustyöt ym. vaikka
millämitalla.Näitähän voivat tehdä miehetkin.
Käsitöitä, vaikka mistä sortista.
Kansalaisopistoista saa paljon uusia
virikkeitä.Kyllähän totuus on, että näihinkään ei
kaikilla ole mahdollisuutta, mutta tekevä aina
mahdollisuuksia löytää, siis vaikka lenkille ja
katsotaan nyt vaikka sitä tv:kin ja otetaan
rennosti. Hyvää jatkoa ja antoisia eläkepäiviä
kaikille.- vetelöin.usein
Miksi kirjoitat noin sukupuolisidonnaisesti? Minä naisena inhoan marjastusta, käsitöitä, sienestystä, kotitaloustöitä ym asuntoon liittyvää hömpötystä ja silti ei tarvitse turvautua bingoon eikä pokeriin, en ole eläessäni käynyt pelikoneella vai millä niitä pelataan. Televisiotakin katson valikoidusti, viime viikkoina olen katsonut joitain vanhoja Mika Kaurismäen elokuvia, osa niistä valitettavan huonoja.
Maailmassa on työväen- ja kansalaisopistojen kursseja, teatteria, taidenäyttelyitä, kaikenlaisia yksittäisiä tapahtumia ja tempauksia, kirjoja.....Tekemisen vastapainona voi joskus olla mukava olla tekemättä mitään. Miksi se on joillekuille niin vaikeaa?
- Mielenvireys
Syksyinen luonto on ihana, metsässä voi ihastella lehtien tippumista, vaeltaa kahisevissa lehdissä, poimia pakkasen näykkimiä puolukoita. Niitä on vielä metsät täynnä.
Kudon parhaillaan sukkia pojan 10 v. prinsessalle. Menen huomenna kyläilemään miehen sukulaisiin sekä vähän shoppailemaan sisustuskauppaan. Ensi viikolla jalkahoitoon ja kampaajalle.
Siinä tulevien viikkojen tärkeimmät, ruoan laiton ja siivouksen lisäksi.
Tästä päätellen ehkä joku luulee että kylläpä eläkeläis-ihminen törsää. Eläkkeeni on pieni vaikka olen tehnyt töitä yli 27 vuotta. Olen vähän saanut säästöön tulevia päiviä varten. - kesivä
En ole vielä eläkkeellä, mutta harjottelen kovasti nyt syyslomalla. Parasta on kiireettömyys, saa herätä mihin aikaan vaan. Harrastan fillarointia, sauvakävelyä, metsässä haahuilua. Nyt viimeisin harrastus on kalastus.
Bingoa en ole pelannut, en tiennyt, että on vielä henkeä siinä. Uhkapelinä on vain veikkaukset. - Viatonsivullinen
Kaupasta tulin juuri. Pelirivistö kaupan eteisessä, aina näyttää olevan
tunkua pömpeleihin. Vanhempaa väkeä yleensä. En ole peli-ihmisiä,
enkä tiedä miksi pelaavat.
Voin sanoa harrastuksistani että hiukan liikaa on, olen huomannut että
harrastukset tahtoo poikia aina uusia, varsinkin yhdistystoiminta.
On painettava jarrua, eihän tästä mitään tule. Jokapäivä jotain, eilen, tänään, huomena...... kauhea kiire. Kivet keräämättä talven maalauksia
varten. Runoja pitää opetella ulkoa pitkät pätkät. Kuntosali, uimahalli,
shoppailu, ulkoilu....romantiikalle ja rakkaudelle....- Viatonsivullinen
rosaliiin kirjoitti:
oolalaa, mitä niihin keräämiisi kiviin maalaat, kissoja vai tähtiä, kyselee utelias
Jotain kaunista, hyvin kaunista, hienoja värejä, en tiedä vielä oikeastaan....ehkä sydämiä.
- ent.siivoojaparka
Viatonsivullinen kirjoitti:
Jotain kaunista, hyvin kaunista, hienoja värejä, en tiedä vielä oikeastaan....ehkä sydämiä.
Aika hauska ja luova harrastus; kivet keräämättä, eikä tiedä mitä niihin maalaisi.
Ei tule aika pitkäksi.
Kesällä puutarhanhoitoa, kasvimaata, kävelyjä metsässä ja joenrantapolkuja pitkin. Pienimuotoista matkustelua, kerran vuodessa pitempi reissu (niinkauan kuin rahkeet ja terveys kestää).
Hiukkasen veneilyä ja kalastusta lutusen kaa.
Lastenlasten paapomista ja perheen keskeisiä aktiviteetteja. Huushollia riittää kotona .
Ruuanlaittoa. Tykkään kokeilla uusia reseptejä.
Nettifoorumeita, bloggaamista, Facebookia jne. somea tulee paljon seurattua.
Nyt otan mielelläni vastaan neuvoja miten kootaan valokuvakirja mamman nuoruudenkuvista netin avulla ja usealla kopiolla että saa antaa joululahjaksi lapsille ja sisaruksille.- esim.noin
Ellei ne mamman kuvat ole tietokoneella niin skannaa ne sinne. Useilla kuvafirmoilla on erilaisia valmiita kuvakirjapohjia joihin voit itse kuvat asettaa ja tekstit kirjoittaa.
esim.noin kirjoitti:
Ellei ne mamman kuvat ole tietokoneella niin skannaa ne sinne. Useilla kuvafirmoilla on erilaisia valmiita kuvakirjapohjia joihin voit itse kuvat asettaa ja tekstit kirjoittaa.
Ei vielä. Toin pari-kolme vanhaa albumia mukanani ja ajattelin skannaa kuvat ja nyt alkais olla sellaista aikaa että voisin aloittaa. Onko jotain nimiä tiedossa mitä kuvafirmoja voisi kokeilla? Tiedän vain yhden ulkomaalaisen nettikirjafirman, lulu.com mutta se on hirmu kallis.
- esim.noin
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei vielä. Toin pari-kolme vanhaa albumia mukanani ja ajattelin skannaa kuvat ja nyt alkais olla sellaista aikaa että voisin aloittaa. Onko jotain nimiä tiedossa mitä kuvafirmoja voisi kokeilla? Tiedän vain yhden ulkomaalaisen nettikirjafirman, lulu.com mutta se on hirmu kallis.
Täällä ei saisi mainostaa, mutta jos salaa laitan yhden linkin
http://www.ifolor.fi/?WT.srch=1&WT.mc_id=fi_fi_sem_gsm_c_G0001_C001_e_ifolor&WT.i_seadevicemodel=&WT.i_seacreativeid=62428307286&WT.i_seaadposition=1t1&gclid=CLDzsNTS08gCFaHPcgodn5AK_A
- eppu2
Kesäpuoli vuodesta on niin touhua täynnä, ettei täällä netissäkään ehdi paljon olla.
Huushollit mailla, kasvimaan ja kukkien hoitoa, rakentamista, remppaa, 2 pientilan asioiden hoitoa, omaisten kanssa grillamista saunomista, seurustelea, marjastusta, kalastusta kaikenlaista. Kissoja ja koiria pyörii porukassa.
Talvipuoli on rauhallisempaa. Ehtii lukemaan, tekeen ristikoita, katseleen TV:tä, olemaan netissä. Välillä käyn omaisia moikkaamassa ja tietysti jokapäiväinen kävelylenkki. No kohta pitää vähän jouluostoksia ruveta tekemään.
Ensi viikolla täytyy mennä porukalla rajaa raivaamaan. Ojankaivajat oli siirrelleet rajapyykkejä, yks naapuri halusi rajankäynnin. - kummajuttu
Eläkeläisiä kyllä näkee CityMarketin pelikoneilla. Itse en ole eläissäni niihin ropoakaan lykännyt. Kerran yli 40 vuotta sitten kävin silloisen poikaystävän kanssa bingossa. Onko bingoja vielä?
Minun aikani kuluu kodinhoidossa, kissojen parissa, retkeilyssä, kampaajalla, kielten opiskelussa, käsitöitä tehden ja askarrellen, ystävien kanssa kahvitellen, yhdistystoiminnassa, sukulaisten kanssa seurustellen, ulkoillen, shoppaillen, lukien jne.
Henkilökohtaisesti en tunne yhtäkään eläkeläistä, joka viihtyisi pelikoneilla. - yksieläkeläinen
Ei taatusti ole lotto-, hedelmäpeli ja bingoporukka enemmistö eläkeläisistä! Suurella osalla ei olisi edes varaa bingoon! Itse en ole pelannut ed.mainittuja pelejä vielä koskaan. Eikä tee mielenikään.
Kuten itsekin pieneläkeläisenä, monet ovat joutuneet karsimaan harrastuksistaan. On pitänyt jättää teatterit, konsertit, taidenäyttelyt, koti- ja ulkomaanmatkat jne. Kaikki maksullinen tarjonta.
Olen joutunut tekemään valinnan reseptilääkkeiden ja liikuntaharrastusten välillä. Yritän pärjätä vähemmillä lääkkeillä, jotta pystyn maksamaan liikuntaharrastukseni. Käyn 2 krt viikossa kansalaisopiston jumpassa. Tämän lisäksi kävelen ja pyöräilen. Harrastan lukemista ja olen ahkera kirjaston kuluttaja, laajassa mittakaavassa sen monipuolisene ja ilmaisine tarjontoineen. - henrjii
pelaamisesta senverran, että vanhemmat nais-ihmiset tekee mitä ihmeelisimpiä taikateppuja pelikoneelle, hivelee, sivelee, koputtelee, ynmm muita liikkeitä, se kyllä vähän ihmetyttää, ei se kone anna, vaikka sille näyttäisi pimpin.
Pelikoneet on rahankeräyslaitteita, ei antamis koneita- Koneetkin.sekoaa
Älähän kuule nyt saivartele. Jospa pelikone onkii urospuoleinen ja weppi optiikalla, kameralla ja sille pimps-lootaa näytetään, se saattaa alkaa höveliksi ja antaa jopa 20 euron voiton. Lisämausteeksi paljaan ahterin näyttäminen, niin kilahtaa pääpotti 50 euroa.
- yheksän
Eläkeläisellähän on aikaa vaikka mihin. Voi tehdä puutarhatöitä, metsätöitä, käydä tansseissa, ottaa osaa yhdistystoimintaan jne. Telkkaria en katso juuri ollnkaan. Joka päivä voi valita mitä tekee tai jättää tekemättä.
- ent.siivoojaparka
Niin just. Tai jättää tekemättä. Minä nautin siitä, kun saa vapaasti olla tekemättä yhtään mitään, viimeiseltäänkin.
Olen aina harrastanu samoja asioita, iästä riippumatta.
Hyötyliikunta rasvaa aivot ja jäsenet.- HarrastanVainElämää
Avaus on vuodelta 2001. Lie ei mikään muuttunut vuosikymmeninä, paitsi teknologia.
- nuormieli
Tuolloin vuonna 2001 olin tai tunsin itseni viel ihan tyton hupakoksi, en ollut tuolloin viela mummikaan, jalka nousi reippahasti ja harrastukset oli sen mukaiset, joskus ratkiriemukkaat joskus hieman hillitymmat, nyt ne on vain riemukkaat ei siis "ratkiriemukkaat". Keskustelupalstoilla en kaynyt, hedelma ynm. pelit ei todellakaan kiinnostanut niinkuin ei nykyisinkaan, tyo, kuntoilu ja vilkas sosiaalinen elama taytti jokaisen paivan, toiden jalkeen oli ohjelmassa reipas sauvakakely, tuolloin kerkesi vaik mita, nykyisin tuntuu et mita enenpi on aikaa sita vahemman saa aikaiseksi, mut siksi kai on keksittykin tammoinenkin ika kuin elakeika. On tama silti ihan hyva ika!. Nyt elakelaisena paivat menee lenkkeillessa, kuntosalilla, uimahallissa ja pienet kotityot hoidellessa, ja kun katsot kelloa huomaat voi ei se onkin jo noin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760