Näkiänristi?

mikäihme

Mikä paikka on Näkiänristi? Mistä nimi tullut? Onko se joku muistomerkki vai mikä? Tammelassa sellainen paikka näköjään on, mutta googlettamalla ei löydy mitään tietoa. Löytyiskö täältä joku joka tietäisi.

4

1192

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksjukkis

Enenen sanotiin: menkää Näkiänristille papuja pinoamaan. Siellä oli talo, jonka nimi oli Näkiä, siellä vanha ukko teki ns. renutuoleja, eli puunjuurista ja vänkkyröistä tehty tuoli.
      Kyseessä on kahden vanhan tien risteys tuolla Pohjois-Tammelassa, lähellä on mm. Saloistenjärvi ja Pikkuliesjärvi,taitaa olla että Lautaporras- Saviniemenitieltä ei saa enää ajaa Näkijään.

• liittyi

Kiitos paljon vastauksesta! Kiva saada tämä tieto, sillä tuo vanha ukkohan olikin minun isoäitini isoisä Näkiän Manu. Tuo nimi Näkiänristi saikin uteliaisuuteni heräämään alunperin, kun ajattelin liittyykö se jotenkin sukujuuriini.

• yksjukkis

Vielä, mun vaari tunsi Manun hyvin ja sen renutuoleja oli mm. Aulangon näkötornissa välitasanteella. Sitten kerran Manu oli joutunut oikeuteen todistamaan ja tuomari oli kysynyt oliko tapauksen nähnyt näkijä salissa paikalla niin Manu oli noussut seisomaan ja sano, joo täällä on oikee Näkijä.

• Anonyymi

Täälläkin on yksi Näkiäläinen. Äitini isoisä oli Manu. Juuri kävin Näkiässä. Eipä siellä ole kuin pitkä heinä ja vanha aitta. Mutta silti paikka herättää valtavasti ajatuksia. Torppahan tunnetaan tällä nimellä jo 1700-luvulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1480
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      675
    7. 52
      670
    8. 76
      576
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe