Yorkshirenterrierin hankkimista olen ajatellut. Aikaisemmin en ole omistanut koiraa, mutta yorkin hankiminen kiinnostaa kovasti. Onko sukupuolen hankkimisella väliä ensikertalaiselle, kun Yorkista on kyse? Miten paljon tyttö yorkki tiputtaa juoksuaikana verta? Saattaa kuullostaa hassulta kysymykseltä kokeneen yorkin omistajan korvaan. Entä merkkaileeko poika yorkki sisätiloissa? Kumpi sukupuoli on sisäsiistimpi yksilö? Jättääkö Yorkshirenterrieri asuntoon jälkiä esim. lattiapintaan?
Yorkshiren terrieri aloittelijalle
3
1083
Vastaukset
- hyväkoiratulee
nartut on yleensä rauhallisempia kun urokset. yorkki on hyvä ensimmäiseksi koiraksi :)
- jfkdjkj
Ensimmäiseksi koiraksi erittäin sopiva. Riippuu täysin yksilöstä kuinka ärhäkkä. Mulla oli uros eikä merkkaillut sisälle. Jos ei ole aikomusta pennuttaa niin kannattaa leikkauttaa uros. Narttu myös jos aikoo käydä koirapuistoissa ja pääsee uroskoirien ohi
kadulla sujuvammin kuin koiran ollessa kiimassa. Yorkki on seurakoira ja sopeutuu sohvaperunaksi. Toinen hyvä rotu on Australianterrieri. Vilkas ja rohkea. Ei sohvaperuna eli kaipaa jotain tekemistä, mutta ei ala kehitellä omiaan turhautuessaan kuten olen kuullut russeleiden tekevän (tykkäävät kaivaa).
Kannattaa miettiä tarkkaan kuinka paljon on valmis panostamaan koiraan. Turkinhoito,virikkeet ja kouluttaminen. Ne kaikki vie aikaa jonkin verran. Tutustu eri rotuihin ja mieti mikä sopii sulle ominaisuuksiltaan parhaiten. - Jorkkifani
Minulla vähän päälle vuoden ikäinen yorkkiuros, käyn päivitttäin töissä n. 8,5 tuntia koira tottunut yksinoloon, mutta kun tulen kotiin hän vaatii tosi paljon huomiota, lenkkeilyä, uros varsin komenteleva koira pitää vain hanskat hallussa kouluttamisen ajatuksella.
Olen totuttanut hänet muihin koiriin kun olemme lenkillä, viikko sitten kävi ikävä tilanne, koiran lenkittäjä oli päästänyt sen irti vaikka tiesi että koira on agressiivinen uroksille, no asiasta selvittiin pelkällä säikähdyksellä nappasin koirani syliin hihnan avulla.
Vaikka pennusta kyse kannattaa vastaantulijalta kysyä onko koira ok.tutustumaan pentuun,
Nyt olen vakavissani hankkia hänelle kaveria, saas nähdä,
Sen vain sanon että ihana rotu, karvaa ei irtoa, sopeutuu nopeasti uusiin tilanteisiin.. suosittelen ja toivottavasti sait jotain vinkkejä,
Tv.Aila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244172Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111223Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657