Yorkshirenterrierin hankkimista olen ajatellut. Aikaisemmin en ole omistanut koiraa, mutta yorkin hankiminen kiinnostaa kovasti. Onko sukupuolen hankkimisella väliä ensikertalaiselle, kun Yorkista on kyse? Miten paljon tyttö yorkki tiputtaa juoksuaikana verta? Saattaa kuullostaa hassulta kysymykseltä kokeneen yorkin omistajan korvaan. Entä merkkaileeko poika yorkki sisätiloissa? Kumpi sukupuoli on sisäsiistimpi yksilö? Jättääkö Yorkshirenterrieri asuntoon jälkiä esim. lattiapintaan?
Yorkshiren terrieri aloittelijalle
3
1134
Vastaukset
- hyväkoiratulee
nartut on yleensä rauhallisempia kun urokset. yorkki on hyvä ensimmäiseksi koiraksi :)
- jfkdjkj
Ensimmäiseksi koiraksi erittäin sopiva. Riippuu täysin yksilöstä kuinka ärhäkkä. Mulla oli uros eikä merkkaillut sisälle. Jos ei ole aikomusta pennuttaa niin kannattaa leikkauttaa uros. Narttu myös jos aikoo käydä koirapuistoissa ja pääsee uroskoirien ohi
kadulla sujuvammin kuin koiran ollessa kiimassa. Yorkki on seurakoira ja sopeutuu sohvaperunaksi. Toinen hyvä rotu on Australianterrieri. Vilkas ja rohkea. Ei sohvaperuna eli kaipaa jotain tekemistä, mutta ei ala kehitellä omiaan turhautuessaan kuten olen kuullut russeleiden tekevän (tykkäävät kaivaa).
Kannattaa miettiä tarkkaan kuinka paljon on valmis panostamaan koiraan. Turkinhoito,virikkeet ja kouluttaminen. Ne kaikki vie aikaa jonkin verran. Tutustu eri rotuihin ja mieti mikä sopii sulle ominaisuuksiltaan parhaiten. - Jorkkifani
Minulla vähän päälle vuoden ikäinen yorkkiuros, käyn päivitttäin töissä n. 8,5 tuntia koira tottunut yksinoloon, mutta kun tulen kotiin hän vaatii tosi paljon huomiota, lenkkeilyä, uros varsin komenteleva koira pitää vain hanskat hallussa kouluttamisen ajatuksella.
Olen totuttanut hänet muihin koiriin kun olemme lenkillä, viikko sitten kävi ikävä tilanne, koiran lenkittäjä oli päästänyt sen irti vaikka tiesi että koira on agressiivinen uroksille, no asiasta selvittiin pelkällä säikähdyksellä nappasin koirani syliin hihnan avulla.
Vaikka pennusta kyse kannattaa vastaantulijalta kysyä onko koira ok.tutustumaan pentuun,
Nyt olen vakavissani hankkia hänelle kaveria, saas nähdä,
Sen vain sanon että ihana rotu, karvaa ei irtoa, sopeutuu nopeasti uusiin tilanteisiin.. suosittelen ja toivottavasti sait jotain vinkkejä,
Tv.Aila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708