Yorkshiren terrieri aloittelijalle

omistajaksi

Yorkshirenterrierin hankkimista olen ajatellut. Aikaisemmin en ole omistanut koiraa, mutta yorkin hankiminen kiinnostaa kovasti. Onko sukupuolen hankkimisella väliä ensikertalaiselle, kun Yorkista on kyse? Miten paljon tyttö yorkki tiputtaa juoksuaikana verta? Saattaa kuullostaa hassulta kysymykseltä kokeneen yorkin omistajan korvaan. Entä merkkaileeko poika yorkki sisätiloissa? Kumpi sukupuoli on sisäsiistimpi yksilö? Jättääkö Yorkshirenterrieri asuntoon jälkiä esim. lattiapintaan?

3

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkoiratulee

      nartut on yleensä rauhallisempia kun urokset. yorkki on hyvä ensimmäiseksi koiraksi :)

    • jfkdjkj

      Ensimmäiseksi koiraksi erittäin sopiva. Riippuu täysin yksilöstä kuinka ärhäkkä. Mulla oli uros eikä merkkaillut sisälle. Jos ei ole aikomusta pennuttaa niin kannattaa leikkauttaa uros. Narttu myös jos aikoo käydä koirapuistoissa ja pääsee uroskoirien ohi
      kadulla sujuvammin kuin koiran ollessa kiimassa. Yorkki on seurakoira ja sopeutuu sohvaperunaksi. Toinen hyvä rotu on Australianterrieri. Vilkas ja rohkea. Ei sohvaperuna eli kaipaa jotain tekemistä, mutta ei ala kehitellä omiaan turhautuessaan kuten olen kuullut russeleiden tekevän (tykkäävät kaivaa).

      Kannattaa miettiä tarkkaan kuinka paljon on valmis panostamaan koiraan. Turkinhoito,virikkeet ja kouluttaminen. Ne kaikki vie aikaa jonkin verran. Tutustu eri rotuihin ja mieti mikä sopii sulle ominaisuuksiltaan parhaiten.

    • Jorkkifani

      Minulla vähän päälle vuoden ikäinen yorkkiuros, käyn päivitttäin töissä n. 8,5 tuntia koira tottunut yksinoloon, mutta kun tulen kotiin hän vaatii tosi paljon huomiota, lenkkeilyä, uros varsin komenteleva koira pitää vain hanskat hallussa kouluttamisen ajatuksella.
      Olen totuttanut hänet muihin koiriin kun olemme lenkillä, viikko sitten kävi ikävä tilanne, koiran lenkittäjä oli päästänyt sen irti vaikka tiesi että koira on agressiivinen uroksille, no asiasta selvittiin pelkällä säikähdyksellä nappasin koirani syliin hihnan avulla.
      Vaikka pennusta kyse kannattaa vastaantulijalta kysyä onko koira ok.tutustumaan pentuun,
      Nyt olen vakavissani hankkia hänelle kaveria, saas nähdä,
      Sen vain sanon että ihana rotu, karvaa ei irtoa, sopeutuu nopeasti uusiin tilanteisiin.. suosittelen ja toivottavasti sait jotain vinkkejä,
      Tv.Aila

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe