Älä osta samsungia

Älkääedesharkitko

Samsungin laitteita ei kannata ostaa, sillä suuressa osassa niistä on jonkinlaisia ongelmia. Omassa ja tuttujen kännyköissä akku ongelmat ovat hyvin yleisiä. Ja samsungin takuuhan ei toimi suomessa laisinkaan. Itsekin koittanut muutaman kuukauden selvitellä kännykkäni kohtaloa tuloksetta. Nyt on ollut kuukauden tauko, kun eivät ole vastanneet viesteihini. Eli turhaa puhumista seinälle. Tämän voi kukin todeta itse, parhaiten tämän välttää ostamalla toisen merkkinen tuote. Kännykkäni on kerran vaihdettu uuteen, vein neljä kertaa huoltoon, jonka jälkeen on ohjeena antaa uusi tuote, jos ongelmaa ei saada ratkaistua. Tuossa kännykässä ongelmana oli akun lataus, nykyisessä akun nopea purkautuminen. Esim. Pahimmillaan/parhaimmillaan käyttämättömästä puhelimesta on mennyt yli 50% akkua reilussa tunnissa. Siis käyttämättömänä oleesta!!

Ja loppuun vielä linkki, joka kannattaa lukea läpi, myös kommentteja kohtalotovereista. Älkää suositelko samsungia kenellekkään, ehkä vihamiehelle, jos haluatte saattaa tämän hermoromahduksen partaalle. http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011/12/samsung-ei-ole-sinun-luottamuksesi.html
Ryhmäkanne voisi olla yksi vaihtoehto, ehkä vaikea toteuttaa, mutta jos se onnistuisi saataisiin samsung vastaamaan kaikista virheistään ja täten toivottavasti samsung alkaisi ottaa vastuuta tulevaisuudessa, eikä uusia uhreja tulisi.

Kiitos ja kumarrus

Kommentteja tulemaan

75

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suuria ongelmia ei ole ollut mutta turhan tauhkan määrä aiheutti sen etten enää pahemmin ostele Samsungin Android malleja.

      • Ruputusman

        Minä en osta enää androideja koska kaikki ohjelmat maksaa niissä toisin kuin applessa johon saa aina ilmaisia ohjelmia, kokoversioina.


      • onkohannoin
        Ruputusman kirjoitti:

        Minä en osta enää androideja koska kaikki ohjelmat maksaa niissä toisin kuin applessa johon saa aina ilmaisia ohjelmia, kokoversioina.

        No tuo kaikki ohjelmat maksaa ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Itse olen saanut androidiini paljon ilmaisia sovelluksia.


      • Ruputusman
        onkohannoin kirjoitti:

        No tuo kaikki ohjelmat maksaa ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Itse olen saanut androidiini paljon ilmaisia sovelluksia.

        Kyllä muuten tasan tarkkaan pitää paikkaansa.
        Puhun koko versioista enkä mistään mainoksilla olevista tai demo ohjelmista.

        On väärää tietoa joka tuntuu olevan sitkeässä että asia olisi toisin, luulin minäkin niin kunnes hommasin kummatkin laitteet, Applen ja Androidin.


      • samsung_on_mun
        Ruputusman kirjoitti:

        Kyllä muuten tasan tarkkaan pitää paikkaansa.
        Puhun koko versioista enkä mistään mainoksilla olevista tai demo ohjelmista.

        On väärää tietoa joka tuntuu olevan sitkeässä että asia olisi toisin, luulin minäkin niin kunnes hommasin kummatkin laitteet, Applen ja Androidin.

        Kyllä mun androidissa ilmasia ohjelmia on...Luultavimmin Iphone on ainakin tällä hetkellä paras markkinoilla, itseäni vaan nyrppii (syyt miksi en osta) 1. ei sovi laturit eikä mitkään muiden valmistajilta 2. jossain vaiheessa ei enää voi päivittää (tämähän vain hidastaa tms puhelinta mutta silti) viitaten 2 syyhyn, en voi ymmärtä miksi täysin toimiva puhelin pitäisi vaihtaa SIKA kalliseen vaan kun hei valmistajan mielestä ois kauheen kiva..On todella epä ekologista. Itsellä vuoden vanha Samsung ja olen tyytyväinen sanokaa mitä sanotte :)


      • Ruputusman
        samsung_on_mun kirjoitti:

        Kyllä mun androidissa ilmasia ohjelmia on...Luultavimmin Iphone on ainakin tällä hetkellä paras markkinoilla, itseäni vaan nyrppii (syyt miksi en osta) 1. ei sovi laturit eikä mitkään muiden valmistajilta 2. jossain vaiheessa ei enää voi päivittää (tämähän vain hidastaa tms puhelinta mutta silti) viitaten 2 syyhyn, en voi ymmärtä miksi täysin toimiva puhelin pitäisi vaihtaa SIKA kalliseen vaan kun hei valmistajan mielestä ois kauheen kiva..On todella epä ekologista. Itsellä vuoden vanha Samsung ja olen tyytyväinen sanokaa mitä sanotte :)

        On ilmaisia, mutta ei ole ilmaiseksi saatuja maksullisia josta on kyse, lue ensi kerralla tarkemmin ennen vastaamista.
        Kyse on siis siitä että miksi applen laitteisiin lahjoitetaan joka ikinen päivä kymmeniä maksullisia sovelluksia ilmaiseksi mutta miksi androidille pihdataan ja kiskotaan rahaa joka ikisestä sovelluksesta?

        Edelleenkään lyse ei ole mainoksilla varustetuista sovelluksista tai ilmais sovelluksista vaan maksullisista sovelluksista.


      • Ruputusman
        samsung_on_mun kirjoitti:

        Kyllä mun androidissa ilmasia ohjelmia on...Luultavimmin Iphone on ainakin tällä hetkellä paras markkinoilla, itseäni vaan nyrppii (syyt miksi en osta) 1. ei sovi laturit eikä mitkään muiden valmistajilta 2. jossain vaiheessa ei enää voi päivittää (tämähän vain hidastaa tms puhelinta mutta silti) viitaten 2 syyhyn, en voi ymmärtä miksi täysin toimiva puhelin pitäisi vaihtaa SIKA kalliseen vaan kun hei valmistajan mielestä ois kauheen kiva..On todella epä ekologista. Itsellä vuoden vanha Samsung ja olen tyytyväinen sanokaa mitä sanotte :)

        Niin ja olen minäkin androidiini oikein tyytyväinen, mutta tuo sovellusten maksullisuus suoraan sanoen ottaa päähän ja se että palstalla eräät aina väittää väärin tuosta.


      • Ruputusman kirjoitti:

        Niin ja olen minäkin androidiini oikein tyytyväinen, mutta tuo sovellusten maksullisuus suoraan sanoen ottaa päähän ja se että palstalla eräät aina väittää väärin tuosta.

        Käytät vääriä sovelluksia tai et osaa etsiä ilmaisia.


      • Ruputusman
        kannyman kirjoitti:

        Käytät vääriä sovelluksia tai et osaa etsiä ilmaisia.

        Miten voi käytää vääriä sovelluksia?
        Kerro nyt yksikin ilmainen koko versio ohjelmasta, montako sataa kertaa se pitää toistaa, jos et pysty näyttämään toteen niin lopeta jankkaaminen ja ole hiljaa.

        iphone palstalla sinulle odottaa myös edelleen sama kysymys, menit hiljaiseksi tosin taas sielläkin.


      • iphonea-ei-todellakaan
        Ruputusman kirjoitti:

        Minä en osta enää androideja koska kaikki ohjelmat maksaa niissä toisin kuin applessa johon saa aina ilmaisia ohjelmia, kokoversioina.

        Ruputusman väittää siis että KAIKKI ohjelmat androidiin maksaa. Minkähän ihme androidin sä omistat kun mun android puhelimeen on myös ilmaisia sovelluksia play kaupassa:-D
        Ja siis ylempänä viestissä oli tosiaan kirjoitettu että kaikki maksaa... Oli kyllä todella outo väite:-)
        Oletkos muuten ruputusman miettinyt millä se apple kynii rahat ihmisiltä?? No mäpä kerron. Yhden soittoäänen asentaminen on iphonessa tehty niin hankalaksi että helpommalla pääset kun ostat kyseisen soittoäänen appstoresta. Yksi soittoääni maksaa 1.29 joten laskeppa siitä:-)


      • Ruputusman
        iphonea-ei-todellakaan kirjoitti:

        Ruputusman väittää siis että KAIKKI ohjelmat androidiin maksaa. Minkähän ihme androidin sä omistat kun mun android puhelimeen on myös ilmaisia sovelluksia play kaupassa:-D
        Ja siis ylempänä viestissä oli tosiaan kirjoitettu että kaikki maksaa... Oli kyllä todella outo väite:-)
        Oletkos muuten ruputusman miettinyt millä se apple kynii rahat ihmisiltä?? No mäpä kerron. Yhden soittoäänen asentaminen on iphonessa tehty niin hankalaksi että helpommalla pääset kun ostat kyseisen soittoäänen appstoresta. Yksi soittoääni maksaa 1.29 joten laskeppa siitä:-)

        Onhan niitä mainoksilla olevia sovelluksia ilmaisena mutta edelkeen kyse on koko versioista, ilmeisesti et ole ikinä sellaista edes kokeillut, vain demoja.

        Todellakin siis androidissa kaikki ohjelmat maksaa kun applella ne saa ilmaiseksi.

        Koittakaa nyt lukea ennen vastailuja mitä olen kirjoittanut, lähes joka viestissä olen joutunut uudestaan korostamaan sanomiseni.


      • jaaaajo

        Äärityperä latenssimies taas vauhdissa, ei itsekään tajua mitä hourailee :D


      • Ruputusman
        jaaaajo kirjoitti:

        Äärityperä latenssimies taas vauhdissa, ei itsekään tajua mitä hourailee :D

        Jos minuun viittaat niin minähän se juurikin tajuan, sinä et tajua etkä halua uskoa vaikka lyödään naamasi eteen todisteita.


    • HyvinOn

      Kaikki Sampat ainakin täällä toimineet täysin moitteettomasti. Yksi USB-portin korjaus vanhassa Notessa oli aikanaan. Se hoidettiin alle kahdessa viikossa. SGS4 omistuksessa jo kaksi vuotta, ilman huolen häivää. Kännin mainostamisista tauhkoista pääsee rootilla eroon.

      • Eipä oikein kannata roottailla yli 300 euron kännykkää..


      • eikörootata
        kannyman kirjoitti:

        Eipä oikein kannata roottailla yli 300 euron kännykkää..

        Miks ei?


      • eikörootata kirjoitti:

        Miks ei?

        Jokin voi mennä vikaan ja myös takuu poistuu ellei valmistaja erikseen kerro että roottaus ei sitä vie.


    • Pyyhis

      No,samaa paskaa se tuntuu olevan Sonyn merkkihuollon SCF:n kanssa. Sen perusteella, mitä eri palstoilta olen lukenut, voi vain toivoa, ettei ko. firman palveluita joudu käyttämään.

      • SCF on hyvä huoltopaikka. Ei mitään sanomista. Kännykkä vietiin huoltoon ja korjattuna tuli takaisin hyvin pakattuna. Asiakaspalvelu myös erinomaista.


      • Androiiid
        kannyman kirjoitti:

        SCF on hyvä huoltopaikka. Ei mitään sanomista. Kännykkä vietiin huoltoon ja korjattuna tuli takaisin hyvin pakattuna. Asiakaspalvelu myös erinomaista.

        Ai tämä sun uus huono android malli?


      • Tukkimiesss

        Siis sonyllako toimii? Mutta samsungilla ei ainakaan omalla kohdalla ole toiminut samsungilla. Sonylla en tiedä.


      • Androiiid kirjoitti:

        Ai tämä sun uus huono android malli?

        Ei se vaan eräs toinen josta meni näyttö rikki.


    • Njaah

      Itsekään en suosittele kyseistä merkkiä kenellekkään. Huonoja kokemuksia kännyköistä, joka sammuili itsekseen muutaman kerran päivässä ja tuttavat valittivat kun eivät saa kiinni. Samaten samsungin televisiosta on huonoja kokemuksia, jonka liitännät eivät toimineet. Tuo "asiakaspalvelu on kyllä aivan hanurista. Olisi aivan yhtä tyhjän kanssa vaikka sitä ei olisi olemassa kun mitään ei kuitenkaan saada aikaan.

    • Viiden vuoden aikana ollut Galaxy S3,S4 ja S5.. Sekä Tab 3. Yhdessäkään ei ainoatakaan moitteen sijaa. Toistaiseksi ainakin olen laitteisiin ollut todella tyytyväinen. :)

      • Lagilagi

        Itselläni on ollut s3 ja s4, molemmissa ilmeni ongelmia. S4 oli eeeeritttäin hidas, yhteystietojen avaamisessa saattoi aivan hyvin kestää minuutti. S3 oli akku ongelmia, niinkuin aika usealla tuntuu olevan. Onkohan laatu ailahteleva, jos joillain toimii ja toisilla ei? Että maanantai kappaleita olisi erittin paljon liikkeellä? Seuraavaksi luuriksi tulee apple, maksoi mitä maksoi.


      • Lagilagi kirjoitti:

        Itselläni on ollut s3 ja s4, molemmissa ilmeni ongelmia. S4 oli eeeeritttäin hidas, yhteystietojen avaamisessa saattoi aivan hyvin kestää minuutti. S3 oli akku ongelmia, niinkuin aika usealla tuntuu olevan. Onkohan laatu ailahteleva, jos joillain toimii ja toisilla ei? Että maanantai kappaleita olisi erittin paljon liikkeellä? Seuraavaksi luuriksi tulee apple, maksoi mitä maksoi.

        Tauhka on se joka hidastaa ajanmittaan Samsungin Anbroid luureja. Jos siinä olisi puhdas Anbroid ja käyttäjä ei itse asentaisi muistia kuluttavia ohjelmia niin pysyisi aika pitkään nopeana.


      • EtteVaanOsaa
        kannyman kirjoitti:

        Tauhka on se joka hidastaa ajanmittaan Samsungin Anbroid luureja. Jos siinä olisi puhdas Anbroid ja käyttäjä ei itse asentaisi muistia kuluttavia ohjelmia niin pysyisi aika pitkään nopeana.

        Tauhkaa teilla on hanurissa, ei niin minkäänlaista hidastumista omassa S3:a ja nykyisessa Note 3:a


      • EtteVaanOsaa kirjoitti:

        Tauhkaa teilla on hanurissa, ei niin minkäänlaista hidastumista omassa S3:a ja nykyisessa Note 3:a

        Kyllä on kuten täällä ollaan montakertaa nähty. Tauhka on tauhka.


      • pelihullu1
        EtteVaanOsaa kirjoitti:

        Tauhkaa teilla on hanurissa, ei niin minkäänlaista hidastumista omassa S3:a ja nykyisessa Note 3:a

        Sama. Ei mitään hidasteluja ollut omassa s3:sessa. Toiset ne osaa.

        Ei ole myöskään tämä lg g2 hidastunut ajan myötä vaikka tässäkin tauhkaa on. Omia valheitaan täällä vain eräs levittää absoluuttisena totuutena.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Sama. Ei mitään hidasteluja ollut omassa s3:sessa. Toiset ne osaa.

        Ei ole myöskään tämä lg g2 hidastunut ajan myötä vaikka tässäkin tauhkaa on. Omia valheitaan täällä vain eräs levittää absoluuttisena totuutena.

        En minä levitä vaan eräät muut. Autokin hidastuu jos sen laittaa täyteen raskaita esineitä/painoja.


      • kannyman kirjoitti:

        En minä levitä vaan eräät muut. Autokin hidastuu jos sen laittaa täyteen raskaita esineitä/painoja.

        Ja kuten tietokoneen rauta, myös kännykän rauta ei hidastu vanhetessaan. Se on käyttis joka hidastuu turhasta tauhkasta. Tämänvuoksi Samsungin malleja ei kannata ostella.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        En minä levitä vaan eräät muut. Autokin hidastuu jos sen laittaa täyteen raskaita esineitä/painoja.

        Sinähän itse sanoit nexus mallinkin kohdalla että omat kokemukset voittaa arvostelut ja minun luurini eivät ole hidastuneet vaikka näissä on tauhkaa. Minun ei tarvitse niitten olemassaolosta edes välittää koska en niitä käytä.

        Muutama lisäsofta luurissa ei välttämättä hidasta sitä jos käyttöliittymä on hyvin optimoitu androidin päälle. Tuota sinä et tunnu tajuavan vaan elät tuolla omalla mutu tiedollasi.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Sinähän itse sanoit nexus mallinkin kohdalla että omat kokemukset voittaa arvostelut ja minun luurini eivät ole hidastuneet vaikka näissä on tauhkaa. Minun ei tarvitse niitten olemassaolosta edes välittää koska en niitä käytä.

        Muutama lisäsofta luurissa ei välttämättä hidasta sitä jos käyttöliittymä on hyvin optimoitu androidin päälle. Tuota sinä et tunnu tajuavan vaan elät tuolla omalla mutu tiedollasi.

        Ennenpitkään hidastuu. Malta vaan odottaa..


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Ennenpitkään hidastuu. Malta vaan odottaa..

        Samoin hidastuu se sinun oneplussasi. Odotapa sitä.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Samoin hidastuu se sinun oneplussasi. Odotapa sitä.

        Ei ole hidastunut kun tauhkaa ei ole:D


      • pelihullu1

        Naurattaa tuo sinun asiantuntemuksesi kännyman. Aivan kuin aivopesty olisit tuota samaa mantraa syöttämään.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Ei ole hidastunut kun tauhkaa ei ole:D

        Varmasti siinäkin on muutama sovellus mitä et käytä tai käyttöliittymä ominaisuus mitä et tarvitse. Joten tuolla perusteella sinunkin luurisi hidastuu ajan myötä.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Naurattaa tuo sinun asiantuntemuksesi kännyman. Aivan kuin aivopesty olisit tuota samaa mantraa syöttämään.

        Samoin teidän tauhkan kannattajien:D


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Samoin teidän tauhkan kannattajien:D

        Minä kannatan lisä sovelluksia jotka helpottavat puhelimen käyttöä ja ovat käytännöllisiä. Kuten tupla napäytys jolla näytön saa hereille. Eikö tuokin ole oneplussassa eikä esimerkiksi puhtaassa androidissa kuten nexuksessa. Eli sinullakin on tauhka ominaisuuksia koska sinusta kaikki ylimääräinen on tauhkaa.

        Eli vertauskuvallisesti, nauti tylsästä japsi autostasi ilman lisukkeita niin minä ajan mersulla! :D


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Minä kannatan lisä sovelluksia jotka helpottavat puhelimen käyttöä ja ovat käytännöllisiä. Kuten tupla napäytys jolla näytön saa hereille. Eikö tuokin ole oneplussassa eikä esimerkiksi puhtaassa androidissa kuten nexuksessa. Eli sinullakin on tauhka ominaisuuksia koska sinusta kaikki ylimääräinen on tauhkaa.

        Eli vertauskuvallisesti, nauti tylsästä japsi autostasi ilman lisukkeita niin minä ajan mersulla! :D

        Lisäsovellukset ovatkin hyvä asia mutta ei sellaiset mitkä on "pultattu" kiinni puhelimeen ja joilla käyttäjä ei tee yhtään mitään.

        Puhtaassa Androidissa käyttäjä saa itse päättää mitä asentaa eikä puhelimen valmistaja ole jo ennakkoon sitä päättänyt.


      • kannyman kirjoitti:

        Lisäsovellukset ovatkin hyvä asia mutta ei sellaiset mitkä on "pultattu" kiinni puhelimeen ja joilla käyttäjä ei tee yhtään mitään.

        Puhtaassa Androidissa käyttäjä saa itse päättää mitä asentaa eikä puhelimen valmistaja ole jo ennakkoon sitä päättänyt.

        Ei olisi kiva ostaa sellaista taloa jonka huonekalut olisi laitettu kunnon pulteilla kiinni lattiaan ja niiden poistaminen vaatisi rankempia menetelmiä ja siinä menetettäisiin mahdolliset takuut tai talon arvo.


      • hfjghgj
        kannyman kirjoitti:

        Ei olisi kiva ostaa sellaista taloa jonka huonekalut olisi laitettu kunnon pulteilla kiinni lattiaan ja niiden poistaminen vaatisi rankempia menetelmiä ja siinä menetettäisiin mahdolliset takuut tai talon arvo.

        Ei olisi kivaa ostaa sellaista taloa jossa on vain seinät pystyssä ja joka olisi sisältä tyhjä. Kärsitkö muuten aspergerista tai autismista? Tyylisi jankata jatkuvasti samoista asioista itsepintaisesti osoittaa sinun olevan kykenemätön näkemään asioita toisesta perspektiivistä. Kanssasi on vaikea keskustella rakentavasti koska et pysty näkemään metsää puilta. Vain sinun näkemyksesi on absoluuttinen totuus.


      • Pyyhis
        kannyman kirjoitti:

        Ei olisi kiva ostaa sellaista taloa jonka huonekalut olisi laitettu kunnon pulteilla kiinni lattiaan ja niiden poistaminen vaatisi rankempia menetelmiä ja siinä menetettäisiin mahdolliset takuut tai talon arvo.

        Ne turhat sovellukset voi pakottaa sulkeutumaan ja ne voi poistaa käytöstä ilman roottaustakin, jolloin ne eivät kuluta bittiäkään ramia. Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä. Ja joillain sovelluksilla voi oikeasti tehdäkin jotain. Sonyn tapauksessa esim. Walkman, Xperia Link, ja Smart Connect ovat hyötyohjelmia, varsinkin Walkman mp3 soitin on loistava softa.


      • Pyyhis kirjoitti:

        Ne turhat sovellukset voi pakottaa sulkeutumaan ja ne voi poistaa käytöstä ilman roottaustakin, jolloin ne eivät kuluta bittiäkään ramia. Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä. Ja joillain sovelluksilla voi oikeasti tehdäkin jotain. Sonyn tapauksessa esim. Walkman, Xperia Link, ja Smart Connect ovat hyötyohjelmia, varsinkin Walkman mp3 soitin on loistava softa.

        Eipä se auta. Ne jää silti laitteeseen.


      • hfjghgj kirjoitti:

        Ei olisi kivaa ostaa sellaista taloa jossa on vain seinät pystyssä ja joka olisi sisältä tyhjä. Kärsitkö muuten aspergerista tai autismista? Tyylisi jankata jatkuvasti samoista asioista itsepintaisesti osoittaa sinun olevan kykenemätön näkemään asioita toisesta perspektiivistä. Kanssasi on vaikea keskustella rakentavasti koska et pysty näkemään metsää puilta. Vain sinun näkemyksesi on absoluuttinen totuus.

        Ehdottomasti olisi kiva ostaa. Pääsee itse sisustamaan mielensä mukaan.


      • pelihullu1
        kannyman kirjoitti:

        Lisäsovellukset ovatkin hyvä asia mutta ei sellaiset mitkä on "pultattu" kiinni puhelimeen ja joilla käyttäjä ei tee yhtään mitään.

        Puhtaassa Androidissa käyttäjä saa itse päättää mitä asentaa eikä puhelimen valmistaja ole jo ennakkoon sitä päättänyt.

        Ei minua haittaa luurissani lisäsovellukset koska ne eivät ole fyysisiä kuin huonekalut mihin tykkäät niitä verrata. Myöskin tuo asia että tauhka alkaa ennenpitkään hidastamaan luuria on täyttä mututietoa.

        Kun puhutaan softasta niin avainsana on optimointi. Lisäksi muutama lisä softa ei ala hidastamaan puhelinta jos sillä ei ole mitään prosessia jatkuvasti taustalla. Se että jotkut samsungin luurit alkaa ennenpitkään hidastelemaan johtuu huonosta softan optimoinnista käyttöliittymään. Tätä saattaa olla myös LG:llä. Ei ainakaan kaverini ole hidasteluista valitellut g3:sen kohdalla.

        Tämä hidastelu ei päde kaikkiiin puhelimiin. Htc sense on yksi sulavimmista android kokemuksista 3 vuotta peräkkäin koska softa on tehty tuossa puhelimessa kunnolla. Sinä kuulutat täällä että tauhka alkaa ennenpitkään hidastamaan kaikkia ei-vanilla android luureja mikä ei pidä paikkaansa ellei sinulla ole jotakin todistetta tuon väitteesi tukemiseksi.

        Kuluttajilla on erilaisia makuja mutta sinä et oikein sitä tahdo hyväksyä. Sen takia sinun kanssasi jankkaaminen rasittaa täällä monia. Jos kaikki alkaa tulevaisuudessa ostamaan pelkkää oneplussaa millä firma ei todennäköisesti tee yhtään voittoa niin ainut joka tulee menestymään älypuhelinbisneksessä on apple. Eli hyvä että kuluttajat ostaa myös kalliimpia android puhelimia. Minä en alkaisi laittamaan älypuhelimeen 300 euroa enempää mutta jos joku muu haluaa niin se ei ole minulta pois.


      • pelihullu1 kirjoitti:

        Ei minua haittaa luurissani lisäsovellukset koska ne eivät ole fyysisiä kuin huonekalut mihin tykkäät niitä verrata. Myöskin tuo asia että tauhka alkaa ennenpitkään hidastamaan luuria on täyttä mututietoa.

        Kun puhutaan softasta niin avainsana on optimointi. Lisäksi muutama lisä softa ei ala hidastamaan puhelinta jos sillä ei ole mitään prosessia jatkuvasti taustalla. Se että jotkut samsungin luurit alkaa ennenpitkään hidastelemaan johtuu huonosta softan optimoinnista käyttöliittymään. Tätä saattaa olla myös LG:llä. Ei ainakaan kaverini ole hidasteluista valitellut g3:sen kohdalla.

        Tämä hidastelu ei päde kaikkiiin puhelimiin. Htc sense on yksi sulavimmista android kokemuksista 3 vuotta peräkkäin koska softa on tehty tuossa puhelimessa kunnolla. Sinä kuulutat täällä että tauhka alkaa ennenpitkään hidastamaan kaikkia ei-vanilla android luureja mikä ei pidä paikkaansa ellei sinulla ole jotakin todistetta tuon väitteesi tukemiseksi.

        Kuluttajilla on erilaisia makuja mutta sinä et oikein sitä tahdo hyväksyä. Sen takia sinun kanssasi jankkaaminen rasittaa täällä monia. Jos kaikki alkaa tulevaisuudessa ostamaan pelkkää oneplussaa millä firma ei todennäköisesti tee yhtään voittoa niin ainut joka tulee menestymään älypuhelinbisneksessä on apple. Eli hyvä että kuluttajat ostaa myös kalliimpia android puhelimia. Minä en alkaisi laittamaan älypuhelimeen 300 euroa enempää mutta jos joku muu haluaa niin se ei ole minulta pois.

        Totuus on monella hankalaa kuultavaa. Senvuoksi siitä jankataan.


      • Sovelluksia
        kannyman kirjoitti:

        Totuus on monella hankalaa kuultavaa. Senvuoksi siitä jankataan.

        ja silti väität että esimerkiksi androidiin saisi ohjelmia kokoversiona ilmaiseksi ja appleen ei saisi.
        Asia on juuri toisin päin, androidissa joka ohjelma maksaa.

        Siitäpä tulikin mieleeni että onko tuolla google playssä jokin kohta jossa näkee päivän sovelluksen, joskus muka pitäisi olla ilmaiseksi jotain vai onko pakko asentaa tuo:
        https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appturbo.appoftheday2015&hl=fi


      • Pyyhis
        kannyman kirjoitti:

        Eipä se auta. Ne jää silti laitteeseen.

        Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
        " Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä."
        Jos ne turhat vievät muutaman 10- tai 200Mt tilaa se on tasan yhdentekevää 16Gt muistissa. Oleellista on ramin kulutus, joka on 0, kun sovellukset ovat poistettu käytöstä. Tässä ei pitäisi olla mitään vaikeasti tajuttavaa, jos vähänkään ymmärtää mistä on kyse.

        pelihullu1:lle tiedoksi, että Kannymanilta on sitten aivan turha kysellä perusteita väitteilleen. Ainoa peruste on mutu. Se on tietysti helppo tapa, koska siinä ei voi koskaan olla omasta mielestään väärässä.

        Tuo pakonomainen oikeassaolemisen tarve on säälittävää ja muille todella rasittavaa. Viimeinen sana pitää saada sanottua vaikka väkisin, vaikka pohja puuttuu.


      • Pyyhis kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
        " Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä."
        Jos ne turhat vievät muutaman 10- tai 200Mt tilaa se on tasan yhdentekevää 16Gt muistissa. Oleellista on ramin kulutus, joka on 0, kun sovellukset ovat poistettu käytöstä. Tässä ei pitäisi olla mitään vaikeasti tajuttavaa, jos vähänkään ymmärtää mistä on kyse.

        pelihullu1:lle tiedoksi, että Kannymanilta on sitten aivan turha kysellä perusteita väitteilleen. Ainoa peruste on mutu. Se on tietysti helppo tapa, koska siinä ei voi koskaan olla omasta mielestään väärässä.

        Tuo pakonomainen oikeassaolemisen tarve on säälittävää ja muille todella rasittavaa. Viimeinen sana pitää saada sanottua vaikka väkisin, vaikka pohja puuttuu.

        ainoa peruste on faktatiedot.


      • Pyyhis kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
        " Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä."
        Jos ne turhat vievät muutaman 10- tai 200Mt tilaa se on tasan yhdentekevää 16Gt muistissa. Oleellista on ramin kulutus, joka on 0, kun sovellukset ovat poistettu käytöstä. Tässä ei pitäisi olla mitään vaikeasti tajuttavaa, jos vähänkään ymmärtää mistä on kyse.

        pelihullu1:lle tiedoksi, että Kannymanilta on sitten aivan turha kysellä perusteita väitteilleen. Ainoa peruste on mutu. Se on tietysti helppo tapa, koska siinä ei voi koskaan olla omasta mielestään väärässä.

        Tuo pakonomainen oikeassaolemisen tarve on säälittävää ja muille todella rasittavaa. Viimeinen sana pitää saada sanottua vaikka väkisin, vaikka pohja puuttuu.

        Ei ole. Turha on aina turha ja siitä pitäisi päästä eroon. Voihan kodistakin siivota kaikki turhat tavarat pois tieltä komeroon mutta komerossa ne pysyy silti ellei niitä vie lopullisesti roskiin. Sama juttun tässäkin.


      • NoJohanTuo
        Pyyhis kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
        " Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä."
        Jos ne turhat vievät muutaman 10- tai 200Mt tilaa se on tasan yhdentekevää 16Gt muistissa. Oleellista on ramin kulutus, joka on 0, kun sovellukset ovat poistettu käytöstä. Tässä ei pitäisi olla mitään vaikeasti tajuttavaa, jos vähänkään ymmärtää mistä on kyse.

        pelihullu1:lle tiedoksi, että Kannymanilta on sitten aivan turha kysellä perusteita väitteilleen. Ainoa peruste on mutu. Se on tietysti helppo tapa, koska siinä ei voi koskaan olla omasta mielestään väärässä.

        Tuo pakonomainen oikeassaolemisen tarve on säälittävää ja muille todella rasittavaa. Viimeinen sana pitää saada sanottua vaikka väkisin, vaikka pohja puuttuu.

        Eiköhän tuo Vapunen, alias Kännimän, juurikin tuon kinaamisen takia erotettu vakinaisesta palveluksesta luotsina. Alkoi porukka saada jo tarpeekseen siitä.


      • Pyyhis kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
        " Flash muistista niitä ei voi poistaa, mutta sillä ei ole väliä."
        Jos ne turhat vievät muutaman 10- tai 200Mt tilaa se on tasan yhdentekevää 16Gt muistissa. Oleellista on ramin kulutus, joka on 0, kun sovellukset ovat poistettu käytöstä. Tässä ei pitäisi olla mitään vaikeasti tajuttavaa, jos vähänkään ymmärtää mistä on kyse.

        pelihullu1:lle tiedoksi, että Kannymanilta on sitten aivan turha kysellä perusteita väitteilleen. Ainoa peruste on mutu. Se on tietysti helppo tapa, koska siinä ei voi koskaan olla omasta mielestään väärässä.

        Tuo pakonomainen oikeassaolemisen tarve on säälittävää ja muille todella rasittavaa. Viimeinen sana pitää saada sanottua vaikka väkisin, vaikka pohja puuttuu.

        Samoin teidän pakkomielenne turhien ohjelmien kannattamiseen. Ei kotiin kannata kerätä komeroihin roskaa vaikka ne olisikin poís näköpiiristi. Niihin kun törmää väkisinkin jossakinvaiheessa.


      • Pyyhis
        kannyman kirjoitti:

        ainoa peruste on faktatiedot.

        Missä ne faktat sitten ovat? Itse ymmärrän asian niin, että väitetylle faktalle annetaan joku mieluummin uskottava peruste ja lähde. Muutenhan väitteellä ei ole paskakokkareen verran arvoa, vai?

        Pysytäänpä asiassa. Tässä oli kyse siitä johtuuko puhelimen hidastelu valmistajan sovelluksista. FAKTA on se, ettei hidasta, jos sovellusta ei ajeta ramissa ja se ei käytä prosesoritehoa. FAKTA on myös se, että sovellukset huolellisesti optimoimalla hidastelua ei esiinny. Ainakaan Sony Xperia Z puhelimessa ja Z2 tabletissa tätä ongelmaa ei ole. Edellenkään sillä parillasadalla megatavulla ei ole käytännön merkitystä edes16Gb muistissa saati 32- tai 64 Gb muistissa. FAKTAA on myös se, että pelkät bitit flashissa eivät hidasta mitään.

        Esimerkki:
        "Sinä kuulutat täällä että tauhka alkaa ennenpitkään hidastamaan kaikkia ei-vanilla android luureja mikä ei pidä paikkaansa ellei sinulla ole jotakin todistetta tuon väitteesi tukemiseksi. "

        "Totuus on monella hankalaa kuultavaa. Senvuoksi siitä jankataan."

        Millä tavalla kommettisi tuo julki tämän väittämäsi "totuuden"? Selvästikään et edes lue muiden vastauksia loppuun, kun niihin pitää vastata monta eri kertaa ja näin floodata ketju täyteen omia, suurelta osin tyhjiä vastauksiasi. Tämä ei ole ainoa ketju jossa tätä harrastat. Ilmeisesti et oppinut mitään kun sinut potkaistiin luotsinpaikalta pois.


      • Pyyhis kirjoitti:

        Missä ne faktat sitten ovat? Itse ymmärrän asian niin, että väitetylle faktalle annetaan joku mieluummin uskottava peruste ja lähde. Muutenhan väitteellä ei ole paskakokkareen verran arvoa, vai?

        Pysytäänpä asiassa. Tässä oli kyse siitä johtuuko puhelimen hidastelu valmistajan sovelluksista. FAKTA on se, ettei hidasta, jos sovellusta ei ajeta ramissa ja se ei käytä prosesoritehoa. FAKTA on myös se, että sovellukset huolellisesti optimoimalla hidastelua ei esiinny. Ainakaan Sony Xperia Z puhelimessa ja Z2 tabletissa tätä ongelmaa ei ole. Edellenkään sillä parillasadalla megatavulla ei ole käytännön merkitystä edes16Gb muistissa saati 32- tai 64 Gb muistissa. FAKTAA on myös se, että pelkät bitit flashissa eivät hidasta mitään.

        Esimerkki:
        "Sinä kuulutat täällä että tauhka alkaa ennenpitkään hidastamaan kaikkia ei-vanilla android luureja mikä ei pidä paikkaansa ellei sinulla ole jotakin todistetta tuon väitteesi tukemiseksi. "

        "Totuus on monella hankalaa kuultavaa. Senvuoksi siitä jankataan."

        Millä tavalla kommettisi tuo julki tämän väittämäsi "totuuden"? Selvästikään et edes lue muiden vastauksia loppuun, kun niihin pitää vastata monta eri kertaa ja näin floodata ketju täyteen omia, suurelta osin tyhjiä vastauksiasi. Tämä ei ole ainoa ketju jossa tätä harrastat. Ilmeisesti et oppinut mitään kun sinut potkaistiin luotsinpaikalta pois.

        Kyllä se vaan hidastuu. Tästä on omiakin kokemuksia S3 mallin osalta.

        Eu tarvitse lukea muiden vastauksia loppuun. Niissä on vaan turhaa provosointia ja ei yhtään asiaa.


      • Pyyhis

        "Kyllä se vaan hidastuu."

        Kovasta yrityksestä huolimatta et tunnu tajuavan.

        Voisitko uskottavasti selittää miten sovellus, jota ei ajeta ram -muistissa ja joka ei käytä prosessoria mihinkään, hidastaa laitetta? Massamuistissa oleva data ei vaikuta nopeuteen mitenkään. Ja tällä kertaa FAKTAA peliin, kiitos. "Kyllä se vaan hidastuu." tyyppiset vastukset eivät ole faktaa.
        Jos et ole sattunut huomaamaan, niin noiden tyhjää täynnä olevien vastaustesi takia saat niin paljon paskaa päällesi.
        ps. mistä yleesä päättelet, että hidastuminen johtuu jostain tietystä sovelluksesta, eikä esim Androidista itsestään, tai huonosta firmwaresta?


      • Pyyhis kirjoitti:

        "Kyllä se vaan hidastuu."

        Kovasta yrityksestä huolimatta et tunnu tajuavan.

        Voisitko uskottavasti selittää miten sovellus, jota ei ajeta ram -muistissa ja joka ei käytä prosessoria mihinkään, hidastaa laitetta? Massamuistissa oleva data ei vaikuta nopeuteen mitenkään. Ja tällä kertaa FAKTAA peliin, kiitos. "Kyllä se vaan hidastuu." tyyppiset vastukset eivät ole faktaa.
        Jos et ole sattunut huomaamaan, niin noiden tyhjää täynnä olevien vastaustesi takia saat niin paljon paskaa päällesi.
        ps. mistä yleesä päättelet, että hidastuminen johtuu jostain tietystä sovelluksesta, eikä esim Androidista itsestään, tai huonosta firmwaresta?

        Kyllä tajuan ja kokemus voittaa aina muut. Puhdas Android ei ole hidastellut vaan ainoastaan Samsungin Android viritelmä.


      • Ruputusman
        kannyman kirjoitti:

        Kyllä tajuan ja kokemus voittaa aina muut. Puhdas Android ei ole hidastellut vaan ainoastaan Samsungin Android viritelmä.

        Kuinka täällä ei hidastele?

        Ainiin, vaan sinähän et edes osannut valita sitä tehokkaampaa Samsungia vaan otit hitaamman ylihintaisena.


      • Ruputusman kirjoitti:

        Kuinka täällä ei hidastele?

        Ainiin, vaan sinähän et edes osannut valita sitä tehokkaampaa Samsungia vaan otit hitaamman ylihintaisena.

        Tehokkaat Samsungit hidastuu myös ajanmyötä.


      • Tuputusman
        kannyman kirjoitti:

        Tehokkaat Samsungit hidastuu myös ajanmyötä.

        Eipä ole pariin vuoteen ainakaan hidastunut vielä, kauanko suurin piirtein pitää odotella vielä?


      • Ruputusman
        kannyman kirjoitti:

        Tehokkaat Samsungit hidastuu myös ajanmyötä.

        Paljon väität asioita mutta kun kysyy niin ikinä et enää vastaa.
        Ohjelmakysymys on avoin?
        Aika hidastumiseen on avoin?


      • buzz1
        kannyman kirjoitti:

        Kyllä se vaan hidastuu. Tästä on omiakin kokemuksia S3 mallin osalta.

        Eu tarvitse lukea muiden vastauksia loppuun. Niissä on vaan turhaa provosointia ja ei yhtään asiaa.

        Ymmärtäkää se että tämä kannyman on sairas mieleltään. Hirvittävän sairas.


      • Ruputusman kirjoitti:

        Paljon väität asioita mutta kun kysyy niin ikinä et enää vastaa.
        Ohjelmakysymys on avoin?
        Aika hidastumiseen on avoin?

        En vastaa provosointi viesteihin. Saa jänkätä päivät.


      • Ruputusman
        kannyman kirjoitti:

        En vastaa provosointi viesteihin. Saa jänkätä päivät.

        Minä en provosoinut vaan sinä provosoit väittämällä asioita jotka ei pidä paikkaansa, etkä osaa vastata vaikka väität sellaisia.
        Väität kokoversioiden ilman mainoksia tietysti olevan androidille ilmaisia: ei pidä paikkaansa.
        Väität Samsungin puhelimien hidastuvan ajan saatossa, kun odottelee: Aikaa et kerro koska kaksi vuotta ei ole tarpeeksi.
        Lisääkin provosointejasi ja huuhaa juttujasi löytyy.


      • Ruputusman kirjoitti:

        Minä en provosoinut vaan sinä provosoit väittämällä asioita jotka ei pidä paikkaansa, etkä osaa vastata vaikka väität sellaisia.
        Väität kokoversioiden ilman mainoksia tietysti olevan androidille ilmaisia: ei pidä paikkaansa.
        Väität Samsungin puhelimien hidastuvan ajan saatossa, kun odottelee: Aikaa et kerro koska kaksi vuotta ei ole tarpeeksi.
        Lisääkin provosointejasi ja huuhaa juttujasi löytyy.

        En minä vaan te


      • Ruputusman
        kannyman kirjoitti:

        En minä vaan te

        Mitä, etkö enää edes muista mitä kirjoittelet?

        Ihan tuollaisa sinä olet päivittäin väittänyt ja se on provosointia.
        Onneksi et ole enää luotsi, olisit poistanut kaikkien muiden viestit paitsi omat provosi.


      • Ruputusman kirjoitti:

        Mitä, etkö enää edes muista mitä kirjoittelet?

        Ihan tuollaisa sinä olet päivittäin väittänyt ja se on provosointia.
        Onneksi et ole enää luotsi, olisit poistanut kaikkien muiden viestit paitsi omat provosi.

        Muistan mutte te ette näytä muistavan´. En ole koskaan ollut luotsi.


      • Ruputusman
        kannyman kirjoitti:

        Muistan mutte te ette näytä muistavan´. En ole koskaan ollut luotsi.

        Sinähän et näköjään puhu yhtään totta enää.


      • Rajota-vähän
        buzz1 kirjoitti:

        Ymmärtäkää se että tämä kannyman on sairas mieleltään. Hirvittävän sairas.

        Hei pietä rajaa. Vaikka et olisikaan asioista samaa mieltä niin ei se sinua oikeuta haukkumaan ketään sairaaksi...


      • Ruputusman kirjoitti:

        Sinähän et näköjään puhu yhtään totta enää.

        Totta puhun. En ole ollut koskaan luotsi.


      • V-apunen

        Mikä sopisi sinne hyvin?
        Koita nyt opetella vastaamana sille kelle osoitat viestisi, Vapunen teki samaa aikanaan.


      • V-apunen kirjoitti:

        Mikä sopisi sinne hyvin?
        Koita nyt opetella vastaamana sille kelle osoitat viestisi, Vapunen teki samaa aikanaan.

        Tuo video. Tuollaisia monet vastaajat ovat täällä.


    • applö

      Itse ostin S4 puhelimen, hidastumisen alkoi huomata noin kuukauden päästä kännykän ostamisesta. Tosin latasin siihen aika paljon sovelluksia. Peleistä hyötyohjelmiin. Mutta apuvälinneksihän kännykät on tehty :) Otin käyttöön 3 vuotta vanhan iphone 4, eikä siinä ole hidastumisen merkkejä havaittavissa. Tosin siinä ei ole paljon mitään ylimääräistä.

      • Ruputusman

        No eihän se silloin mitenkään puhelimen vika ole jos itse sen olet tukkinut.
        Selvähän se että niillä demo ohjelmilla saa luurin tukkoon, appleen saa ilmaiseksi ihan koko versioita joissa ei roskaa ole hidastelemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe