Jehovan todistajat

Jukka-Pekka

Täällä sitä vain keskustellaan lestadiolaisista. Kyllä mielestäni Jehovan todistajat ovat paljon ärsyttävämpää sakkia. Kulkevat tyrkyttämässä ovelta ovelle omia mielipiteitään. Raivostuttavaa!!!

Jehovan todistajat ovat tekopyhää sakkia, jotka luulevat olevansa muita parempia. Tuomitsevat kaikki homot ja avioliiton ulkopuolella elävät.

Miksi yleensä liittyä johonkin lahkoon? Onko takana vain se ajatus, että voidaan tuntea ylemmyyttä? Mistä sen muka voi tietää onko juuri se lahkolaisuus ainoa ja oikea tapa elää ja uskoa? Kaikki uskonnothan perustuvat uskoon eikä mihinkään tieteelliseen tutkimukseen. Kukaan ei voi todistaa, että oma uskonto on parempi kuin muiden. Miksi ei siis anneta kaikkien uskoa mihin uskoo ja olla tyrkyttämättä omaa uskoa ja olla tuomitsematta muita?

Kaikki varmaan nyt ajattelevat, että nythän tuomitsen Jehovan todistajien uskon. Ei se ole niin. En tuomitse heidän uskoansa vaan sen ylimielisyyden ja oikeuden, jonka he ottavat tuomitakseen muita.

31

2908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antero-Pekka

      Lahkolaiset,ne ne vasta tyrkkyjä onkin!Jokainen saa uskoa mihin lystää.Minä ainakin uskon ,että aurinko nousee huomenna!Maailmassa on 7000 eri lahkoa ja uskontokuntaa.Eikö yksi ja sama Jumala ole kaikille sama? Jumalan nimessä sitten kosiskellaan ihmisiä eri lahkoihin malliin"tule meille meillä on eliitti porukkaa"tai "meillä on se paras Jumala". Naurettavaa ja alentavaa touhua.Lahkolaisuus on kiihkoilua!

      • J.Jones Kokkola

        Jos kiihkoilusta puhutaan tulee mieleen ensimmäisinä juuri uskonta ja politiikka monasti vasta näiden jälkeen tulee kiihottuminen.


    • uskomaton

      Tuomitsevat kaikki avioliiton ulkopuolella elävät? Lapset, lesket, kaikki syystä tai toisesta yksineläjät, nekin jotka aviopuoliso on jättänyt...? Ei kai?

      • meddery

        tuota samaa vanhaa sitä jehovan todistajista heitetään vuodesta toiseen, että vaihtuis jo virsi!Aina vain pahaa ja negatiivista vaikket ees varmaan oo niitä koskaan sisälle kämppääs päästänyt. . . Se on teikäläisenki varmaan omaa luonteenheikkoutta syyttää muita tuomitsijoiksi ja kun et kehtaa "kavereittes silmille hyppiä" niin kekkaat sitten jonku muun porukan...ei oo ihme ettei kaveriskaan susta paljo taida välittää hehehehheheh...ei varsin pahalla oikeesti, mutta kun Jehovan todistajat näyttää mun mielestä pikkuisen niinku ihan tavallisilta ihmisiltä joilla sentään näyttäis olevan palvontatavoillaan tuollainen raamattumyönteisempi asenne toisin kuin muilla uskonnoilla. Kuulutko kenties kirkkoon? Tai johonkin muuhun ryhmään jolla ei ole mitään tekemistä raamatun kanssa...tulisi näin äkkiseltään mieleen...


      • Emma
        meddery kirjoitti:

        tuota samaa vanhaa sitä jehovan todistajista heitetään vuodesta toiseen, että vaihtuis jo virsi!Aina vain pahaa ja negatiivista vaikket ees varmaan oo niitä koskaan sisälle kämppääs päästänyt. . . Se on teikäläisenki varmaan omaa luonteenheikkoutta syyttää muita tuomitsijoiksi ja kun et kehtaa "kavereittes silmille hyppiä" niin kekkaat sitten jonku muun porukan...ei oo ihme ettei kaveriskaan susta paljo taida välittää hehehehheheh...ei varsin pahalla oikeesti, mutta kun Jehovan todistajat näyttää mun mielestä pikkuisen niinku ihan tavallisilta ihmisiltä joilla sentään näyttäis olevan palvontatavoillaan tuollainen raamattumyönteisempi asenne toisin kuin muilla uskonnoilla. Kuulutko kenties kirkkoon? Tai johonkin muuhun ryhmään jolla ei ole mitään tekemistä raamatun kanssa...tulisi näin äkkiseltään mieleen...

        En ymmärrä miksi pitäisi palvoa jotakin mitä todistettavasti ei ole olemassa.


    • Elina

      Mun mielestä on inhottavinta se, että jehikset on niin tekopyhiä. Eivät itsekään elä sen mukaan mitä mainostavat, mutta tuomitsevat kaikki muut, jotka eivät pidä kulisseja yllä.

      Se Kiss FM:n lapsiinsekaantuja Timpe Salonenkin oli muuten jehis!!!!!Missään toisessa lahkossa ei ole yhtä paljon sekoja kuin jehovan todistajissa!!! Yrittävät peittää oman mielenterveytensä horjumista ns. uskovaisuudella. OKSETTAA!!!

      • "tekopyhyys"...

        vai suoranainen panettelu? Timo Salonen ei ole Jehovan todistaja. Älä siis levitä huhua, jota et tiedä varmaksi, ettet itse syyllistyisi pahempaan syntiin... :)


      • Jussi
        "tekopyhyys"... kirjoitti:

        vai suoranainen panettelu? Timo Salonen ei ole Jehovan todistaja. Älä siis levitä huhua, jota et tiedä varmaksi, ettet itse syyllistyisi pahempaan syntiin... :)

        Timo Salonen ei varmaan enää ole jehovan todistaja. On varmasti saanut kenkää kyseisestä lahkosta huonon mainoksen takia....


    • Iesu

      No Jeesus tässä, moi !.

      Älkäähän nyt niin kovasti tuomitko toisianne, sillä teidän tulee vahvistua, koska se, joka ensimmäisen kiven heittää, on yleensä se, jota ei sisälle päästetty !.

      Kun ennen oli tapana sanoa, että Intian päätuotteet ovat hindu, bambu ja banaani, niin tänä päivänä voitaneen teistä suomalaisista sanoa, että teidän päätuotteenne ovat itku, katku ja kateus !.

      Katsokaa peiliin, kauhistukaa, ja tehkää parannus !.

    • minä

      oon ite ainakin tullut siihen tulokseen etten muita hauku (henkilöitä, työpaikkoja, uskontoja jne...) ennen kuin itse ottaa asioista selvää. Niin monesti itsekkin olen syyllistynyt arvostelemaan selän takana muita ja väärässä olen ollut.

      Hyvä esimerkki siitä, että koivuhaassa kerran kavereitten kanssa katsottiin yhdden "juopon" touhuja aina aikaisin aamulla kun se meni "kännissä" kekkuloimaan pihalle...totuus oli se, että kyseinen henkilö oli vast ikään halvaantunut ja sinnikkäästi opetteli kävelemään uudestaan
      että viimestään se opetti pitämään suun kiinni, kun asioista ei tiedetä.

    • ghyuiop

      jehovan todistajien oppi on harhaoppia.

    • jehovaharha

      joo

    • lestadiolainen

      ja mormonit on harhaoppisia

      • Planet-X-files

        Te olette kaikki yhtä naurettavia uskotte satuolentoihin! Todennäköisempää on että jumalolennot ovat extraterrestiaaleja tähtimatkailijoita avaruudesta kuin että jotain henkiolentoja taivas ja helvetti ulottuvuuksista!?


      • am2312

        Ite oot naurettava


      • Kuuhulluille
        am2312 kirjoitti:

        Ite oot naurettava

        Lihaa ja verta ovat kaikki jotka on käynyt taivaassa eli kuussa raketilla ja laskeutunut takaisin maan päälle taivaasta. Henkiolentoja toisista ulottuvuuksista ei ole olemassakaan.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Neil_Armstrong


      • Oikeatotuus

        Harhaopiksi aika osuvaa ja täsmällistä www.jw.org.


    • oikeassauskossaoleva

      miesten sana ja saunapiirissä vierailee harhaoppisia alustajia, osallistujat ovat hörhöjä.

    • PyhäHenkiOhjaa

      oikeassauskossaoleva:lle, olet oikeassa, vuosikausia ovat junnanneet samassa paikassa eivätkä vielä ymmärrä edes perusasiat, pelastus ja uudestisyntyminen täysin hukassa, ehkä olisi aika heittää luther ja katekismus hieman syrjemmälle, Jeesus ja Raamattu ovat ne ensisijaiset peruspilarit eikä mitkään ulkoa opittuja fraaseja sekä sakramentteja jotka sotivat sanaa vastaan, opettavat että kaste pelastaa, tarkoittaako se että Jeesus meni kasteelle jotta Hän pelastuisi eikä joudu kadotukseen ????

      • oikeaoppinen

        pitääkö paikkansa että sana ja saunapiiri on jakaantunut kahteen ryhmään? Mikähän on syy tähän? On se kumma kun helluntailaiset tulevat luterilaisen kirkon miestenryhmään ja hajoittavat sen. Harhaoppinen alustaja oli ollut torstaina siinä klo 19 alkaneessa ryhmässä. Täyttä sontaa. Halleluja kristillisyyttä. Hurmahenkistä karismaattisuutta. On suuri synti osallistua tuollaiseen ryhmään.


      • yksikasteyksiusko

        nimimerkille PyhäHenkiOhjaa. Mutta se on vain sinun tulkintasi. Oikeaoppisella kirkolla on eri tulkinta kuin sinulla. Sinun tulkintasi on ristiriidassa kirkon tradition, kirkolliskokousten ja ev.lut. tunnustuskirjojen kanssa.Etkä usko kirkkoisien teksteihin. Sehän on historiallinen fakta että lapsikaste oli käytössä jo alkukirkossa. Näytä dokumentteja jotka kumoavat tämän. Minulla on faktaa tästä. Moni on niin harhautunut tänä päivänä että ottaa toisen kasteen joka on Pyhän Hengen pilkka. Kristuksen sovintotyö ei enään ole voimassa tällaiselle henkilölle. Hän on itse sulkenut itsensä ulos. Se on vakava paikka.


    • Tjaaah

      Ei niiden kanssa tartte olla tekemisissä, ymmärtävät kyllä....

    • oikeaoppinen

      Luther ja Katekismus ovat ne suurimmat harhat, jotkut uskovat niihin vain sen takia että voidaan ulospäin näyttää että on uskossa ja elämä on mallilla vaikka tosiasia on se että ei ole edes uudestisyntynyt vaan vaeltaa edelleen synnissä.

      • kastettukristitty

        mikä tuomari sinä luulet olevasi?. syntihän on eri eri ihmisille. Meillä on omantunnonvapaus. Joku voi ottaa lasin viiniä, toinen elää homosuhteessa jne. Kirkon piirissä hyväksytään nämä molemmat. Kaikki kastetuthan ovat uudestisyntyneitä. Kaikki kirkon jäsenet ovat kristittyjä.


      • suvaitsevahomo

        Ei homous ole mikään synti. Kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan mitä väärää siinä on? Jumala on Rakkaus. Homoja pitää suvaita ja kunnioittaa. Ne ovat hienoja ihmisiä. Kokkolankin eri seurakunnissa on paljon kristittyjä homoja.


      • Anonyymi
        suvaitsevahomo kirjoitti:

        Ei homous ole mikään synti. Kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan mitä väärää siinä on? Jumala on Rakkaus. Homoja pitää suvaita ja kunnioittaa. Ne ovat hienoja ihmisiä. Kokkolankin eri seurakunnissa on paljon kristittyjä homoja.

        Täällä näköjään yksi jos toinenkin jauhaa täyttä tuubaa . Syntien määritelmät ja paljon muutakin ilmoitetaan selvästi raamatussa, lukekaa se, niin tiedätte, eikä tarvitse selitellä enempiä.


    • chauffeur

      Kyllä te pienestä hermoiletta.
      Nyt te pidätte minua hulluna, mutta kerron kumminki.
      Uskokaa tai älkää, mutta tiedän monia, jotka uskoo ja ottaa ihan todesta esim. demarien puheet. Jopa Rinnettä ja Urpilaisia jotku uskoo niin paljo että jopa äänestävät niitten sakkia. Veet silimissä veisaavat vappuna sitä partakallen aikaista virttä. Kaiken huipuks näillä muillaki populoilla on omat uskovaisensa. Ja kaikki uskovat täysin keksittyihin juttuihin.

      Älkää naurako. Tunnen monia tuommosia. Niitä löytyy joka työpaikaltakin, kun pikkusen kuulostelee.
      Sen partakallen porukan tunnistaa siitä, että niillä on aina kaikki huonosti.

    • Meidän kaikkien on hyvä tässä vaiheessa palauttaa mieliin tosiasia että kukaan ei koskaan ole missään tuonut esiin yhtään todistetta ainoastakaan jumaluudesta tai riihitontusta. Ovat siis mitä todennäköisimmin mielikuvitusolentoja.

    • oikeaoppinen

      Kastettukristitylle: Väität että: Kaikki kastetuthan ovat uudestisyntyneitä. Kaikki kirkon jäsenet ovat kristittyjä.

      Täysin järjetön väite ja raamatunvastainen, puuttuu Jeesus paketista, kehottaisin taas kerran heittämään katekismus ja luther syrjään, pitääkö olla noin luottavainen mitä harhaopettajat kertovat että ollaan jopa menossa helvettiin asti tällä opilla ??

    • Anonyymi

      rödsö karagrupp on harhaoppinen piiri siellä on vain sekopäisiä alkoholisteja joku jonka kirjanpitotoimisto meni konkkaan ja sitten se sytytti vielä oman kotitalonsa tuleen tahallaan

    • Anonyymi

      Onneksi heitä ei ole vähään aikaan näkynyt. Syy voi olla myös se, että oli pakko ottaa ovikello pois käytöstä. Niin tiuhaan olivat oven takana.
      Ei sitä halua, että joku tulee tyrkyttämään jotain mistä ei itsekään tiedä mitään ja miten voisikaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1915
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1700
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      78
      1573
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1432
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      311
      1369
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1202
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1019
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      1007
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      906
    Aihe