Lompakkovarkaat

Matkakassara

Heips, täällä ollaan. Ei ehditty olla perillä tuntiakaan, kun lompakko oli viety ja palutettu. Pirun taitavia ovat. Olimme vaihtamassa metroa Almedan asemalla. Yhtäkkiä joukko nuoria miehiä tunki sisään perässämme. Joku käänsi matkalaukkuni poikittain eteeni ja muut työnsivät minua selästä eteenpäin. Kompakon katoamisen huomasin vasta, kun kaveri ojensi sen minulle. Tyhjänä tietenkin. Onneksi lompakko oli jo valmiiksi tyhjä, kun en ehtinyt nostaa rahaa lentokentällä. Kaveri varmaan luuli, että minut on ryöstetty jo aiemmin. Parempi näin, kun että lompakko kortteineen olisi hävinnyt. Näin hänen antavan kukkaron ainakin yhdelle nuorelle naiselle.

5

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madamlisboa

      Olen tehnyt elämässäni kaikenlaisia reissuja, monenlaisiin maailman kolkkiin, ja eka kerran selkäreppuni aiottiin tyhjentää Lissabonissa, erään turistinähtävyyden lähellä. Ihan oma vikani, en tullut heti väkijoukossa siirtäneeksi reppuani etupuolelle, ja yhtäkkiä huomasin/vaistosin jonkun koijarin tulleen takanani liian lähelle, ja kun äkkiä käännähdin katsomaan, käsi oli repussani kiinni ja vetoketju avattu.
      Kiljaisin pari valittua sanaa, ja koijari (siistin näköinen ja turistiksi pukeutunut) kysyi "hämmästyneenä" että mitä nyt madam, onko kaikki ok?
      Menin sivumpaan tutkimaan reppuani, mitään ei oltu viety, ja seurasin ohi soljuvaa väkijoukkoa. Siinä tuo hyväkäs seilasi pari kertaa ees taas, vissiin uutta uhria väijyen.
      Niin että hyvä opetus oli tuo, parempi on siirtää reppu etupuolelle minuutti liian aikaisin kuin liian myöhään.

    • soa-1977

      nan katkoin yhden käden espanjassa...kun niistä ei jää kiinni tais olkapää niin säpäleiksi mennä ettei poju enää paljon heiluttele

    • Vieläköjoku

      Lompsa takataskussa, on kutsu voroille...

    • Obrigadoton

      Lissabon on täynnä Angolasta ja muista entisistä siirtomaista kotoisin olevaa roskaväkeä.

    • voi.pöliän.kevät

      Ei kai enää ole niin hölmöä ihmistä että pitää lompakkoa mukana?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7591
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4516
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3113
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1419
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe