Meillä on nyt Canon EOS 600D, mutta olen huomannut että kamerassa on aika huono urheilukuvaus. Voisiko siihen ostaa jonkun objektiivin joka parantaa kuvien laatua vai pitääkö ostaa uusi kamera?
Jos suosittelisitte uutta kameraa, mikä olisi hyvä urheilukuvaukseen (pääasiassa eläinten kuvaukseen), mutta ei olisi kovin kallis? Onko sellaista kameraa edes olemassa?
Max. hinta kameraan 500e.
Urheilukuvaukseen kamera/objektiivi
4
164
Vastaukset
- Eläinten_kuvaamiseen
Suositelkaa ihmeessä myös kalliimpiakin kameroita!
- Valitettavasti
Tuohon hintaan saat vain samantasoisia kameroita kuin Canon EOS 600D..
Urheilutapahtumia kuvaavien ammattikuvaajien kaluston tasoisiin välineisiin pääsemiseksi saat kertoa budjettisi vähintään parilla-kolmellakymmenellä.
Vakavammassa urheilukuvauksessa tarvittavat sarjakuvausnopeus, tarkennusnopeus sekä objektiivin valovoima ja pitkä polttoväli tulevat äkkiä hintoihinsa.
Huokeallakin kalustolla saa aikaan huomattavasti parempia tuloksia perehdyttämällä itsensä valokuvauksen perusteisiin ja harjoittelemalla. Osaaminen on kaiken A ja O. Pelkästään kameran automatiikan varaan heittäytymällä ei tulla urheilukuvaajaksi. - Canonisti_minäkin
Hyvä olisi esimerkiksi:
- 7D mark II ja
- f/2.8 70 - 200 mm
- f/2.8 300 mm (objektiivi toki lajin mukaan, mutta nuo ovat aika yleisiä)
Toisaalta moni on vaihtanut 7D:n mark II:een ja ensimmäistä versiota on paljon liikeellä käytettynä. Joten voisi kokeilla esimerkiksi yhdistelmää 7D ja f/4.0 70 - 200 mm. Käytetty 7D on rajalassa tällä hetkellä 600€ ja yksi f/4.0 70 - 200 IS on 800€, joten 1400€:lla saisi ihan hyvän paketin. - 16p
Ostaisin objektiivin, jossa on USM- tai STM-tarkennusmoottori. Esim. 55-250 STM tai 70-300 USM. Niillä pärjää kesällä hyvässä valossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241