onko kokemuksia keraamisesta kattotiilistä (esim. Wienerberger Koramic -kattotiilet) ? Mainosten mukaan keraamiset eli poltetusta savesta tehdyt kattotiilet ovat huoltovapaita toisin kuin betonitiiliset katot, joiden päältä sammal on poistettava, jotta betonitiililet eivät haurastuisi. Onko kokemuksia keraamisten kattotiilien kestävyydestä ja ovatko ne ihan oikeasti huoltovapaita ?
Keraamiset kattotiilien
5
1404
Vastaukset
- BauHerr
No eivät ole. Minulla on niitä ollut Keski-Euroopassa. Myrsky vaurioitti tiiliä repimällä niitä irti.
Lasitettu savitiili kestää aika hyvin ilman epäpuhtauksia. Pelkästään poltettu tiili kestää ehkä tuollaiset 40 - 50 vuotta.
Vettähän ne sitten eivät pidä, vaan alle tarvitaan aluskate.
Suosin nykyään peltikattoja, koska ne kestävät ja ne voi maadottaa. - monenlaista
Betonikattotiili kestää 50 - 60 vuotta. Poltettu keraaminen tietysti kauemmin. Kestoajasta ei ole kokemuksia. Hinta on paljon kalliimpi kuin betonitiilellä.
- erikoistapaus_
Tiilikatolla pitää tietysti olla aluskate. Myrsky voi repiä tiiliä irti jos niitä ei ole kiinnitetty kunnolla.
Poltettu tiili on nykyään niin harvinainen materiaali, että sitä käytetään vain valtion ja seurakuntien erikoiskohteissa. Siitä johtuen vastauksia ei taida ilmestyä. - kakskytkahdeksan
Ehdottomasti oikea poltettu savikattotiili eikä näitä betonijäljitelmiä. Jollain on se lasitettu versiokin myynnissä, kallis kuin mikä.....mutta käsittääkseni hintansa arvoinen. Takuukin taitaa olla kolme kertaa pidempi kuin betonitiilellä.
- monenlaista_
Lieneekö poltetun savikattotiilen takuu yli 60 vuotta? Jos on, niin se on parempi kuin betonitiili. Tietoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3083058Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun161840Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151800Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141565Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3931426Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t331300Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2031154Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631036Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19955- 75918