matikan valtakunnallinen 2015??

jebbbbk

eli siis millainen ja millaisia tehtäviä oli?

19

95

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moiivaan

      vaikee oli

    • matikkapää

      Itekin olisin ihan innostunu tietämään D:

      • Eihyvinmenny

        Joo siis luulin et me oltii suunnillee ainuita ketkä teki sen tänää :/ Musta ne kaikki tehtävät oli oikeesti vaikeita :S Onko muita jotka on tehny, ja mitkä oli teistä vaikeimpii tehtävii?


    • peruskoulunkaynyt

      Itel sellanen muistikuva valtakunnallisista on se että ne on ollut helpompia kuin normi kokeet joten ei siitä nyt kannata ainakaa stressaa

    • Olen.tuomittu

      A- ja B-osat nyt ainakin olivat helppoja. Kunhan vain pystyi laskemaan asioita päässä.

      • Eituunytkymppiä

        Mutta sitten se C-osa... Ihan mahdoton. Epämääräisen nelikulmion pinta-alan laskeminen ei vain onnistu siinä noin kymmenessä minuutissa.


      • MAOLOYIRTISANOMINEN

        Voisiko joku kertoa vähän C-osion vastauksia. Minulla on tullut 6 kymppiä peräkkäin 8 ja 9 luokan kursseista, ja pitihän se arvata että valtakunnallinen menee huonosti.

        TÄMÄN VUODEN VALTAKUNNALLINEN OLI PALJON VAIKEAMPI KUIN 2014-13-12 VALTAKUNNALLISET. TÄMÄ ON AIVAN SAIRASTA, ETTÄ TEKEVÄT KIUSAA, VÄLILLÄ HELPOMPIA JA NYT TODELLA VAIKEA. Kuka nyt perkel osaa laskea sen nelikulmion pinta alan, josta erottuu 2 koliota. MAOL OY OLETTE TODELLA EPÄONNISTUNEET TÄMÄN VUODEN VALTAKUNNALLISESSA. JA VOI PERKELE VIELÄ SE AIKAKAIN, LOPPU KESKEN NIIN VITUTTAA JOS EN KYMPPUÄ SAA TAMAN TAKIA PAATTARIIN.

        MAOL OY KONKURSSIIN, KIITOS!


      • MAOLOYPASKAA
        Eituunytkymppiä kirjoitti:

        Mutta sitten se C-osa... Ihan mahdoton. Epämääräisen nelikulmion pinta-alan laskeminen ei vain onnistu siinä noin kymmenessä minuutissa.

        TUO ON NIIN TOTTA KUIN VOI OLLA. MINULLA TULEE KESKITTYMISONGELMIA, JOS AIKAA ON LIIAN VÄHÄN.

        MAOL OY KONKURSSIIN, KIITOS. VIIMEVUOTISET VK:T OLIVAT NIIN HELPPOJA VERRATTUNA TÄHÄN.................................................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • muttaihanmitenvaan

      Sanoisin, että aikas helppo, sellaisia perustehtäviä enimmäkseen.

      • MAOLOYKONKURSSIIN

        KYLLÄ, OLISI OLLUT HELEPPO, JOS OLISI AIKAAKIN OLLUT. EHDIN VAIN KIRJOITTAA PAPERILLE TEHTÄVÄNANNON JA SITTEN PAPERI KERATTIIN POIS.

        MAOL OY KONKURSSIIN, KIITOS, KUN TALLAISTA KIUSAA TEKEVAT! OVAT RASISTEJA


      • Sieltäse5tulee

        Minä jokha olen ollut tasainen 8 oppilas, voin sanoa että se oli kauhistuttavan vaikea! A-osa oli vielä mukiinmenevä, mutta B-osassa oli jo hieman vaikeuksia, mutta entäs C-osio!! C-osiossa loppui aika, tehtävissä tuntemattomia termejä, huonot vaihtoehdot joten jäi kyllä huono olo kokeesta!!!


    • Polynomi

      A ja B sairaan helppoja, C pikkasen vaikeampi. Tod.näk. kymppi tulee silti ^^

      • Mahdotonta

        Jaahas olet n. 50 parhaan joukosta 13 000 oppilaasta. En todennäköisesti usko, että saat täyden kympin, koska heitä on suomessa n. 50 13 000 tekijästä.


      • Polynomi

        Enpä tiedä, olin kuitenkin 20 parhaan joukossa myös matematiikan valtakunnallisissa kilpailuissa ;)


      • Matikan_ope
        Mahdotonta kirjoitti:

        Jaahas olet n. 50 parhaan joukosta 13 000 oppilaasta. En todennäköisesti usko, että saat täyden kympin, koska heitä on suomessa n. 50 13 000 tekijästä.

        Eiköhän noita kymppejä tule hieman enemmän, koska meidän koulussa 13 oppilaan ryhmään osui yksi 10- ja yksi 9,5. Eikä kyseessä ole mitenkään erityisen lahjakas ryhmä.


    • 2223445666

      Oliks siis c paperin valintatehtävän 1 vaihtoehdos 3 kohtaa a b ja c

    • matikkagurl

      Vaikee oli sain just ja just 7- ja oon ylpee

      • Pieniluokka

        Taitaa aika pieni luokka olla teillä, jos nyt jo tarkistettu. Kyllä erityisluokalla jos saat 7-, saat olla tyytyväinen


    • Matematiikkaakaikille

      Aina se vaan tuntuu, että oma koe on vaikeampi kuin aikaisemmat, niin mullakin viime vuonna. Jos opettelee vaan vanhat, ei osaa soveltaa uudessa. Kiitettävän saa ongelmanratkaisutaidoilla. Esim mainittua nelikulmiotehtävää näkemättä on selvää, että apuviivoilla ja ehkä pyth. avulla ton olisi voinut ratkaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe