Mikä minua vaivaa???

apuakaipaavatyttö

Apua! En tiedä mitä tekisin... Äiti osaa olla aivan kamala, mutta myös ihana. Huutoa on kuunneltu kotona jo ties kuinka kauan, on ollut myös nimittelyä, uhkailua, lyömistä ym. Toisaalta joinakin aikoina hän on kiva. Joten minä samaan aikaan vihaan ja rakastan äitiä. Olen pahimpina hetkinä ajatellut itsemurhaa ja miten tekisin sen. Mm. hukuttautuminen tai hyppääminen korkealta on käynyt mielessä. Yksin kotona ollessani olen ottanut käteeni veitsen ja hipaissut sillä paitaa, mutta en ole oikeasti pystynyt vahingoittamaan itseäni. Oikeastaan en edes haluaisi kuolla, en itseni tai kenenkään/minkään muun tappamana. Haluan elää. Haluan käydä lukiota (en tällä hetkellä ole siellä), haluan muuttaa pois kotoa, haluan elää normaalia elämää. Joinakin pahoina hetkinä on tehnyt mieli muuttaa pois kotoa, mutta kun olen sitä tarkemmin miettinyt, olen alkanut itkeä. En ole vielä ainakaan pariin vuoteen valmis muuttamaan pois kotoa. Samaan aikaan tuntuu, etten vain voi elää äidin kanssa, mutta samaan aikaan minusta tuntuu etten voi jättää häntä. On mielessä käväissyt välillä sellainenkin outo ajatus, että jos matkustaisimme johonkin, lähtisin kauas vanhemmistani, yrittäisin eksyä ja kuolla sinne lomakohteeseen, tai sitten jäädä sinne kadulle asumaan, niin että voisin jossakin vaiheessa varastaa esim. hevosia ja/tai koiria ja alkaa myymään niitä, että perustaisin myös pentutehtaan. Ihan oikeasti! En ymmärrä mitä tämä on! Rakastan eläimiä, enkä missään tapauksessa pystyisi oikeasti mitään kenenkään omaisuutta varastamaan! Olen aina vastustanut pentutehtailua. Kaipaan ihan oikeasti apua..........ja tämä kaikki tulee ajatuksiin siis juuri niinä hetkinä kun äiti on...kamala

2

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o--tyttö--o

      Minusta sinun kannattaisi käydä kesällä jossain pari viikkoa, ilman äitiäsi/ketä tahansa joka sinua vaivaa. Saisit tuuletusta kodin pinttyneistä ajatuksista, vapautta, ja mietintä aikaa. Kotona puolestaan äitisi/kuka tahansa voisi miettiä hieman, että mistähän syystä lähdit. Ja ehkä jopa parantaa tapojaan kun palaat...? Toki tähän keinoon liittyy tietyt vaaransa, mutta jos et halua sotkea sossuja elämääsi, tämä on aina joka tuli mieleeni. Ja minkähän ikäinen olet? Sitten jos et yksin uskalla/halua lähteä, voithan aina pyytä jonkun kaverin mukaan tai etsiä jonkun myös matkalalle aikovan.

    • Asiallisesti

      Mikä on äidin ongelmien takana?Käyttääkö alkoholia,tai lääkkeitä tai onko jokin tavallinen sairaus ,miksi käyttäytyy noin.Onko mies jättänyt.Jos sinulla on joku ,mummi,pappa,täti tai muu tasapainoinen aikuinen,joka ei käyttäydy agressiivisesti,ota häneen yhteyttä ja näytä tuo kirjoituksesi,vaikka ihmiselle ,johon uskallat luottaa-ei tarvitse olla sukulainen.Pohtikaa yhdessä mitä tehdä.Ei tilanteen tarvitse jatkua samanlaisena.Vielä se,miten itse käyttäydyt,huudatko,reuhotko,onko huoneesi sekaisin,vai oletko päinvastainen asiallinen nuori.Onko vika vain äidissä vai molemmissa? Kerroppa lisää,pohditaan yhdessä eteenpäin menoa.----yks pikku lomanen ei muuta mitään! Jos ihminen käyttää alkoholia ,vaikka kohtuulisestikkin,se muuttaa joidenkin käytöstä juuri huutavaksi ja syyttäväksi.Oltuaan päiviä raitiina ,on kuin eri ihminen,Onko teillä tästä kyse?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe