Onko joku rakentamassa mittavakotia itse.Olisin kiinnostunut minkälaisissa budjeteissa talonne liikkuu. Olemme mieheni kanssa kiinnostuneet roosa 125. Meillä on "talkooporukka" omastatakaa ja tietysti itse mukana rakennus töissä niin paljon kuin mahdollista.
mittavakoti
7
1794
Vastaukset
- kkk
Meillä tulossa mittavakoti uudellemaalle. Neliöitä 124 sekä lämmitetty autotalli, eli lämmitettävää pinta-alaa 176m2. Budjetti 185the; siihen sisältyy kaikki, tontista julkisivun muuraukseen. Itse ollaan yötä-päivää tekemässä. Tällä hetkellä näyttäisi että budjetti piisaa, kun kaikki isot erät on maksussa (lvi, muuraus). Kovvoo hommoo tämä rakentelu, mutta tekemällä oppii...
- emiliana
kiitoksia kun vastailit.rankkaa hommaa varmasti, jos vielä oma duuni siihen päälle.voisitko kertoa miten paljon teidän tontti kaikkine kuluineen maksoi..noin hinta?siitä voisin päätellä hiukan talon hintaa.meille ollaan vain ajateltu autokatosta..kuuluuko budjettiinne huonekalut,takka,keittiönkaapit yms?ollaan turun seudulta.
- kkk
emiliana kirjoitti:
kiitoksia kun vastailit.rankkaa hommaa varmasti, jos vielä oma duuni siihen päälle.voisitko kertoa miten paljon teidän tontti kaikkine kuluineen maksoi..noin hinta?siitä voisin päätellä hiukan talon hintaa.meille ollaan vain ajateltu autokatosta..kuuluuko budjettiinne huonekalut,takka,keittiönkaapit yms?ollaan turun seudulta.
Tontti maksoi hilkun alle 30 the. Talolle hintaa 155 the. Neliöitä siis 176 josta 124 asuintilaa. Hintaan kuuluu kaikki; keittiökalusteet, Takka-leivinuuni, Täysmuuraus, Pilp kone jne-jne.. Pois jää Tontin kiertävä aita, pihatyöt, pilareitten muuraus. Budjetti näyttää tähän mennessä kutinsa pitävän, ja jos menee yli, ei mene montaa tonnia. Mittavan puolesta kaikki on toiminut loistavasti, tavara on tullut ajallaan ja sitä on tullut riittävästi.Ainut miinus on, että alkaa olla loppu kun vuorotta saa painaa, eikä ole hommaa jolle voisi sanoa ei.
- kkk
emiliana kirjoitti:
Keittiö maksoi 5000the, khh2000the, vessat 2000the
Kaapit kirenaa n.3800the eli kalustus n 14000 the. Keittiössä kaikki kaapit vetolaatikkoina, apk korottettuna, samoin pk ja kuivuri. Huonekaluja en laskenut budjettiin, toki jotain mööpeliä on ostettava, mutta ne kerkii sitten myöhemminkin. - KKP
Mikä Mittavan malli teille on rakenteilla. Kuinka pitkälle Mittava vastasi/vastaa talon tekemisestä, eli rakennatko itse pääasiassa vai onko sinulla työmiehiä työssä. Itse olen mieltynyt Topias-malliin.
- kkk
KKP kirjoitti:
Mikä Mittavan malli teille on rakenteilla. Kuinka pitkälle Mittava vastasi/vastaa talon tekemisestä, eli rakennatko itse pääasiassa vai onko sinulla työmiehiä työssä. Itse olen mieltynyt Topias-malliin.
Malli on unelma 127 muunneltuna. Mittavallahan ei ole ns. omaa rakennusporukkaa, vaan joku mittavan suosittelema timpuriporukka rakentaa rungon. Tietty omaakin porukkaa voi käyttää. Meillä oli mittavan suosittelema porukka, viikossa laittoivat rungon pystyyn, tuulensuojalevyt, villan, höyrynsulun seiniin sekä tiilikatteen. Itse ollaan tehty niin paljon kuin mahdollista, loppusuoralla ollaan jo menossa. Talopaketti tuli 13.9.2004 ja toivomme pääsevämme muuttamaan sisään 1.3.2005. Mutta kyllä ollaan vuorotta tehtykin taloa, tänäänkin ukko oli töissä niin meikä ruuvvaa gyprokkeja kiinni, sitten saumaa ne ja vielä tasoittaakin ehti edellispäivän aikaansaannokset. Että tällainen harrastus meikällä nykyisin...ei ole ainakaan vapaa-ajan ongelmia... tuntuu vaan että töissäkäynti haittaa harrastusta..!
- taitaa
kkk kirjoitti:
Malli on unelma 127 muunneltuna. Mittavallahan ei ole ns. omaa rakennusporukkaa, vaan joku mittavan suosittelema timpuriporukka rakentaa rungon. Tietty omaakin porukkaa voi käyttää. Meillä oli mittavan suosittelema porukka, viikossa laittoivat rungon pystyyn, tuulensuojalevyt, villan, höyrynsulun seiniin sekä tiilikatteen. Itse ollaan tehty niin paljon kuin mahdollista, loppusuoralla ollaan jo menossa. Talopaketti tuli 13.9.2004 ja toivomme pääsevämme muuttamaan sisään 1.3.2005. Mutta kyllä ollaan vuorotta tehtykin taloa, tänäänkin ukko oli töissä niin meikä ruuvvaa gyprokkeja kiinni, sitten saumaa ne ja vielä tasoittaakin ehti edellispäivän aikaansaannokset. Että tällainen harrastus meikällä nykyisin...ei ole ainakaan vapaa-ajan ongelmia... tuntuu vaan että töissäkäynti haittaa harrastusta..!
olla munkin seuraava talo mittava. Vielä en ole kuullut pahaa sanaa. Nyt teen Kastellia, oli samanhintainen Mittavan kanssa. Kaikki ei kuitenkaan mennyt ihan kympinarvoisesti (9 ). Piirustukset ja pystytysaloitus myöhässä 2vkoa ja sateeltasuojaan kesti 3vkoa. Mittavalta olisi tullut 5hengen porukka, joka tod.näk olisi lyönyt tuon alle viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453679Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1073502Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42275100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa331163Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171031- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34744