veteraaneille

jaskatoivoerkki

Minun kokemukseni veteraaneista on negatiivinen. Pistoolin kanssa ajoi takaa isä minua,

kun menin pelastamaan äitiä, joka huusi: - Nyt se tappaa. Siitä tuli ikuiset traumat.

Hulluja ne veteraanit yleensä olivat. Ei sitä pitäis kymmenvuotiasta poikaa pistoolin kanssa

ajaa hankeen. Muutenkin lapsuus oli yhtä pelkäämistä, että milloin se tappaa koko perheen.

- Tapan kaikki, oli sen vakilause. Ei tullut kriisiapua veteraanin lapselle. Ei tule kunniamerkkejä.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisinkin.päin

      Minulla oli kiltti isä. Ei koskaan puhunut sodasta, ei uhkaillut ketään vaikka oli haavoittunutkin kaksi kertaa.

    • näion

      Meidän isä oli myös väkivaltainen. Ei koskaan äidille mutta minulle, luuli että olen jonkun muun siittämä hänen sodassa ollessaan, synnyin jonkin ajan päästä sodan loputtua. Nuorempi veljeni sai olla rauhassa. minua hakattiin vyön solkipäällä ja haukuttiin ihmisarvoa alentavilla nimityksillä. Veteraanikeräykseen en anna penniäkään, heillä on suuri omaisuus, käyttäkööt sen ennekuin viimeinenkin veteraani kuolee.

    • silläsiisti

      Kai jotkut sai raumoja sodassa, mutta yhtälailla väkivaltaisuuksia tapahtuu muutenkin, päivittäin saa tiedoitusvälineistä lukea.
      Turha parjata sotaveteraaneja joille täysi kunnioitus.

      • olivia.hu

        Meillä vedottiin aina sotaan kun isä sai raivareita. Onhan väkivaltaisuutta muutenkin, mutta sodan jälkeinen sukupolvi joutui kärsimään isiensä traumoista, puhumattakaan muusta mitä sodan takia puuttui elämästä. Ei kaikki olleet tietenkään samanlaisia mutta hyvin usein näin oli.


    • mimmimum-mi

      Tämä "julkkisveteraani " ..Hannes on ainakin hyvä esimerkki elämänilonsa säilyttäneestä....laski eilen seppeleen sankarihaudalle....ihmetellä täytyy 102 vuotiasta...veteraania.

      • kunniaheille

    • eiTipuMania

      Sotaveteraaneille kerätyt rahat eivät mene itse tarkoitukseen. Tämän kertoi sotaveteraanin lapsi, jonka isä ei ole koskaan saanut mitään tukea tai rahaa mihinkään.
      Toki minulla on myötätuntoa sotaveteraaneja kohtaan, mutta keräyksiin en laita senttiäkään. Joku välistävetäjä lihottaa niillä rahoilla omaa tiliään.

    • muistellen

      Minulla on myös kokemuksia tappamisuhkailusta kännisen isäni taholta.
      Saunassa piileskelin äitini kanssa yhden unohtumattoman jouluyön, kun isä riehui puukon kanssa.
      Pelot liittyivät lapsuuteeni, mutta onneksi olen päässyt niistä eroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe