Toyotan vaihtoehto on KIA tai Hyundai

Autotietäjä

Tai joku muu riisipaska. Jos parempaa etsii niin sitten esim. Dacia.

18

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TojoOnLyöty

      Nuo ovat selkeästi parempia vaihtoehtoja järkipeliä etsivälle. Hinnoittelu kohdallaan, piiiiitkät takuut, nykyaikaisemmat koneet, nollakorko ilman kuluja.
      Eihän tojolla ole mitään palaa tässä pelissä. Varsinkin katumaasturipuolella tulee turpaan satanolla.
      Ja se on erityisen tärkeä osasto myynnillisesti näinä päivinä. Qashqai muutti koko Nissanin position markkinoilla.
      Toyota on pitkään markkinoinut itseään järkivalintana vaikkei maailman paras auto olisikaan ajaa ja yksinkertainen vanha tekniikka olisi luotettavampaa kuin nykyaikainen eurooppalainen. Nyt Korealaiset ovat laittaneet pelin uusiksi ja tarjoavat sekä pitkää käyttövarmuutta että uutta teknologiaa.

      • tojo_ruostuu

        Korealaiset eivät ruostu käsiin kuten Tojo.


    • Uuttavoimaaidästä

      Kiahan pieksi VW:n jopa saksalaisessa testissä. Sanokaapa milloin Toyota on arvosteltu paremmaksi kuin VW?

      Ei ikinä?

    • ViimeinenSammuttaaValot

      Varsinkin Kialla on selkeästi suurempi hinku Euroopan markkinoille. Toyotahan on jo käytännössä luovuttanut Euroopan osalta. Mitään uutta ei ole tuotu markkinoille pitkään aikaan. Pari uudelleenlämmitystä tänä keväänä ennen lopullista hautaamista. Lue:Ave.
      Suosittu Crossover-segmentti on täysin heitteillä.
      Pakut on annettu PSA:lle ja diesel-tekniikka bemarin haltuun. Pikkuauto aygo ostetaan ranskalaisilta.
      Aika vahvasti näyttää siltä että toyota on ymmärtänyt ettei siitä voi tulla Euroopassa marginaalimerkkiä isompaa juttua ja tyytyy osaansa. Panokset laitetaan Amerikan mantereelle ja Euroopassa ollaan muodon vuoksi mukana.
      VW:llä on sama ongelma toisinpäin. Vahva euroopassa, mutta Jenkkimarkkinat vähän niinjanäin.

      • autonkorvike

        Ei ole maailmankolkkaa jossa ei Toyotaa näkisi. Dacia on tarkoitettu vanhojen
        kommarimaiden markkinoille vaatimattomalla varustuksellaan. Onko edes automaattia
        saatavana rahallakaan? Onko pelkästään polkuauto? Ei ole Toyotalle mikään kilpailija
        millään markkinoilla.


      • daciaparempi
        autonkorvike kirjoitti:

        Ei ole maailmankolkkaa jossa ei Toyotaa näkisi. Dacia on tarkoitettu vanhojen
        kommarimaiden markkinoille vaatimattomalla varustuksellaan. Onko edes automaattia
        saatavana rahallakaan? Onko pelkästään polkuauto? Ei ole Toyotalle mikään kilpailija
        millään markkinoilla.

        Dacia myy pian Länsi-Euroopassa enemmän kuin Tojo. Dacia Duster on todettu testeissä palkon RA4:ää etevämmäksi autoksi.


      • Etevämmäksi
        daciaparempi kirjoitti:

        Dacia myy pian Länsi-Euroopassa enemmän kuin Tojo. Dacia Duster on todettu testeissä palkon RA4:ää etevämmäksi autoksi.

        Mikä paikka siinä Daciassa on tehty Toyotaa etevämmin? Ei mikään ja eurooppalaiset pelkäävät kuollakseen, mitä Toyota seuraavaksi tuo markkinoille vetyauton jälkeen. Mitään vastaavaa eivät ole vieläkään saaneet aikaan. Tiedän jo etukäteen, kuka tähän kommenttiin vastaa. No Toyota-palstan provo-Petteri tietysti - kukas muu.


      • Petterssonni
        Etevämmäksi kirjoitti:

        Mikä paikka siinä Daciassa on tehty Toyotaa etevämmin? Ei mikään ja eurooppalaiset pelkäävät kuollakseen, mitä Toyota seuraavaksi tuo markkinoille vetyauton jälkeen. Mitään vastaavaa eivät ole vieläkään saaneet aikaan. Tiedän jo etukäteen, kuka tähän kommenttiin vastaa. No Toyota-palstan provo-Petteri tietysti - kukas muu.

        Esimerkiksi Dacian etenemiskyky on aivan eri luokkaa kuin RAV:in. Nämä vetyautot ym. on kehitetty Euroopassa jo paljon aikaisemmin, Tojo vain kopioi.
        Euroopassa nauretaan kuollakseen kun Tojolta ei onnistu mikään.


    • provo-petteri

      Yleisön pyynnöstä: daciasta en tiedä mutta Korealaisten pitkät takuut, nollakorkoinen rahpitus ja uudempi tekniikka ovat perus-terolle kuin nyrkki silmään.

      Toyotan vetyautohan onkin aivan valtavan pelottava, europpalaiset tekivät omansa jo viime vuosituhannella. Sanopa nyt oikeasti milloin Toyota on tuonut markkinoille Euroopassa jotain kaupallista menestystä tai teknologisesti merkittävää? Hybridikorttikin alkaa olemaan jo vanha ja kulunut.
      Aven facelift on kuin uudet tekarit vanhalle mummolle. Saattohoidossa joka tapauksessa.

      http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/innovation/fuel_and_propulsion/Fuel_Cell.html.

      • ceedi

        Nuo korealaiset pyyhkivät Tojolla pöytää nykyään eri vertailutesteissä. esim. Ceed on pistänyt luun kurkkuun Aurikselle joka kerran.


      • tojotechnic
        ceedi kirjoitti:

        Nuo korealaiset pyyhkivät Tojolla pöytää nykyään eri vertailutesteissä. esim. Ceed on pistänyt luun kurkkuun Aurikselle joka kerran.

        Tuotanoin... eiköhän juuri Toyota ole tuonut kaikki merkittävät keksinnöt ensimmäisenä kaupalliseen käyttöön. Mietitäänpä vaikka moniventtillikoneita tai täyssähköistä mittaristoa...hybrideistä nyt puhumattakaan. Eurooppalaiset ja korealaiset ovat tässä suhteessa tullee tietyllä viiveellä perässä


      • provo-petteri
        tojotechnic kirjoitti:

        Tuotanoin... eiköhän juuri Toyota ole tuonut kaikki merkittävät keksinnöt ensimmäisenä kaupalliseen käyttöön. Mietitäänpä vaikka moniventtillikoneita tai täyssähköistä mittaristoa...hybrideistä nyt puhumattakaan. Eurooppalaiset ja korealaiset ovat tässä suhteessa tullee tietyllä viiveellä perässä

        No ei ole. tämähän on oikein hauska setä.
        Esim moniventtiilikoneet oli
        "The first mass-produced car using four valves per cylinder was the British Jensen Healey in 1972 which used a Lotus 907 belt-driven DOHC 16-valve 2-liter straight-4 producing 140 bhp (54.6 kW/liter, 1.20 bhp/cid)."

        Ja tuota täyssähköistä playstation-mittaristoa en pidä edes sen arvoisena keksintönä että viitsisin käyttää 15 sek sen oikean keksijän kaivamiseen netistä.


      • tarkkanäköinen
        tojotechnic kirjoitti:

        Tuotanoin... eiköhän juuri Toyota ole tuonut kaikki merkittävät keksinnöt ensimmäisenä kaupalliseen käyttöön. Mietitäänpä vaikka moniventtillikoneita tai täyssähköistä mittaristoa...hybrideistä nyt puhumattakaan. Eurooppalaiset ja korealaiset ovat tässä suhteessa tullee tietyllä viiveellä perässä

        Voi herra jestas tota tietämättömyyden määrää se on kyllä lähinnä, sanoisinko rajaton tai ääretön ei se on täydellinen


    • ljggougogo

      Toyota oli sen vuosikymmenen eurooppalaisia perässä niinkuin tämänvuotisessa downsizing koneen esittelyssäkin. Kopiointinopeus on säilynyt samana vuosikymmeneltä toiselle.

      The 1973 Triumph Dolomite Sprint used an in-house developed SOHC 16-valve 1,998 cc (122 ci) straight-4 that produced appr. 127 bhp (47.6 kW/liter, 1.10 bhp/cid).

      The 1975 Chevrolet Cosworth Vega featured a DOHC multi-valve head designed by Cosworth Engineering in the UK. This 122-cubic-inch straight-4 produced 110 bhp (82 kW; 112 PS) at 5600 rpm (0.90 bhp/cid; 41.0 kW/liter) and 107 lb·ft (145 N·m) at 4800 rpm.[19]

      The 1976 Fiat 131 Abarth (51.6 kW/liter), 1976 Lotus Esprit with Lotus 907 engine (54.6 kW/liter, 1.20 bhp/cid), and 1978 BMW M1 with BMW M88 engine (58.7 kW/liter, 1.29 bhp/cid) all used four valves per cylinder. The BMW M88/3 engine was used in the 1983 BMW M635CSi and in the 1985 BMW M5.

      The 1978 Porsche 935/78 racer used a twin turbo 3.2-liter flat-6 (845 bhp/630 kW@8,200 rpm; 784 Nm/578 ft.lbs@6,600 rpm). The water-cooled engine featured four valves per cylinder and output a massive 196.2 kW/liter. Porsche had to abandon its traditional aircooling because the multi-valve DOHC hampered aircooling of the spark plugs. Only two cars were built.

      Ferrari developed their Quattrovalvole (or QV) engines in the 80s. Four valves per cylinder were added for the 1982 308 and Mondial Quattrovalvole, bringing power back up to the pre-FI high of 245 hp (183 kW) . A very unusual Dino Quattrovalvole was used in the 1986 Lancia Thema 8.32. It was based on the 308 QV's engine, but used a split-plane crankshaft rather than the Ferrari-type flat-plane. The engine was constructed by Ducati rather than Ferrari, and was produced from 1986 through 1991. The Quattrovalvole was also used by Lancia for their attempt at the World Sportscar Championship with the LC2. The engine was twin-turbocharged and destroked to 2.65 litres, but produced 720 hp (537 kW) in qualifying trim. The engine was later increased to 3.0 litres and increased power output to 828 hp (617 kW). The 1984 Ferrari Testarossa had a 4.9-liter flat-12 with four valves per cylinder. Almost 7,200 Testarossa were produced between 1984 and 1991.

      In 1985 Lamborghini released a Countach Quattrovalvole, producing 455 PS (335 kW; 449 hp) from a 5.2-liter (5167 cc) Lamborghini V12 engine (64.8 kW/liter).

      The Mercedes-Benz 190E 2.3-16 with 16-valve engine debuted at the Frankfurt Auto Show in September 1983 after it set a world record at Nardo, Italy, recording a combined average speed of 154.06 mph (247.94 km/h) over the 50,000 km (31,000 mi) endurance test. The engine was based on the 2.3-liter 8-valve 136 hp (101 kW) unit already fitted to the 190- and E-Class series. Cosworth developed the DOHC light alloy cast cylinder head with four large valves per cylinder. In roadgoing trim, the 190 E 2.3-16 produced 49 hp (36 kW) and 41 ft•lbf (55 N•m) of torque more than the basic single overhead cam 2.3 straight-4 engine on which it was based offering 185 hp (138 kW) at 6,200 rpm (59.2 kW/liter) and 174 lb·ft (236 N·m) at 4,500 rpm. In 1988 an enlarged 2.5-liter engine replaced the 2.3-liter. It offered double valve timing chains to fix the easily snapping single chains on early 2.3 engines, and increased peak output by 17 bhp (12.5 kW) with a slight increase in torque. For homologation Evolution I (1989) and Evolution II (1990) models were produced that had a redesigned engine to allow for a higher rev limit and improved top-end power capabilities. The Evo II engine offered 235 PS (173 kW; 232 hp) from 2463 cc (70.2 kW/liter).

      Saab introduced a 16-valve head to their 2.0-liter (1985 cc) straight-4 in 1984 and offered the engine with and without turbocharger (65.5 kW/liter and 47.9 kW/liter respectively) in the Saab 900 and Saab 9000.

      The 1.6-liter (1,587 cc) 4A-GE Toyota engine was one of the earliest straight-4 engines to have both a DOHC 16-valve configuration (four valves per cylinder, two intake, two exhaust) and electronic fuel injection (EFI). The cylinder head was developed by Yamaha Motor Corporation and was built at Toyota's Shimayama plant. While originally conceived of as a two-valve design, in 1984 Toyota and Yamaha changed the 4A-GE to a four-valve after a year of evaluation. It produced 115-140 bhp/86-104 kW@6,600 rpm (54.2-65.5 kW/liter) and 148 Nm/109 lbft@5,800 rpm. To compensate for the reduced air speed of a multi-valve engine at low rpm, the first-generation engines included the T-VIS feature.

      • Faktatkuntoon

        Ja tuohon Toyotan koneeseen kannen teki Yamaha. Että se siitä imsinööritaidosta.silläkin kertaa.

        Terot aina kirkkain silmin väittävät näitä Nippon Tech-juttuja jotka perustuvat täydelliseen tietämättömyyteen ja lahkon tarinoihin Esson kulmapöydässä.


    • koeiletöitävälillä

      ketjun aloittaja lapsen tasolla elämänkokemuksessa

    • terveisiäkoltiaisille

      Kyllähän jokainen kokenut automies näistä älyttömistä ketjunavauksista heti huomaa, että takana on joku epätoivoisesti huomiota hakeva keskenkasvuinen mopopoika (tai polkupyörällä ajoa opetteleva pikku koltiainen), jolla on polttava tarve saada jostakin vastakaikua.

      Tiedä häntä sitten olisiko kasvatuksellisesti parempi jättää provosoinnit omaan arvoonsa niihin vastaamatta, vai onko sittenkin "hyvä teko" pitää niitä jollakin tapaa vastaamisen arvoisena niitä kommentoimalla.
      Toisaalta melko sama, elämä opettaa kyllä...

      • miljoonakilometriä

        Aloittajalla on varmasti enemmän kokemusta autoista kuin teikäläisellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2625
    3. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2229
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2171
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1894
    9. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1783
    10. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe