Paha vaanii sähköposteissakin

Puunkaataja

Tämä on VAROITUS niille, jotka saattavat etsiä kumppania netissä: (pitkä viesti)

Olen itse ollut tässä tilanteessa, mutta osasin epäillä ajoissa ja en menettänyt rahojani. Kaikki alkoi kun eräs sähköposti tuli naiselta joka halusi deittailla sähköpostitse.
----------
[email protected]
----------
Keskustelu alkoi perinteisesti, kumpikin kirjoitteli vuorotellen toisilleen, miten päivät kulki jne. Ensimmäinen omituisuus alkoi heti tulla kun hän kertoi olevansa Prahasta ja opiskelee Suomen kieltä. Hänen suomensa oli hyvin karkeata ja omituista sillä, vaikka hän käytti sanakirjaa.. hänen viesteissään ei ollu yhtäkään Ä tai Ö kirjainta.
Afina lähetteli kuvia minulle, minä jätin vielä lähettämättä... Jossakin vaiheessa hän lähetti omituisia viestejä, sillä jotkut hänen viesteistään poikkesivät toisistaan huomattavasti. Annoin asian olla ja jatkoin eteenpäin.
Eräänpäivänä hän ilmoitti että hänet oli ryöstetty, kun hän oli Kreikassa loma matkalla. Selin huolellisesti että mitä pitäisi tehdä. Pari päivää myöhemmin hän laittoi viestiä että hän tarvitsee 300 euroa uuteen passiin. Kieltäydyin ja selitin ohjeita uudelleen. Taas kului pari päivää ennen kuin tuli uusi viesti, jossa Afina aneli 320 euroa.
Tässä vaiheessa alkoi herätys kellot soida, sillä viestissä luki näin (pätkä saamastani viestistä):
"Pyydan teita ajattelemaan, ja jos voit auttaa minua.
Olen miettinyt vaihtoehtoja saan rahaa, koska minulla ei ole passia. Kaannyin nainen, jonka kanssa olen tehnyt liiketoiminnasta taalla Ateenassa. Aluksi halusin lainata rahaa hanelle, mutta valitettavasti han asuu yksin hanen poikansa ja ilmaista rahaa talla hetkella ei ole. Sitten pyysin hanta auttamaan hanta saada rahaa sinulta. Ja nyt haluan kirjoittaa sinulle tiedot, joita tarvitaan rahan siirto:
etunimi - MARGARITA sukunimi - HRISOHOIDOU Rethymnonin maassa Kreikka
Han on pankkitili, mutta pyydan kaantamaan Western Unionin kautta. Western Unionin kautta saan rahat hyvin pian. Mina itse menna pankkiin ja kun rahaa on sylissani."

Kieltäydyin asiasta uudelleen ja aloin kyselemään että miksei hänen ystävänsä auta häntä ja muuta sen sellaista...
Muutaman viestin jälkeen olin jo 99% varma että Afina on feikki ihminen vaikka hän on lähettänyt kuvia itsestään.
Tässä kaksi viimeisintä viestiä:
Minulta:
"Hello Anna
I am sorry, but I am unable to send any money for you. Because 320 euros is pretty big price, for someone who I have met on web. But I can send letters to you... Can't your friend Laura help you out?
I wonder that, why are you sitting in jail right now, since you haven't done anything illegal.
By the way, how are you able to use web if you are in jail?"

Hänen Vastaus:
rakas, viimeisen kerran pyydan teita auttamaan minua. huomenna jos et auta minua, en loyda lisaa rahaa Internetissa nahda kirjeen, ja olin jo pelkaa poliisin ja vankiloiden taalla, jos en maksa majoitusta taalla. se kestaa liian kauan. Minun on nyt maksettava 410 euroa kaikki oli hyvin. Tassakin tietoa Western Union - etunimi - MARGARITA sukunimi - CHRISOIDOU Rethymnonin maassa Kreikka. Pyydan teita tekemaan kaikkensa tanaan huomenna, olen voinut katsella kirjeen tiedot ja menna kotiin. Mina annan teille kaikki kerralla, kun olen kotona. Odotan huomista. jos ei sitten elamani kovin musta raita
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Tässä VAROITUS lista niille jotka saavat vastaavanlaisia viestejä ihmisiltä sähköpostitse:
Ottakaa nämä asiat aina huomioon:
1. Kuvat eivät kerro totuutta ihmisistä, kokeilkaa jos löydätte vastapareja netistä käyttämällä Google image search:ä
2. On epäilyttävää jos lähettäjä ei koskaan mainitse teidän nimeä, vaan käyttää vastike sanoja "rakastaja /rakas /jne."
3. On epäilyttävää jos lähettäjä ei vastaa koskaan sinun kysymyksiin
4. Afinan tarina:
Vanhemmat kuolivat kolarissa -> ei ole sukulaisia -> matkustelee kavereiden kanssa ympäri Eurooppaa -> tulee ryöstetyksi loma matkalla -> menettää kaiken siinä samalla -> ei ole ystäviä enää joihin luottaa, vain sinä joka olet netissä -> anelee apua ja rahaa -> joutuu jostakin kumman syystä vankeuteen?
5. On epäilyttävää että ryöstetty anelee rahoja toisen tilille eikä omalleen.

PS. Pahoittelen kirjoitus virheistäni (lukihäiriö on inhottava vaiva)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JariHui

      Edellä kertomasi oli se tavallinen huijaustarina, johon ei nykyisin kai kukaan asioista tietävä tule erehtymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe