Olen käyttänyt 5 mg Orgametrilia kuukautisten lopettamiseen 2 tablettia päivässä säännöllisesti helmikuusta asti. Ei fyysistä syytä eli ei ole endometrioosia, ei munasarjakystia, jotka aiheuttaa jatkuvat eli päivittäiset tihkuttelut kovine kipuineen. Otaksuttu kilpirauhasen liikatoiminta ( ei basedowin tautia, t4v 50, viitteet 11 - 22 . Kilpirauhasta jarruttava lääke tekee jatkuvat vuodot ja kovat kivut ). Olen pian 41 vuotias, ei koskaan sukupuolielämää. Kuukautiset alkaneet jo 10 vuotiaana. Väsyin jatkuviin tihkutteluihin tai jos käytin kilpparia jarruttavaa lääkettä, jatkuviin vuotoihin. Yleislääkäri lähetti gynelle ehdottaen kohdunpoistoa ja määräsi jatkuvaan käyttöön Orgametril 5 mg x 2 siihen saakka kunnes kohtu poistetaan. Hormonikierukkaa ei voi käyttää kun on ollut tukoksia, e - pillereille ei ole tarvetta.
Gyne ei voinut tehdä sisätutkimusta, vatsanpeitteiden läpi tehdyssä ultraäänessä ei nähnyt munasarjoja eikä endometriumia lainkaan. Venäläinen gyne keskussairaalassa ei ymmärtänyt suomea ei puhuttuna eikä kirjoitettuna. Oli kirjoittanut epikriisiin kuukautisten alkaneen 3 vuotiaana jolloin olin laihduttanut kuukaudessa 13 kg 11 vuotiaana... No joo, se lähinnä nauratti ja osoitti sen ettei lääkäri ymmärtänyt sanaakaan vaikka olin tiivistetysti asiat kirjoittanut ja puhuin lyhyesti ja selkeästi.
Hän sanoi että vain puoli vuotta saa käyttää lääkettä. Apteekissa sanoi että jotkut käyttää sitä jatkuvasti eikä sen alunperin määrännyt lääkäri puhunut mistään puolesta vuodesta vaan resepti on voimassa vuoden ja säännöllisesti se annostus.
Eli esipuheeni jälkeen kysymys kuuluu, voinko käyttää Orgametrilia jatkuvasti kuukautisten estoon vai pitääkö puolen vuoden jälkeen palata aiemmin lääkkeen määränneen lääkärin luo? Ei haittoja Orgametrilista.
orgametril 10 mg jatkuvana
orgis10
1
1749
Vastaukset
- Pamparello
Minulle lekuri määräsi vaihdevuosivaivoihin ko. tuotteen eli Orgametril 5 mg. Aiheuttaa uneliasuutta päivisin ja öisin onneksi saa hyvin nukuttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse103790SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2143707Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1313395Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713362Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222257Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv321799- 351569
- 321481
- 921423
- 151343