Minkä merkkinen rengas kannattaa ostaa ?

s.a.m

Aloitteleva motoristi ja tietämys siitä johdosta prätkien suhteen aika heikko.
Yamaha 600 katupyörä hankittu jonka takarengas kaipaa vaihtoa.
Minkä merkkinen rengas hyvä ja kannattaa ostaa ?
Vai onko merkillä väliä ?

5

2683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika222222222222

      Rengashommissa se on pitkälti pito vs kestävyys. Pitävät renkaat kuluvat nopeasti, mutta aloittajan kannattaa valita mieluummin sellaiset. Itselläni on hyviä kokemuksia Michelin active pilot road3 renkaista ja Mezeler on maineikas valmistaja, mutta löytyyhän siltäkin monenlaista kumia. Heidenau on Mezelrin tytäryhtiö joka tekee joitakin Mezelerin vanhempia malleja ihan Mezeler laadulla ja ne ovat huomattavasti huokeampia. Jos olet Helsingissä, niin MP-palvelu on hyvä kauppa hommaa kumit ja neuvoo ja laittaa ne allekin sulle.

    • wäinö09090

      ajeket vanteilla ekan vuoden, niin saat tuntumaa!!

    • MPrenkaista

      Hyviä renkaita mitä suosittelen katupyöriin, kyykky/super sport pyöriin ei välttämättä sovellu:
      Michelin pilot road 3
      Dunlop roadsmart 2
      Continental road attack2
      Pirelli Angel GT

      Vasta sitten kun on kertynyt lisää kokemusta moottoripyöristä niin voin hyvin suositella myös 'Metzeler Z8 Interact' renkaita. Tämä siksi koska näissä piilee sellainen pirullinen valmistusmoka, että tämän renkaan urissa oleviin kulutus paloihin/merkkeihin ei voi lainkaan luottaa, koska jos niiden merkkien varaan luottaa liikaa niin tämä rengas voi yllättäen päästä kulumaan renkaan keskeltä metallikankaille, koska tämän renkaan keskellä on sellainen muutaman millimetrin leveä kohta missä ei ole lainkaan uria eikä kulutuspaloja/merkkejä. Muuten on ominaisuuksiltaan erinomainen rengas. Myös Metzeler Z6 Interact ovat ihan hyvä valinta.

      Jos olet aloitteleva moottoripyöräilijä ja osaat englantia. Niin suosittelen sinua katsomaan tämän videon niin opit paremmin tunnistamaan vaihtokuntoon kuluneen renkaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=H3Yq7DMRwbw

    • Kumiukkeli

      Metzeler Roadtec Z6 oli ainakin käsittämättömän kestävä! V-Strommilla ajoin n. 22 tkm rengaskerralla, takapyörä oli jo aika kantikas mutta etupyörä edelleen ihan pyöreä. Siis profiililtaan!
      Tänä kesänä laitoin Michelin Pilot Road 4:t. Pitäisi olla kestävää laatua nekin ja hyvin on testeissä pärjänneet. Lisäksi ostosta sai tilille myöhemmin 30 egee palautusta en tiedä vieläkö se kampanja jatkuu.

    • Pirellit

      Itse voin streetfigtherissa käyttäneenä suositella Pirellin Angel ST kumeja! Kestää ja pitää hyvin, mutta itse olen todennut että eturengas on parempi asentaa vanteelle nuoli väärään suuntaan, ajotuntuma parempi niin kun saa v-urat oikein päin.

      Suosittelisin myös samaa vekoa ostamaan molemmat renkaat, lisäinvestointi ei ole kovin iso ja renkaat toimii paremmin kun on molemmissa päissä samat. Saksasta toivat kotiovella vähän päälle satasella setin näitä Pirellejä ja joitain Metzejä tais saada vielä halvemmalla. Mprengasonline oli firman nimi, muistinpa vielä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe